Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
De ez fórum, így nem ér! A tesztben nincs rá utalás. De így már értem, it a Ph tesztben miért "csak" 10%-al ment el a 290X-hez képest, -100W fogyasztással, sanszosan nem boostolt valami sokat.
A joghurtos ügyet nem ismerem, de amúgy igen, ez a lényeg.
A 8800GTS320 emlékeim szerint anno azért volt ennyire sikeres, mert nem igazán volt semmilyen alternatíva hasonló áron és teljesítménnyel. Legalábbis nálam se véletlen kötött ki, olcsó volt, és ahhoz képest jó. De mikor kijött a HD3870, végre lett mire lecseréljem és nem bántam meg.
(#3605) proci985:
(#3610) proci985: Én majd a játékokra leszek kíváncsi. Nálam a Furmarkot kb. throttling nélkül hozta a WF3-as 290-em, kitolt power limittel, pedig gyengébb jóval a hűtője, mint az Asus. [link]
Mondjuk visított is a nyomorult közben. Játék közben soha hasonló terhelés nem érte.
Kíváncsi leszek, megdől-e a korábbi Furmarkos tapasztalatod. -
veterán
Maxwellek TDP értékei sokkal közelebb állnak a játékok alatti tényleges fogyasztáshoz, mint a Keplerek TDP értékei (jó délda pl. a 230W-os 770), tehát más szemszögből lehet úgy is nézni, hogy pontosítottak egy néhol nagyon pontatlan értéken.
Maxwell teljesítmény / fogyasztás terén rádupláz a Keplerre, ezt a 750 Ti kapcsán mondogatták, és van is olyan Kepler amire közel rádupláz a tényleges fogyasztásból számolva, nem a TDP értékek alapján.
[ Szerkesztve ]
-
egyebkent valtozo, az en kijelzosetupom kb 160k volt es lassan 3-4 eves (nem egyszerre vettem a harom kijelzot).
a meghajtasa mondjuk mas teszta.
daveoff: az szep, ha ez tenyleg egy kartyaval fele fogyasztassal a Titan Z / 295x2 hataban lesz, akkor 1350USDert draga lesz, viszont egyben az elso egyGPUs kartya ami eleg 60fpsre stabilan es nyugodtan 4Kra. tehat ugy kb jovo karacsonyra talan eljutunk oda, hogy 4K egy karival olyan 300-500USD korul mar minimalis kompromisszummal kivitelezheto lesz jo eredmenyekkel.
me gusta.
HSM: hugomnak G3ja van, karacsonykor taperoltam picit. nem sokon mulott, hogy elfogjon a "kene" erzes.
21.5os fHDket hasznalok itthon, az mar kicsit suru (2011ben amikor vettem az elsot akkor 70-80k volt mai aron es ezzel az egyik legolcsobb a celra mar ok eips volt a piacon itt), viszont azota eltellt 4 ev. az meg vicces, hogy a 4K @ 28" kezdett terjedni, de elotte meg a 1080p@27"t eroltettek.
fHD fole persze jo teljesitmenyhez 290x/980 kell, de pl anno en egy szerm 6950 2GBvel kezdtem eyefinityzni (3840x1024 / 5760x1080). adott esetben le kell menni mediumig a felbontasban, de kompromisszumkepesen nem kell 200ezret kolteni csak a GPUalrendszerre.
itt pl akciozzak az uj 7850 2GBt 20-25k / darab aron, banyasz7950ek hasznaltan kb szinten ennyiert mennek, olyanbol ketto es amig mukodik a CF (ertsd neha varni kell a kov patchig ) addig elfogadhato a teljesitmenyuk 5760ra is.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Malibutomi
nagyúr
Nyilván vannak, ezért a smiley. Tökéletes szoftverszoftver nincs. Ismert pl hogy a 144hz problémás, meg a hangkimenet némelyeknek. De amiket híresztelnek hogy amd kártyával minden játékban mikrostutter, meg hibás texturák meg ilyenek az marhaság.
Én pl most fejböl azt sem tudom melyik verzió van fent. Egyszer felraktam azóta nem hallottam róla. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Kisebb felbontáson igen.
Az AotS brutál extrém terhelés. A sávszél nagyon kell neki, de nagyon díjazza azt is, ha az architektúra hatékonyan képes egymás mellett futtatni több compute pipeline-t. Manapság erről azért nincs semmi, mert nincs olyan játék, ami két pipeline-t egymás mellett futtat, erre most jön egy, ami 1 grafikai mellé 7-9 compute pipeline-t is odapakol. Ebben nyilván a GCN új verziója erősebb, mint a GCN2.
(#4299) players111: Májusban opció. De maga a hardver kész, csak az AMD nem akar külön rendezvényt tartani a hardvernek és a szoftvereknek. Nem csak új GPU jön, hanem egy új API is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
Szép felsorolás, egyben vicces is. Persze, a jó értelemben.
-A G80 Geometriás marhaságán már akkor is csak kajánul mosolyogtam.
-A 9600GT-n tényleg kevés volt az ALU, és hamarabb kukázódott, mint egy 3850.
-A GTX280 is mókás, azok is amúgy jó cuccok voltak (mégha én be is szívtam az instabil használhatatlan driverével )
-A Ferminél én nem emlékszem ilyesmire... Ott én a gondot az irgalmatlan fogyasztásban láttam, és az eszetlen árazásban, a GPU amúgy technikailag kitűnő lett, csak hülye lettem volna másfélszeres áron olyat venni az 5850 helyett...
-A 6900 szvsz nem volt a legjobb széria az AMD-től. Sokat fogyasztott, és valahogy a sebessége se volt kellően meggyőző. Ott én simán 580-at vettem volna. (Szerencsére akkor még semmi szükségét nem éreztem az akkori 5850-em fejlesztésének.)
-A GTX680 esetén a mai napig kissebb csoda számomra, hogy így állja a sarat. Ettől függetlenül manapság elég szivacs már a 2GB memóriája, a 7970 szvsz sokkal jobb választás volt, aki akkor emellett döntött.
-A 980 miatt amúgy személy szerint kevésbé aggódom, mint a 970 miatt. Bár a 980-ason is simán viszanyalhat még jópár megoldás.AMD téren amúgy jogos a monolitikus setup, mint hátrány. Főleg a 290 esetén limit, ott nem sikerült tökéletesre elvileg a munkamegosztás a 4 setup motor között, de elvileg a Tongában már javították a dolgot.
Én mindenesetre azt mondom, izgalmas időszak elé nézünk, ami a VGA-kat illeti az új API-kkal.[ Szerkesztve ]
-
rocket
nagyúr
Azt tudni kell Humus-rol, hogy regebben az ATi-nal dolgozott, mielott az Avalance Studioshoz (Just Cause) szerzodott, csak meg mielott valaki messzemeno kovetkezteteset vonna le a teszt programbol
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem ezt a sample-t eleve nem hardveres összehasonlításra szánta. A jellegét tekintve nagyon szintetikus, tehát nem is igazán reprezentatív, mert egy valós programban sokkal több fényforrás lesz, és sokkal komplexebb a jelenet is. Itt azt akarja reprezentálni, hogy az Ola Olsson, Markus Billeter és Ulf Assarsson által kidolgozott koncepció működik, ahogy ő a gyakorlatba ültette. Persze ezt más is megtette már picit eltérő, de alapjaiban hasonló módon, viszont más csak diagramokat mutogatott. Emil Persson most mutatott egy gyakorlati példát, ami jól reprezentálja a hardvereken elérhető gyorsulási lehetőséget.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
Scaler/FW ilyen szempontból szvsz ugyanaz bennük.
(#4412) Xmister: Én is olvastam ezt a szvsz butaságot. Az Overdrive arról szól, hogy tudjuk, milyen színű a képpont, tudjuk, milyen színűvé akarjuk tenni, és ahelyett, hogy megküldenénk az adott szín paramétereivel, túlvezéreljük, majd gyorsan visszatérünk az eredeti színhez. Ez egy vezérlési kérdés, aminek semmi köze a váltakozó frissítéshez.
[link](#4413) Loha:
Valami forrás?Utánanéztem, tényleg úgy fest, nem ad hozzá. [link][ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Nézd, én elég régóta AMD-s vagyok. Ugyan nem csapok le mindig megjelenéskor minden játékra, de a HD4890-em óta (úgy 6 éve) egyetlen alkalommal kellett a szokásos 3-6 havonta megejtett driver frissítésen kívül drivert frissítsek játék miatt, mivel az aktuális Colin Rally epizódban (talán az első Dirt?) borzalmasan akadozott valamiért a menü, és pár nap után jött is rá hotfix.
Nekem ezek a kifejezetten "Game Ready" Nv driverek semmi másnak nem tűnnek, mint marketing hangulatkeltésnek. De majd meglássuk, mit hoz a megjelenés.
Nálam anno a GTX260 is leginkább ezért repült, mivel GTA4 alatt néhány alt+tab után garantáltan elszállt vele a játék (nekem meg ettől az agyvizem), míg AMD-nél egész napokra háttérben hagyhattam, és ment tovább gond nélkül bármikor. Pedig az már nagyon nem megjelenéskor volt.
(#4617) TTomax: Attól, hogy a játék megjelenésekor nem adnak ki hotfix drivert, attól még lehet optimalizálva a játékra réges rég óta. Ahogy már sokszor volt erre példa.
(#4618) TTomax: Nekem se tetszik újabban ez a nagyon kevés AMD driver, azért 1-2 havonta legalább jöhetne valami béta. Ugyanakkor ezt is röhejesnek tartom, hogy Nv-nél meg néha hetente turkálnak benne valamit és adnak ki újat. Az is legalább annyira komolytalan.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Technikailag nem szükséges minden játékra új driver. Az NVIDIA csak átállt egy olyan modellre, hogy minden játékhoz új drivert kelljen telepíteni, annak érdekében, hogy ezzel marketingelni lehessen. Ezért van mostanában sokkal több driverük. De csinálhatnák úgy is, mint régen, hogy ritkán jön a driver, és előre belerakják a profilokat. Erre állt most rá az AMD. A GTA5 esetében lényegében nem kell új profil, magához a játékhoz már novemberben kész volt a szükséges profil, és mivel a leképzőn az elmúlt 5 hónapban nem változtattak a Rockstarék semmit, így ezek a profilok ma is jók. A különbség az, hogy ezt az NV a novemberi béta driverből kivette, hogy most bele tudják tenni ugyanazt egy Game Ready driverbe, míg az AMD ezzel nem foglalkozik, és az Omega driver óta szállítják, minden újabb driverben.
A felhasználó nézőpontjából is csak annyi a különbség, hogy GeForce-on telepíteni kell egy új drivert, míg Radeonon nem muszáj.
Régen egyébként pont ellentétesen csinálta az NV és az AMD. Az NV adott ki ritkán drivert és azokban mindent előre beépített, míg az AMD havonta nyomta az új Game Ready drivereket.
Ez nyilván a dolgok stratégiai része, de amit én nem értek, hogy mi értelme egy profilt visszatartani hónapokig, amikor novemberben ott volt egy driverben. Ott lehetett volna hagyni. Nem feltétlenül akarok én minden új játékhoz új drivert telepíteni. Szerintem ez rossz irány, és ez az amitől több PC-s játékos is menekül. Szoftverfrissítésre természetesen szükség van, de hogy minden nagyobb játék előtt? Rakják be amikor kész és azzal le van tudva a támogatás. Azzal is nagyon jól lehet marketingelni, hogy némá ott a profil 5 hónapja, és közben nem szopatod a felhasználóidat.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem a világnak jobb, hanem a felhasználóknak. Te is arra panaszkodtál régen, hogy hiba sűrű drivert kiadni, és az NV ezt sokkal jobban csinálta hogy nem tett így. Szerintem is nagyon igazad volt abban, hogy jobb az, amikor előre benne vannak a profilok a driverben, amikor elkészülnek, nem aznap amikor kiadják a játékot, vagy havi rendszerességgel. Volt olyan, hogy egy hónapban háromszor jött Game Ready driver. Mégis minek? Azon a két-három napon múlott a profil elkészítése? Elég lenne előre belerakni a profilt a driverbe és kész. Mindenkinek egyszerűbb lenne. A PC-s piac egyik legnagyobb problémája, hogy ma már minden játékhoz új driver kell. Ismerőseim mind PC-s játékosok voltak, de ~70%-uk már konzolos, és az elsődleges indokuk, hogy a PC túl van bonyolítva, új driver, új ez, új az, ami szükséges, hogy elinduljon a játék. Konzolon berakod és működik. Nagyon fontos lenne, hogy a felhasználókat ezzel ne szopassák, mert mennek a konzolok felé.
De a driverkérdés csak döntés kérdése. Igazából csinálhatják ahogy akarják, ha működik, akkor oké, és igazából ez régóta működik mindkét oldalon. A nagyobb probléma a teljes széthúzás, amit a fejlesztők felé tanúsítanak. Tényleg lassú middleware-ekre van a PC-nek szüksége? Most komolyan, végre közelebb kerül a PC a konzolos fejlesztési modellhez, ami szebb és gyorsabb játékokat eredményezhet, erre most meg az effekteket zárják le. Te is pontosan tudod, hogy az általános middleware-ek a kompatibilitásra alapoznak, és ezért cserébe beáldozzák a minőséget és a sebességet. Tényleg ez a jövő? Jó az árnyékok és a post-process elmegy. Maximum lassú, de a minősége elfogadható szintű lehet, hiszen nem komplex effektek. Egy SSAO algoritmus is screen space. Viszont amint bonyolódik a helyzet jön a gond. Lásd a hajszimuláció. Nem sok embernek tetszik a HairWorks, pedig láthattad több programban is. Mi hiányzik belőle? A transparency eljárás, hogy ne legyen spagettiszerű. Miért nincs benne? Mert zárt a kód, és baromira nehéz, vagy nem is lehet általánosan transparency eljárást csinálni, ami minden leképzővel kompatibilis. Ha beleraknának egy elfogadható technikát, akkor csak bizonyos körülmények között működne az egész rendszer, vagyis nagyon sok motorba nem is lehetne implementálni a technikát. Ezek tipikusan gyengítik a PC-s ipart, ráadásul zéró értelme. Daveoff mint NV tulaj korábban mondta, hogy neki a TressFX jobban tetszik, de igazából ami tetszik neki, az nem a TressFX mint technika előnye, hanem a nyíltságé, hogy a kód módosítható, és aki bedobja a játékba, az tényleg leportolhatja a teljes eljárást. Ha nem kompatibilis az eredetileg szállított analitikai AA és az árnyékolási rendszer, akkor át kell írni és működik. A HairWorks esetében ilyen nincs. Ha valami nem kompatibilis, akkor kikapcs és minden egyes ilyen döntéssel folyamatosan minőséget veszít az effekt. Meggyőződésem, hogy ez nem az a jövő, ami a PC-nek jár, vagy amit egy hardcore PC-s játékos elvár.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A sűrű WHQL pont azt a célt szolgálta, hogy gyors legyen a reakció. Az mindegy, hogy minek nevezik Game Ready, Hotfix, marika csodája, a cél megegyezik. Na most ez vagy általánosan rossz, vagy általánosan jó, vagy tekinthetjük egy stratégiának, amit jónak tarthatunk vagy rossznak, természetesen magánvéleményként. Olyan viszont nincs, hogy ez akkor rossz, ha az egyik gyártó csinálja, de akkor már jó ha a másik.
Úgy jön ide, hogy a PC valódi problémája ez. Nem az, hogy az NV átvette az AMD régi driverfejlesztési stratégiáját, míg az AMD átvette az NV-ét.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De ez mindkét oldalon megvalósult/megvalósul. Ha csak ez a kritérium, akkor például ott a GTA5 profil az Omega Catalystben.
Nem kell szélsőségekben gondolkodni. Elég lenne annyi, ha az NV visszaálna arra a modellre, amit 2010 előtt alkalmaztak. Jó persze nyilván hazugságokat is követel, mert nem mondhatják majd ki, hogy a GameWorks azért szűnt meg mert csak lassú és ronda eljárások lehetségesek ilyen formában, de azért vannak ott a marketingesek, hogy kitalálják mit kell hazudni ilyen esetben.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
November óta kész van a leképző. Lényegében semmit sem változott. Nehogy azt hidd, hogy a Rockstar azért tolta a játékot, mert technikai gondja volt. Nem, már szeptemberben kiadható állapotban volt a PC verzió, nem véletlenül mutogatta az AMD a szokásos IDF-elleni rendezvényén. Azóta csak bekerült a sztereó3D, pár effekt, amelyek egy része ki is került, meg a TXAA, ami az AMD-nek mindegy. Semmin nem kell változtatniuk, mert semmi nem módosult, ami a grafikát érinti.
Azért meglepődnék, ha volna olyan hardcore PC-s játékos, amely azt mondja, hogy csak azért, mert az az NV-nek jelenleg kedvezőbb, inkább jöjjenek magasabb gépigényű és rondább effektek a játékokba. Hiba azt hinni, hogy a PC-s réteg annyira meghülyült, hogy már az orruknál fogva lehet őket vezetni. Biztos van ilyen ember, de az tisztán látszik, hogy a fejlesztők nem hülyültek meg és az utóbbi egy évben annyi szidást kapott az NV, amennyit a korábbi tíz évben nem. Azért ezek az emberek érteken hozzá, és pontosan látják, hogy mennyire korlátozzák a munkájukat, ami miatt rosszabb minőségű játékokat tudnak letenni az asztalra. Ha valami nem a PC gaming érdeke, akkor az ez, és teljesen normális, hogy erről a jelenségről elkezdtek páran blogolni, reménykednek, hogy az NV még azelőtt észhez tér, mielőtt túl késő lenne.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Olvastam a bejegyzéseket, amiről beszélsz, és szerintem az az egyik legrosszabb véglet, ami a PC-vel történhet. Én megértem, hogy a kiadó spórolni akar és kiadják az optimalizálást külsős kezekbe, de így szerinted mennyi esélye van az Intel és az NVIDIA GPU-inak jó optimalizálást elérni? Oké a kiadó hozott egy olyan döntést, hogy mivel nem tudják jól megcsinálni ezért inkább nem is foglalkoznak az Intel és az NVIDIA GPU-ival, de az anyastúdió legalább ismeri a motort, még ha a hardvert nem is ismeri, míg a külsős stúdió se a motort se a hardvert nem ismeri. És gondolják, hogy a külsősök jobb munkát végeznek? Jó persze csodák vannak, csak logikusan átgondolva nem látom miért lenne ez lehetséges.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az a gond, hogy nem látom, hogy egy külsős stúdió mégis hogyan tudná jobban optimalizálni a kiadott architektúrákra az adott programot. Azt értem, hogy a kiadónak a költségei így sokkal kedvezőbbek lesznek, és el is fogadom, hogy a mai világban ez egy cél, csak azt nem látom biztosítottnak, hogy a kiszervezett architektúrák optimalizálása legalább olyan jó lesz, mint amit belsőleg elvégeznek a GCN-re.
Még azt elfogadnám, hogy a kiadó esetleg úgy látja, hogy a külsősök jobban meg tudják oldani, mint a saját anyastúdió, csak az már eleve egy olyan hozzáállás a kiadó részéről, hogy belsőleg ezzel nem igazán törődtek volna, tehát a kiszervezett architektúrák hátránya már az anyagiak elosztásánál kialakult, ami viszont előre leosztott erősorrend.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TTomax
nagyúr
Bizony nem,az új driver nélkül egy lagtenger radeonnal,és geforceal sem egy leányálom...de azért megint volt pár ember,aki marketing rizsának gondolta DX11 alá a friss drivert... nem is kell az... egy "bocs fiuk elnéztem" dukálna...
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
rocket
nagyúr
A GTA5-ben bizonyos AMD kartyakon (foleg a Tahiti erintett, 15.3beta es a 15,4betaval is csinalja) MSAA bekapcsolasaval a jobb also sarokban jelentkezo "szemeteles" meg nem derult ki kinek a sara, de eltelt 1 het, es nem javitottak meg.
Ilyen hibat, hogy nem lehet eszre venni megjelenes elott? (attol fuggetlenul, hogy Rockstar vagy az AMD sara)
Az meg szamomra alapbol se megoldas a problemara, hogy kapcsoljam ki az MSAA-t, raadasul I5-4590-el CPU limit van MSAA nelkul FHD-ben.[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
HSM
félisten
"Ha csak az egyik gyártóén, akkor igen valószínű, hogy a gyártónál van a probléma."
Ezt úgy írtad, mintha nem lehetne a kódon belül DX11 alatt detektálni, milyen vason fut, és aszerint alakítani a kódot.Ami a drivereket, sebességet illeti, AMD-n leginkább a CF-el, és a friss cuccokkal az első pár hónapban voltak kisebb bugok és kb. ennyi.
8800 GTS után 3870-em lett, utána 4850, 4890, 5850, ráadásul mind megjelenés körüli vásárlás, és teljesen jó volt, mindegyikkel tudtam játszani bármivel, egyáltalán nem éreztem rosszabbnak a driveres támogatást. Sőt, a 4890 előtt volt egy GTX260, amitől igen hamar megváltam, éppen driveres gondok miatt, nálam nem hozta azt, amit korábban megszoktam a Radeonokon stabilitást.A GCN debütálása volt kicsit gázosabb történet, ott egy évvel a debütálás után lett csak 100%-os a driver, ami sokaknál gond volt, érthetően egy 180 000 forintos 7970-nél pl. Persze, technikailag érthető egy vadiúj architektúránál, de ezt jobban kellett volna levezényelni. Ugyanakkor így visszagondolva elég jó vételek voltak a horror áraik és a korai drivergondok ellenére, mivel még ma is szépen megállják a helyüket, ami 3,5 évvel a megjelenés után igencsak korrekt teljesítmény.
-
-Solt-
veterán
Én pont fordítva látom... a sebesség egy dolog, általában az jól beárazott, és a többség az ár/érték felé húz. A bugok, grafikai és egyéb bosszantó hibák sokkal nagyobb károkat okoznak hosszú távon, ráadásul olyan dolgokról van szó, amiknek kiadás előtt ki kellett volna ütközniük, és tudtommal a gyártóspecifikus hibáktól való mentesség megjelenéskor nem ördögtől való dolog, "lazán" kivitelezhető, és ez kizárólag a fejlesztőn múlik.
Far Cry 2, NV-n hiba nélkül ment, ATI-n mikrolaggolt... fix 60 FPS, de ahogy mentél előre, azonos időközönként akadt egyet. Ebben az időben forrt egybe az ATI neve a mikrolaggal, és azóta is ha a mikrolag szóba kerül, 10-ből 7 ember csípőből ATI-t említ. Driver nem segített rajta, egyszerűen szar volt... nem hagyott nyugodni, addig gyötörtem, amíg rájöttem, ha valami külsős programmal rögzítem az FPS-t fix 60-ra, akkor megszűnik ez a jelenség. Ezen a készítőkön kívül szerintem senki nem tudott volna javítani, a köztudatban meg maradt az, hogy ATI-n szar.
BF3, a 6990-l volt két pálya (nem emlékszem a nevükre, nem sokat játszottam vele) ahol bármit csináltál, CF alatt ahogy forgolódtál akadt a kép, hiába volt meg a fix 60 FPS. Fórumon rákérdeztem, kb az volt a válasz, hogy AMD-n szar, vegyek NV-t... leadtam a hibát, jelezték, hogy nem tudnak mit tenni, az AFR kódban van a hiba, a DICE tud róla, majd javítják... nem tudom mi lett, mert jött a 7970, egy GPU-n pedig nem volt gond.
IL2-CloD, tipikus 1C termék, egy raklap szar programozási szempontból... mit ad Isten, NV-n szinte semmilyen hibát nem produkált, SLI támogatás előbb volt hozzá, AMD-n pedig grafikai hibák sokasága, CF támogatás után is random FPS feleződés CF alatt, stb. Minden hibát az AMD-re fogtak, aztán ahogy frissült a játék szép lassacskán, kiderült, hogy nem az AMD volt a sáros, csak addigra már olyan mélyen beleült a júzerekbe, hogy ide NV kell, mert AMD-n szar, hogy pár magamfajta kísérletezgetős marhán kívül mindenki NV-t vett hozzá.
Ezek csak azok a példák amik az én emlékezetemből hirtelen előjöttek, de gondolom a lista bővíthető lenne. Nem akarok messzemenő következtetéseket levonni ezekből, és nem állítom, hogy ezek mind szándékos dolgok, de a véletlenekben nem nagyon hiszek egy bizonyos arány után. Fordított esetet, vagyis olyat, hogy NV-n lettek volna ilyen gondok, miközben ATI/AMD-n minden rendben volt, nem is tudok, azt pedig nehezen hiszem el, pontosabban elég kicsi a valószínűsége, hogy erről mind az AMD tehet.
Hogy az AMD-ről is mondjak valami terhelőt... hiányolom belőlük a jó értelemben vett csibészséget. Látják, hogy az NV jól feküdt a fejlesztőknél, a DX az MS kezében, ezért máshonnan kellett volna egy kis pluszt előcsalni. Példának okáért ott volt a 6950@70. Véletlen volt vagy sem, akkor nagyon sokan ráharaptak a 6950-re, emlékszem SG-n is tele volt az AMD fórum a kérdésekkel, hogy melyiket lehet 70-re moddolni. Ezt meg kellett volna lovagolni... mondjuk kihagynak egy szériát, majd a következőben megint eljátsszák ezt... a 290-l. Biztos vagyok benne, hogy sokkal több fogyott volna belőle, ráadásul milyen jót lehetett volna most "trollkodni" vele, "Nálunk a 4GB az 4GB, a 290 pedig akár 290X is lehet", vagy valami hasonló...
Ezen kívül például hiányolok egy olyan kizárólagos prémium partnert, mint az NV oldalán az EVGA... a Sapphire a közelébe nem jön.
Mindezektől függetlenül az AMD az elmúlt 1.5 évben szerintem hatalmasat alakított a képzeletbéli sakktáblán... nyilván ennek a hatása még nem látszik, de egy sarokba szorított helyzetből legkisebbként úgy lavírozni, hogy utána szinte minden úgy alakuljon ahogy nekik jó, plusz ennyire összeborulni a fejlesztőkkel, nagyon nagy tett... papíron... aztán meglátjuk, hogy a gyakorlatba ebből mi ül át a következő 1 évben.
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
kijott anno a driver Far Cry 2hoz AMDhez is, en vegul 5760x1080 ultran toltam ki anno 6950 2GBvel.
do3om: kompakt vizzel jellemzoen minimum el lehet erni a csucskategorias leghutoket. az indok hogy berakja valahogy az user meg annyira nem erdekes, amikor a 290x pl tulmelegedett egy Cosmos SEben is valakinel a forumon.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
HSM
félisten
Érdekes cikk, köszönjük. Egy fontos dolog viszont nagyon hiányzott viszont nekem az okfejtésből. Az pedig a memória-sávszélesség. Ha nő a GPU kihasználtsága, az azt jelenti, hogy több adatot dolgoz fel adott idő alatt, ami pedig azt vonja maga után, hogy több adattal is kell etetni. Ez pedig nem túl jó kilátás főleg a GTX970/980-as kártyáknak, melyek textúratömörítéses varázslata nem működik "általános" számítások adatainál.
Ha ez szűk keresztmetszetté válik, ott a 290-es Radeon péppé verheti pl. a riválisát. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem a GameWorks-szel van a baj önmagában. Bizonyos szempontból megmagyarázható, hogy van egy olyan réteg, ahol ez előny. Le is írtad melyik. A probléma forrása itt az alternatíva hiánya. A GameWorks lefedi a célzott réteget, de mi van a másik réteggel, ahol van pénz, szaktudás, erőforrás, stb. Számukra az NV nem kínál semmit, pedig hiba azt hinni, hogy ők olyan isteni képességekkel rendelkező szakemberek, akik pusztán a VGA vizuális látványától tudják, hogy a rajta lévő szilícium hogyan működik. Az is hiba, hogy számukra a GameWorks nem kínál olyan konstrukciót, hogy a forráskódot szabadon, korlátok nélkül át lehessen írni.
Az NV-nek a piacra levetített hipotézise a probléma. Az a feltételezés, hogy itt bizony minden fejlesztő birka, így az lesz a legjobb, ha kikötjük őket.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mi köze a konkurenciának ahhoz, hogy az NV kínáljon egy olyan alternatívát a TWIMTBP partnerprogramba, amely segíti a tehetős, pénzes és komoly tudással rendelkező szakemberek munkáját? Egyáltalán mi az, ami miatt rájuk az NV mostohán néz? Ők is ugyanazt teszik, amit egy indie, csak alkotni akarnak valami egyedi technikát, így saját pénzből, saját erőforrásból megépítik maguknak. Ha valaki nem így gondolkodna, akkor ma nem létezne a Crysis, a Ryse, vagy sok egyéb AAA játék, amelyek a maguk területén valami egyedit alkottak (most a játékélményt hagyjuk, szorítkozzunk a technológiára). Egyetlen reális okot nem tudok mondani, ami miatt a jövőben meg kellene akadályozni a PC-s grafikai innovációt a fejlesztők munkájának korlátozásával. És amíg erre nem lesz reális ok, addig ez „hiba”.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azért nem árt, ha van egy tapasztalt rendszerprogramozó a fejlesztő mellett. Viszont gondolod az AMD-nek megvan az erőforrása mindenkire? Ott van náluk az EA, a Capcom, a Square Enix, a SEGA, az 505 Games, a Deep Silver, a 2K Games, a Stardock, illetve a fejlesztőktől az Oxide Games, a Firaxis, a Rebellion, a CodeMasters, a CIG, a CCP, stb. Ennyi partnerrel a hátuk mögött túlterheltek. Kisebb stúdiókat talán tudnak vállalni, de a mostani nyolc mellé még egy kiadót biztosan nem.
Ezzel szemben az NV csupán három nagyobb kiadóval van partneri viszonyban, tehát bőven van szabad erőforrásuk. Azért lenne jó, ha ők is segítenék a top fejlesztőket, mert az AMD kapacitása véges.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Drizzt
nagyúr
Igen, de az is lehet azert jon 600-650 korul a 980Ti, mert nem akarnak piacot veszteni. Es most a par generacioval korabbi helyzethez kepest valoszinuleg szinten forditott a helyzet, a Maxwell valoszinuleg olcsobban gyarthato, mint a konkurens termekek, tehat NV elott nagyobb ter van az arversenyben. Vagy legyen igazatok, s legyen olyan jo a 390X, de meg mindig nagyon szkeptikus vagyok a dologgal kapcsolatban. Picit az elvarasok, meg a WCE alapjan R600 feelingem van.
I am having fun staying poor.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- PlayStation 5
- Bestbuy játékok
- Arena Breakout: Infinite
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Fogyjunk le!
- Vallás
- Átlátszó OLED kijelzőket építenek az ablakok helyére a koreai metróban
- Wise (ex-TransferWise)
- Filmvilág
- További aktív témák...
- HP Victus 16-r0024nf - ÚJ 16" FullHD IPS GAMER notebook - i5-13500H,16GB, 512SSD, RTX 4060
- Gamer PC Intel i5 9400/16GB DDR4/GTX 1660 6GB/256GB SSD/500/GB HDD/Beszámítás/Garancia/
- Gamer PC Ryzen 1600X/16gb ddr4/GTX 1660 SUPER 6gb/256gb ssd/500gb hdd/Garancia/Beszámítás/
- Palit Geforce RTX 3060 12GB /CSAVARMATRICA/GYÁRI ÁLLAPOT/BESZÁMÍTÁS/
- G.SKILL 32GB KIT DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 NEO AMD EXPO - Alza jótállás 2032-ig
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen