Új hozzászólás Aktív témák
-
FeRRaR1
őstag
Tetszik. Respect a vezetés orientált flottáért
rbalint88
Lotus cleaning termékeket nem próbáltam, sőt nem is találkoztam velük Angol webshopokban, fórumokon vagy YT ajánlókban / tesztekben.
BSD minden szempontból jó, tartósság, applikálás gyorsasága, könnyűsége, kinézet, tartósság, víz dobás...
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz F_Zolee #7103 üzenetére
Akkor sikeresnek értékelem az elterelő hadműveletet.
Ahogy Qru írja, ez egy sárga Fiat.Nekem gyanús, hogy Saint vett egy másik autót, ráadásul mintha láttam volna már olyant. A Bimmer sorsáról nem tudok.
Szerk2: Ma közel 2 hetes pihenő után megsétáltattam a Golfot. Mintha busz volánja mögé ülnék, olyan magas. (Számomra a világ legjobb autója, biztos a helye.)
[ Szerkesztve ]
-
sutszi
veterán
-
sutszi
veterán
Ohh... Mostanában nem láttam az autós topikokban... Remélem nem kisbuszt vett helyette.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
Szoszo94
őstag
Se nem vettem három éve, se nem adtam el, nem is tervezem
Másfél hete vittek egy IS300-al (régi, manual-ra átépítve, a srác a kompresszoros IS200 mellé vette...nem bír magával ) illetve egy olyan WRX-el, mint a Tied. Mármint az az évjárat, csak WRX belőle Jót lép, kicsi okosítás van rajta, 5mp alatt futja a százat a tulaj szerint - nem mértük, de érzésre kábé ott voltunk.
Hopp, most nézem, ez az off topik. Sebaj, most már ez itt marad
[ Szerkesztve ]
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz FeRRaR1 #7098 üzenetére
A Geyon jó, bár kissé túlárazott (meg itthon nem is kapni). Meguire's is jó, a Sonax BSD sem rossz, de én mindig azzal szoktam kezdeni, hogy mik a szokások.
Részemről okés mindegyik, prémium termékek (innen kelet-EU-ból nézve), de én nem szoktam túl sokat mosott verdákra prémium terméket felvinni, az a célom velük hogy a felvitt védelem minimum a következő mosásig kitartson, persze ilyenkor számít az aplikálás időigénye is. Jó példa a P&S beed maker, ami pár hetet kihúz, könnyű applikálni is. Egy Coyote/Fusso vagy Graphene paszta waxot felvinni horror, több órás kínlódás, na az viszont bírja ki 1 évig akkor is ha minden héten mosom Gsf-el pl.Ami nekem most nagyon bevált az a TW Hybrid Ceramic coating, erre szoktam rázárni TW Wax it Wet-el mosások után, így az kopik le először. A bimmert lepasztáztam egy Hard Shell Finish-el, de hetek alatt lekopott róla, cserébe órák mire szépen felviszem és rendbe rakom utána a műanyagokat (ha lemaszkolnám se lenne gyorsabb). Arról nem is beszélve hogy helyenként hologramos marad ha az én böte kezem csinálja... Valahol mindig. Hetente kapja az orra a bogároldót meg az érintésmentes mosást a lándzsásban, szóval arra a felhasználásra valami más védelem tényleg jobb lenne.
A Sonax BSD-t Quick Detailer-nek szuper, a többire nem valami "acélos". A lotus cleaning az itthon nagy reklámot kapott, cserébe annyira nem jó, mint amennyire drága, szerintem ár/érték arányban egy nevesebb gyártó terméke többet ad a pénzedért. Most direkt próbáltam márkák és termékek fikázása nélkül írni egy objektív hozzászólást, de aszem nem sikerült.
rbalint88: Van pár üzlet ahonnan rendelhetsz emberi áron normális termékeket, keress rá (a teléjesség igénye nélkül): automoswebshop.hu, adblshop.hu, farmasi.hu, advand.hu
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
rbalint88
addikt
válasz 2ozzmexy #7123 üzenetére
Rongyokat rendeltem foleg toluk, arra jo volt az aruk, meg az angelwax markaju tetoimpregnalo is bevalt (3nap alatt Ausztriaban tobb vizet kapott a teto, mint egy ev alatt normalisan, mosasokkal egyutt), aztan kivancsisagbol beficcent melle ez a keramias cucc is. De tobbet nem fogok venni, maradok a BSD-nel, az bevalt. Lassan ket gyerek mellett 3 autot egyedul keves vagyok igazan alaposan korbenyalogatni, de sztem a BSD-vel kezelve is boven meghaladjak az autopark 90%-at igenyessegben
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz rbalint88 #7124 üzenetére
Ha havonta lemosod a kúton a lándzsásban már bőven 70% felett vagy.
Néhányszor megpróbáltam otthon lemosni vödörből habozókannával... eleinte nem értettem miért fut mindenki és áll át másik helyre pánikszerűen, aztán rájöttem, a samponos hab foltos marta a patinává keményedett koszréteget a verdáikon...
Azóta átszoktam a lándzsásra, ott meg folyton átveretnek a fogalmatlanok az elválasztón... Lassan nem marad hely ahol nyugodtan moshatok... Még megy a vadászatom a Saab-ra, sajnos inkább kisebb mint nagyobb sikereim vannak rá, de azzal 3 tagúra hízna a pénzt és időt nyelő járgányok száma, szóval ismerem az érzést. Bár FeRRaR1 módszere is tetszik, éjjel ráérek..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
FeRRaR1
őstag
válasz 2ozzmexy #7123 üzenetére
Meguire's NXT az egyik legjobb sampon amit valaha használtam. Mondjuk ez wax mentes, de ki mit szeretne a samponjától, a waxosok meg nem érnek sokat szvsz (mármint a wax hatásuk).
Új TW cuccok elég jók, Hybrid és Graphene vonal de a spray-nek megkérik az árát. BSD nekem azért maradt mert minden szempontból jó vagy nagyon jó. Tartósság, kinézet, vízlepergetés, koszolódás, felvitel könnyűsége, visszatörlés szükségessége / nehézsége... 5 literesbe vettem, néha eladok belőle ha kell valakinek de én is sokat mosok és sok kocsit...
Gyeon termékekben még nem csalódtam, a Volvón Gyeon Syncro kit kerámia van több rétegben. Cure-el kezelve 2-3 mosásonként, de most a Ceramic detailert vettem tőlük kipróbálni. Elvileg ugyan azt tudja mint a Cure, de van benne több adalék hogy ne karcoljon ha letörölsz egy foltot pl. Illetve magasabbra értékeli a belső táblázatuk a tartósságot és kinézetet.
Igen is lehet sok márkát szidni mert nagyon sok a szemét a piacon ami az első eső után lejön.
Nekem is az a célom hogy kitartson, könnyű legyen applikálni. Viszont én rakok alá egy kerámia vagy wax réteget. Sokat segít illetve ha kimaradna pár mosás is könnyen leugrik a kosz.
BSD-vel futott ismerősöm 2 hónapot, nemzetközileg, rengeteg esővel és autó pályával. Még utána is szépen dobta a vizet. Nekem jó tapasztalatom van a tartósságával. Viszont itt már igaz hogy applikálás függő. Wax mentes sampon és normális előmosás kell ami leszedi a traffic filmet és koszt. Én még ezt megfejelem szűrt vizes öblítéssel mert van itthon a céges munkák miatt.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz FeRRaR1 #7126 üzenetére
Itthon főleg prevent/prelix, sheron, TW, Lotus, ritkán Sonax termékek vannak. Vannak speciális üzletek ahol vannak Meguiar's, Mafra, Koch Chemie, K2 termékek, de kb itt véget is ért. Ha valami normális kell akkor rendelgethetek UK/USA oldalakról. Egy break buster vagy egy Graphene ha kell rendelésre hoznak, de raktár készlet sincsen, egyszerűen nincsen rá kereslet így nem éri meg. Azért mertem csak a témába beleszolni mert sajnos itt ár/érték gondok vannak sokszor. A TW hybrid solution termékek olyan 6ezer forint körül vannak, egy BSD is 5 körül, egy zöld TW redline 3ezer.
A Lotus Cleaning árban feljebb van pozicionalva és jó a név meg a marketing, de a tudása nem tükrözi sokszor a kasszanal hagyott összeget.
Chemical guys cuccokat és egy Eagle interior detailert akartam rendelni amcsibol, hát vammal és shippinggel a végösszeg a duplája lett...Most itthon a Cleansberg termékekkel szemezek, majd referalok ha lesz miről.
Én is lagyvizzel öblítek a végén, de előtte sima vízzel mosok, a vegyszereket is azzal kezelem, így spórolni is tudok kicsit és kisebb az ökológiai lábnyom.
QD-nek itthon szoktam ioncserelt vízzel ONR-t keverni egy üres ablaktisztitos flakonba, két 30x30as mikroszalas mindig van hátul a madarak miatt...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
rbalint88
addikt
válasz 2ozzmexy #7127 üzenetére
Mekkora kiszereles 5k a bsdbol? Csak mert en itt szoktam venni evek ota es most mar “draga” (csak lekovette az arfolyamot es inflaciot) [link]
a ket kinti autot igyekszem kethetente lemosni legalabb, az Audit ritkabban, bar azon meg a garazspor gyulik, ugyhogy offszezonban van olyan, hogy minden setaltataskor le is mosom De legalabb a tankolasa olcso, oktobertol marcius-aprilisig kitart 70liter e5-os.
de legalabb most elvittuk szep helyekre [kép] egy het alatt volt osztrak havazastol olasz kanikulaig mindenben imadtuk, megyunk meg!
egyebkent igyekszem a “leszaromcegest” is jo kondiban tartani, az ilyen szokott lenni [kép] [kép] , csak mar ugye fel van matricazva az oldala szolidan. Mondjuk most pont raferne egy szivacsos, a landzsas mar keves. Valamelyik este, amikor nincs 35 fok es nem pirit a napocska, raszanom magam. A golfot is egesz jol kikupaltam szerintem 3 ev ridegtartas utan, carsharinges auto volt. [kép] [kép] a tanksapka alatti horpadast megszavaztuk, hogy bar tikkel tole a szemunk, kabalanak marad, hogy mas serulest ne szerezzen.
Viszont kell szerezzek valami elvefogo csapdat, mert valami rohadek nyest osszejarja mindket autot -
2ozzmexy
aktív tag
válasz rbalint88 #7128 üzenetére
750ml... [link]
A céges egy furcsa állatka, mert kissé hullámzó érzelmi szálak kötnek hozzá, hol az árokba lökném és felgyújtanám hol meg szeretem... Az eleje folyton tiszta bogártetem, a tetetje meg guánós, szóval mindig kapja a mosást, de azt csak lecsapatom legtöbbször, kap egy samponos előmosást, leöblítem, kicsit áttörölgetem ONR-el és annyi. Kesztyűset vagy 2 hónapja kapott, érik már neki...
A Vitara másik téma, az mindig megkapja a rendes mosást (érintésest is), de az többnyire csak simogatva van, a gyerekek rugják le a belterét max (de azt rettentő hamar).A hobbiautó még várat magára sajnos, néha-néha jön szembe egy jó alap, aztán vagy elviszik hamar vagy odamegyek és fogalmazzunk úgy hogy az előnyösebb szögekből volt fotózva. Vagy mint legutóbb belefutok egy ökörbe akinél be van akadva a lemez...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz rbalint88 #7131 üzenetére
Vagy mint a repülőjegynál a diszkont légitársaságok oldalán, minél többször nézel rá, annál drágább lesz...
Ha már szóba került a Saab projektem, itt van egy esélyes versenyző: [link] Az ára nem alkuképes... 410-el az órájában 'emilió...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
veterán
válasz rbalint88 #7131 üzenetére
Kiskcsgk. Rendeltem akkor gyorsba' első fékbetétet míg észre nem veszik. (Ha már a nyereg Brembo, akkor a legjobb meggyőződésem ellenére a betét is legyen az, ráadásul ez valami ritkább fajta, a "nagy fékhez" való.)
Jövőre esedékes a csere, most jó áron volt (21).A tárcsa ára nem piskóta, szerencsére az újszerű.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Ötleteket kérnék.
Néztem Volvo XC60, V70, XC70 gépeket 1 max 2 évre ideiglenesen (remélhetőleg).
Nem találtam olyat ami tetszik, mert válogatós gec! vagyok.
Mondom megvalósítom régi álmom, körlámpás E merci. Abból is a 2. gen W211, abból is a facelift mert nem rozsdásodik annyira meg sok hibát kijavítottak. Viszont ha rá szűrök hogy E kombi 2007-2009, meg még berakok pár alap filtert mint futás, automata, 2L feletti motor... marad 10-en pár darab, és vagy lefingott vagy fapados még ülés fűtés sincsen benne.
[link] Ez lenne az igazi, egy tulajos, alacsony futás E500, nagyon szép állapotban. Olyan vastag bőrrel hogy a mai autók elsírják magukat. Viszont 1, nem facelift = elektromos gondok és rozsda, 2 még 3900-nél kezdtem el figyelni, de ha így halad szerintem meglesz a 8000-is.
A W212, trapéz lámpás jobban tetszik kintről, de bentről förtelmesen silány és több vele a gond is.
Úgy hogy egyenlőre vissza teszem a kalapba az XC60-at. Várom tippeket hogy mit lenne érdemes ami jól pakolható, kényelmes, biztonságos, megbízható (is lehet). Ezek a fő elvárások. Nyilván kapna egy alapos szervizt meg a szokásos.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Forester nem tetszik se kívül se belül, illetve asszony miatt automata kell az a Lineartronic meg elég selejt 12 és 17 között ahogy olvasom.
Outback már jobban néz ki és a minősége a beltérnek is magasabbnak tűnik. Ez is CVT sajnos én nem a Lexus fajta ahogy olvasom.
De köthetünk alkut, ha kitakarítod a biztonsági övedet én jobban beleásom magam az Outback témába
Integrale
Nekem is be jön, egyedül a kombi hátulja nem tetszik, de szemből nagyon. Nem érdemes facelift előttit venni, olyan sensotronic fékhibák, illetve egyéb elektromos vagy légrugós gebaszok lehetnek hogy simán a kocsi árát kiteszi a javítás.
Azon filózok hogy a kombit mellé beteszem a szedánokat a kalapba, de mégis csak a puttonyos lenne az igaz.
Volt egy T6 XC60 Rebel blue, minden extrával, Polestar tuninggal, alacsony futással... Nyilván 3x annyiért mint amennyit szántam rá de mire rávettem magam hogy nézzem meg el is vitték. Nem csodálom az egy gyönyörű, egyedi, különlegesen felszerelt és szép autó volt.
Már szinte egy Miami blue Macan S
[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
válasz FeRRaR1 #7135 üzenetére
Na ez a téma végre tetszik
Szerintem W211-ből vehetsz FL előttit is, nem fog jobban rozsdásodni. Ami rossz ebből a szempontból az a W210, de az már úgyis kezd öreg lenni.
Elektromos gond alatt nem tudom mit értesz, a brake by wire (SBC) szorul cserére időnként. De egyrészt azt a Mercedes mindig is fogyó eszközként tervezte meg.. igaz sok esetben hamarabb elfogyott mint kellett volna Másrészt valószínűleg garanciában már rég lecserélték. Attól még tény, hogy erre valószínűleg kell félretenni pénzt.Nem tudom, hogy UK-ben milyen árak vannak, de DE-ben 10k alatt nem sok faceliftes E500-at találni. Mint motor, egyébként az elődről (M113) is jókat írnak.
Vagy a moneyt kell növelni, vagy az évjáratot / hengerűrtartalmat csökkenteni -
FeRRaR1
őstag
válasz barnam_ #7139 üzenetére
Nekem igazából tök mindegy a motor, lehet E500 V8 vagy E220 CDI 2.1 sor 4. Vagy a fogyasztást vagy a hangot élvezem majd nekem mindegy. Egyedül az 1.8 kompresszort zártam ki. Inkább egy szép, jól felszerelt példány a cél. Illetve hogy kereskedőtől vegyem, mert akkor van 30 nap elállásom, meg 3 vagy 6 hó garancia. Ami azért fontos egy ilyen autónál ahol simán lehet az árával vetekedő egy szerviz számla.
Tessék amit linkeltem E500 az kéne, mondjuk E280 CDI-ben, facelifttel Az lenne az optimális, de az E220 170 hp 400nm-el is csak odébb lehet állni. Talán még a kihegyezett V6 dieseleket kerülném, de mondom inkább az állapot és felszereltség érdekel.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz FeRRaR1 #7135 üzenetére
S60/V40 esetleg? Vagy mindenképpen SUV kellene?
Bár ha ideiglenesen kellene UK-ba most autót vennem én tuti volvoban gondolkodnék, azok bírják a kiképzést rozsda ügyileg és motorikusan sem egy hányadék. Akármilyet, akár turbósat is...
2,4i automata vagy 2,0T automata létezik belőle Aisin hidrodinamikus automatával, az kapott olajcserét akkor örökélet+5 nap."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
barnam_
nagyúr
válasz FeRRaR1 #7140 üzenetére
Értem. Sajnos ezeknél valóban lehet gazdasági totálkár pár dolog.
Amit tudok a típusról:
- FL előtt SBC-vel lehetnek problémák
- 8 hengeres motorhoz (benzin vagy dízel mindegy) alapáron járt hozzá légrugó -> plusz egy dolog ami elromolhat
- FL utáni 6 hengeres benzinmotorok bajosak (Vezérlés, vezető görgő)Ha az emissziós szabályok engedik, én FL utáni 6 hengeres dízellel légrugó nélkülit keresnék.
-
FeRRaR1
őstag
válasz barnam_ #7142 üzenetére
Úgy tudom a kombi hátul mindenképp légrugós. Majd késöbb futok még egy kört és beteszem ide ha tetszik valami.
2ozzmexy
Elöször Volvókat néztem én is, XC60, V70, XC70. Mindig is Volvós voltam, most is van, viszont így személyesen 10+, családban 30+ év után kicsit ki akartam kacsintgatni valamire ami tetszik, vagy régen akartam... De aztán lehet hogy marad a jól bevált, ismert márka. V60 Polestar
(V40 semmiképp, túl kicsi és túl ford)
-
FeRRaR1
őstag
válasz rbalint88 #7145 üzenetére
Mindig fura érzés más márkát szemezni. Látok egy Volvót, egy képről olyan leírást adok róla hogy sokan el se hiszik, milyen gombok, mit csinálnak, hogy működnek. Milyen fék, melyik haldex. Még a newton-métereket is látom hogy mennyire húzzam meg a féknyerget vagy kereket. Tudom hol vannak a csavarok, mit hogy kell cserélni, sőt van hozzá itthon sok csavar alátétem meg vagy 4 féle olajam + fék + hűtő folyadékom. Tudom hogy jön ki a lámpa, szedtem már szét majdnem mindenét, motortérben vagy alatta...
Na ez a tudás nincs meg más márkához, ennél jóval kevesebbet értek a Lexus, Mercedes, Audi, Porsche-hez. A többi márkához meg csak az alap dolgokat amiket minden autó buz! tud.
Egyébként még az [R class facelift] volt a kalapban, nagy, kényelmes, jól pakolható. Viszont itt is a megbízhatóság és lehetséges problémák miatt esett ki.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz FeRRaR1 #7138 üzenetére
Az ov olyan amilyen volt. Hat az elozo szeriaban (Forester SH) meg hagyomanyos automata van. Obk ugyanugy cvt valto, ha volt cserelve az olaj benne ok ha nem akkor szopoka. A szivo 2.5-os motor (FB25) az egyik ha nem a legjobb motor (foleg az MPI valtozat, a DI az kokszosodik).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
FeRRaR1
őstag
Futottam még egy kört E merci téren, nincs olyan ami tetszene, vagy fapados, ülésfűtés SE, vagy lefingott, vagy a műszaki történetben annyi hiba van hogy végig olvasni is fárasztó. Úgy látszik ez egy nem megvalósuló vágy lesz.
CLS tetszik, szebb mint a trapéz E, beltere ég és föld, de elég drága és sokat futott példányok vannak. + nekem nagyon kell a pakolhatóság, 2 gyerek, nagy bevásárlások így azzal a szűkülő csomagtartó nyílással nem szeretném. Egyébként az XC90 V8 volt a legjobban pakolható autóm eddig, és imádtam a két fele nyíló csomagtér ajtót. Pakoláshoz csak a tetejét nyitottam, de ha akartam az aljára rá lehetett ülni, nekem vagy gyerekeknek, piknikezni rajta... Az jó volt de nem szeretnék még egy P2 XC90-et csak ezért.
XC60 most a mai menü:
[link] Ez és kap egy alapos takarítást (ami ráfér) Qru jöhet segíteni az övekkel és akkor az övét is megcsináljuk Van hozzá váltó gombom, ugyan ez csak szebb, szinte hibátlan, kormányt újra bőröztetem vagy ha arra sokat mondanak 400 körül van a gyári perforált sport bőr a Volvótól. Ablakot kéne sötétíteni, és akkor tokkal vonóval van egy közepesen felszerelt, alacsony futású viszonylag egyedi és szép XC60 10K környékén + alapos szerviz.[link] R design kiadás, panoráma tető, nagy hifi, körbe radar, kamera, sávtartó, radaros tempomat, sport ülések, cratus felni, minden ami kell. Lop, csal, felpofozza a gyereket. Cserébe fehér ami nem szokott tetszeni de itt igen. Erre költenem se kell csak egy alapos takarítás + ápolás. 12K akkor de ez egy különlegesen egyedi és nagyon felszerelt példány.
Ez a kettő van most figyelőbe de még nyálazom a kínálatot.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- EAFC 24
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- FEJHALLGATÓ / FÜLHALLGATÓ / DAC beárazás
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Elden Ring
- DIGI kábel TV
- iPad topik
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
- HP Pavilion x360 14-ek Convertible - ÚJ - 14" TOUCH notebook - i5-1235U, 16GB, 512SSD, Win11
- DJI AVATA Pro-View Combo drón (DJI goggles 2) - 2 akku, Motion Controller 2 - 1 év garancia
- LETISZTULT PC ÁTLAG FELADATOKRA - AMD R5 5600G - 16GB DDR4 RAM - 500GB NVME SSD
- ASUS VP249QGR IPS, Full HD, 144hz, 23.8, 1ms, Gamer Monitor
- PS Vita Slim // Henkaku // Állapot Videó //+ Extrak