- Linux kezdőknek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Windows 11
- Facebook és Messenger
- Hálózati / IP kamera
- Aliexpress tapasztalatok
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen routert?
- Windows 10
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz imi123 #32879 üzenetére
Mint írtam az előz évben is sokan áthozták (id tech, Frostbite team, Eidos Labs, Rebellion). Az oka ennek az, hogy olcsóbb. Bármennyire is meglepő, olcsóbb szimplán lefordítani a meglévő PSSL kódot AMD-re, mint a PC-s IR-ekben nem támogatható intrinsics függvényekre külön alternatívát keresni az AMD-re is. Elég az, ha az Intelre és az NV-re kidolgozzák az alternatívákat. De a shader model 6 mellett erre sem lesz szükség.
Ez igazából a spórolásról szól. Akkor hatékony a PC-s portolás, ha a lehető legköltséghatékonyabb módon hozod át a konzolos kódot, miközben megpróbálod a legjobban megőrizni a sebességét. A legtöbb shader teljesítménye ugyanis nem jól portolható a PC-s szabványos IR-ekre, tehát a sebesség megőrzéséhez más eljárásokat kell keresni ugyanarra a problémára. Ez pedig költséges. Sokkal költségesebb annál, mint fogni a kész kódot a konzolról és módosítás nélkül lefordítani egy ehhez írt fordítóval.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
->Raizen<-
veterán
válasz imi123 #32880 üzenetére
Emeljük a tétet! Én adok hablaty kártyájáért egy kicsit meggörbült de még jó gtx 970-et!
(#32884) imi123: Csak utánad! A tiéd még biztos egyenes.(#32885) HSM: Idézem a mestert neked.
"Értem én hogy szeretted, mivel a legrondább/tehetségtelenebb gyereket is lehet ha az ember sajátja de a 970 egy szarkupac volt. Most semmi más nem történik csak ezzel szembesülsz, utólag..
Nem mondom hogy nem mozdult be nálam a kíváncsiág detektor amikor a 280X után VGA-t kerestem és láttam hogy egy jobb/ajánlott 970 10K-val olcsóbb mint a Sapphire 390X amit végül megvettem de erre még az első Volta sem fog tudni rábaszni 2.5X-et..
Viszont, itt és most leteszem a szent esküt h nem baszogatom többet az exedet, nem hozom szóba ezentúl, nekem igazából tök8 de valahol azért simán lehet annak örülni hogy egy egykori 970 tulajnak végre normális VGA-ja lett..
[ Szerkesztve ]
-
#45997568
törölt tag
válasz imi123 #34659 üzenetére
En mondjuk nem bantam volna hogy ha ide is jutott volna egy kis zseton, de ez van. Aki az AMD halalanak szurkolt vehet most 2x uj szep zold kartyat IS, szivesen tapsikolunk hozza
Persze nem. Jonak nez ki ez az uj kartya, de nem ezen az aron. 800£ korul szerintem sokan valtottak volna egy Ti-re, 1100-1300£-ert nem, van jobb helye is annak a penznek. A ficsorok hogy fognak bejonni, az a jovo zeneje, AMD-tol ertelmes valaszt 2020-ig nem varok, leven a Navi sem a csucsra lesz jaratva. Szoval a zold vasarlok keszulhetnek meg egy kis aremelkedesre legalabb 1 de inkabb ket generacioig.
Nem jo, de ez van.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz imi123 #34992 üzenetére
Nem azért lett fontos a proci, hanem azért, mert egyre több az explicit API-t nem csak használó, hanem kihasználó cím. Világos volt, hogy amikor ezt bevezették, akkor az volt a cél, hogy a többmagos rendszereket elkezdjék használni. Az Intel is hozza a mainstream nyolcmagosát, tehát nem egyedi dolog az, amit az AMD csinál. A következő szint majd a 16 mag lesz. Az Intel is nyomná ezt már 2019-ben, ha meglenne hozzá a gyártástechnológiája
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz imi123 #34996 üzenetére
A konzol még mindig jelentősen másképp működik, mint egy PC. Akármennyire is megold dolgokat a DX12 és a Vulkan, nagyon messze vannak attól, amire egy konzol képes a legalacsonyabb szintű hozzáféréssel. Az Explicit API tehát csak segít a régi limitek feloldásában, de nem viszi le az elérést konzolszintűre. Azt nem lehet megcsinálni fix hardver nélkül. Meg ugye az Xbox One konzolokban is vannak olyan trükkök, mint a dupla parancsmotor, ami a PC-s hardverekben nincs, illetve az Xbox One X-ben a CPU ki van egészítve olyan fixfunkciós blokkokkal, ami egyszerűen tipikus grafikai szempontból fontos munkákat gyorsít. A PC-s processzorokból ezek is hiányoznak. Lehet, hogy egyszer lehozza ide a Microsoft ezeket, de amíg konzolon csak a saját hardverednek kell megfelelni, addig PC-n egyeztetni kell az összes gyártóval egy esetleges szabványról, mert anélkül csak állna a tranzisztor ebben a hardverben.
(#34997) imi123: Nem tudni. Annyira speciális a konzol, hogy akármit választhatnak rá a cégek. Szerintem a 7 nm már nem hoz annyit, hogy ezt erőből csinálják, ahogy mondjuk PC-n, szóval úgy gondolom, hogy a next-gen már igen sok olyan módosítást vihet a hardverbe, amelyek egy-egy tipikus feladatot gyorsítanak. Már a PS4Pro és az X1X esetében is egyre kísérletezőkedvűbb volt a Sony és a Microsoft, így megpakolták őket saját IP-kkel, amik sehol sem találhatók meg. Mivel ezt az AMD különösebb gond nélkül megoldotta, így szerintem a következő konzoloknál még több saját IP-t építenek be, vagyis még inkább egyediek lesznek a dizájnok. Ezzel azért a 7 nm mellett sokat lehet nyerni, mert arányaiban a fixfunkciós blokk a leghatékonyabb. Konzolon ez nem is probléma, fix a hardver, arra szabják a játékokat.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
RefFes
junior tag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz imi123 #35062 üzenetére
Befizetni bárki be tudja. Az API-kkal van a baj. Nem engedik meg a futószalag ilyen mértékű módosítását egy szimpla kiterjesztésen keresztül. Szóval meg kell várni amíg a Khronos és a Microsoft kihozza azokat az API-kat, amelyek ezeket az újításokat már kezelik a futószalag szintjén is. Ez valószínűleg annyira nem lehet messze, ha az AMD-nek és az NV-nek is van már rá hardvere. Az eléggé valószínűtlen, hogy a két cég egymás, és az API-kat fejlesztő konzorciumok tudta nélkül csinált tök hasonló fejlesztéseket. Sokkal inkább esélyes, hogy már régóta megy ezekről a diskurzus a háttérben, és a Vega, illetve a Turing architektúra ezek hardveres alapján elkezdte bevezetni. Az csak pech, hogy ezek olyan módosítások, amelyek az amúgy eléggé érinthetetlen grafikus futószalagot módosítják, és ezekre nem reagált még a Khronos és a Microsoft.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz imi123 #35066 üzenetére
Másképp ezt aligha lehet megoldani. Ha a Khronos és a Microsoft nem vevő erre, akkor az egyetlen opció a Mantle átírása, mert az még egy elfekvőben lévő modern grafikus API, aminek lehet módosítani a grafikus futószalagját, elvégre az AMD kezében van a specifikáció. De amúgy a Khronos és a Microsoft miért ne lenne vevő erre? Persze a szabványosítás miatt ez egy kicsit időbe kerül, hiszen nincs semmiféle szoftveres fallback, de alapvetően a Vega és a Turing adott, amint megegyeznek a specifikációban a többiek, akkor szállítható rájuk egy alternatív grafikus futószalag. Meg ugye azokra a hardverekre is, amelyek még támogatni fogják. Hardveres szinten ez nem egy nagy varázslat egyébként, csak egy extra hardverállapot az egész, illetve egy kis extra áramkör a setupban (ami rém egyszerű is), de feldolgozók gyakorlatilag ugyanazok maradnak, ahogy eddig is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
-
_drk
őstag
válasz imi123 #36460 üzenetére
Az szép, hogy demózzák,PC-n max egy különb gombként bekapcsolható lesz, amit az emberek nagy %-a még most biztos nem fog, de még 2-3 év múlva is csak a középkategória fog tudni, ami még mindig kevés lesz, hogy a játék fejlesztők érdemben foglalkozzanak vele.
De a játékok nagy része konzolra íródik. Ez még a PS5-be meg az új xbox-ba se lesz benne szerintem, mert ha minden igaz eléggé végstádiumban vannak ezek a fejlesztések plusz nem tesznek bele 300 ezres vga-t.
Ahol a PC meg nagyon megy, azaz Esport multis vonal, ott lehet használják a kisebb felbontást, de RTX-et sose fognak.(#36463) t72killer : Így 3 év után, a köv szériában szerintem ez a reális, hogy jobb mint a Pascal.
[ Szerkesztve ]
-
-
HSM
félisten
válasz imi123 #36733 üzenetére
Volt mindenféle előtte... A 290X-em eladtam bő egy éve, szintén egy évnyi elégedett használat után, mert nem maradt időm játszani, és jó árat kaptam érte. Aztán lett egy kb. HD7770 elég sokáig, aztán Rx560 4GB 3 hónapig, mert jó áron volt, és utána Rx580 8GB, mert nem kellett sokat ráfizetni az 560-ra, és ez a Nitro+, főleg ennyiért nagyon tetszett.
Csináltam is belőlük egy kis 3Dmark tablót. [link][ Szerkesztve ]
-
-
Z_A_P
addikt
válasz imi123 #36786 üzenetére
With adaptive shading, an algorithm looks at the previous frame and then will determine which parts of the current frame can contain less detail (I)without it having noticeable image quality loss(/I)
Az a baj ezzel, hogy ez szubjektiv dolog. Ha erre fognak ragyurni a gyartok, akkor hamarosan eljutunk oda hogy "Pentium, 2+2=5...jo, de en voltam
gyorsabbtobb FPS"OK
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- PNY GeForce RTX 3060 12GB VERTO Dual Fan (3 év garancia)
- IPhone 11 Pro 64GB Silver gyári független akku 83%
- iPad Pro M1 128GB wifi 2024.09. 29. Apple garancia
- ÚJ, MUNKA/ Ultimate 2k GAMING PC / i7 14700KF,32Gb,1+2Tb,RTX4070ti super 16Gb,win11home,2 év gari
- Apple iPad Air 6 2024 13 128GB Cellular 5G "ÚJ" 2027.05. 16. Apple garancia
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen