- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Excel topic
- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Synology NAS
Új hozzászólás Aktív témák
-
Yutani
nagyúr
válasz gainwardgs #47344 üzenetére
Valószínűleg elkerülte a figyelmed a DLSS Performance mode. Ahogy b. kolléga is írja, 540p a renderelt felbontás. Tehát szerinted rendben van, hogy egy 3070 ezt a játékot 540p-ben tudja medium beállításokkal 60 FPS-sel megjeleníteni?
#tarcsad
-
-
gainwardgs
addikt
válasz Yutani #47352 üzenetére
Nincs 100%-ban rendben, de ahogy észrevettem már lassan ezt "diktálja" az ipar.
A játékok már nagyon "határidőre" készülnek, nem baj ha nincs kész, nem fut jól, adjuk ki, kell a zseton stb.
Majd az user rákapcsolja a Dlss-t, Fsr-t stb. azt jóvanazúgy
Persze a remedy-t még nem ide sorolnám.
4070 is kb 2év múlva hasonló pozícióban lesz sajnos.
De egyelőre várjuk meg a megjelenést, aztán kiderül, biztosan itt is lesz pár olyan beállítás amit ha kikapcsolsz nem veszed észre, de cserébe nyersz jópár fps-t
De azt biztosra veszem hogy aki itt is full raytracing-et akar path tracing-el egyetemben hát nem tudom hogy 4090 alatt el fog-e futni normális sebességgel
Bízzunk benne hogy igen[ Szerkesztve ]
-
Yutani
nagyúr
válasz gainwardgs #47355 üzenetére
Ennek valahol vége kell szakadjon, különben nem fogják tudni eladni a játékokat. A piac kis része rendelkezik felső kategóriás kártyával, arra nem lehet építeni.
#tarcsad
-
félisten
válasz Yutani #47356 üzenetére
Most jött egy olyan pletyka mesh shadert támogat csak a játék, azaz AMD oldaláról csak 6 és 7000 kártyák( RX 5000 kiesett) Nvidiánál némileg jobb a helyzet, az RTX 2000 és attól felfele van támogatás.
[link]"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz wjbhbdux #47358 üzenetére
Arra értettem hogy "csak", mert állítólag lesz rá nem hivatalos megoldás hogy menjen azért a régebbi generációkon is.Mobdjuka sebességre kíváncsi leszek azokon
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
gainwardgs
addikt
-
gV
őstag
válasz gainwardgs #47361 üzenetére
nem is vészes, a CP2077 PT 1080p-n 39FPS 4070-el [link] ha RR-el itt is szebb látványt kapsz a natívnál akkor "okés" a hardver követelménye a játéknak.
-
félisten
-
Raymond
félisten
válasz gainwardgs #47361 üzenetére
A teljesitmeny sokkal jobb mint amit a system requirements alapjan varthatott volna az ember. Es ezek a PT-ben 3 bounces ertekek, a CP2077-ben csak 2 bounces van.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
gV
őstag
a videót megnézve az egyelőre kijelenthető, hogy a CP2077-hez hasonlóan ezt is RR-el érdemes játszani, így máris lényegtelen a 33 fps alatti 4090 teljesítmény 4k natív, mert ha jót akarsz akkor DLSS-el játszol. aztán majd jön a DF és megmutatják amikor rosszabb az RR (ennek amúgy kicsit örültem mikor a CP2077-nél mutatták van ilyen eset is, mert így az nV nem dől hátra) és akkor lesz egy konklúzió melyik is szebb végeredményben.
-
Piszmaty76
aktív tag
válasz Raymond #47364 üzenetére
Moddal fel lehet tornázni 6-ra. A sugarakat pedig 12-re is a 2 helyett.
Thermaltake Overseer RX-1, Seasonic Prime 750W Titanium, ASUS C8H X570 wifi, R9 5900X, Thermalright Peerless Assassin SE, G.SKILL 32GB KIT DDR4 3600MHz CL16 Trident Z RGB, Sapphire 7900XTX Nitro+, Samsung 960 pro NVME gen3. 256GB/Kingston KC3000 NVME gen4. 2TB, LG QNED863QA 55" (HDMI 2.1)
-
Cities Skylines II - ComputerBase Benchmark
Ejha, itt aztán ledobták a bombát, a Colossal Ordert kolosszális kakit csinált, ilyen fos technikai megvalósítást szerintem idén még nem láttunk, és ez nagy szó, mert idén rengeteg hulladék PC port jelent meg, csakhogy az új Cities játék PC exkluzív cím, ami felteszi az i-re azt a bizonyos pontot.
Nézzük röviden, tömören: katasztrofális, még viccnek is rossz performance, teljesen értelmetlen (sőt, destruktív) presetek, katasztrofális frame time, minden AA algoritmus rossz lett képminőség szempontból, felskálázási metódusok közül kizárólag a legszarabbat, az FSR 1-et rakták be. (A fejlesztők már közölték, hogy tervezik beépíteni a DLSS-t is)
A grafikonon nem a maximális grafikai minőség látható, de érdekességképpen lecsekkolták maximumon is, ott ez jött ki 1440p felbontáson:
RX7900XTX: 29 FPS
RTX 4080: 25 FPSMedium Detail Quality mellett pedig egy RTX 3070 vagy 4060Ti kell a Full HD 30 FPS eléréséhez!
Ha ez még nem volna elég, a fejlesztők és kiadó pontosan tudta, tökéletesen tisztában voltak megjelenés előtt, hogy ez a helyzet, de a kiadás mellett döntöttek.
Egy újabb iskolapélda arra, hogy hogyan nem szabad PC játékot kiadni.A fejlesztők szó szerint ezt is írták:
"we just don’t believe there would be a long term benefit in setting the target to 60fps, especially because we face rendering challenges both from close up and far distances."Lefordítva: Nem látjuk értelmét a 60 FPS-nek, mert nem tudjuk azt elérni (értsd: inkompetensek vagyunk hozzá).
Ez egy akkora technikai katasztrófa, hogy az ember nem tudja hogy sírjon vagy nevessen. Ez egy új mélypont a PC Gaming-ben és ezt egy PC exkluzív játéktól.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
palfitom
félisten
válasz huskydog17 #47367 üzenetére
Csodás.
Life is too short to drive boring cars. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Szakmai kérdésekkel NE PRIVÁTBAN keress, annak a fórumon a helye! Köszönöm!
-
edari
őstag
válasz huskydog17 #47367 üzenetére
Már az első rész is megért egy misét ebből a szempontból, bármit is állítottál, egy idő után 25-30 fps-ed volt.
-
félisten
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Petykemano
veterán
Korábban voltak olyan magyarázkodások, hogy a cowos vagy más advanced packaging eljárás túl drága, vagy túl kis kapacitással elérhető ahhoz, hogy konzumer termékben alkalmazni lehessen. Főleg most, hogy az AI miatt minden kapacitást felvásárolnak, arra fordítanak.
Vagy legalábbis az AMD részéről szoktak ilyenek jönni.
Aztán mindig jön egy hír, hogy lehetne azt nagyobb volumenben is, megérősen.
Jó, persze az se mindegy, mikor. Tudjuk, hogy az ilyen összeszerelő kapacitádokat nagy erőkkel bővítik és A későbbiekben az AMD is több terméket fog ilyen módon összerakni.
Nekem az nem áll össze, hogy vajon mi indokolja ezt az együttműködést? Az nvidia nem tud CPU-t tervezni? Biztosan tud. Arra gondoltam, hogy talán valami olyasmiről lehet szó, mint a Samsung+AMD esetén, csak az nvidia nem IP-t, hanem a mediatek által készített SOC-hoz köthető lapkát ad. De a hír CPU-ról szól.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
félisten
válasz Petykemano #47371 üzenetére
Elötte is együtt dolgoztak már az autóiparban.
Mediatek ugya a Chromebook piacán van folyamatosan dolgoznak a PC -s ökoszisztémán. valószínűleg ezzel nvidia idő és pénzt spróól, mert giga cég a z MTK is
Májusban is megkötötték a partneri viszonyt az Autókra,ami teljes ökoszisztémát biztosít a pratnereknek. Van egy halom Licensz a MTK bírtokában, nagy tapasztalatuk is van , Multimédiában is a legjobbak között vannak. gondolom ott is be fog jönni a közös nevező.
Mediateknek van 5 G, Wifi, ARm alapu CPu-k stb. Itt is komplett ökoszisztéma lesz a laptopok piacán amit nyújtani fognalk az Apple ellen Windows alapon."A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Avatar: Frontiers of Pandora – PC Specs Revealed"Raytracing and Extended Graphic Settings
Avatar: Frontiers of Pandora will include raytraced reflections and shadows for more immersive environmental exploration, and extended graphic settings that allow for granular tweaks to a multitude of visuals such as environment reflection quality, and distant shadows.AMD FSR Technology, Resolution and Ratio Adaptability
Avatar: Frontiers of Pandora will utilize AMD's FSR 2 technology so players can fine-tune visual quality and performance. FSR 3 will also be available day 1. Stay tuned to Ubisoft News for more information, closer to launch. The game will be able to handle most resolution and aspect ratios; including ultra-wide screens and it will support DLSS and XeSS."Na erre kíváncsi leszek. A kép szerint RTGI is lesz benne. Szokatlan technikai bőség egy AMD szponzorált játéktól. Reméljük ezzel nem lesz nagyobb baj, idén már elég volt az értékelhetetlen fos portokból!
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
gainwardgs
addikt
válasz huskydog17 #47375 üzenetére
Fos port lesz ez is
-
válasz gainwardgs #47376 üzenetére
Meglepődnék rajta. Annyira nem lehet sz*r, mint a Cities Skylines 2 és a Starfield.
A Snowdrop motor eddig minden játékban (Division 1-2, Starlink) kiválóan teljesített, így én itt reménykedem egy jó minőségű portban.
Önmagában az a tény, hogy mindegyik felskálázó technika jelen lesz és azok mellett többféle RT-t is támogat majd arra enged következtetni, hogy az Ubi nem vette fél vállról a PC portot, mint a Colossal Order vagy a Bethesda.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
FLATRONW
őstag
válasz huskydog17 #47377 üzenetére
Tanultak a Starfield bakiból.
-
gV
őstag
The Talos Principle 2 Technical Test: Benchmarks (FHD, WQHD & UHD), Frametimes and VRAM - ComputerBase
érdekes játék, AD104 nagyon erős. 4070 Ti elveri 4K(@pDLSS)-ban is a 3090 Ti-t! a 4080 a többi játékhoz képest közelebb van a 4090-hez ahogy az XTX is. ciki, hogy a TSR-t kell használni AMD-hez. Lumen Fortnite-ban még jobban ment Radeonon. bár ebbe lehet a DLSS használata is beleszól TTP2-nél. -
gainwardgs
addikt
válasz huskydog17 #47377 üzenetére
"Meglepődnék rajta. Annyira nem lehet sz*r, mint a Cities Skylines 2 és a Starfield.
A Snowdrop motor eddig minden játékban (Division 1-2, Starlink) kiválóan teljesített, így én itt reménykedem egy jó minőségű portban."Jajajaa, ez maradt nekünk Pc gamereknek, a Remény
-
félisten
Egy kis őszinteség Pat Gelsingertől. Google fordító ajánlott.
[link]"Pat Gelsinger, az Intel vezérigazgatója a médiának adott interjújában elismerte, hogy az Intel a múltban három katasztrofális döntési hibát követett el. Ezek közé tartozik, hogy az Atom processzor nem tudott sikeresen belépni a mobiltelefon chipbe. Ennek eredményeként az Intel elvesztette vezető pozícióját a mesterséges intelligencia számítástechnika és a GPU piacán, és nem tudta megnyitni vezető folyamattechnológiáját a külső ügyfelek előtt, ami miatt az Intel elvesztette vezető pozícióját a félvezetők terén.
Pat Gelsinger megemlítette, hogy az Intel legnagyobb kudarca a mobiltelefon-chipek piacán volt. Valójában az Intel már az első időkben is birtokolt ARM processzorokat, 1997-ben a DEC StrongARM megvásárlásával elindította az Intel XScale processzort, és ekkor uralta a PDA-piacot.
Az Intel azonban túlságosan magabiztos volt abban, hogy az x86-os architektúrát kívánja használni az ARM helyére, és belépni a mobiltelefon-chipek piacára, ezért 2006-ban mindössze 600 millió dollárért eladta az XScale processzort a Marvellnek. Ennek eredményeként az Intel Atom processzorok nem tudták sikeresen leváltani az XScale-t, és végül 2016-ban feladták a mobiltelefon-chipek piacát. Ha az Intel ragaszkodni tud az XScale ARM processzorok fejlesztéséhez, akkor a mobiltelefon-piac talán teljesen más lesz.
Pat Gelsinger megemlítette, hogy a másik nagy döntési hiba a Larrabee projekt 2010-es törlése volt, amely az Intel legkorábbi GPGPU számítási terve volt. Az Intel először a Larrabee otthoni GPU projektjét törölte, majd az egész Larrabee projektet leállította, aminek következtében az Intel elveszítette vezető helyét az AI számítástechnikai GPU-k terén.
Pat Gelsinger úgy véli, hogy az Intel akkori GPU-val kapcsolatos döntése túlságosan rövidlátó volt, ha a Larrabee-tervhez tudna ragaszkodni, akkor lehet, hogy a későbbiekben nem kellene öt mesterséges intelligenciachip-tervező céget felvásárolnia, és az Intel sem kerülne ilyen hátrányos helyzetbe.
Végül Pat Gelsinger megemlítette, hogy az Intel korábbi félvezetői politikája a vezető pozíció elvesztéséhez vezetett. A múltban az Intel vezető szerepet töltött be a folyamattechnológiában, de megtartotta a legmodernebb csomópontokat saját processzorainak gyártásához, ami lehetővé tette a TSMC és a Samsung Semiconductor felemelkedését az öntödei piacon.
Valójában az Intelnek saját fejlett gyártási folyamatait kellett volna megnyitnia, OEM-megrendeléseket fogadnia, és tovább bővítenie kellett volna gyártási képességeit, így a külső ügyfelektől érkező megrendelések nem csak plusz profitot hoznának a vállalatnak, hanem az Intel pozícióit is erősítenék. a piacon. Ha az Intel akkoriban hajlandó lett volna erre, a TSMC és a SAMSUNG erőforráshiány miatt nem tudott volna felemelkedni, és határozottan lehetősége lett volna a teljes félvezető- és öntödepiac uralására.
Történelmi háttér: Pat Gelsinger 1979-ben, 18 évesen csatlakozott az Intelhez. 1989-ben az Intel 80486 CPU főépítésze lett, 1993-ban pedig 32 évesen az Intel történetének legfiatalabb alelnöke. 2001-ben előléptették az Intel technológiai igazgatójává (CTO). Akkoriban ellenezte az eladást. Az XScale üzletág 2009-ben távozott az Inteltől az Intellel való belső nézeteltérések miatt, majd 2021-ben visszatért az Intelhez, hogy átvegye a vezérigazgatói posztot."
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
FLATRONW
őstag
válasz Yutani #47382 üzenetére
Nekem itt a gyártásttechnológia tűnik minden rossznak a forrásának. Külső megrendelők nélkül is van pénz a fejlesztésre, mégsem tudnak elmozdulni a 10 nm-ről, annak bevezetése is elég nyögvenyelős volt.
Persze meg lehet a kérdést úgy is közelíteni, ahogy ők látják, ha megrendelőket vesznek el a konkurenciától, akkor azok nem ilyen ütemben fejlődnek, és a jelenlegi technológiával is az élen tudnak maradni. -
félisten
válasz hokuszpk #47385 üzenetére
"Végül Pat Gelsinger megemlítette, hogy az Intel korábbi félvezetői politikája a vezető pozíció elvesztéséhez vezetett. A múltban az Intel vezető szerepet töltött be a folyamattechnológiában, de megtartotta a legmodernebb csomópontokat saját processzorainak gyártásához, ami lehetővé tette a TSMC és a Samsung Semiconductor felemelkedését az öntödei piacon."
Ebben áthallással igazából benne van ez is. Egyértelműen hatalmas hiba volt ez,de legyünk őszinték közben egy lehetőség is AMD nek. Lehetséges, hogy e nélkül már nem igazán beszélnénk a cégről.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
EA Sports WRC - ComputerBase Benchmark
EA Sports WRC - PCGH Benchmark
A jó öreg Stutter Engine 4, ezért aztán érdemes volt lecserélni a saját EGO motort, hogy aztán a játékosoknak akadásokat kelljen néznie. Epic Fail az EA/Codies párostól. Szerencsére engem ez a játék sem érdekel.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
hokuszpk
nagyúr
hátigen, amig az Intelnél volt a gyártástechnológiai előny, nemigazán akarták megosztani senkivel ; most meg megy a dolgok megmagyarázása. Az biztos, hogy az AMD már kereshetett volna valami más szakterületet, ha a Samu/TSMC nem fejlodik fel az idok folyaman. ( azert irom a Samut is, mert az elso Zen az a Glofonal valami Samutol kapott/licencelt technologian volt gyartva. )
[ Szerkesztve ]
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
Raymond
félisten
válasz huskydog17 #47388 üzenetére
Orulet hogy mer evek ota a shader compilation stutter a tema es meg mindig igy jonnek ki a jatekok. Foleg hogy van ra megoldas UE-ben.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
válasz Raymond #47390 üzenetére
Így van, ilyen az, amikor a fejlesztők "lesz*rják" a PC port minőségét, pontosan tudták, hogy az UE4-nek ilyen súlyos gondjai vannak és mégse foglalkoztak vele, miközben ez egy igen sok pénzből készült játék. A motorcsere egy masszív technikai visszalépés, ami egy teljesen értelmetlen és ostoba döntés volt, ez most tökéletesen látszik.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
gainwardgs
addikt
válasz huskydog17 #47388 üzenetére
Pont hétvégén próbáltam gamepass keretén belül hát elég is volt 5perc....
Amúgy fura hogy battlefield-ben sem bírják megoldani évek óta a dx12 módban az állandó stutterfest-et... -
FLATRONW
őstag
válasz huskydog17 #47388 üzenetére
Nem semmi, hogy mekkora különbség van a két teszt eredményei között.
-
ETOM
addikt
válasz huskydog17 #47388 üzenetére
A Dirt Rally 2.0 jobban néz ki ami 2019-s.
-
válasz FLATRONW #47393 üzenetére
Igen, mert pályánként, sőt pályaszakaszként masszívan más eredmények jönnek ki, erre a CB fel is hívta a figyelmet, hogy az eredményeiket megfelelően kell kezelni:
"Die Performance von WRC und auch die Reihenfolge bei den Grafikkarten-Benchmarks ist stark von der Strecke abhängig. Die von ComputerBase durchgeführten Testreihen zeigen die korrekten Ergebnisse, doch sind diese nicht allgemeingültig für das Spiel, sondern gelten eben nur für gewisse Strecken beziehungsweise Abschnitte. Entsprechend kann es vorkommen, dass Benchmark-Ergebnisse einer anderen Strecke völlig andere Ergebnisse ergeben, dennoch wären beide Testreihen korrekt."
A játékban ugyan a performance masszívan változó dolog, viszont két dolog fix: shader compilation stuttering és traversal stuttering, ezek mindig ott vannak, minden pályán.
#47394 ETOM: UE4 powaaa: Iszonyat szarul fut a game, de legalább rondább is, mint az elődje.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Egy kis érdekesség, amíg úgysem történik semmi lényeges a hardver piacon:
Showcasing new Northlight technology in Alan Wake 2
Egy apró betekintés az új Northlight Engine képességeiről és működéséről közvetlen a fejlesztőktől.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
félisten
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Alogonomus
őstag
Hát ez úgy hiányzott az autóipar felé is kacsintgató zöldeknek, mint üveges tótnak a hanyatt esés.
Miért nem kezdtek gyanakodni, amikor irreálisan rövid idő alatt szállította a frissen felvett alkalmazottjuk a szinte kész vezérlési megoldást? Na most majd valószínűleg az érintett negyedéves pénzügyi eredményüket is érezhetően visszaveti a bírság, plusz az autóiparban is szereztek pár rossz pontot vele. -
Busterftw
veterán
válasz Alogonomus #47399 üzenetére
Nem ertem miert gyanakodnanak, amikor pontosan ezert vettek fel es ebben volt tapasztalata az elozo cegnel.
Ha en felveszek egy sved-olasz forditot, lepodjek meg, hogy tenyleg erti a svedet es olasz szoveg lesz a vegeredmeny?
Egyebkent ha jol tudom van hasonlo ilyen peruk 2021-bol, azota is fut.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Építő/felújító topik
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Xbox Series X|S
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen