- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- CentOS Linux
- Debian GNU/Linux
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Facebook és Messenger
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
Az i3 nagyon más. Ott 4 egyenrangú szál van, két végrehajtóra. Perszem nyers erőre sokkal jobb lesz a 2+2-es SMT-s Ryzen (akár duplája), csaképpen azt ne felejtsük el, hogyha 2-2 mag adatai ugrálnak a CCX-ek között azt nem fogja szeretni. Persze, erre lehet majd optimlaizálni, de jóval gyakrabban lesz szükség a magok között "átkommunikálni", mint a 6 vagy 8 magos dizájnoknál, ahol jóval nagyobb erő van egy blokkon belül.
(#2751) Televan: Na-na... 48 és 52 FPS között a difi éppen feleannyi, mint amiről én beszéltem. Amit szemléltetni próbáltam, az nem 8%, hanem 16% diferencia, ami a te esetedben 48FPS szemben 56-al lenne. Azt a 8%-ot még én se nagyon veszem észre, de 16%-ot már simán.
Tudom, mert kb ennyit hozott a ram-tuning a 4690K-mon BF4-ben, és igencsak lehetett érezni.[ Szerkesztve ]
-
sb
veterán
Pedig onnan indultunk, hogy ami 3-4-5 szálig skálázódik az tovább is, ergo jobb lesz 3+3-on mint 4+0-án.
A másik kérdésre is Raymond-nak:
Azért népszerűek mert:
1. Alig van K-s modell, a nagy részük a "csiga" (ami amúgy elég sok usernek tökéletesen elég )
2. A K-s modellek jóval drágábbak. Ha alapon hajtod akkor szvsz nem éri meg túlzottan a felárat a normális frekiért. Tuninghoz meg jön a Z-s lap felár is. Így szerintem ez a két kategória létezik: tuning i5 @4.5GHz és a többi 3-3.6GHz között.Raymond, A 7600 megy 4GHz körül, a 7500 és 6600 már -10% egy húzott Ryzenhez képest. Lehet, hogy ez a hasonlítás inkorrektnek tűnik, de nem az mivel Ryzen kb minden lapban húzható. A többi i5, 7400, 6500, 6400... még nagyobb lemaradásban van. Ez elég nagy fordulat lesz ahhoz képest, hogy a nagy Ryzenekről eddig végig a 7700K-val párba állítva, órajelhátrányból (alap i7-tel is, tuninggal meg főleg) néztük a képet.
Csak erről beszéltem... Egészen más lesz a referencia az i5 vs Ryzen 4/8 összehasonlításnál mint 7700K-nál volt. Ha pedig K-s i5 +Z-s laphoz nézzük akkor megugrik a felár.
-
sb
veterán
válasz Vitka675 #2727 üzenetére
Ezt nem tudom dekódolni. Eddig is egy rakás tesztet láttunk, hogy mennyire lassul be a CCX-eken körbeküldött vagy egy CCX-nél több szálat megdolgoztató programoknál a teljesítmény.
Nagyon. 20-30%-os példákat is láttunk amikor CCX-en belülre kényszerítették az adott programot.
Nyilván ez nem minden programot érint, de amit igen ott tény volt a lassulás.
És az is nyilvánvaló, hogy minél kevesebb erőforrásod/magod van egy CCX-en belül annál több lesz az érintett program. A kör bezárult.A cache méretet nem is értem hogy hozod ide. Arról szól az egész sztori, hogy hiába van cache-en belül az adat, CCX-ek között nem érik el gyorsan a magok. Csak a ram sebességen, kb. mintha a cache-ben sem lenne.
-
wwenigma
Jómunkásember
Ráadásul úgy hogy soha nem volt 7700k ellenfélnek promotálva.
Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma
-
sb
veterán
válasz Cathulhu #2728 üzenetére
Ez teljesen igaz. De ezért írtam, hogy ahol nincs adat-függőség az majdnem két külön program. Megfordítva meg amit írsz: ha nagy az adatfüggőség akkor gyakorlatilag nem is párhuzamosítható a feladat.
Általában render, kódolás jellegűeknél van kis adat-függőség. Nyilván mert eleve olyan az kódolási/számítási algoritmus ami így lett kitalálva. Játékoknál viszont kevésbé jellemző ez. Ott ugye alapvetően minden processz egy feladatot szolgál, annak a része.
Ettől még a gyakorlati mérésekből látszik, hogy nincs nagy lemaradás feltétlen. -
-
HSM
félisten
válasz janos666 #2760 üzenetére
Hihetetlen, mennyire szűklátókörűen nézitek ezt a kérdést. És ha ez a 16% a difi mondjuk 55 és 64FPS, azaz V-syncesítve 30 és 60FPS között? Azt azért csak észreveszitek....
(#2756) sb: Az egyik a mai állapotokra vonatkozott, a másik a jövőbeli várható helyzetre.
[ Szerkesztve ]
-
-Solt-
veterán
És ha ez a 16% a difi mondjuk 55 és 64FPS, azaz V-syncesítve 30 és 60FPS között?
Így van, ez a lényeg! Nálam például elsődleges szempont az a beállítás ahol megvan a fix 60 FPS mert nem bírom elviselni a képtörést, TrackIr esetében pedig pláne zavaró! Szóval ilyen esetekben minden plusz számít, főleg ha az adott játék CPU limites és emiatt a grafika beállításokból hiába veszel vissza, érdemi előrelépés nincs FPS terén.
www.smart-bus.hu
-
#85552128
törölt tag
válasz janos666 #2760 üzenetére
Szerencsére nem csak Vsync van (bár ott is pár FPS az a határ amivel még nem érzékelhető a drop - annyira), freesync mellett akár 1 FPS is "óriási" különbség lehet, mert az egyiknél még a tartományban vagy és "smooth" tearing nélkül, a másiknál meg választhatsz, hogy tearing vagy lagos Vsync.
[ Szerkesztve ]
-
Malibutomi
nagyúr
Nem ertem ezt az API overhead fetist. Mar a videokartyaknal is meg lett mondva hogy ez nem osszehasonlito tool.
Merjetek akkor inkabb par jatekot 2+2-ben tobbet megtudunk belole.
-
válasz #85552128 #2764 üzenetére
Ez már nagyon OFF, de a FreeSync meg csak sample-and-hold megjelenítőknél működik jól, impulzus elvűeknél nem, aminek az eredménye az, hogy durván 2x annyi képkocka kell, hogy hasonlóan folyamatos érzésű és főleg hogy éles legyen a mozgókép (avagy a "mozgóképfelbontás" is hasonló legyen a statikushoz). Ezért szavazok én inkább a 60fps impulzus módra, ami kellően folytonos érzésű és éles, ahelyett hogy szabadon futkározik, de ritkán van tartósan 100 felett, és amikor "csak" 60 körül átlagol, akkor kevéssé folytonos és elmosódik a mozgás.
A magas plafonértékű adaptív frissítés végeredményben "drágábban" (nagyobb erőforrásigény CPU és GPU oldalon, nagyobb sávszéligény a VGA és megjelenítő közti kapcsolatnál, és ugyan ez a megjelenítőn belül ahhoz, hogy elérhető legyen a magas plafon, illetve magasan lehessen tartani az átlagot is) hozza ugyan azt, amit az alacsonyabb fix frissítés egy apró trükkel (durván 25-50% közti duty cycle "fekete" időkkel).[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
miresz
veterán
válasz R3plica70 #2763 üzenetére
Nem rossz! Ez így ebben a formában DX12-ben nem,hogy simán hozza a 6700K-t,de még felül is múlja!
A CPU Queen is elég szép teljesítmény,egy 4,2Ghz-ra húzott i5 4690K tud ennyit. (szintén saját mérés)
(#2765) Malibutomi: Az API overhead tesztel nem is a VGA-kat,akarom hasonlítani egymáshoz,hanem a CPU által kiadott rajzolási parancsok mértékét,és abban elég szépen felül múlja DX12-ben a 2+2-es Ryzen az i7 6700K-t is.
[ Szerkesztve ]
-
Láttam már, hihetetlen élmény, hogy >100Hz G-sync mellett hogy reagál egy >100Hz-es "játékos" egér, verhetetlen kombó az alacsony input lag és gyors frissítés, azonnal érezni a "közvetlen kontrollt" (legelőször olyan érzés volt, mint ha időben előbbre járna a kurzor, mint az egér, mert hozzá van szokva az agyam a laghoz ).
Csak aztán jön a probléma, hogy ha nincs Titan X-ed vagy 2db VGA-d CFI/SLI, és nem a Half-Life 2-t indítod el, hanem valami "modern" és erőforráséhes játékot, akkor baromira nem lesz stabil 120fps-ed, ha pedig 60 körül mozog, akkor csak az alacsony input lag marad meg (amihez nem előfeltétel az adaptív sync, csak "véletlen" egybeesés, hogy a Gsync rendszernél ezt is letornászták, míg sokszor szarnak rá a megjelenítők gyártói, még FreeSync-nél sincsenek kötelezve, hogy a végletekig letornásszák), de ugyan úgy előjön a hagyományos sample-and-hold LCD betegsége, hogy halál maszatos és darabos érzésű a mozgás (lesz vagy kvázi effektív 480p az 1080p-ből) ahhoz képest, ha 60Hz-en vibrálna a kép (akár csak a LED háttérvilágítás pulzálna az LCD mögött, nem kell ahhoz CRT, PDP vagy OLED, sőt a legjobb impulzos módot eddig LED-es LCD-n láttam...).[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
#85552128
törölt tag
válasz janos666 #2770 üzenetére
" ha pedig 60 körül mozog, akkor csak az alacsony input lag marad meg (amihez nem előfeltétel az adaptív sync"
Ööö meg az, hogy nem lesz tearing amihez normál esetben Vsync kéne ami hozza a lagot ?
40-75-ös Freesync monitorom van amit 40-60 használok és egyáltalán nem darabos még ezzel a kis tartománnyal is ég és föld a különbség. A 40-60 Fsync kb. 55-60 Vsync érzésnek felel meg csak lag nélkül.
Nyilván ha ez alá megy akkor már gond van, pont erre hoztam fel, hogy akár 1 FPS is lényeges különbség lehet, főleg ha a tartomány minimuma magasabb és nincs megoldva a frame duplázás...
A Freesync/Gsync nem fog 100Hz-es élményt 60 Hz-en hozni, nem is ez a célja.[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
Ott ideztem amit irtal es hogy ez kimutathatoan nem igaz. Perszehogy vannak a meg kisebb orajelen mukodo i5 modellek is, de ez lenyegtelen ha a 7600 es 7500 vannak abban az arban amit a 4/8-as R5 megceloz. Ez volt a lenyeg hogy azok ellen kell teljesitenie es kimondottan jatekban mert elsosorban oda mennek ezeket a termekek, itt mar nincs az hogy "de renderelesben jobb" mert az itt nem a donto tenyezo, akinek ez fontos az nem a $200 korul 4 magos CPU-kat nezegeti.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
-Solt-
veterán
válasz janos666 #2770 üzenetére
Amiről beszélsz, annak szerintem semmi köze a FreeSync/G-Sync pároshoz. Ezek "csak" a képtörést szüntetik meg, ettől még a 60Hz vs 120Hz közti különbség nyilván megmarad. Attól mert valami FreeSync képes és 60Hz-s nem lesz olyan éles rajta a mozgó kép mint egy nem FreeSync-s 120Hz-s monitoron. Láttam már nem egy G-Sync/FreeSync monitort 60Hz környékén üzemelni, az égvilágon semmivel nem rosszabb a képe mint bármelyik 60Hz-s monitornak, viszont megvan az az előnye, hogy nem kell V-Sync a képtörés megszüntetéséhez, ezáltal kisebb az input lag.
Az egésznek pont az a lényege, hogy gyengébb rendszeren is megszüntethető a képtörés V-Sync nélkül, ergo csökkenthető az input lag úgy, hogy közben nem lesz képtörésed, stutteringed.
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
válasz #85552128 #2771 üzenetére
De összehasonlítottad már a 60 +/-10fps (50fps alatt szerintem már semmi sem segít, akárhogy pulzál, vagy adaptál, az egyszerűen túl kevés) tartományban mozogva mennyivel élesebb a mozgókép egy fix 60Hz-es impulzusos kijelzőn (olyanon, amin tisztességesen agresszív a BFI, nem csak bohóckodnak vele, hogy van is meg nincs is)?
A lényeg szerintem változatlan: az adaptív SaH mód durván kétszer akkora átlagos fps-t igényel, hogy mindenben hozza a fix impulzus mód minőségét (feltéve hogy <50% a duty cycle, különben kár kínlódni vele). Az input lag pedig ettől részben független, fix frissítéssel is le lehet vinni alacsonyra és adaptív mellett is el lehet b@szni.
Innentől melyiket az egyszerűbb megteremteni? Tartósan >=120fps átlag, vagy stabil 60? Mindkettő lehet nehéz, de szerintem kisarkítja a dolgot, aki megelégszik a 60-70 átlaggal csak azért, mert az lehet adaptív, részben lemond a mozgóképfelbontásról és folyamatosságérzetről.
(#2774) -Solt-
Azért van közük áttétesen egymáshoz, mert bizonyos dolgok kizárják, vagy előfeltételei egymásnak, így a gyakorlatban bizonyos dolgokat csak együtt "csomagban" kaphatsz meg. Ezt le is írtam.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
#45997568
törölt tag
Sziasztok,
gyors osszefoglalo a procirol, hajnali 4 kor masztam be az agyba, nem konnyu vizes rendszerrel Szetkaptam mindent, megjott az AM4 lefogato is idoben, a vizes rendszert kipucoltam, kiszaritottam mindent, uj lap be, visszaepiteni a vizet, kidobalni egy csomo kabelt ami nem kell, elsore indult, RAM-ok 3200-n
Egy jatekot jatszom, The Division, ott mertem egyet 4790K-val 4.6-on, az elso kepen az eredmeny, aztan ramertem mindenfele OC nelkul a Ryzenre, eredmeny a masodik kepen. Most lemerek mindent stock bealitasokkal, kesobb felrakom 4GHz +-ra a vasat es merek majd ugyis (mar ha megy).
Az eredmenyek hektikusak es 1440p a mervado, 1080p nem szamit, azon nem jatszook, nem is fogom merni.
The Division 1440p - 4790K 4.6GHz
The Division 1440p - Ryzen 1700 - stock
Elotte, 4790k
Utana
Amit meg fontos megjegyezni, a ventik a hazban 45C-os processzor homersekleten kapcsolnak be, jatekok alatt meg nem halottam oket
[ Szerkesztve ]
-
Nem, hanem azt, hogy ugyan olyan a mozgóképfelbontás adaptív, mint fix frissítés mellett, ha ugyan ott átlagol az adaptív, ahova a fix van rögzítve.
Az a következő lépés, hogy fix frissítés esetén pulzálhat a kijelző, be lehet iktatni fekete-időket, amiktől jelentősen folytonosabb lesz az élmény és élesebb lesz a mozgókép (UFO Test BFI szimuláció), míg adaptív sync mellett ez gyakorlatilag nem játszik (talán lehetne vele kínlódni, de csak bonyolultan és korlátozottan működne, ezért nem is erőltetik).
(#2780) Szaby59
Nehogy már azt hazudd nekem, hogy 30fps nem tűnik darabosnak, vagy elmosódottnak mozgás közben. Kérdezd meg bármelyik "parasztot", hogy látott-e már darabos mozgást 24fps moziban, ha oldalazó gyors mozgás volt, pedig ott nem diszkrét pillanatok vannak egy képkockán, hanem hosszabb idejű mozgás is "rákenődik" (záridő függvényében).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
#85552128
törölt tag
válasz janos666 #2782 üzenetére
Én nem 30 FPS-ről írtam ahogy te sem. Nálam a 40-60 FPS nem darabos, olyannyira nem, hogy ha a játékra koncentrálok és nincs kitéve OSD meg nem mondanám mennyivel megy pontosan, márpedig ez is 50 alatt van... Míg Vsync mellett azért ez nem éppen így lenne.
[ Szerkesztve ]
-
válasz #85552128 #2783 üzenetére
Azt mondtam 50 alatt. Nyilván arra gondoltam, hogy számottevően 50 alatt, nem 49.999-en.
Én játékban néha meg tudom mondani, ha véletlenül fix 50Hz-en ragadt a kijelzőm sorozatnézés után (nem váltott vissza a media player bezárásakor fix 60-ra). Nem is feltétlenül elsőre azt, hogy ez a baj, de volt már hogy éreztem "valami nem stimmel", aztán rájöttem ez történt.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
#85552128
törölt tag
válasz janos666 #2785 üzenetére
Most meg 30 alatti példákat hozol fel. A 40 és a 45 is 50 alatt van, számottevően... De olyan monitornál ahol szélesebb a range, vagy épp megvan oldva a frame duplázás még 30-40 között is sokkal jobb az élmény. Tehát monitor és panelfüggő a dolog, nem elsősorban adaptive sync, mert az bizony nagyon jó ott ahol működik.
[ Szerkesztve ]
-
-Solt-
veterán
válasz janos666 #2782 üzenetére
Nem, hanem azt, hogy ugyan olyan a mozgóképfelbontás adaptív, mint fix frissítés mellett
Az a következő lépés, hogy fix frissítés esetén pulzálhat a kijelző, be lehet iktatni fekete-időket, amiktől jelentősen folytonosabb lesz az élmény és élesebb lesz a mozgókép (UFO Test BFI szimuláció), míg adaptív sync mellett ez gyakorlatilag nem játszik (talán lehetne vele kínlódni, de csak bonyolultan és korlátozottan működne, ezért nem is erőltetik).
Az első mondattal azt állítod, hogy nincs különbség, a másodiknál meg azt, hogy van! A FreeSync/G-Sync lényege, hogy a kijelző frissítését egy adott határértéken belül a GPU felől érkező képkockákhoz igazítja, ennyi. Tehát még egyszer, azonos frissítési frekvencián nem folytonosabb, nem élesebb egy hagyományos kijelző képe mint egy G-Sync/FreeSync monitor képe. Az
"egyetlen"különbség, hogy V-Sync nélkül a hagyományos monitoron van képtörés, a FreeSync/G-Sync képes monitoron pedig nincs.Ettől még a 30 vs 60 FPS közötti különbség evidens, hogy megmarad, de ennek és az UFO tesztednek az égvilágon semmi köze a G-Sync/FreeSync pároshoz! Abba már bele sem megyek, hogy adott esetben a 40 FPS folyamatosabb képet ad egy 40Hz-n ketyegő FreeSync monitoron, mint egy 60Hz-n ketyegő hagyományos monitoron, mivel az FPS szám és a képernyő frissítési frekvenciája azonos!
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
R3plica70
aktív tag
Ne haragudjatok, de úgy hiszem hogy a Freesync/G-Sync problémája nem ennek a topiknak a témája.
Megkérhetleg benneteket , hogy ne szemeteljétek tele vele a topikot
Már nem tudom lassan követni az érdemi részeket.
Köszönömui. G-Synces monitort használok, tudnék róla beszélni milyen érzés...
-
R3plica70
aktív tag
válasz Malibutomi #2765 üzenetére
Én kérésre mérem ezeket,
De mondj olyan játékot amivel konzekvensen beépített benchmarkot tudok futtatni és összehasonlítható.
Ha meg van nekem akkor mérek vele...(#2789) -Solt-
Megértem a Te álláspontodat is , és jogos teljesen[ Szerkesztve ]
-
Már kétszer is leírtam, hogy mi a kapcsolat (fix frissítésen egyszerű a BFI, adaptívval gyakorlatilag nincs, a BFI pedig jelentősen javítja a mozgásélményt és mozgóképfelbontás - ez szerintem nem olyan bonyolult), de már tényleg túl sok az off.
De ezek igazából lényegtelen dolgok ahhoz, amit eredetileg állítottam, hogy nehezebben hoz össze a PC, és nem csak a GPU, de a CPU is átlagosan ~120, mint fix 60fps-t. Ha megmagyarázod, hogy neked személy szerint nincs is igényed a magas átlagra, akkor vitatkozhatunk ilyesmikről, mint a mozgóképfelbontás, de nem így, hogy kvázi érzelmi alapra fut a vita és offtopic.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
-Solt-
veterán
válasz janos666 #2791 üzenetére
Ez nem attól függ, hogy hányszor írod le! Egy változó frissítési frekvenciával megáldott monitor szinkronban van a GPU felől érkező képkockákkal, míg egy hagyományos (60Hz-s) monitor csak 60 FPS esetén van szinkronban az érkező képkockákkal. Innentől szerintem már nem bonyolult eljutni odáig, hogy mondjuk 40 FPS esetén melyiken lesz folyamatosabb a kép. A FreeSync esetében ezt az egészet egy firmware szabályozza, még csak külön elektronika sincs hozzá... szerinted mennyiben más a panel benne, mint egy hagyományos LCD monitorban? A kérdés költői...
Részemről ennyi, elmondtam amit akartam, nem kívánom tovább ragozni...
@szerk: Rendszeresen azt érzem ahányszor "vitázom" veled, vagy mással látlak vitázni, hogy addig tekered, forgatod a témát és hozol be a képbe plusz szálat, amíg a másiknak el nem fogy a türelme és fel nem adja. A vita lényege nem az, hogy győztesen kerülj ki belőle, hanem az, hogy fejlődj általa.
A BFI-re pont azért nem reagálok, mert nem tartozik ide, csak egy újabb szál ami a kilátástalan off irányába tereli az egész történetet. Pont erről beszéltem pár sorral feljebb.
Tényleg befejeztem, ehhez már öreg vagyok.
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest