Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
Rég csúcssebességre vannak kapcsolva? Úgyérted, az a szűk 3 hónap, amióta megjelent a Titan-X az olyan nagyon rég lett volna?
(#7149) h1mpi: A régi Titán még valahol oké volt, a dupla ramnak is volt értelme, volt, akinek a DP is hasznára vált, a 780 meg sehol se volt a húzott Titánhoz képest, a 780 Ti meg szintén horror árú volt.
Itt azért kicsit más fekvésű a friss Titánunk. -
HSM
félisten
Pontosan tudom, milyen a két VGA teljesítményviszonya. A kereső nem fogja visszaadni, mivel gyárilag a Titan cefet alacsony órajelen megy, viszont tuningban ugyanannyit bír, mint a 780, és ott viszont elmegy a 6GB ram és majdnem 780 Ti mennyiségű számolója okán.
(#7155) Keldor papa: Hát nézd, ha én vettem volna Titant X-et 1000 dollárért, és 3 hónap múlva meglátnám a 980 Ti-t kvázi ugyanazzal a sebességel és hűtéssel 500-ért, én tutifix a szívemhez nyúlnék.
Ha egy év alatt történik ez, még az is durva, de valahol érthető, de 3 hónap alatt... Az Nv a saját vásárlóiból csinál ezzel (is) bohócot.(#7157) Egon: Ha nyugodt lelkiállapot elérése a cél, akkor alapszabály. Ha tanulni is akarsz a hibáidból, akkor viszont nem működik. Ha vásárlás után drasztikus értékcsökkenést szenved a vásárolt termék, akkor legközelebb talán érdemesebb olyat választani, ami jobban állja majd a sarat. Persze, akinek sok szórni való pénze van...
-
HSM
félisten
Véletlenül sem turkáltam senki pénztárcájában. Csak elmondtam a véleményem a kialakult helyzetről.
(#7168) Keldor papa: "Igy aki megvette azt biztos nem erdekelte."
Vagy legalábbis nem is sejtette, hogy feleennyiért és ilyen specifikációval jön majd a 980 Ti...Ami a 300-as szériát illeti... Ott azért mégsem 500 dolláros tételekről beszélünk...
(#7169) Szaby59: Persze, az is durva, de mégsem fele áráért ment.
Mellesleg nem az ár/érték mutatóról beszéltünk, hanem arról, hogy 3 hónap után kvázi ugyanazt megkapod 500 dollárért, ami azért elég erős.(#7170) schwartz: Igen, csukjuk be a szemünket, meg se nézzük a piaci helyzetet a Pascal-ig, hogy jövőre újra megvehessük az aktuális legjobb kártyát újabb 1000 dollárért, amivel ismét egy évig boldogok lehetünk, szigorúan csukott szemekkel és fülekkel.
(#7171) Zorel: Nem a Ti-ről volt szó. Nyilván nem olyan nagy dolog, hogy 150 dollárral lejjebb ment az ára. Az már inkább, hogy a Titán X megjelenése után alig 3 hónappal már feleannyiért megkapod azt a teljesítményt.
(#7172) daveoff: A sima Titán jócskán komolyabb, jobban használható kártya volt, mint a sima 780, a 780 Ti-re meg jó sokat kellett várni, valamint nem sokkal volt olcsóbb a Titánnál, cserébe -3GB VRAM, aminek ott jelentősége is volt. Ott nagyon nem kaptad meg ugyanazt a sebességet fele áron 3 hónappal később, de talán még egy év múlva sem.
(#7184) hpeter10: Szerintem nem így írtam szó szerint.
Növeli az input lagot, látványosan, szval ja, ha FPS-ben dupla is, élményben nem azt adja, mintha egy GPU-val lenne meg az a sebesség.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz #85552128 #7193 üzenetére
Objektíven nézve ott hány hónap telt el a megjelenés és az 500 dolláros vágás között?
3, mint itt? Nem úgy emlékszem....Hiába kerül pénzbe a VRAM, ha semmi haszna a kártyán.
(#7195) daveoff: Épp ez a lényeg... A 780Ti úgy volt 700 dollár, hogy alig volt erősebb egy húzott Titánnál, cserébe még ramból is jópár helyen hiányzott az a +3GB....
Szóval ott 700 dollárért még fél év múlva is csak kevesebbet kaptál. Az azért elég más helyzet. Ott nem is hőbörögtem.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz #85552128 #7199 üzenetére
Igen, nem mindegy, hogy alig 3 vagy 5 hónap. Ahogy az sem, hogy egy 1000 dolláros kártya helyett kapod kb ugyanazt 500-ért, vagy egy 1500 dollárosnál van 500 dollár engedmény.
"az AMD sem a 4 GB-s 290X árában adja a 390X-eket."
Látom elfogytak az érvek, és fel kell hozni valami tökéletesen ide nem vágó AMD-témát... -
HSM
félisten
Nem a rebrand a gond a piros oldalon... Mindegyik csipjük teljesen jó cucc, a gond inkább az, hogy kicsit máshogy kellett volna őket eladni. Pl. a 390-re felesleges a 8GB-ot erőltetni, jobb lett volna egy kisebb fogyasztású 4GB-os... Az egyetlen csip, ami ciki az a 370-es a Pitcairn-al...
Amúgy még jó cucc lesz a kisebb Fury is, reméljük jóárasítva jön. A Nano-tól is sokat várok majd.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz proci985 #7216 üzenetére
Igen, ahogy néztem, alig javult a csip fogyasztása, és agyon is vágták az egészet a +4GB ram és a magasabb órajelek nagyobb fogyasztásával.
Nem mondom, hogy rossz lett, de szerintem sem erre kellett volna kihegyezni őket. Aki 290/290X-et vett 1-2 éve, tényleg nagyon jól járt. Főleg, aki 3 éve 7970-et. Még ma is teljesen jó kártyája van, 3GB rammal.(#7218) Speed(R): Az a 0 innovációs áramtemető mégis egy sokkal komolyabb tudású csip, mint az agyondícsért Maxwell.
Szerintem is a fogyasztásra kellett volna inkább kigyúrni, nem a +4GB ramra és 50Mhz-re, dehát ez van. Attól még nem lett rossz kártya, csak kicsit torkosabb a kelleténél.
Azt mondjuk elég fura, hogy lehet lassabb nálad a 780-nál... -
HSM
félisten
Ha a Maxwell-re gondoltál, ott jól feltalálták újra a kereket, és valami nagyranőtt mobil GPU-t építettek a meglévő mobil tapasztalataikból. Mást látok én abban, mint innovációt. Innováció talán majd a Pascal lesz, ami talán tudásban utoléri majd egy év múlva a már majdnem egy éve kapható Tonga GPU-t, meg a most megjelent Fiji-t.
Ha engem kérdezel, komoly innováció volt az AMD-től a Mantle, a TrueAudio blokk, a Freesync, és a Tonga GPU is az utóbbi időből, most a HBM-ről nem is beszélve.
Ellenben a Maxwell-ben semmi olyat nem látok, ami valami újszerű, kreatív lenne. Ami nagyszerű benne, hogy remekül belőtték ebbe a több szempontból átmeneti időszakba, jól megtalálva több fogyasztói igényt is. Számomra ez nem innováció, hanem elsőosztályú iparosmunka. -
HSM
félisten
válasz Televan74 #7232 üzenetére
A Tonga technikailag egy remek cucc. Más kérdés, hogy bizonyos hülyeségek miatt nem sokan vették. Gondolok a 256bites ramra, és a 2GB méretére és az árára, a Tahitik egyszerűen jobb alternatívának tűntek mellette. A Maxwell-t meg kár mellé venni. Sokan 960-at vesznek a Tonga helyett, ami nálam abszolút a no go kategória, 960 nekem akkor sem kéne ha ingyen adnák. Ennyit a piaci és technikai szempontok különbözőségéről.
1440P már azért elég nagy felbontás, szerintem tökéletes oda a Fury. Bár szvsz a 290/290X is. Novemberig meg aztán még sok víz folyik le a Dunán...
(#7233) Speed(R): Sajnos ez ilyen. A hardveripar már csak egy ilyen fura világ. Az innovációért áldozatokat kell hozni, ugyanis helyet foglalnak a csipben. A Maxwell-ben ez a "zseniális" húzása az Nv-nek, és a piaci sikerének is az egyik kulcsa, hogy semmi nincs benne, amire ma nincs feltétlenül szükség a játékokban, így "többet tudtak tenni bele" abból, amire viszont ma szükség van, és mindezt így jó fogyasztással és magas órajelekkel tudták tálalni.
Nekem a fő bajom ezzel az időzítés. Aki nem váltogatja sűrűn a kártyáját, annak nem biztos, hogy a DX12 előtt érdemes egy abszolút DX11-re "optimalizált" csipbe fektetni a pénzét.
Sajnálom, ha neked ezekről a "techblabla, mellébeszélés, üveggömbbe révedés, remény" jut eszedbe, ezzel magam részéről nem értek egyet. Filozófia az valóban előfordul a véleményemben, azt nem tagadom, de nem is látok benne kivetni valót.
Amúgy az AMD GCN-jébe is szépen apránként kerültek bele az újdonságok, itt az eladhatósági szempontok tekintetében az Nv lépett egy érdekeset a Maxwell-el, és úgy fest, bejött nekik. -
HSM
félisten
Értem. Tehát azzal érvelsz, hogy egy egészen más szituációban, egészen más termékeknél valami nem jött be, amire sokan számítottak, tehát akkor most sem fog bejönni, amit én gondolok? Nagyon meggyőző.
A Bulldozer egyébként a mai napig játékokban van leginkább csak lemaradva az akkori konkurenciájától, ami nagyrészt köszönhető a DX11 egyszálú feldolgozásának. Megnézheted, Mantle-ben pl. milyen szépen meglódult minden FX. Erre az AMD sem számíthatott, hogy ennyire hosszúra nyúlik ezen API vívódása. Mellesleg a nagy Intel szuper HT technológiájának is bőségesen megvannak a nyűgjei.
A jobb szoftveres supportot meg el lehet felejteni majd DX12-ben, ugyanis mint olyan, nem lesz driver. Gyakorlatilag egy shader fordító lesz, és annyi. Nagy csodákat nem fog tenni. A játékfejlesztőkön fog múlni onnantól az optimalizálás, nem a driveren.
(#7252) daveoff: Ki hogyan gondolja. Nekem sokkal szimpatikusabb a Fury.
(#7253) Whysperer: Így van. Nem csak játékból áll a számítástechnika.
-
HSM
félisten
Én csak azt látom, melyik architektúrának mik az erősségei, és mik a gyengéi.
Abu mesélt is picit ezekről nemrég a másik topikban: [link].
Engem nem a kiadók érdekelnek, akiknek az az érdek, hogy mindkét gyártón jól fusson a produktum, engem az érdekel, melyik termék mire lesz képes egy komplexebb DX12 játék alatt, ha megfelelő optimalizálást kap.Fejezd már be ezt az AMD keménymagozást. Állatira unom már. Az a nickem, hogy "AMD keménymag"? Állatira nem! HSM a nickem, úgyhogy legyél olyan kedves ne rajtam számonkérni mások butaságait. Beszéljünk szigorúan arról, amit én írtam, oké? Ja, és Abu sem vagyok, csak a tisztánlátás kedvéért.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz rumkola #7275 üzenetére
Nem is értem, miért nem DX8.1-et hasnálnak akkor a játékok.
Nem igazán volt amúgy a múltban a mostanihoz hasonló helyzet, csak úgy mellékesen tegyük hozzá.
Amúgy nem azt írtam, hogy nem kell driver, hanem azt, hogy a jelentősége a sebességre a töredékére fog csökkenni, mivel jelentős része át fog kerülni az alkalmazásba.
-
HSM
félisten
Azért az is nagyon látszik, hogy az olló most a Maxwell-nél nyílt nagyon ki. Azt is érdemes látni, hogy a Maxwell gyakorlatilag sehogy sem illik be a korábbi VGA-trendekbe, ugyanis gyakorlatilag a 28nm-re beragadt gyártástechnológiának, és a DX11 hosszúra nyúló kifutásának köszönheti létét és előnyét.
Én mindenesetre nagyon kíváncsi leszek, mit fog hozni majd a DX12 és mikor, szerintem az egy komoly életet lehelhet az AMD jelenlegi, Maxwell-ek és DX11 mellett sajnos csak mérsékelten versenyképes portfóliójába. -
HSM
félisten
Szerintem maga a Fiji-re igaz az állítás. Viszont a jelenlegi AMD-driver, amivel teszteltek, rendszeresen és látványosan visszafogta, főleg FHD-ben. Nem véletlen, hogy már 1440P-ben is sokkal jobban szerepelt, ahol kevésbé limit a driver gyorsasága, 4K-ban pedig simán hozta, amit kell még így is.
Amúgy Abu szvsz a nextgen játékokra értette azt a hsz-t, de elég félreérthető a fogalmazás, ez tény.Azt a 33%-ot nemcsak ABU-tól hallottam, hanem másoktól is.
Amúgy ez a nem játékra készült duma hatalmas kamu. Ha nem játékra készült, nem is értem, minek raktak bele ROP-okat, textúrázókat, geometriai processzorokat, amiknek csak 3D grafikában van bármi jelentőségük.
Azt nagyon is le akarták hozni ide, csak nyilván jobban eladható volt prémium áron a GTX680, ha nem várt senki a nagyobb gamer Keplerre... Dehát ott is biztos csak nekünk játékosoknak akarták a legjobb élményt.(#7302) Casanova*: A lassúcska belső regiszterek.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz #35434496 #7316 üzenetére
De nem lesz.
(#7322) gbors: A Fury nekem teljesen jó lett, nekem maximálisan bejön. A startjáig nagy kár, hogy nem lett kész a fejlesztett driver, de így se rossz, amit letett az asztalra. A DX12-t amúgy a Maxwell megjelenése óta várom, szóval a Fury egy külön történet.
Amúgy elég vicces, hogy egy közel 980 Ti sebességű kártya kb. egyből temetve van.... Szerintem csinálhat bármit az AMD, úgyis fanyalgás lenne a vége.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
A 100 fokos VRM-el nincs gond, mivel nincs mellette elektrolit kondenzátor, amiket óvni kéne a hőtől.
A vinnyogó pumpával még mindig 32dbA, míg a 980 Ti-re 42-t mért a TPU terhelve, ami azért elég meredek különbség. Nyugodtan elhiheted, a pumpa zaját 3X nyomná el a ref 980 Ti ventilátor süvítése, de az biztos nagyon jó úgy.
A nagy elvárásos dolgokat sem értem, már hónapok óta tudni lehetett, mivel fog kijönni, és azzal is jött ki. Nem látok itt gondokat. -
HSM
félisten
Igen, ez a 15% ebben a magasságban szvsz már annyira tökmindegy FHD-n.... 1440P-ben, ahova igazából kellenek a lóerők meg már alig 10%.
Már réges régen is írtam erről: [link]. A VRM akkor gond, ha 100 fok környékén dolgozik, ha elektrolit kondenzátorok vannak a közelében. Egy ilyen beburkolt kártyánál a környezetére se sugároz káros hőt.
Szóval bezzeg nem most változott meg a véleményem.
-
HSM
félisten
Nézd, most is fontosnak tartom a VRM megfelelő hőfokát. Kb. 80-ig tartom okésnak, ha a kondik ott figyelnek mellette, és az ilyen speckó cuccoknál kb. 100-ig. Kicsit sok szerintem is, de nem tartom vészesnek. Tuning+fesz esetén viszont igen, gázos lehet.
Az elvárásokat a pletykaoldalak generálták. Aki azoknak bedőlt, meg is érdemli. Én nagyjából azt kaptam, amire számítottam, azaz amire józanul számítani lehetett a 4096 shader ismeretében a jelenlegi driverekkel.
Nem tudom, milyen lehet a pumpa, de ha 31dbA üresben, és 32 teljes terhelésen akkor nagyon zajos nem lehet, míg a 42dbA-s ref 980 Ti az szép kis zajterhelés már....
-
HSM
félisten
Nagy elvárások az oké, de irreális elvárások elé nem oké. Ha szerinted nem korrekt nagyjából a 980 Ti teljesítménye DX11 alatt, akkor nem tudom, mi lenne az. Csodát nem tud tenni. Legfeljebb majd DX12 fog tudni villantani a HBM memória révén, de az még odébb van kicsit.
Amúgy a 980 Ti pont az a kártya, amit nem szokásom darabjaira szedni. A 970 szokta piszkálni az orrom, meg a Titan és a 980 az árával.
A sípoló pumpásat én ugyanúgy hibásnak tekinteném és visszavinném, mint a coil whine 970/980-akat.
Majd kiderül, a boltokba került kártyákon lesz-e ebből nagyobb volumenű probléma. 2000rpm-en megy elvileg a pumpa benne, annak azért olyan nagyon nem kéne sípolnia. -
HSM
félisten
A "Hunting Titans" szerintem hatalmas. És ha nem csal az angolom, akkor jelentésben is teljesült, a Titánokat űzi ez a kártya. Az első üzközetet a Titánok nyerték, de ez csak az első csata volt, nem a háború.
Ami a FHD-t illeti, szerintem ott már ezen kártyák alatt a DX11 fogy el elsősorban, az AMD alatt kicsit a driver is. Az E3 press grafok nekem kimaradtak, vagy legalábbis úgy kezeltem őket, ahogy kell, mint egy "cherry picked" scenario-t. Nyilván a nekik legjobb eredményeket fogják prezentálni.
(#7354) mcwolf79: Mit mondtál meg? A nagy semmit! Azt írtad a linkelt hsz-ben, hogy azért kell rá a víz, mert kazán lesz. " Mert oké, vízzel le tudják hűteni, de kell ott Watt-nak lenni rendesen, ha vízre van szükség" Hát nem lettek Watt-ok. [link] Szóval igen, jófejségből tettek rá vizet, végre olyan hűtés került rá, ami nemcsak méltó egy csúcskártyához, de az Nv agyondícsért hűtésénél is bizonyos tekintetben (terhelt zajszint) lényegesen jobb.
(#7357) Milka 78: "az a 15% lehet pont annyit jelen,hogy 8 hónappal tovább használhatom a karimat kompromiszumok nélkül."
Ez 100% bullshit, tekintve hogy a DX12 küszöbén vagyunk. Ezek a kártyák életciklusuk végét már bőven a DX12 korszakban fogják élni. Ami kifogna rajtuk, az előbb kifog a DX11 API-n. Tehát nem a DX11-ben kell majd 15%-al gyorsabbnak lennie, hanem majd a DX12-ben, ha az a cél, hogy a lehető legtovább kompromisszumok nélkül játszhass a pénzedért. Márpedig jelenleg úgy fest, több ponton is lényegesen erősebb lesz a Fiji DX12-ben, mint a 980Ti/TitanX. Gondolok a memória sebességére, és a durvább aszinkron terhelés melletti kiegyensúlyozottabb teljesítményére. Persze, árnyalja a képet a kisebb méretű memória, és a kisebb háromszög feldolgozó képesség, de ezek számomra kevésbé tűnnek a sebességre meghatározó tényezőnek.
Amúgy, ha anyagilag jól akarsz járni, akkor 8 hónap spórolásból lévő pénzt nem erre költöd. Egy vizezett 290-el is még szerintem nagyon sokáig remekül el lehet majd lenni, és lényegesen kevesebb pénz fog kirepülni az ablakon kb. semmire. Nem akarok a pénztárcádban turkálni, de ez egy kicsit szemet szúrt. -
HSM
félisten
válasz #16729600 #7374 üzenetére
No igen.
(#7375) asdxv: Biztos lesznek majd olyan verziók, amiknek jobban fog menni a tuning. Ugyanakkor akinek egy halk gép kell, ez egy szuper, igényes hűtés.
(#7376) Asbee: Egyszerűen nem értem, hogy nem bírtok elszakadni ettől a pénzszóró hozzáállástól. Oké, tök jó, hogy egy szűk rétegnek megér minden pénzt, hogy pár csúszkát felhúzva is leverje az FPS számláló a monitor képfrissítését, de azért nem kéne ezt úgy beállítani, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, hogy egy 200 000 forintos kártya úgyis kuka, ha egy év múlva jön a nextgen!
Szerintem ez már nagyon messze van a racionális viselkedéstől. -
-
HSM
félisten
Mostmég nem lehet eltérni.
A tuningot meg ne vegyük bele, most DX11-ben oké, de azt senki nem látja előre, DX12-ben mit fognak tudni.
Oké, nem kell félni a zörgő/visító pumpától, cserébe ugyanúgy zörgő visítóvá válhat a venti. Aki így áll hozzá, játék helyett inkább menjen orvoshoz.(#7384) mcwolf79: Már ne is haragudj, de nekem saját véleményem van. Néha egyetértek Abu-val, néha meg nem.
2 év eltelt mióta? A Mantle teljes mértékben beváltotta a reményeket, ezt saját szememmel tapasztaltam meg. A Keplert szépen lenyomta a GCN, manapság a 7970 is gyorsabb a GTX680-nál, a Hawaii is lenyomta az olcsóbb 780-akat, a Titánnal volt egy szinten feleannyiért.
A fogyasztásnál pedig végképp ne zavarjon, hogy 40%-al jobb lett a sebesség/fogyasztás arány a korábbi kártyáikhoz képest [link].A Fury számomra semmi pofáraesést nem hozott, pont azt tudja, amire számítottam.
A DX12 majd elválik, mit fog hozni. Te már a vízhűtésnél is megjósoltad a "léggel hűthetetlen wattokat", van egy sejtésem, hogy a DX12-ről is hasonlóan megalapozott lehet a véleményed.
Szerintem aki a mai játékokhoz vesz ilyen erős VGA-t, az meg is érdemli, hogy minél jobban megkopasszák a pénztárcáját. Úgyhogy én itt be is fejeztem ezt a parttalan vitát.A személyeskedést kérlek tartsd meg magadnak (ez már megy a modiknak, mert a szép szó úgy látom nem segít).
(#7386) players111: Ha az SDK példaprogramjában kitesztelték, az mióta varázsgömb? Unalmas már ez a duma.
-
HSM
félisten
válasz Casanova* #7398 üzenetére
Az ígéret bejött. FX CPU-val simán megvolt annyi a gyorsulás.
De amúgy nálam a 4,4Ghz-es i5 4690K-val és 16GB rammal is azonnal fel tudtam tolni High-ról Ultra-ra mindent a 290-el, és sokkal kiegyensúlyozottabb FPS-eket kaptam, lényegesen rövidebb válaszidővel. Nekem az egyik legjobb játékélményt adta így a Mantle az elmúlt kb. 5 évből multiplayer online FPS-ek terén, ami azért nem kis szó. Persze, technikai szempontból nézve az élményt, mert amúgy a PlanetSide2 volt a legnagyobb móka, de annak a technikai megvalósítása azért nem ezen a szinten mozgott.A DX12 alatt (valóban rendesen megírt DX12 programok alatt) én 20-30% előnyt várok a Fury-tól a 980 Ti-hez képest a jelenlegi elképzeléseim szerint. Ez nem ígéret, senki ne értsen félre, csak személyes vélemény. Tudom, hogy van az a bőrönd vastagság, amivel megoldható, hogy ez ne jöjjön be.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Igen, szerencsére vannak értelmes arcok, különben már rég nem is írnék ide egy sort se.
De a bocsánatkérés, vagy a hibák beismerése utólag nem szokott menni. Ha tudnád, hányszor voltam bolondnak kikiáltva, mióta itt fórumozok, és talán egy kezem is meg tudnám számolni, hányan kértek bocsánatot, vagy csak ismerték el, hogy hejj, haver, neked volt igazad.
A fórum már csak egy ilyen hely.... -
HSM
félisten
válasz Milka 78 #7404 üzenetére
Miért kérjek bocsánatot, ma is butának tartom azt a csipet. Ettől még DX11 alatt lehet gyors. Sőt, a jó fogyasztása is döntően ennek köszönhető, hogy nem tettek bele semmi okosat, amire ma nincs szükség.
Sosem vontam kétségbe a Maxwell DX11 sebességét és kedvező fogyasztását.Majd akkor kérek bocsánatot, ha a valóban DX12-re fejlesztett, szabványt kihasználó játékokban is gyorsabb marad a Maxwell a konkurenseinél, azaz a 980 Ti a Fury X-nél, a 980 pedig a 290X-nél.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
No, akkor először is tisztázzuk, mit "hangoztatok". Összesen két hozzászólásomban írtam bármiféle csipszes hasonlatot. Itt az egyik hozzászólásom: [link], ez meg a másik: [link].
Szóval nem azt írtam, hogy el kell dobni, mint a csipszes zacskót, hanem, hogy: "Az Nv majd röhög a markába, mikor veheted meg majd a Pascalt jövőre, de azt nem látom, Te miért jársz jól azzal, hogy pár zacskó csipszet fog érni a kártyád az új játékokban a mostani árához/teljesítményéhez képest."
A második hozzászólásomban ráadásul csak a 970/980-ra írtam, amit, azoknak nagyjából 256GB/s a max, amit bír a memóriájuk.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Az aszinkron compute-nál nemcsak a kihasználatlan erőforrások miatt, hanem a lényegesen nagyobb memória sávszélesség miatt is. Sose feledkezz meg arról, hogy a számolókat folyamatsan etetni kell adattal. Valamint az is érdekes, amit Abu írt nemrég, hogy a Maxwell-nél nem futhat akármikor aszinkron a kód, csak bizonyos állapotokban, míg a GCN-en nincs ilyen megkötés.
A kérdőjelről csak annyit, szerintem nem ROP/CU-ok miatt jön fel magasab felbontásban a Fury, hanem azért, mert ott a driver kevésbé limitáló tényező.
Pl. BF4-ben van egy érdekes tapasztalatom, a Shanghai térképen, miután leomlik a központi toronyház, tele lesz a levegő is törmelékkel. Na, az pl. elég látványosan betett az AMD driverének maxgrafikán DX alatt, míg ugyanott Mantle-ben csak úgy hányta ki magából a pixeleket, mintha mi sem történt volna...
Ilyen: [link]. Bár a grafika eléggé nullára van állítva, a lényeg látszik, mindenféle darabkák, füst, romok... Érdekes, hogy a beszámolók alapján az Nv kártyákkal ott korántsem volt ilyen rossz a helyzet azon a helyen.
Persze, azt tegyük hozzá, ez bő fél éve történt, az akkori driverekkel a 290-emen. A proci egy i5 volt, 4,4Ghz-en. -
HSM
félisten
Nem legenda, logikus gondolkozás a saját eddigi tapasztalataim alapján.
Ennek nem a motorhoz van köze, hanem egyszerűen ha több mindent csinál egyszerre a GPU, akkor egyszerre több adat fog kelleni, azaz nagyobb sávszélesség.(#7463) daveoff: Nem érted az egészet. Alapvetően DX11-re készült a BF4. A Mantle csak kiegészítésként került bele, és a töredékét használja ki annak, amit tud az API. Nincs benne streamelés, nincs benne aszinkron compute, és nincs benne semmi, amit ne bírna el a DX11 is.
(#7477) sayinpety: Végre egy reális hozzászólás.
(#7489) imi123: Véletlenül se zavarjon, hogy mindeközben mindkét konzolban GCN-es AMD APU van...
(#7490) Ghoula: Annyival jobban reagált rá, hogy DX11 azonos sebességből másfélszeres előny lett DX12-ben a GTX980 és a 290X között....
(#7492) korcsi: Pontosan. Jól érted. Mindenképpen ki fogják használni, mivel Nv-n is gyorsul tőle a kód, és egy fontos újítása a DX12/Mantle/Vulcan-nak.
(#7498) imi123: Azt írta Abu, hogy a jelenlegi DX12 példaprogramok alapján a GCN1 10-15%-ot gyorsul tőle, akárcsak a Maxwell2, szóval ezzel sokan jól járnak. A GCN2-3, ami viszont jóval nagyobb mértékben gyorsul, ha jól emlékszem, 35-45%-ot írt, de aki tutit akar, keressen vissza.
(#7496) tailor74: Igen, DX11-ben nincs, a többiben pedig opcionális lesz. Pl. a BF4 még nem használta a Mantle kódban sem.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz daveoff #7502 üzenetére
Igen, csak azok a játékok alapvetően még masszívan DX11-re íródtak. Persze, ott is gyorsulás volt a gyorsabb API révén, jobb multiprocesszor támogatás is megvolt, de ez csak a legtetejének a kapargatása az API tudásának.
Mint minden új API, az ilyen programokkal kezdődik, aztán majd szépen jönnek az API-t egyre jobban kihasználó alkalmazások. -
HSM
félisten
Még azért ott is van hova fejlődni. Szoftveresen, és programok terén is.
(#7507) daveoff: Én nem tudok Mantle-re fejlesztett, boltban kapható játékot. Csak olyat, ami kapott egy kiegészítést hozzá, de alapvetően DX11-re fejlesztett motor. Nem is fog senki kiadni ilyesmit, amíg az Nv-vel nincs DX12 vagy Vulcan mód.
A DX12-nek állatira nem lesz olyan hosszú felfutása, mint a korábbi API-knak, mivel ahogy nemrég írta a fórumtárs, már a Mantle-vel másfél éve folyik a felszín kapargatása, így sokkal hamarabb érkezni fognak a valódi DX12 alkalmazások, mint a korábbi API-k esetében tapasztalható volt.(#7508) Milka 78:Mindketten pontatlanul emlékeztünk: "Vannak egyébként erről DX12-es tesztek már, mert az AMD készített rá az SDK-ba egy példaprogramot. Ott a GCN1 nagyjából +15-25%-ot hoz. A GCN2/3 +35-45%-ot. A Maxwell 2 +5-15%-ot. "[link]
-
HSM
félisten
válasz #85552128 #7510 üzenetére
Értem, akkor biztos direkt butították vissza a példaprogramban (aminél látod a kódon, mit csinál, ellentétben pl. az Nv-s GW-el) a Maxwell-eket, meg a saját GCN1-jüket, és ezek a direkt butított GPU-k biztos tengert tesszelálnak a város alatt, amíg a GCN2/3 meg nem. Ja, és ezt senki nem fedezi fel a példaprogram forráskódjában.
-
HSM
félisten
Az "átnevezés királya" címre egy ilyen jelentéktelen low-end GPU helyett szerintem sokkal jobb nevező lenne az Nv G92-es GPU-ja.
Ha jól emlékszem, 8800GT néven startolt, aztán 9800 GT/GTX lett belőle (jó vicc volt a G80-as 8800GTX után), aztán pedig ha jól rémlik GTS250 lett. -
HSM
félisten
Olyan jó kártya volt a 980 GTX+, hogy jelentős részük gyári órajelen is kuka volt, mert széthibázta magát.
De legalább kínkeservesen nagyjából utolérték vele a G80-as elődöt.A Pitcairn jogos, azon én is húztam kicsit a szám. Ugyanakkor azt is hozzá kell tenni, hogy architekturális szempontból azzal semmi kivetnivaló nincs abban a szegmensben, ahova bedobták, még ha szolgáltatások tekintetében nem is makulátlan.
A G92-es 9800GTX+ elnevezés viszont erős volt olyan elődök után, mint pl. egy 8800 GTX vagy Ultra.(#7628) kovsol: Az a 65-->55nm váltás pont nem volt egy sikertörténet, én is örültem anno, hogy 65nm-es GTX260-at sikerült szereznem.
(#7630) imi123:
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- TCL LCD és LED TV-k
- HÁZIMOZI / HIFI / TV beárazás
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Computex 2024: bemutatkozott a Biostar alaplapok AMD-s zászlóshajója
- Politika
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Napelem
- Computex 2024: ASRock minden mennyiségben
- A Biden-kormányt is zavarja a big tech és az adatközpontok energiaéhsége
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- További aktív témák...
- ASUS ROG STRIX RTX 3060 Ti OC LHR - eladó!
- iMac 2019 27" Retina 5K / i5 3 GHz / 32 GB DDR4 / 1 TB SSD / Radeon Pro 570X 4 GB
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 16/512 FHD HUN
- Dell SE2216H 22" 1920x1080 Full HD LED Monitor
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen