Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz HSM #8903 üzenetére

    Sokkal többet tud rontani egy nem ideális kód. Akár 80%-os mínusz is lehet, de láttunk már olyat, amikor egy új driverrel ötszörösére gyorsult egy játék. Lásd a GeForce és a Dragon Age 2 esete.

    (#8904) daveoff: A Mantle egyértelműen a tehetős, innovatívan gondolkodó fejlesztők kiváltsága lesz a jövőben. Másnak nincs értelme rá pénzt költeni, mert nem használják jobban, mint ahogy a DX12-t fogják. Annyi biztos egyébként, hogy az EA használni fogja a jövőben is. Ők a GNM-et és a Mantle-t tekintik R&D fókusznak és onnan a DX12-re fognak portolni. A Square Enix is hajlik efelé, bár nekik ott a Nixxes, akik semmi mást nem csinálnak csak PC-re portolnak, szóval ott van egy direkt stúdió, aminek a nyakába lehet varrni egy csomó R&D munkát.
    A jelenleg ismert adatokból kiindulva, aki mondjuk komolyan érdekelt a multi-GPU-ban annak kell majd a Mantle, illetve ez az API megengedi az LDS-ben tárolt adatok korlát nélküli kiolvasását, illetve definiál specifikus MSAA módokat is, utóbbi kettő például hasznos lehet, ha az Ubisoft HRAA-t PC-re is át akarjuk menteni. Erre sajnos a DX12 nem ad majd lehetőséget. Nagyjából azokat a dolgokat kell mérlegelni, hogy a fejlesztőnek szüksége van-e azokra a lehetőségekre, amelyeket a Mantle extraként biztosít. Ha ezek kellenek egy-egy PS4-en elérhető effekt PC-re mentéséhez, akkor nyilván támogatniuk kell a Mantle-t. Ha nincs ilyen, akkor felesleges a támogatás, mert a DX12-n belül is elérik, ami kell lényegében hasonló előnyök mellett.
    De hangsúlyozom egyébként, hogy ez nagyrészt pénz kérdése. Egy EA egyértelműen megengedheti magának, hogy a legmodernebb API-kat támogassa, mert iszonyú sok pénzük van, és az aktuális stratégiájuk része, hogy rövid időn belül egy éves technológia előnybe kerüljenek minden egyes konkurensükkel szemben. És ezért most piszok nagy pénzt ölnek a Frostbite fejlesztésébe, ezen belül is a PS4 GNM API és a Mantle kutatásába. És ők pontosan tudják, hogy az egyik mód arra, hogy PC-s szinten technológia előnyt szerezzenek az, hogy ha olyan API-t támogatnak, amelyet más kiadó esetleg nem fog. Tehát a konkurensük eleve hátrányból indul, mert kényszerűen butább API-ra dolgozik, ami nem baj, mert azt is támogatni kell, hiszen az a szabvány, de az EA-nek ez akkor is egy ugródeszka. Kihasználják, hogy nagyon mély a zsebük.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák