- JavaScript topic
- Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
- Windows 11
- Mesterséges intelligencia topik
- Milyen program, ami...?
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 10
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux kezdőknek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz Raymond #38553 üzenetére
lezso6 csinált egy szuper táblázatot róla: [link]
Pl. 1/16-od helyett 1/2-es FP64, vagy az int adattípusok. Mint az arányokból látszik, FP64-ben konkrétan 8X gyorsabb, mint egy azonos konfigú Vega10, illetve utóbbi int-et nem is tud.
Ha a játékokra gondoltál, nem sokat. Ott kb. FP32 és FP16, ami szükséges, de leginkább FP32. Ugyanakkor bizonyos felhasználásokra ezek jól jöhetnek, az inkább tudományos FP64 annyira nem is érdekes, de az int4/8 típusokról volt szó, tán a deep learning algoritmusoknál, de lehet rosszul emlékszem.(#38554) Devid_81: Igen, elvileg a Navi lesz az utolsó GCN. Nekem amúgy nincs bajom az architektúrával. A ROP-ok lehetnének kicsit sávszél takarékosabbak, ez eléggé megfogja őket szvsz, amúgy szépen mennek, az Rx580-am sem egy csúcs holmi, mégis szépen viszi a FHD monitorom.
-
HSM
félisten
-
HSM
félisten
válasz Devid_81 #38681 üzenetére
Pont ezaz.. Rátettek 3 batárvastag ventit 3 vékonyabb helyett. Így nem maradt hely elég lamellának, tehát a nagy ventiknek sok levegőt kell mozgatni ami értelemszerűen hangos. A logós marhaság is pont, legalább vették volna kicsit kissebb méretűre.
Az a szomorú, hogy tényleg nem sok hiányzott, csak kicsit alaposabb átgondolás, hogy egy szuper hűtést kapjon, az anyagot határozottan belerakták hozzá.[ Szerkesztve ]
-
-
HSM
félisten
válasz FollowTheORI #39282 üzenetére
Végignéztem. Nekem nem jött át.
Máshogy néznek ki, ezt én is látom ( ), de nem volt egyértelmű, melyik tetszik jobban, vagy melyik valósághűbb. Egyik se tűnt tökéletesnek, csak máshogy.
A Metro-nál egyértelműen jobban tetszett az RT alapú változat, de a BFV-nél is.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Azért ha a gyártási költség oldalt nézzük az is hozzátartozik, hogy az Nvidia kb. minden szegmensben kisebb, olcsóbban gyártható GPU-kkal jött. Pl. GTX1060 vs. RX580 200 vs. 232mm2. Vagy ami mégdurvább, a Vega56-64, majdnem 500mm2 és HBM2+interposer, míg a konkurens GTX1080 mindössze 314mm2, és a macerás interposer sem kell hozzá.
-
HSM
félisten
-
HSM
félisten
válasz gainwardgs #41510 üzenetére
De az erősebb kártyák akár ki is élezhetik az Intel előnyét játékok alatt.
-
HSM
félisten
válasz Petykemano #41686 üzenetére
Pedig az izgalmas dolgok 0,95V alatt kezdődnek azokkal a GPU-kkal, amit meg sem néztek. Szerintem brutális, amit tud, nálam 0,85V-on stabil 1100Mhz-en. [link]
Az egy egészen más dolog (termékpozicionálás), hogy gyárilag nagyon messze a csip perf/watt optimumától lett megállapítva az órajel.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz paprobert #43053 üzenetére
Attól, hogy ketten is beleugranak a kútba, attól még nem biztos, hogy ez volt a jó döntés...
Elképzelhetőnek tartom, hogy idővel ez lesz a jó irány, de azért sokmindenen elbukhatnak ezek a koncepciók. Pl. az Alder esetén a kis magok eltérő utasításkészlete pl. határozottan nem tűnik jó rajtnak.
-
HSM
félisten
válasz Petykemano #43058 üzenetére
" ... ez szerintem mindig inkább hardver-driven lesz."
Az óriási probléma itt szerintem egyfelől a skálázódás. A szoftverek nem feltétlenül skálázódnak ideálisan egy bizonyos magszám fölé, ez főleg akkor lehet probléma, ha sok kicsi maggal próbálunk helyettesíteni néhány nagyot. Illetve minél több időt (pénzt, a jó szoftverfejlesztő nem olcsó!) kell optimalizálással tölteni (a jó skálázódás sem feltétlen jön magától néhány mag felett) annál kevésbé fognak vele foglalkozni. Pl. fusson minden a nagy magokon, aztán oldd meg.Illetve a szoftverfejlesztés szempontjából óriási gondnak látom, hogy hogyan optimalizálod a kódot, illetve ide tartozik, hogy hogyan optimalizálod az ütemező működését, hogy jól működjön mindenféle heterogén CPU-kon, mindenféle terhelési szituációban. Pl. mi fusson az erős magokon, ha mondjuk több szoftver versenyez értük? Mi rakható át a kis magokra gond nélkül, ha mondjuk üresen áll 10 vagy 15 belőle? Adott esetben külön CPU-típus függő optimalizáció is indokolttá válhat attól függően, miből mennyi van, és milyen arányban vannak egymáshoz képest.
Persze, lehet azt is, hogy majd dinamikusan a leginkább terhelő feladattok menjenek a nagy magokra, de azért az nem feltétlen fogja visszaadni, amit mondjuk egy Cinebench eredmény alapján várnánk.
#43060 Petykemano : A Tremontról azt írták, hogy natív X86, hogy energiát spóroljon. Nem tudom elég-e vagy' van-e lejjebb.
Egy ideig az Atomok in-order magok voltak, hogy még az OoO logikát is megspórolhassák. [link]
Egyébként nem volt az rossz, 2.5W-ból elműködő X86 CPU 45nm-en.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Petykemano #43075 üzenetére
Utolsó OFF gondolat, tán még elfér... Szvsz itt a probléma, hogy egy Zen3-as mag méréseim szerint turbó nélkül kb. 4-5W Cinebench R15 alatt alaposan megterhelve konnektorból, miközben azért 3,6Ghz-en tisztességes tempót diktál [link] . Ennnek valamekkora részét lehetne legfeljebb megspórolni kis magokkal, ami nevetségesen kevés. Ez már rég nem az a kor, mint annak idején az első atomnál, amikor szénné kellett kopasztani a magot, hogy beleférjen a megálmodott 2,5W-os TDP osztályba az akkori 45nm-es technológián az az egyetlen mai szemmel csigalassú magocska.
-
HSM
félisten
válasz Habugi #43098 üzenetére
Pedig szerintem nem elhanyagolható körülmény, hogy nemrég még kinti árakon is 1000 euró felett volt csak ember által is vásárolható mennyiségű elérhető készlet pl. 3070-esekből, ami az itteni magasabb ÁFA miatt alapból drágább lenne nálunk.
Persze így sem mondanám kedvezőnek az itthoni árazást, de azért nem mindegy, mekkora szorzóról beszélünk. -
HSM
félisten
"Default beállításon az Edge böngésző például eleve az Atom magokon fut"
A heterogén dizájnok szépségei kezdődnek...
Ez a megoldás pl. ideális a Lakefield 1 nagy/4 kicsi leosztására, mert ott a nagy mag mire megmozdul a négy kicsi már végzett a feladattal és a TDP is szűkös. De ugyanez a felosztás egy 8+8 magos asztali Alder Lake-en olyan lehet, mintha egy Atomos notebookon neteznél, amikor pedig ott lenne benne a kor színvonalának megfelelőbb CPU-rész is...."hanem az alkalmazások helyzete, hogy lekezeljék az eltérő magok jelentősen eltérő késleltetését a gyorsítótárakra nézve"
Optimalizálási rémálom, lásd [link] . Nekem már a 3900x/3950x féle sok-CCX-es feldaraboltság sem tetszett hasonló okokból, de míg az AMD nagyjából megoldotta a dolgot az 5000-es szérián, addig itt tovább nő az ütemezési feladat komplexitása."Azt még nem tudni, hogy ebbe a user belenyúlhat-e, vagy el kell fogadni az alkalmazás/OS döntését"
Gondolom a user ha nem tetszik majd (szerencsés esetben) besétálhat a BIOS-ba, és kikapcsolhatja a neki kevésbé szimpatikus magcsoportot, és akkor vett egy 8 magos processzort egy 16 magos árán. -
HSM
félisten
"...hogy ott mindegyik mag ugyanolyan késleltetéssel éri el a gyorsítótárait."
A sajátjait igen, de pl. a 3950X-en a nem szomszédos 12 magét viszont relatív igencsak lassan.
Illetve a BOOST is eltérő mértékben pörgeti meg a magokat, Linuxon az is okozott fejfájást [link] ."A hibrid dizájnoknál az kavar be, hogy a két magcsoporton belül is eltérők a magok."
Ezt nem teljesen értem, hogy érted, hogy a magcsoporton belül is eltérőek? Én nem láttam még arról pontos leírást, hogyan tervezik a gyorsítótár hierarchiát/felépítést.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Petykemano #43075 üzenetére
"amelyik desktop számítógépek tízezreit üzemelteti, már nagyonis érdekli, hogy meg lehet-e valahogy spórolni 5-10W-ot."
Ezzel kapcsolatban van egy friss tapasztalatom. A melegre való tekintettel úgy döntöttem, a hűvösebb nappaliból távoli asztalról fogom használni a napi használatú erősebb gépem a 15W-os ultrahordozható vékony laptopomról.
Normál esetben ez azt jelenti, hogy egy jéghideg, szinte terhelés nélküli gép van nálam, a terhelés meg a kellően messze lévő másik gépet éri.
Ezzel szemben mérgesen tapasztaltam, hogy kb. süti a lábam a gép és folyamatosan süvít a hűtés, megnéztem hát, mi történik. Win10 funkciófrissítés, ami a gyakorlatban úgy nézett ki, hogy a gép a maximális turbóján süvít, kimaxolva a CPU 15W-os fogyasztási keretét, egy mag csontra terhelve, és még egy másik mag is szépen kapta az ívet a beépített antimalware folyamattól.
Tehát mit is akarok ebből kihozni? Azt, hogy amíg egy ilyen rendszeres (!), minden egyes win10-es gépet érintő (!!), akár órákig tartó háttérfolyamatot (!!!) nem sikerül még csak annyira sem optimalizálni egy már 2015 vége óta piacon lévő notebook processzorra (!!!! [link] ), hogy ne a maximális turbó órajelen (köztudottan a lehető legkevésbé hatékony működési módja a CPU-nak!) hajtsa közben az amúgy terheletlen CPU-t, miközben ráadásul a saját beépített antimalware szoftver is egészen pontosan 15 percnyi (!!!!!) processzoridőt égetett el az elvileg (???) megbízható frissítés ellenőrzése közben (?!), addig szerintem ez az egész kis magos energiatakarékosság alapú érvelés csak porhintés, mert a probléma gyökere éppen az, hogy vélhetőleg nincs elég idő/pénz optimalizálni, így a jelenlegi egyébként elég komoly energiatakarékossági rendszereket sem használják ki a szoftverek (pl. az említett CPU esetén [link] ), és egy olyan rendszer, ami még ezen felül is plusz optimalizálást igényel az szvsz nem javítani fog tudni ezen, hanem csak rátenni egy lapáttal a bajokra.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz hokuszpk #43154 üzenetére
A szoftveresek csak az egyik fele... A másik, hogy a menedzsment nézi a költségeket, és egy szoftvert finomhangolni, főleg jó szoftverfejlesztőkkel nem kis idő és pénz. Így sokszor megáll a dolog ott, hogy elég, ha az elvárható minimumon működik a dolog.
Gondold végig, azért pl. a saját frissítésük whitelistelése a saját antimalware szoftverben nem lett volna szabad pl. túl nagy falat legyen egy amatőr fejlesztőnek sem...Persze, lesznek szoftverek, ahol nem lesz gond az egzotikus felépítés, pl. Cinebench, de biztosan lesznek olyanok is, ahol kész rémálom lesz/lenne a különböző magszámú kombinációkra optimalizálni. Nem véletlenül olvastam több helyen ARM-on is, hogy sok szoftvernél annyi az optimalizálás, hogy fusson csak az erős magokon, ez a legjobb ár/érték arányú optimalizálás fejlesztői szempontból...
-
HSM
félisten
Ezt az ígéretet nem lesz nehéz betartani, hogy "lesz kompatibilis szoftver".... Lásd pl. Edge csak a kis magokon. Rá lehet mutatni, hogy van, de én pl. biztosan nem azért vennék csúcs 16 magos processzort, hogy a lassú clusteren kelljen netezzek, kész röhej. Nem mintha azt használnám netezni, de ez most mindegy.
A valódi kérdés inkább az, lesz-e számottevő mennyiségű szoftver, amit a felhasználók használnak is, és ami értelmesen fogja ezt használni? Ahol a fejlesztő rászánja az időt, hogy értelmesebb dolgok helyett egy újabb módon összetákolt/elbonyolított processzorcsaládra optimalizáljon. Lesz-e érdemi előnye ennek, vagy csak a kompatibilitási bugok? Én biztos nem erre költeném a fejlesztési büdzét, persze, még bohóckodjak +1 profilozóval, meg igazítsam hozzá. Majd hozzáigazítják ők a CPU-t, hogy gazdaságos legyen fejleszteni rá.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz paprobert #43208 üzenetére
"natívnál kisebb render soha nem lesz a monitoromon!"
Személy szerint én maradok a natívnál, eddig bevált.Ezeknek a technológiáknak a létjogosultságát két esetben látom:
- Nincs elég harapós VGA a gépben a natív felbontáshoz, és még ez ront a legkevesebbet a képen
- Túl nagy a monitor felbontása a méretéhez képest, és úgysem látjuk a különbséget (pl. 4K 28") -
HSM
félisten
Az RT-s teszteknél, ha már a jövő a téma, szerintem óriási probléma, hogy alig van mivel tesztelni. Illetve amivel lehet is, többnyire még az első generációs RTX-ekre készült, nem igazán tudok olyanról, ami alapjaiban Ampere/RDNA2 optimalizált lenne, arról nem is beszélve, hogy elvileg mindkét gyártó megoldása rendelkezik képességekkel, amit csak a saját függvénykönyvtáraikon keresztül lehet elérni. Ez így elég zavaros víz a jövőre nézve. Ezek alapján én csak annyiban vagyok biztos, hogy az első generációs RTX-ek már nem lesznek gyorsabbak annál RT-ben, mint amilyenek most.
-
HSM
félisten
Hát nem tudom, engem eddig csak a Metro Exodus Enhanced verzió győzött meg RT tekintetében. Ugyanakkor abban teljesen vállalhatónak tűnik a 6800XT szereplése "komplett" RT-vel is [link] , nyilván azért az RTX 3080-at nem körözi le.
"szabványos megoldások , Microsoft DXR."
Szabványos, de... [link] [link]
Eléggé a gombhoz varrták a kabátot esete.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Egyébként azt gondolom, az RT-képes konzolok lehetnek ebben (is) az egyik komoly hajtóerő.
Ennek a toldozásnak-foltozásnak sok értelmét nem látom, amit néhány címnél csináltak. Számomra az inkább csalódást keltő, főleg, hogy az FPS-t az oda nem illő, vizuálisan alig észrevehető effekt is szépen tudja enni.Én is így látom, 2-3 év alatt ki fog forrni, aztán már lehet majd látni, mik a valós igények és melyik rendszer a legjobb benne.
#43239 b. : A CP-t nem ismerem, így ehhez nem tudok hozzászólni.
"A szabvány a piacon van már 3 éve."
Hát ezaz. A 3 éve piacon lévő megoldásra (Turing) szabták rá a (PC-s) szabványt. Abba pedig ne is menjünk bele inkább, hogy ez igazából nem SZABVÁNY, hanem egy API.
A konzolokon meg egy másik API van, ami pedig az RDNA2 gombhoz lett szabva.#43240 PuMbA : Nekem akad itthon 6800 XT is, és RTX3060 is, de így sem nagyon foglalkozom vele, mert nem igazán releváns szerintem. Nincs nagyon mivel tesztelni, illetve az API helyzet is kissé zavarosnak tűnik, a szoftverek is csak éppen elkezdték bontogatni a szárnyaikat ebben. Sokkal érdekesebb vonal, hogy az egyes címekben mit sikerül belőle kihozni képminőség és tempó tekintetében. A linkelt DF videóban pl. ez igencsak tetszett, ahogy bemutatja mi történik a színfalak mögött, és ez hogyan hat a végeredményre, összehasonlítva az eredeti játékkal.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Ezt amúgy nem egészen értem... Az előző generációban hasonló kaliberű kártya, mint a 6700 az 5700 XT volt, 400 dollár MSRP-vel. Szerintem a jóval nagyobb mag, hozzáadott RT tudás, Infinity Cache és magasabb tempó révén egyáltalán nem tűnik nekem elrugaszkodottnak a 480 dolláros MSRP érte. Ugyanígy a 3060 Ti is 400 dolláron nyitott még a kripto őrület előtt.
Egyébként a 6800-as 580 dolláros MSRP-je is rendben lévőnek tűnik, az 500 dollár MSRP-s 3070-el szemben. Az 5700XT-t itt annyira nem érdemes szerintem alapul venni, mert az egy gyengébb kategóriában versenyzett, sehol nem volt a zöldek akkori csúcsától, míg a 6800-asok azért ott tudnak lenni a 3080-asok nyakán, ha nincs RT, főleg a 6900XT.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
"Előző generációhoz érdemes nézni az előrelépést ár/ teljesítmény terén. Gyakorlatilag semmit nem változtattak a $/ FPS számon"
Épp ezt kívántam megjegyezni, ez alapján nem állja meg a helyét, amit a #43263-ban írtál, hogy "nem is törekednek legalább az előző generáció árazását figyelembe venni".
Probléma szvsz akkor lenne, ha romlott volna $/ FPS mutató. Az előállítása is szvsz drágább a 6700XT-nak, több ram, komolyabb hűtő, jóval nagyobb GPU, mégsem drágább jelentősen, mint az 5700XT volt. Az 5700 GPU kb. akkora volt, mint a mostani Navi23....Az RTX2060Super szerintem amúgy korrektül volt árazva a tudásához képest, és a 2070Super is egészen elfogadható árú lett a tempójához és szolgáltatásaihoz képest. De tény, hogy annál a generációnál nem a $/ FPS arány javult, hanem inkább az extralista, pl. RT. Ami szerintem egyébként igen nagy plusz, számomra legalábbis biztosan.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Szerintem azért egy lényeges szempont, mennyibe kerül egy adott termék előállítása. Pl. az RTX20-as generációnál a 12nm + RT + Tensor egységek miatt igencsak óriásiak lettek a GPU-k, és ezeket nem olcsó gyártani. Így pedig még az is jónak számít szvsz, hogy nem romlott a price/perf mutató. Sajnos nem csinálhatunk úgy, mintha az extra szolgáltatások (Tensor, RT) "ingyen" lennének. A termék gyártási, támogatási és kifejlesztési költségei is magasabbak tőle, ennek mind meg kell térülnie.
Illetve a jelenlegi piaci helyzetben, amikor kb. egy fél éven keresztül elkelt azonnal bármi, amit egyáltalán volt alkatrész miből legyártani, elkelt még jóval MSRP felett is, nehéz elvárni, hogy miért is kellene jelentősen alacsonyabb MSRP-t forszírozniuk a gyártóknak.
Elvileg majd jön még egy sima 6700 is, ott azért vélhetőleg lehet majd költséghatékonyabb, jobb price/perf arányú kártyákat is hozni a csipre.
-
HSM
félisten
válasz GeryFlash #43269 üzenetére
Lesz nem pro is.
Mondjuk szerintem a sima 3060-at sem fogja utolérni, nagyon megvágták az Infinity Cache-t benne és a 128bit sem túl harcias 192-vel szemben. De az biztos, hogy nagyon olcsó lesz gyártani.#43270 Petykemano : "arról győződ meg a fogyasztókat, hogy az árak indokoltak és tessék csak inkább kifizetni"
Dehogyis, még véletlenül sem célom ez. Különösen nem célom bármiféle módon támogatni a mostani mesterségesen felpumpált "scalper" árakat. Én kizárólag az MSRP árakra gondoltam, ami nagyságrendileg a fele annak, amik most a boltokban láthatóak.Én amellett érveltem, hogy úgy vélem, a jelenlegi generációk MSRP árazása nem "irreális". Illetve amellett próbáltam érvelni, hogy a korábbi évek gyakorlata, hogy generációról generációra nőtt a $/ FPS mutató jelentős részben annak volt köszönhető, hogy az egyre javuló gyártástechnológiák révén a gyártó adott előállítási költség és profit mellett egyre gyorsabb és gyorsabb kártyákat tudott azonos áron adni. Illetve nem volt szükség beépíteni olyan extra funkciók gyorsítóit sem, amik a "nyers erő" elől vették volna el a tranzisztor-keretet, mint most pl. az RT vagy az AI feladatok megvalósítása.
A gyártói oldalt csupán azért próbálom bemutatni, mert ezek profitorientált vállalatok. Azért dolgoznak, hogy a (csipfejlesztéssel járó) kegyetlen sok befektetett pénzük és a vállalt óriási kockázatok mellett egy idő után profitot termeljenek. Ha nincs profit, nincs értelme dolgozniuk. Ugyanúgy, ahogy egy munkavállaló sem fog bejárni dolgozni, ha pl. az útiköltsége többe kerül, mint amennyit kap a munkájáért....
Az éttermes érvelésed szerintem azért nem állja meg a helyét, mert az előző bekezdésem teljesen figyelmen kívül hagyja. Miért adná el neked a nagyobb szelet húst, tegyük fel, veszteséggel? Adja el a főnök inkább a luxusautóját, hogy nagyobb szelet húsokat adhasson, mert a vevők többet akarnak kapni, mint amiért fizetni hajlandóak? Ez nekem nem tűnik életszerűnek.
Persze, nem azt mondom, hogy tapsoljunk, ha egy cég le akar húzni minket, de szerintem az sem jó, ha átesünk a ló túloldalára, és az aktuális piaci viszonyoknak nem megfelelő elvárásokat támasztunk.
Voltak mindkét oldalnak olyan húzásai az utóbbi években, amiken rendesen ráncoltam én is a szemöldököm, de éppen nem a mostani MSRP-k vagy MSRP-n számolt $/ FPS.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Gyors kiegészítés...
"...de éppen nem a mostani MSRP-k vagy MSRP-n számolt $/ FPS."
Közben még eszembe jutott, ebben a viszonylag frissen megjelent 3080Ti kivétel, annak az 1200 dollár MSRP-je elég "érdekes" még úgy is, hogy elvileg azt beszélik, a sima 3080-at kicsit túl agresszívan (nehezen tarthatóan) árazták 700 dollár MSRP-re. Főleg a "bányazárral"...[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz paprobert #43273 üzenetére
Egyébként úgy tudom nem az AMD/Nvidia hajtotta fel az árakat, ők elvileg nem emeltek árat a partnereik felé, ha vaalkinek van erről biztos információja, jelezze.
Természetesen nekik így is pokoli jó most, hogy kb. mindent eladnak, amit le tudtak gyártani. De azért vegyük észre azt is, hogy nemrég még az AMD pl. a csőd szélén állt. És lehet, pár év múlva ismét nem lesz olyan fényes a helyzetük, nyilván az Intel, az Nv és most már az Apple sem nézi tétlenül a történéseket és az egyéb, RISC alapú versenytársak is erősödnek. Tehát most nagyon is fontos profitot termelni, és a jövőbeli termékek fejlesztésére fordítani, hogy megmaradjon a versenyképességük. A lapka fejlesztési költségeiről pedig manapság fontosabb beszélni, mint valaha, mert pokoli drága lett egy lapkát piacra vinni. Lásd pl. [link] .
És még arról sem árt filozofálgatni, hogy mi fog történni, ha mondjuk negyed- fél év múlva komolyabban alább hagy az idei nagy bányász idény, és a korábbiakhoz hasonlóan ellepi az aprót a használt VGA dömping... Az AMD egyszer már megütötte ezzel a bokáját az R9 390-es lapkával, alig győzték kisöpörni őket a raktárból, pedig előtte mekkora üzletnek tűnt, hogy mindent elvittek míg szezon volt.....
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz paprobert #43275 üzenetére
A céges racionalitás ha tetszik, ha nem az, hogy a cég működőképes és profitábilis legyen, amihez az kell, hogy tartósan versenyképes maradjon.
Én azt látom, hogy a 2021Q1 nem mutat jelentős eltérést az "árrobanás" előtti 2020Q4-es számokhoz képest [link] . Az is szépen látszik, hogy az összes bevétel 54%-a volt a termékek önköltsége, ami nagyon nagyon nem 5%, mint amit említettél (főleg, hogy egy VGA esetén még költség a PCB, hűtés, VRM és egyebek is, az AMD úgy tudom csak a GPU-t és a ramokat hozzá biztosítja a partnereknek). Ha az egyéb költségeket is hozzáveszed, mint pl. R&D, marketing, akkor úgy látom, a végén a 3445 millió USD árbevételből keletkezett 662 millió dollár tiszta profit. Azért az szvsz nem feltétlen az "úszunk a pénzben" esete egy ekkora cégnél.
"Visszatérnek a teljesen normális, büszkeségre okot adó profitrátához, ami 25 évig elég volt."
Arra gondolsz, amikor egyik veszteséges negyedév követte a másikat?Ha már vs. topik érdekes lehet összevetni a konkurencia beszámolójával [link] . Úgy látom, náluk azért valamivel vastagabban fogott azért a ceruza.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz paprobert #43277 üzenetére
"Ha ma több folyik be, abból leginkább bónusz és osztalék lesz."
Ennek ellentmond a pénzügyi beszámoló, mindkét cég jelentősen többet költött R&D-re, mint egy évvel ezelőtt ugyanebben a negyedévben. Persze azzal nyilván egyetértek, hogy a sok pénz önmagában nem garancia a következő jó termékekre."két betűvel is tudom érzékeltetni hogy mi volt a gond"
Pont erről beszéltem, hogy extrém "kockázatos" befektetés egy ilyen cég, elég volt egy picit rosszul időzíteni egy terméket (a szoftverek még nem álltak készen ilyen sok szálat hatékonyan használni) és még némi gyártástechnológiai pech (az órajel se jött össze) és már akkora volt a baj, hogy majdnem magával vitte az egész céget."Előbbi esetben a cégek a helyzet elszenvedői, és csak úsznak az árral, míg utóbbi esetben az okozói."
Nyilvánvalóan van/volt ráhatásuk. De a usernek is van ám ráhatása elég komolyan a pénztárcájával. Megveszi-e, kifizeti-e, avagy szépen megvárja, míg a számára megfelelő árszintre nem süllyed a termék. Ez a szabad piac, nem igaz? -
HSM
félisten
válasz paprobert #43279 üzenetére
A szabadságnak is megvan az ára, nemigaz?
"nincs modern gaming $350 alatt"
Az RTX3060 amúgy szerintem annyira nem rossz belépő holmi a 330 dolláros MSRP-jén, azzal némi kompromisszummal azért meg lehet próbálkozni mai címekkel is. Majdnem olyan fürge, mint egy régi 1080 Ti, azért az nem olyan rossz. Főleg, hogy egy éve 280 dollár volt egy 5600XT is. Házon belül is sokkal barátságosabb vétel, mint annak idején 350 dollárért a sima 6GB-os 2060 volt.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
"Ezek elsősorban szoftveres fejlesztések."
Azért elég fontos, hogy egy adott szoftverkörnyezet mennyire teszi kihasználhatóvá egy adott hardver architektúráját. A jelenlegi DXR RTX barát, mert azok fixfunkciós egységeire van szabva. Az AMD az "általánosabb" megvalósításával itt némi hátrányt szenved, mert bizonyos lépéseket shaderekkel kell meglépni hardver helyett, ugyanakkor ebben a környezetben a shaderes bejárás előnyeit sem élvezik (traversal shader). Tehár a mostani tesztelésekből csak az derül ki, szigorúan a mostani környezetben melyik mit tud, és már most sejthető, hogy traversal shaderek mellett az RDNA2 kártyák RT hátránya olvadni fog. -
HSM
félisten
válasz Petykemano #43281 üzenetére
"Az éttermes példa lényege épp az, hogy a porsche/Tesla mutatja, hogy a biznissz mennyire nyereséges"
Pont ez a hibája. A sportautó azt is mutathatja, hogy vagy jól ment a bolt valamikor régen, vagy van másik három másmilyen boltja, ami jól megy, vagy csak örökölt esetleg hitelt vett fel vagy akár nem is az övé...
Lehet, amikor a sportautóra futotta a szelet hús is rendben tudott lenni az éttermében, mert olyan volt a gazdasági helyzet...."Lényegesen egyszerűbb, ha van egy versenytárs szemközt, ahol összehasonlíthatóan ugyanaz összehasonlíthatóan olcsóbb."
Hahaha, ez sem nyert. Hányszor láttunk már olyat, hogy a versenytárs veszteséggel alacsonyan tartotta az árat tönkretenni a másikat... Aztán meg lehet duplán drágítani, ha az becsődölt."Mert akkor beijed és bármennyit kifizet érte még ma, mert holnap még többet kéne, nincs értelme a halasztásnak."
Én a régi RX580-am helyett terveztem fejleszteni egy RTX2060S-re kicsivel a bányászláz előtt, csak vártam, hátha olcsóbb lesz, ahogy jönnek az új típusok... Nem lett, kb. duplaannyiba került végül. Mikor futott fel a bányászláz, hétről hétre lett drágább, pedig nem gondoltam volna, hogy még annál a nagyon drágánál is drágább lehet, és lehetett... Se te, se én nem tudhatom előre, holnap mennyibe fog kerülni egy adott VGA. Az egyetlen biztos pont az aktuális készleten lévő termék ára. Ez van, akármilyen kellemetlenül hangzik. Lehet, hogy holnap beszennyeződnek a szilícium lapok az egyik gyárban, elfogynak a készletek és dupla akkora árak lesznek megint, de az is lehet, hogy megunják a bányászok a dolgaikat és tele lesz az apró olcsó kártyákkal. Nesze, légy okos.... Itt sejtések vannak és spekuláció, aztán vagy bejön vagy nem.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
A másodlagos sugarak koherenciáját hogyan gondolnák megoldani?
Amúgy én első ránézésre naívan azt gondolnám, hogy a traversal shader mivel képes dinamikusan gyorsító struktúrák között váltani, így nem csak a ram igényen, de a metszéspontok megtalálását is gyorsítania kellene nagyobb távolságok esetén.
-
HSM
félisten
válasz Petykemano #43317 üzenetére
"$200-ért még ma is azt a teljesítményt kapod meg, amit a 2016-os polaris is hozott."
A polaris igen agresszívan árazott termék volt. A referencia modell az RX480-on a végletekig ki volt centizve költség oldalról minden tekintetben, talán emlékszünk még, hogy zsonglőrködni is kellett utólag driverből, mert kicsit sok lett az áramfelvétel a PCIE slotból... Illetve a 4GB-os modell olcsóbb, lassabb ramokat is kapott.
Egy normálisabban megépített modell pedig inkább közel 300 dolláros áron ment, mintsem 200-ért [link] [link] .
Manapság ugyanezért az MSRP 230 dollárért GTX1660 Super-t kapni, ami azért 30%-ot hoz rajta, miközben fele annyit fogyaszt [link] . Illetve picit többért, 330 dollárért már minőségi RTX3060 is akad, 12GB rammal. Ha nem is tökéletes, de szvsz elég jó budget opció lesz MSRP áron. Egy ilyen kártya pedig gyakorlatilag dupla olyan erős, mint egy Polaris [link] , miközben tud RT-t, DLSS-t és valamivel takarékosabb is.#43318 Devid_81: Több ramnak a fogyasztása több lesz, egyértelműen. Viszonyításnak ott a 3090.
#43325 Devid_81 : A 3080 Ti-on szerintem idővel hasznos lehet a +2Gb VRAM. Bár az MSRP ára eléggé vicces szerintem, főleg az "ajándék" bányazárral...
Az RDNA2 esetén az lesz még izgalmas, hogyan fognak alakulni az erőviszonyok, ha bejön a Traversal shader, és az Nv kicsit kevesebbet fog tudni profitálni a saját fixfunkciós RT gyorsítóiból.
-
HSM
félisten
válasz Devid_81 #43332 üzenetére
"Gondolod ha 2GB/module tobbet enne mint az 1GB-s verzio"
Biztos vagyok benne. Kétszerannyi cellát kell frissítgetni.Szerintem nem generáció-függő, mennyi VRAM az elég, inkább a piacon lévő játékok függvénye. És az alapján nekem ma a 8GB szűkösnek, 12GB elégnek tűnik egy top kártyára. 2017-ben szerintem igencsak túlzás volt a 1080Ti-ra 11GB-ot tenni, de nem volt más választás ehhez a busz-szélességhez.
Az RDNA2 nekem is igen szimpatikus, elég takarékosak tudnak lenni [link] , miközben igen gyorsak is.
A kérdés csak a driver, ehhez milyeneket sikerül majd írni. De úgy látom, a jó irányba haladnak, kevesebb új feature, de jobban működő alapok, ideje volt már.#43333 keIdor : "fogyaszthat ugyanannyit, vagy akár kevesebbet is"
Én ilyet még a gyakorlatban sosem láttam.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Diablo IV
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- Milyen autót vegyek?
- Politika
- Milyen videókártyát?
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Gurulunk, WAZE?!
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- PNY GeForce RTX 3060 12GB VERTO Dual Fan (3 év garancia)
- IPhone 11 Pro 64GB Silver gyári független akku 83%
- iPad Pro M1 128GB wifi 2024.09. 29. Apple garancia
- ÚJ, MUNKA/ Ultimate 2k GAMING PC / i7 14700KF,32Gb,1+2Tb,RTX4070ti super 16Gb,win11home,2 év gari
- Apple iPad Air 6 2024 13 128GB Cellular 5G "ÚJ" 2027.05. 16. Apple garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen