- Chiptörvénnyel készül Trump elnökségére Dél-Korea
- Egy vagyont költött a kriptoipar az amerikai választásokra, kilőtt a bitcoin
- Crypto Trade
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- Netflix
- VoIP - mélyvíz (Asterisk és társai)
- Milyen NAS-t vegyek?
- DIGI kábel TV
- macOS PC-re
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
7time
senior tag
Ne feledjük hogy nemsokára jön a Power Limit driver tehát onnan is lehet játszani a fogyasztással azokban a játékokban amik amugy sem használják ki a VGA-t.
Malibutomi
Elviekben 20nm elképzelhető lenne a 250W a PRO verziónál.
[ Szerkesztve ]
-
Televan74
nagyúr
Szerintem majd a 16nm hozhat plusz fogyasztás csökkenést.Addig szerintem csak a megnövekedett teljesítménnyel járó fogyasztás szinten tartása a cél a 20nm -en.
Látszik is a kapkodás,hisz a HBM memóriából is csak a következő generációnál tudja majd állítólag,a 8GB - os modelleket kiadni az AMD.Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
veterán
válasz Televan74 #9752 üzenetére
szerintem a 390X 28nm-en fog készülni (legalábbis én erre számítok), és igen, szerintem sem lesz belőle 8 gigás változat mert itt nem annyi mint felpattintani és behuzalozni. Bár nem tudom hogy esetleg terveznek-e (vagy egyáltalán lehet-e) gddr5-tel kipótolni, nvidia-san hogy 4 giga 640 GB/sec, 4 giga meg "csak" ~320. Felteszem a memóriabuszokra nem lehetne így rákapcsolni.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
#85552128
törölt tag
válasz Menthirist #9754 üzenetére
Mondjuk ha 8 GB nem is, de azért a készülő csúcskártyákon már "illene" hogy legalább 6 GB VRAM legyen. Legalább 1,5 évig azért bírnia kellene és a 4 GB magasabb felbontáson már most határeset (néhol még 1080p-n is közel lehet kerülni) + Mantle alapján a DX12 valószínűleg még több VRAM-ot kér majd.
[ Szerkesztve ]
-
TTomax
félisten
válasz #85552128 #9755 üzenetére
Nem lesz azzal semmi gond,majd hirtelen elmaradnak a 4-8K 8XMSAA,4x SSAA stb melldöngető tesztek...
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
veterán
válasz #85552128 #9755 üzenetére
Ez nem illem vagy nem illem kérdése. Jelenleg technológiailag ott tartunk, hogy nem lehet csak 4 darab 1024 bites memóbuszt beilleszteni, erre pedig 1-1 giga ramot tudnak csak rétegelni. 8 giga hbm-ben még legalább egy évig nem tud jönni, viszont valamikor el kell kezdeni információkat és tapasztalatokat szerezni róla. Úgy vagyok vele hogy most még épp belefér, egy év múlva már nem férne bele.
4 giga feletti vram leggyakrabban ténylegesen nagyobb felbontásnál kell (4k vagy több 4k), oda (meg vr-hoz) meg lehet elkellhet még két kártya, viszont low level apikban már meg lehet úgy oldani bizonyos esetekben a rendert hogy ne kelljen pontosan ugyanazoknak az adatoknak meglennie mindkét vramban (SFR esetén)
TTomax: annyira maradnak csak el, mint most a 4 gigás 980-asok esetén.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
TTomax
félisten
válasz Menthirist #9757 üzenetére
Hogy jön ide a 980?
(#9759) Menthirist
1., A 390X nerm a 980 ellenfele,nem is egy kategória nem is lesz soha...
2.,Igen megvannak a 8GB os radeonnal,na ezek majd szépen elmaradnak a jövőben,(lásd ezt a nagyon szuper tesztet...)ha már most is is vannak olyan játékok ahol kevés...
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
veterán
úgy hogy jelenleg abból is csak 4 gigás van, mégis megvannak a 4k meg msaa tesztek. és nem csak 8 gigás 290X-ekkel vetik össze...
Szóval olyan tesztek várhatóak, amilyenek eddig is voltak.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
#85552128
törölt tag
válasz Menthirist #9757 üzenetére
Technológiától függetlenül írtam. Mantle (Pl. a BF4) alatt 3 GB szükséges miközben dx11-ben 2 GB is elég, hogy játszható legyen. Azért már most is vannak olyan játékok amik 1080p-n is 3 GB illetve fölött használnak, nem lenne meglepő ha 1 év múlva már a 4 GB kevés lenne.
Az, hogy a HBM-mel jelenleg ezt tudják megcsinálni egy dolog, attól még lehet hogy kevés lesz már ~1 évvel a megjelenés után is (persze tudom addigra fejlődik a HBM is és lehet majd újat venni de így annyira nem időtálló a kártya).A 980 meg addigra már pont kifutó lesz és jön az új széria.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz #85552128 #9760 üzenetére
Persze, nem állítom hogy 640kb (köhöm 4 GB) mindenre elég lesz akár egy év múlva is. Van létjogosultsága a nagyobb kártyáknak, okkal... Már most is tud kevés lenni, ha az ember szétmoddolt skyrimet vagy egyéb játékot tol.
Ugyanakkor jelenleg ettől független ez van. Kell a tapasztalat a hbm-ben, de jelenleg nem lehet többet gyártani rá. Ezt ugyanúgy mérlegelni kell kártya vásárlás során mint minden egyebet. Pl nagy felbontásra lehet két 8 gigás 380X (amennyiben ezek nem hbm-esek lesznek) lehet hogy jobb megoldás lesz.A 390X-et nem gondolnám túlságosan időtállónak, ahogy az átmeneti termékeket sosem. Ahogy nv, úgy amd oldalon is vannak időtállóbb és kevésbé időtállóbb kártyák, nos ez utóbbi közé fog tartozni
Viszont ugyan lehet hogy nem lehet majd 1-2 év múlva mindent 4k @ ultra textúrában tolni, csak high-ban mert az fér be a 4 gigába, ellenben ettől függetlenül maga a lóerő benne lesz, akár a fent említett 2 gigás, de amúgy erős nv kártyában. Szóval ha nem is 4k@ultrában hanem 4k@high-ban, de pörögni fog az fps.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #85552128 #9755 üzenetére
Nem valószínű, hogy a DX12 sok memóriát igényelne. A Frostbite 3 VRAM igénye folyamatosan csökken a BF4 megjelenése óta. A Hardline-ban már egy egészen új modell lesz, ami 2 GB memória mellett is elvan. Az explicit memóriamodell egyik előnye, hogy lehet tervezni a VRAM-mal úgy, ahogy a konzolban, ergo a teljes felügyelet mellett, ha előre lefoglalják az egyes dolgokra szánt memóriaterületet, akkor ingyenes lesz a defragmentáció, amit szimplán pointerkorrekcióval meg lehet oldani. Ma azért fogy el a VRAM gyorsan, mert a DX11-ben nem lehet komoly teljesítménybüntetés nélkül törölni a már régóta nem használt puffereket, így inkább otthagyják azokat, míg a low-level API-khoz még nincs kialakult menedzsment az ezt támogató motorok első verzióiban. De a második verziókkal már igen jó az eredmény. Főleg a Frostbite 3-on frissítésein. Vagy ott a Sniper Elite 3. Az már eleve a közvetlen vezérlésre épített.
Később ez szintén javulni fog. A GDC-n az MS és a Khronos már mondta, hogy szemeznek az új hardveres extrákkal, mint a tile pool és a Wang mozaikok hardveres kezelése. Ezekkel tovább javítanak a memóriahasználaton. Jelenleg létezik pár prototípus kód rá, mivel az R9 285 már támogatja ezeket az extrákat. A virtuális textúráktól függetlenül, 4K-ban gyakorlatilag 500 MB-ra lehet csökkenteni a textúrákra használt VRAM-ot, miközben hagyományos streaming textúrázással 2-3 GB-ot is elvinne. A fejlesztők újrahasználhatnak bizonyos mozaikokat, és egyedi textúratömörítéseket is írhatnak. Ez lesz a következő lépcső egyik nagy dobása.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert semmilyen streaming optimalizálása nem volt low-level API-ra. Repi mondta még 2014-ben a GDC-n, hogy ez nem volt cél, mert olyan strukturális változást igényelt volna a motorban, amire három hónap alatt nem volt lehetősége. Viszont a Frostbite 3 már megkapta ezt a rendszert a Dragon Age: Inquisitonre (egy patchben), és ez fejlődik tovább. A Hardline már azt a rendszert menti át PC-re, amit a konzoloknál használnak.
(#9764) Menthirist: Abszolút. Sokan egyszerűen csak a legvégső esetben töröltek, mert akadás lett a vége. A DX11-ben maga a puffertörlés olyan ellenőrzési procedúrát von maga után, ami felvállalhatatlan állandó jelleggel. A legjobb stratégiát pont a Sniper Elite 3 használja. Annak van egy előzetes streaming eljárása, ami töltögeti a textúrákat, majd ha betelik egy bizonyos memóriaterület, akkor életbe lép a másodlagos streaming, ami tovább töltögeti a textúrákat, de már nem a beállított minőségen, hanem alatta. Ezzel húzza az időt, hogy minél később jusson el arra a szintre, hogy törölni kelljen. Ehelyett egy olyan low-level kódot kapott a rendszer, amely előre lefoglalja a textúráknak a helyet a kártyákon található VRAM mennyisége alapján. Ebben az előre allokált memóriarészbe ingyenes a betöltés és a törlés, viszont így is gond lesz a fragmentáció, hiszen az egyes kitörölt területere esetleg az új adat nem fér be, vagyis üres memóriaterületek keletkeznek. Erre a motor időközönként csinál egy defragmentációt, ami a lefoglalt memóriarészeket egymásra tolja. Mint a merevlemezen a defragmentálás, csak ezredmásodperces szinten belül. Ehhez pedig szükséges egy pointerkorrekció, hogy a címek még defragmentáció után is jó helyre mutassanak. Nem egyszerű rendszer, de rendkívül hatékony. Hasonlót vezet be szinte mindenki. A következő lépés pedig úgyis a virtuális textúrázás.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Televan74 #9766 üzenetére
Jól megírt programokban nagyobb felbontáson is. A problémát és egyben a ma látható VRAM használatot az okozza, hogy a program utasíthatja a grafikus meghajtót az egyes létrehozott pufferek törlésére, de a meghajtó az nem hajtja végre csak úgy utasításra, hanem először engedélyt kér a WDDM-en keresztül. Ilyenkor a WDDM a DXGI környezetben elvégez egy csomó ellenőrzést, amely arra vonatkozik, hogy a törlésre kijelölt puffer szükséges-e még, így olyan parancsokat fog keresni, amelyek esetleg azt a puffert igénylik. Az esetek 99%-ában nem talál majd semmit, tehát kiadja a törlésre az engedélyt és a grafikus meghajtó végrehajtja azt. A gond az ellenőrzés. Ez ugyanis több esetben is 30-50 ezredmásodperces procedúra, vagyis biztosan meg fog akadni a feldolgozás, az ezzel járó többletterhelés miatt.
Az új API-k itt annyiban változtatnak, hogy ha a fejlesztő valamit törölni akar, akkor törölje. Tulajdonképpen zéró többletterhelés mellett megteheti. Csak arra kérik a fejlesztőket, hogy ésszel, mert ha olyat törölnek, ami kellene, akkor az ciki, és jellemzően crash to desktop hibával jár.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
7time
senior tag
válasz Menthirist #9759 üzenetére
Én titokban abban reménykedem hogy a 4GB határ miatt valamivel olcsóbban fogják adni, bár ezt még én sem hiszem túl erősen.
-
veterán
Az a baj hogy noha nagyon szeretném olcsón megkapni, de a realitás talaján élve nem kellene túl olcsónak se lennie. Egyrészt az amd-nek kellene már némi bevétel, másrészt pedig ugye új technológiáról van szó.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
7time
senior tag
válasz Menthirist #9769 üzenetére
150k adnék egy R9-390 Pro változatért de többet nem nagyon.
-
veterán
Az a gond, hogy mivel elég sok dolog összefügg, így könnyen lehet hogy a "vágott" 390X-ből készült 390 esetén csak 3 hbm üzemeljen. Az pedig minusz 1024 bit sávszél és minusz 1 giga ram lehet. De ne adja a sors
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
TTomax
félisten
válasz Menthirist #9769 üzenetére
Bevételt növekedést nem úgy lehet elérni a leghatékonyabbon ha valamit marha drágán adsz...
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Menthirist #9771 üzenetére
A memória megvágásának kicsi az esélye. A VGA-kon azért alkalmazzák, mert egyszerűsíti a NYÁK-ot, de a 2.5D TSV esetében az interposer akkor is ugyanaz marad, ha arra csak három HBM-et raknak. Vagyis a legdrágább rész nem változik. Inkább a memória-órajel csökkentése valószínű, ha az X nélküli verziót picit korlátozni akarják.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
persze hogy nem, de ugye ha van rajta profit, akkor az segít a helyzeten. Ergo vadi új technológia és kártya esetén, ami ugye reklámérték, nem az 5%-os haszonkulcsot kellene megfogni elsőre, akármennyire is örülnék neki.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
TTomax
félisten
válasz Menthirist #9774 üzenetére
Nem sokra mennek vele,ha 5,vagy 50%... nem ez a rétegtermék produkálja a jelentős bevételt/hasznot...
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
veterán
egyáltalán 64-ről 128 ropra ugrani nem túl nagy ugrás? mármint nem tudom hogy technológiailag jöhet-e egy köztes, pl 96, de a 128 nekem azért túlzásnak tűnik.
TTomax: nézőpont kérdése, mi a rétegtermék. A 970 pl azért nem olcsó, mégis hozza szépen az eladásokat, csakúgy mint a 980.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
daveoff
veterán
-
veterán
válasz daveoff #9779 üzenetére
Miért ne lehetne alapja. Ennek ellenére az sem megoldás, hogy a teljesítmény jó része elveszik az éterben, mert annyira nincs bízva a fejlesztőben, hogy mindent utasítást 3-4x leellenőriznek.
Ez csak úgy fejlődhet normálisan tovább, hogy az egyik oldalról bizalom kell, hogy márpedig elcrash-el az appod ha hülye vagy (hardver védelmek azért persze kellenek, de azok nem is fognak eltűnni), másrészt a fejlesztőknek is meg kell tanulniuk, hogy biza ésszel kell dolgozni A fejlesztők főnökeinek pedig hogy most már erre időt kell adni, máshogy nem megy.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Malibutomi
nagyúr
válasz Menthirist #9780 üzenetére
Legalább kihullanak az ubisoft féle kontár brigádok.
Amúgy meg most ez lesz 5 évig, aztán szép lassan megint egységesítik a dolgokat. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz daveoff #9779 üzenetére
Persze. De a probléma jelentős volt. Egy adott program teljesítménye eddig mindig három tényezőn múlott. Az alkalmazás fejlesztőjén, az API fejlesztőjén és a hardverhez való driver fejlesztőjén. A legfőbb gond az volt, hogy évek óta látja mindenki a problémát, de amikor leültek tárgyalni, akkor mindig az volt a hibás, aki épp nem ült az asztalnál. Az új modell esetében az API fejlesztője és a hardvergyártók kihátrálnak, tehát minden probléma mostantól az alkalmazás fejlesztőjéé, ahogy egyébként a felelősség is. A fejlesztők azt mondták, hogy nekik ez sokkal jobb lenne, a gyártók és az API-t fejlesztő konzorciumok és cégek pedig nem ellenkeztek.
Oda kell adni a fejlesztőknek a kontrollt, ha fejlődést akar az iparág.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
daveoff
veterán
Reméljük át is érzik ennek a felelősségnek a súlyát, és nem kényelmesednek el. Akkor ezek alapján ha esetleg problémába ütközünk egy játék esetén, akkor sokkal gyorsabban jöhet a javítás is, mint eddig, jól gondolom?
[ Szerkesztve ]
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
veterán
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz Menthirist #9786 üzenetére
Jah és ahogy volt szó a 4 gigás korlátról:
http://wccftech.com/fiji-xt-limited-4gb-memory/Logikus érvnek tűnik. Szóval akkor lesz 8 gigás verzió, amikor a Hynix képes lesz 2 gigás HBM memókockákat gyártani, mivel nem lehet (és nincs értelme) 8 darab 1 gigásat bekötni ami aztán 8192 bites memóriasávszélességet igényelne, viszont a Hynix még csak 1 gigás blokkokat tud gyártani.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Dtomka
veterán
Sokan jól tippeltek, mert:
Júniusban érkezhetnek az AMD legújabb videokártyái -
Televan74
nagyúr
De miért ilyen rossz időzítéssel.Nem értem az AMD -t.
Úgy kell nekik.-1 vásárló részemről.Most fizettem ki a MSI GTX980 Gamingre a pénz.Sajnálom AMD ezt benézted.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
veterán
-
daveoff
veterán
válasz Menthirist #9790 üzenetére
ha előbb jönne, akkor már lenne hír/pletyka korábbi dátumról....
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
veterán
-
daveoff
veterán
válasz #35434496 #9795 üzenetére
Én nem bánom, ha később jön a 390X, mert ahogy ismerem magam úgyis kísértésbe fogok esni, hogy kipróbáljam, pedig a 980 mindenre elég, amire nekem kell. Lényeg a lényeg, tőlem aztán jöhet ősszel-télen is, mert a 980-at még nincs szívem lecserélni(régen voltam ennyire elégedett egy VGA-val), de egyszer úgyis le fogom....
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
Malibutomi
nagyúr
Trinidad Pro - 110-130W fogyasztás
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Malibutomi #9799 üzenetére
Mindig jókat röhögök, mikor GCN1.3-akat látok...
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Escape from Tarkov
- Monitor hiba topik
- Asszociációs játék. :)
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Chiptörvénnyel készül Trump elnökségére Dél-Korea
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Telekom mobilszolgáltatások
- Tudományos Pandémia Klub
- További aktív témák...
- Sapphire Pulse AMD Radeon RX 6600 8GB használt videókártya eladó garanciával!
- Nvidia GTX1080 Founders Edition
- KÉSZLETRŐL! - Új - 180 Fokos GPU PCIe Tápcsatlakozó Adapterek - NVIDIA AMD INTEL - A Több Olcsóbb!
- Zotac RTX 3080 - AMP Holo LHR 12GB (Garancia 2025.05. + 2 év)
- Gainward RTX 2060 Super Ghost 8GB használt videókártya eladó garanciával! AKCIÓs
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest