- Synology NAS
- Videó stream letöltése
- Facebook és Messenger
- Rendszergazda topic
- Aliexpress tapasztalatok
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- Mikrotik routerek
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz schawo #24176 üzenetére
Igen, kiszámolva picit több. Viszont még a 280X is ott van, az 81FPS Vulcan-ban, ami már tényleg a nyakán van a 970 OGL alatti 92FPS-ének, 13,5% csak a difi. És praktikusan az is egy 7970, csak egy picivel magasabb órajelen gyárilag. Azért nem mindegy, hogy a GTX970 környékén van a teljesítményed, vagy a praktikusan felezett Nv variáns, a GTX960 szintjén, amihez inkább szokás volt hasonlítani DX11 alatt a 280X-et...
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Tény, hogy én közelse tudtam volna ilyen szépen levezetni (reszpekt érte, igen hasznos összefoglaló olvasmány lett ), de alapvetően azt írtad le, amit én is összefoglaltam abban a két sorban.
Ahogy írod: " Egyszerűen voltak tipikus feladatok, és arra vonatkozóan tipikusan tudni lehetett, hogy a fejlesztő milyen puffert és milyen formátumot fog használni", pont ez a lényeg, hogy az Nv ezekre gyúrta ki a maga architektúráit, illetve a gyors elérésekkel rengeteget tudtak nyerni fogyasztásban és DX11 alatti hatékonyságban, de ennek éppen ez volt az ára, hogy rugalmatlanabb a rendszer.Igen, az jó, ha az API diktálja a tempót, egészen addig, míg az API diktálja azt, és nincs beláthatatlan hátrányban a hardverekkel szemben, mint a DX11 már elég régóta....
Nem az a baj, ha a már több, mint 3 éves GCN-ek nem fognak úgy hasítani, mint az újabbak, hanem ha kihasználatlanul maradnak a képességek, amiket generációról generációra beépítenek az újabb és újabb GCN verziókba.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Ren Hoek #24183 üzenetére
Igen, cak ez nagyon nem ennyire egyszerű. Itt több év egy termék fejlesztési ciklusa, és nehezen jósolható a jövő alakulása. Az AMD szépen fejlesztett, szvsz jogosan feltételezve, hogy a technika nem hátrafelé indul el... Aztán elindult mégis hátrafele. Itt szvsz nem mérnöki/sales vonalon kell keresni az okokat, hanem ott, hogy vajon miért késett ennyit egy modernebb API. No, meg meggondolni, ezzel ki járt jól, és ki rosszul.
"Eddig a felhasználókat semmiféle kár nem érte emiatt"
Egészen biztos vagy te ebben? Szerintem önmagában a zöld/kék monopólium, amihez erősen hozzásegített a beragadt DX11 már jelentős károkat okozott a felhasználóknak. Persze, ezt most annyira nem érezzük, mert szépen lassan lett adagolva minden, megszoktuk... De gondold csak végig.... -
HSM
félisten
válasz TTomax #24186 üzenetére
Ha engem kérdezel, az FX esetén felesleges volt kockázatni, előre látható volt szvsz, hogy az egyszálú sebességre még évekig szükség lesz, és nem éri meg feláldozni még a párhuzamos sebességért. Ebben igazat adok neked. Ettől függetlenül egy jobban skálázódó grafikus API-val egy jelentős területen lehetett volna versenyképesebb, mint olcsó, de jó gaming CPU. Többszálú sebességben ugyanis a mai napig szépen megállja a helyét a sok-sok éves 8 magos FX.
Ami a GPU-t illeti, ott pedig szerintem abszolút nem volt várható, hogy ennyire befagyjon a DX11. Ezt épeszű ember nem láthatta előre.
-
HSM
félisten
Na várjunk csak! A Fermi esetében egyértelműen akkor "túl volt tervezve" az a csip 2010-ben az akkori API-khoz és gyártástechnológiához képest. De az egyáltalán nem volt normális, hogy még utána 2 évvel se fejlődjön semmi semmit API téren, sőt, még utána 5 évvel is alig-alig....
-
HSM
félisten
Szerintem éppen, hogy a jó úton az AMD járt... A kornak megfelelő hardvert hoztak, amikor már kiöregedni látszott a DX11, akkor hozták az új architektúrát folytatásnak. Logikus lett volna, hogy mivel kijött egy lényegesen fejlettebb architektúra, hamarosan követni fogják az API-k, de sajnos nem így történt.
Az Nv iránya szerintem éppen, hogy nem volt jó út a mi szempontunkból. Nem a DX11-et kellett volna bebetonozni az arra kigyúrt architektúrákkal, hanem nekik is haladni a korral és fejlődni, nem csak egyhelyben gyorsulni. Fórumtárs szavaival élve, ők a gyertyát polírozták a tökéletességig, míg az AMD a lámpát próbált készíteni....
-
HSM
félisten
válasz Ren Hoek #24200 üzenetére
Legjobb tudomásom szerint már a GCN-el egy időben kopogtattak egy explicit API prototípussal a m$-nál....
Persze, hogy lassan indult el a vonat, de ugyanez lett volna a tempó, ha 2012-ben hozzák ki, csak akkor mára már nyakig ülnénk az azt kihasználó játékokban.
(#24201) TTomax: Pontosan ez történt, így utólag látjuk. De miért nem lett a korábbi gyakorlatnak megfelelően, időben bevezetve a villany? Erről meséltem az elmúlt posztokban....
(#24202) cyberkind: Villany nélkül a polírozott gyertya persze, hogy jobb.
(#24203) TTomax: A korábbi menetrendek mellett nem sokkal a GCN bemutatkozása után jönnie kellett volna hozzá megfelelő API-nak... Itt azért akadnak furcsaságok. Nyilván nem azért öltek bele időt, energiát a korábbi egyszerű architektúrájukból hogy egy bonyolultabbat csináljanak, hogy utána elvesszék a versenyt a megnövő fogyasztás miatt, kihasználatlanul hagyva, amit beépítettek....
(#24204) Loha: A DX9 kb. 4 évig futott, és 3 verziót élt meg ezalatt. A DX10 pedig 3 évet, és közben 1 frissítést kapott. Ehhez képest a DX11 2009 óta van, 6 év telt el, komolyabb belső változások nélkül....
Teljesen időszerű lett volna 2012-13 körnéykén kihozni az utódját....[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz lezso6 #24206 üzenetére
Azért megnyugtató, hogy van még, aki érti miről írok.
(#24207) Asbee: Ezen a hozzászólásodon szakadtam!
"Szerinted miért nagyobb a piaci részesedése? Biztos a fél világ hülye igaz?"
"A piacot miért is kell, hogy annyira érdekelje a nagy jövő és a technoblabla"Nem zavar, hogy a második mondatod következménye az első? Nem értenek hozzá, nem látják át, a te szavaiddal élve "hülyék".
Az Nv pont ezt a "hülye", alulinformált vásárlói hozzáállást használta ki a piaci stratégiájával, beáldozta a cuccainak a rugalmasságát, jövőállóságát az aktuális megoldások melletti sebességért, és tökre tettek rá, hogy ez hosszabbtávon jó-e a vásárlóknak, a játékok fejlődésének avagy sem. Ugyanúgy, ahogy a játékok alatti magasabb FPS-ért is beáldoztak mindent, amit csak lehetséges, nem számít az élmény, a jó végeredmény, csak az FPS.(#24209) Ren Hoek: Nem a GCN volt a tévút. Hanem hogy valami érdekes okból nem jött új API, amivel kihasználhatóvá vált volna. Ez a tévút, hogy befagyasztották a fejlődést évekre. Nyilván voltak, akik ezzel nagyon-nagyon jól jártak, de nem mi, játékos felhasználók....
(#24211) Petykemano: Két dolgot tudhatunk egészen biztosan... Az egyik, hogy anyagi erőforrásokból az AMD nem áll túl jól. A másik pedig, hogy ezekre a modern gyártástechnológiákra egy lapot metervezni horrorisztikus költség. Csak a gyártás beindítása egy lapkára, meg a prototípusok. Tehát egyáltalán nem meglepő, hogy csak a legfontosabb két piaci területre hoztak most Polaris lapkát, egyet a belépő+játékos noti szegmensbe, és egyet, ami a mai teljesítményorientált, de nem túl drága szegmensben lett egy igencsak erős ajánlat. FHD-ra untig elég, nomrális áron, fogyasztással, sebességgel és technikailag is a ma kapható messze legfejlettebb GPU-val.
Amúgy amit Ren Hoek-nek írtál... Miért az AMD szúrta el, hogy nem jött modernebb API? Éppen, hogy velük lett kiszúrva, hiszen nem ők a szabványosító szervezet...
Ami az FX-eket illeti, mint írtam, ha normálisabb API lett volna a játékokra, ami jobban skálázódik, akkor játékra is egy lényegesen jobb alternatíva lehetett volna, és talán nem váltak volna a mainstream négymagos kékek az egyeduralkodó játékos procivá....
(#24213) Ren Hoek: Mint láthatjuk a benchekben, éppen ennyit hoz. Durván 30% körül. Közben meg még lehetővé is tesz egy csomó hasznos szolgáltatást. Pl. TrueAudio Next, vagy a VR-re a megfelelő preempció.
"A userek döntöttek, és nem az akkori GCN mellett, hanem amellett, hogy hűvös, csendes kártyát akarnak."
Persze, mert a DX11 alá befagyott piacon mit láttak? Hogy a Maxwell ugyanazt a sebességet hozza, csak kisebb fogyasztással, hűvösebben, és mellette semmi nem szólt a GCN-ek meleltt. Mert mint Asbee is utalt rá feljebb, különben is a usert ilyesmi nem érdekli....(#24216) lezso6: +1.
(#24218) Peat:"Én amiket láttam azok közül azt mondom még az AMD az amelyik jobban ferdít, félrevezet, becsap."
Aham... A 4GB-os, 256bit széles buszú 970 a kedvencem. Mondj csak egy hasonlót a piros oldalról. -
HSM
félisten
"Már a 970-nél is ezt trollkodtad mindenhol, mégis mai napig ott van a piacon normálisan. Csak egy példa. A játékok nagyon nem fejlődtek akkorát mint ahogy jósoltátok."
Ez a két mondat között sem látsz semmi összefüggést, mi? Meg az elmúlt napi hozzászólásaim között se. Oké. Elfogadom, hogy nem tudod, vagy nem akarod megérteni.
A személyeskedés a legjobb bizonyítéka, hogy kifogytál rég az értelmes érvekből. Ami egyébként nem is igaz ebben a formában, de ne zavarjon egy percig sem.
(#24226) imi123: Kedves Asbee fórumtárs hülyézett le minenkit, anélkül hogy észrevette volna. Én az alulinformált jelzőt használtam.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Epic fail.
(#24242) Szaby59: Teljesen jól működik a GCN DX11 alatt, csak globális hisztériaroham lett valamiért a teljesítmény/fogyasztás mutatóból...
"A 470 is egyre többször van a 290X nyakán miközben többször is volt, hogy a 480 tudta csak beérni korábban, egyik gyártónál sem annyira fontos többé a régi ha van új cucc is..."
Itt egyáltalán nem erről van szó. Hanem hogy a 290-eket erősen limitálja a setupjuk (a majdnem 3000 shaderhez és 64ROP-hoz viszonyítva), ami a 470/480-aknál az órajelük révén már önmagában durván 20-30%-al erősebb, nem beszélve a GC3-ban bevezetett optimalizálásokról. Emiatt pl. irreálisan szétteszelált benchekben szépen otthagyja a friss vas a régit. Ezen a driverben pár kattintással lehet segíteni a tesszeláció szintjének értelmes korlátozásával.(#24250) Solymi81: Egészen pontosan ami jobb lenne a játékostársadalomnak, ha hamarabb elindult volna az explicit API-k vonata:
-konkurencia a játékos procik terén (jó alternatíva lehetett volna az FX játszani, mivel az API nem igényelt volna magas egyszálú sebességet, mint a DX11, ami miatt kivéreztek játékban hamar az FX-ek)
-konkurencia a GPU-k terén (versenyképesebb lett volna a GCN, és nem lenne most ilyen monopol helyzetben a zöld oldal, lásd pl. árazás)
-jobb játékok, tudniillik az utóbbi években rengeteg játékfejlesztői erőforrás lett arra elpazarolva, hogy egy korszerűtlen, elavult, a hardverekhez képest katasztrófális képességű API-t kellett szénné hekkelni, hogy elérjék azt a vizuális megjelenítési minőséget, amit ma láthatunk.
-jobb játékok ismét, ugyanis a jobban skálázódó API miatt több erőforrás maradt volna a processzor oldaláról, amit pl. jobb AI-ra illetve hangi világra lehetett volna fordítani
-szebb játékok, ugyanis rengeteg DX11 miatti korlát nem lett volna szükséges (+lásd az elpazarolt erőforrások részt)És éppen ez az, ha 2012-ben jön ki a DX12 és nem 2015-ben, akkor nem 3-4-5 évet kellett volna várni, mire valami látszani kezd a GCN tudásából.
Amit a mai GTX1060 vs RX480 kérdéskörról írsz, ott csak az a probléma, hogy a DX11 játékokat az RX480 is teljesen szépen elviszi a hátán.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz #85552128 #24260 üzenetére
Hát nekem sem éppen az aktuális HEDT i7 van a gépemben, és szépen teljesít mégis a 290X.
Pár éve sem volt semmi bajom amikor i5 4690K-m volt a 290 mellett.De tény, a magasabb driver overhead létező jelenség DX11 alatt. Bár emlékeim szerint már egy ideje dolgoznak a teljes átírásán, és már eléggé aktuális, hogy lassacskán elkészüljenek vele. Bár erről olyasvalakit kéne megkérdezni, aki "közelebb van a tűzhöz", mint én.
(#24265) Szaby59: És a Vulcan az mi? A Mantle egyenesági utódja kb.
-
HSM
félisten
válasz #85552128 #24267 üzenetére
A DX12 nem egészen a Mantle-ből jött. De mindegy, nem lényeg, a GCN szempontjából minkdettő jó alternatíva.
Az i5 4690K-m 4,4Ghz-en hajtottam, ami nem egy nagy OC, nem túl drága 2133Mhz CL11 ramokkal. Szvsz akinek volt/van 100 000 forintja VGA-ra, annál bele kell férnie a keretbe egy normális épkézláb procinak is alá.... És ez még mindig nem HEDT meg i7, amik tényleg drágák, miközben akkoriban a 290/290X eléggé a felsőház volt VGA terén a 780-akkal hadakozva.
-
HSM
félisten
válasz #85552128 #24269 üzenetére
Most komolyan ez a 20K fáj? De amúgy manapság az alap órajelük is éppen elég magas, sztem nem egy szignifikáns különbség, hogy én a gyári 3,8Ghz-es turbo-ról felhúztam 4,4-re... 15%.
(#24271) #Morcosmedve: Valahol volt API Overhead teszt, ott szépen látszott, hogy DX11-ben le van maradva az AMD, DX12 alatt meg nem.
Nem is az overhead a kérdés szvsz, hanem hogy a DX12 alatt normálisan tud működni a többszálú feldolgozás. Ami olcsóbb DX12-ben azok leginkább a rajzolási parancsok, de a DX11-el is kompatibilis motorok azokkal amúgy is finoman bánnak, szval nem fog földhöz vágni a difi, amit látsz.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Solymi81 #24283 üzenetére
Igen... Itt azért a különböző méretű pénztárcákat sem hagynám figyelmen kívül... Csak a vak nem látja, hogy sajnos az AMD útiterve itt egyszerre ütközött a kék és a zöld óriáséval is, ugye CPU+GPU is....
Úgyhogy maradt a B-terv, valahogy mégis kikényszeríteni a változást, de sajnos ez nagyon elhúzta az időt.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
-
HSM
félisten
válasz #85552128 #24290 üzenetére
A konzolgeneráció egy dolog, de attól még nem keleltt volna PC-n is bebetonozni a dolgokat.
Ami az FX-et illeti, bár vicces a faildozer kifejezés, de egyáltalán nem volt rossz proci, többszálon a mai napig versenyképes, hát még akkor, amikor megjelent...
Igen, sajnos a programok nem mentek el erősen többszálú irányba, így nincs más hátra, mint előre. Marad az Intel féle megoldás.(#24291) schawo: Gondolom, ez még a gyártás kiszervezésének a hozadéka...
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz #85552128 #24293 üzenetére
A HT-nek is megvannak a maga nyűgjei. Nekem sokkal szimpatikusabb volt a Bulldozer-féle koncepció. Ugyanis a HT-nál a prioritás megy a levesbe a két közös szál között, ami elég nagy baj tud ám lenni, ilyen nyűg az FX-eken tudtommal nincs.
Nekem 3 évig volt kikapcsolva az i7 920-asomon ezen gond miatt. De néha még ma is lekapcsolom az X5660-on emiatt.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz schawo #24295 üzenetére
Ezt nem tudod "működésre bírni", mert a technológiából ered, hogy a mag dönt a sorrendről az optimális feldolgozhatóság szempontjából. Praktikusan az átbocsájtóképesség javul, a garantált válaszidő viszont romlik.
Viszont igen, ennyiből volt jobb megoldás, hogy kikapcsolható a mai napig, és nem kell beáldozni az egyszálú teljesítményt érte. Vélhetőleg az AMD is ezért tér át erre a megvalósításra a következő processzorgenerációjuknál.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz schawo #24297 üzenetére
Érdekes, nekem eléggé változó. Hol így tűnik jobbnak, hol úgy.
Szintén "átlagos maximum" frametime mértékben, én hülyét kapok ha megdöccen a sebesség.(#24299) Loha: Jó gondolatmenet. Azt leszámítva egyet is értek vele, hogy 2013.ban még nem volt időszerű az új DX. 2013 végén jött pl. a 290-es AMD széria, ha korábban nem is, ahhoz már nagyon illett volna egy erősebb API is.
(#24300) Loha: Azért fele csíkszélességen és más gyártástechnológiával azért nem volt törvényszerű, hogy ne sikerüljön. El is érték végül vele az 5Ghz-et, mégha nem is pont úgy, ahogy eredetileg tervezték.
Amúgy emlékeim szerint a ma futó Intel procik sem 12 lépcsősek már, hanem 14-16. Ehhez képest nem tűnik durvának a 18 lépcső, szemben a Prescott 31 mélységéhez képest főleg nem. Ugyanis tudtommal 18 lépcsős, nem 20+. -
HSM
félisten
válasz schawo #24314 üzenetére
Mondjuk az is igaz, hogy sanszosan sok hozzá nem értő lehet notebookon, akiket csak a szorgalmas frissítő ügynök "húzott át" a modernebb OS-re. Viszont a visszaváltók aránya is nagy lehet itt, mert ezek az emberek jelentős része, örült, ha régebbi OS-el úgy ahogy elboldogult.
Amúgy notebookon engem se tudnál rábeszélni a 10-re, amíg nem kell feltétlen, marad a 7-es ott. Azon nem szempont a játék, az API, a WDDM, viszont pl. az akksit vezérlő program nem teljes értékű win10 alatt, az kapásból fájna, ráadásul számomra a win7 jobban "kézben tartható", kiszámíthatóbb mint a 10-es, ami azért egy akkumlátorról üzemelő kütyünél fontos szempont.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Pedig a VRM-re hűtést tenni azért nem egy nagy tudomány, se nem drága.
(#24406) proci985: Én már régóta azt figyeltem meg, hogy a VTX3D ugyanazokat a kártyákat hozta, mint a PowerColor, csak kindertojás minőségű műanyagokkal meg néhál kicsit jobban megvágott dizájnnal cserébe alig-alig olcsóbban. Nem csoda, hogy annyira nem volt rá nagy igény egy PowerColor meleltt.
-
HSM
félisten
-
HSM
félisten
válasz proci985 #24412 üzenetére
Volt legalább kettő, csak az egyik csapágyas lett a venti és LCS-t kapott/kért helyette. A másikkal nem tudom, mi lett. De tény, sajnos nem a leggyakoribb típusok, ahogy Vapor-X és Lightningből se lehet túl sokat találni.
Jó cucc volt a Devil13 is, csak azon nem volt speckó válogatott GPU, mint a 295X2-n. No, meg annyi hőt kiszellőztetni a házból.
-
HSM
félisten
válasz sakal83 #24480 üzenetére
Atyaég! Hogy sikerült ennyi hulladék gépet összerakni?
Nekem kb. 6 gépem volt eddig, amikor kb minden cserélődött, és abból egyszer nem volt stabil, amikor kifogtam egy beteg lapot, amit eltartott egy ideig diagnosztizálni.... Ehhez képest amit leírsz katasztrófa.
De hogy VGA-kat kelljen halomban cserélgetni a stabilitáshoz, ez végképp nonszensz...."Nem nagy dolog de lathatoan rocogott a kep egy két jateknal."
Nem nagy dolog egy 80 000 forintos VGA-tól, hogy döcögős röcögős rajta a játék?"Mar csak a random reset problema van..."
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz sakal83 #24482 üzenetére
A tuninghoz mindig megfelelően józan és körültekintő user és jóminőségű lap kellett. Ha valamelyik nem volt adott, jött kipurcant lap, amit írsz.
A 2500K után nem véletlen tért át az Intel a pasztás kupakra, amiket műveltek a userek a 2500K-kkal (merthogy amíg nem volt 90 fok addig lehet küldeni neki ami a csövön kifér vagy nem), az nem volt épeszű.Ami a halk PC-t illeti, egyáltalán nem nehéz összerakni, legfeljebb drága, és némi körültekintést igényel. Hát, az RX470 szerintem nem jó példa, a 3GB-os 1060 ellenfele a 4GB-os 480, ahhoz keleltt volna nézni. Ott azért lényegesen igényesebb kártyákat találni. De ott is van vacak, szval érdemes ésszel választani.
(#24484) sakal83: Jóóóó, belinkeled itt az egyventis Zotac-ot... Egy normálisabb 3Gb-os 1060, ami van is készleten (várható árra én is bármit írhatnék ) inkább 80, mint 65, maradhatunk szerintem ennyiben.
Ugyanúgy, ahogy a 4GB-os 480-ak.Szerk.: legyen akkor bő 70. A lényegen nem változtat. 4GB-os 480-at is ki lehetett fogni jófélét szűk 70K-ért is, csak akkor a másik oldalról is a kb. bemákolt jóáras árakat nézzük.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz sakal83 #24487 üzenetére
A 480 4GB úgy jött ide, hogy az a 1060 3GB ellenfele árkategórián belül.
Én nem értem igazából, miért a 470-eket hasoníltjuk hozzá, amik egy kategóriával lejjebbi kártyák.Nekem majd jó lesz egyszer egy jóféle RX480 a 290X-em helyett. De csak a hang és hő miatt. Elégedett vagyok a 290X-el is, szval nem kell siessek.
A SB generációt nem véletlen vészeltem át X58 géppel, cicergett, de abban legalább volt anyag. Ma sem véletlen használok olyat. Full terhelésen ugyan benyalja a 150W-ot a proci, de megy is elég rendesen.
Cicergésből nekem eddig a legjobb a Seasonic Platinum Fanless + Giga Z97 Gaming 5 + i5 4690K + Giga 290 WF3 konfigom volt. Abszolút nem cicergett. Szerettem.
-
HSM
félisten
válasz sakal83 #24489 üzenetére
Sajnos ez az Asus 290X azért nem egy nagy csoda hűtés ügyileg. Sokkal halkabbra meg tudnám csinálni a gépet egy jobbféle 480-al. Szval ha különösebb ráfizetés nélkül meg tudnám lépni a cserét, meglépném, még ha kicsit gyengébb is a 480.
A 470-ek nekem se nagyon tetszenek, nagyon le vannak fojtva/spórolva szvsz."A gtx1060 3gb az rx470 4gbal van egy árban."
Itthon éppen most lehet, de az ajánlott áraik úgy néznek ki, hogy az ajánlott ára 200-210 dollár akár a 480 4GB-nak, akár a 1060 3GB-nak... A 470-nek olcsóbbnak kéne lennie, 190 dollár körül. Bár elég béna vétel ennyiért szvsz....Én se vagyok Nv-s, de nekem nem pálya a Pascal... Nálam abszolút a 480 a bejövős.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz ->Raizen<- #24516 üzenetére
Pedig ebben semmi meglepő nincs... Minél nagyobb a textúrák mérete, annál több memória kell neki a VGA-n... Eddig is így volt, legfeljebb nem vol a legtöbb játékban olyan beállítás, aminek ne lett volna elég 4GB. Most már lesz. Csak nem UTRA-nak fogják hívni, mint eddig a 4GB-os minőséget, hanem mediumnak. Tehát akinek 4GB-os kártyája van, annak semmivel nem lesz csúnyább a játéka, mint eddig, csak más lesz az opció neve, amit ki kell majd választani. Nagy dolog....
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz ->Raizen<- #24523 üzenetére
Nem biztos, hogy attól rossz lesz, hogy jobb minőségű textúrák lesznek benne....
Néhány éve ha lehetett volna jobb minőség sem került bele, mert nem léteztek 2-3GB-nál nagyobb kártyák, legfeljebb elvétve pár extradrága 4GB-os modellt... Manapság viszont már a 8GB-os modellek is elérhető áron vannak, így jobb minőségű, vagy nagyobb mennyiségű textúrák használata is lehetségessé vált. -
HSM
félisten
válasz ->Raizen<- #24525 üzenetére
Nézd, én a PS3-ban a BF4-et tudom hasonlítani a PC-s kiadáshoz... Hát mit is mondjak... Ezek a textúrák magukért beszélnek itt a leszállásnál: [link]
A PC-hez képest ez viccnek is gyenge, kb. 10 évvel ezelőtt láttam ilyeneket utoljára. Számolni lehet a textúrákon a pixeleket, ez iszonyat gáz a PC/Ultra beállításhoz képest, pedig az is csak ~3GB körül foglal a VRAM-ból.Belekukkantottam az unchartedes dologba is, hát szépnek szép, de ott is üvölt, hogy agyon van butítva, nagyon durván.... [link].
Hát, én PC-n NAGYON nem ehhez vagyok szokva, pedig se a legújabb címekkel nem játszom, se 8GB-os kártyám nincs.Másfelől, aki ilyen PS3 grafikával megelégszik, ott mégis mi gond van a 2GB-os "low" textúrákkal? Ehhez képest az is extrém-ultra magas minőség...
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz proci985 #24527 üzenetére
Nekem olyan 3 éve volt 280X-em, meg 7970-em, meg 7950-em is, és a legtöbb játékban azt lehetett látni FHD maxon, hogy 2GB körül megáll a VRAM használat, mint a cövek. Persze, volt pár, ami belekóstolt a 3GB-ba, de a többség nem.
(#24528) letepem: Azt hiszem, fel tudom mérni, a képminőségből mennyi a konzol, és mennyi a YT sara...
Nem csoda, hogy a BF4-et nem tudták szépre megcsinálni, ezek az óriási terek nem ezekhez a régi hardverekhez valók.
-
-
HSM
félisten
válasz FLATRONW #24636 üzenetére
Na látod, éppen ez a marhanagy baj...
"ennyi sikertelen sorozat után ki az a hülye aki AMD-t vesz"
Nekem AMD-m van egy rakat generáció óta, HD3870, HD4850, HD4890, HD5850, HD7870, HD7950, R9 280X, R9 290, tehát mondhatom, hogy az utóbbi sok évben megjártam a felsőkategóriájukat, és tökéletesen kiszolgáltak. A HD4850 és HD4890 között pedig volt egy GTX260-am, és egyáltalán nem hozta azt a szintet, amit megszoktam a 4850 után, úgyhogy egy hét után váltottam is vissza pirosra a 4890-el. Úgyhogy nagyon is kiérdemelték, hogy a termékeiket használom.Szóval szerintem inkább ez a nagy kérdés, sok zöld fanatikus miért nézi tök hülyének a másik oldalt, akik elégedetten használják ezeket a termékeket?
(#24637) lezso6: +1. Írtam is egy hsz-t a különböző marketing stratégiákról, de inkább kitöröltem.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz FLATRONW #24641 üzenetére
Elég szomorú, hogy annyi IQ nincs a többségben, hogy felfogja, hogy az alulfeszelős történeteim mindig vagy tuninggal kombinálódtak (7870XT, 7950, 7970, 280X) vagy minimális teljesítménycsökkenés árán ért el jelentős fogyasztáscsökkenést (50W-ot nyertem a 290-esen 947 helyett 900-ra rakva az órajelét, semmit nem lehetett belőle érzékelni játékokban), hogy jól működjön a hangszigetelőhabos oldalú, szuperhalk hűtésű gépházamban, ami állatira nem ilyen erős kártyákhoz lett tervezve.
Arról nem a 290-es vagy az AMD tehetett, hogy egy 460W-os passzív tápról hajtottam, és hogy egy szuperhalk hűtésű, emiatt nem éppen szellős házba raktam....Az is szomoúr, hogy ez a "magukat szivatás" kategóriájába esik, amikor a gyakorlatban két kattintás pluszban egy alulfeszelt profil aktiválása Afterburnerben....
(#24642) ->Raizen<-:"Én csak összepattintottam a gépet és nem kell vacakolni semmivel mert minden helyzetben a maximumot nyújtja hűvös is marad"
A tipikus sztereotípia. Mert AMD-n nem pontosan ugyanígy megy?[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz rup1u5 #24644 üzenetére
Én pontosan így vagyok a zöld oldallal. Az a GTX volt az egyetlen kártya, ami majdnem kiérdemelte, hogy kivágjam az ablakon pár driveres dolgának köszönhetően... Amúgy vicces volt, három játékkal játszottam akkoriban, és egyikben nem volt lényeges eltérés, a másikból meg egyik az AMD-n, a másik meg az Nv-n futott simábban, jobban.
(#24646) ->Raizen<-:"Hát ja a 4850 rendesen befűtötte az egész lakást jó kis kazán volt a gyári hűtővel. "
Aha... A maga durván 200W-jával. [link]
A tesztelő szerint éppen hogy kimagasló volt a fogyasztás/teljesítmény mutatója.
"Under load the Radeon 4850 is one of the most power efficient cards considering the performance it offers."
Ennyit a lakás befűtéséről.(#24648) ->Raizen<-: Hát hogyne.... Csak tények és tapasztalatok... Nem is értem, miért nem kapni a boltban 200W-os radiátort, ha az is kényelmesen elég befűteni egy házat.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz #Morcosmedve #24651 üzenetére
RX480-ból azért akad pár jóféle. Van az XFX-nek, a Sapphire-nek, az MSI-nek, a PowerColornak is szimpi modellje. És ez csak amikkel foglalkoztam. A 470-ből már azért jóval kevesebb, ami tetszik, de az igazából szóba se jön a mai bolti árazásán.... De a 480-ak szerintem egyáltalán nem rosszak.
Ami a 2013-at illeti, én elfogadom, hogy azóta az Nv rendbe rakta a driveres részét (bár mostanában ismét elég sok driveres hibáról hallani) de mivel azóta sem volt gondom a piros oldallal, és technikai oldalról nézve nálam klasszisokkkal verik a zöldeket, nem beszélve a piaci stratégiájuk is mennyivel szimpatikusabb, így azóta fel sem merült, hogy ne piros kártyát vegyek.
Ami az árazást illeti, nálam nem játszanak és soha nem is játszottak ezek a 100+ rugós kártyák. Egyszerűen nem látom értelmét ennyi pénzt beletenni. Pláne, hogy manapság nem is kapsz érte valami sokat. Amikor megvettem az 5850-em, 60 rugóért volt egy szuper kártyám 3 évre. Na, az korrekt befektetés volt.
(#24653) players111: Nekem is a ref 5850 volt az egyik kedvenc VGA-m. 725/1000-ről 930/1200Mhz easy...
(#24654) ->Raizen<-: Azon a kártyán a kedvező ár ára a gagyi hűtés volt. Valamit valamiért. Miért nem vettél egy jobbfajta gyártói kártyát, ha zavart ez a fajta működés? És még én szeretem szivatni magam...
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz ->Raizen<- #24657 üzenetére
Érdekes, hogy nálam nem volt ilyen. Ez elég erőteljesen egy hibás VGA tünetei. Ezt nem eladni kellett volna, hanem garanciáztatni.
(#24658) FLATRONW: "Miért bűn ez a hozzád hasonlóak szemében?"
Mert rendszeresen azt írjátok, hogy ez piros kártyával nem megtehető, ami nem igaz."Leírtad, hogy miért nem volt ideális a helyzet a 290 használatához, akkor most ezért nézünk téged is hülyének?"
Leírtam, tudtam, hogy ez lesz, végül 5% sebesség beáldozásával tökéletes lett a rendszer."és lenézik a másik oldalt."
Én nem nézek le senkit azért, mert adott márkájú kártyája van.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz ->Raizen<- #24660 üzenetére
Jah, hogy a lapod volt hibás és a 290-et szidod érte. No comment.
-
HSM
félisten
válasz ->Raizen<- #24662 üzenetére
Ha értesz az elektronikához, akkor gondolom nem kell különösebben elmagyarázni, hogy ha a kártya a memóriáknak a lapról adja a tápfeszt és a lap hibás, akkor az okozhat a VGA-n memóriahiba jellegű dolgokat.
(#24664) Gainka: Ebbe a topikba még csak túlzásokat írt, meg kicsit polírozta magát a végzettségével. Abszolút építő....
Ami pedig a "csak berakod és kész" mentalitást illeti, megjegyezném a pukkanós GTX1070-eket, amiket csak beraksz és kigyullad, vagy az utóbbi idők driverbajos dolagait, ahol pl. csak felraktad a drivert, és a 150 000 forintos VGA-d elfelejtett terhelés alatt a normális órajelre váltani.... [link]
(#24666) FLATRONW:"Ha csak abból indulunk ki, hogy több az eladott NV kártya, akkor többnek kellene lennie a felhasználói panaszoknak is."
Hibás feltételezés. Más a vásárlói csoport.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Samsung Galaxy Buds2 Pro, Újszerű, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A20e 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIO Új lenovo thinkpad T14 gen 3 Gyári magyar nyelvű világítós billentyűzet
- AKCIO Lenovo ThinkPad T490 - i5 8365u/16GB/256GB SSD/Windows/FHD/ Számla és Garancia HUN
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs