Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Shadowbull

    addikt

    válasz sirály12 #80 üzenetére

    "Olcsóbb lesz? Mitől? Az előállítása eleve több áramot kíván, tehát drágább, Ezután sűríteni kell ami megint energia, tehát pénz! Ezután szállítani kell speciális tartálykocsival. Ezután átfejteni és újra sűríteni kell megintcsak árammal! "

    Latom meg mindig nem erted. Az eloallitasa kvazi ingyen arammal fog tortenni. A csovezetekben valo szallitasa energiamennyisegre nezve nem dragabb mint az aram tavvezeteken valo szallitasa. Simam lehet csovezeteket epiteni a kutakhoz is, es akkor nem kell taralykocsi, nem jelentosen dragabb mint a foldgazhalozat.

    " ezért is van hatalmas áramfelvétele egy hidrogénkútnak!"

    Mekkora az a hatalmas?

    Pazarol a világ, én meg segítek neki.

  • adlersson

    aktív tag

    válasz sirály12 #80 üzenetére

    A szállítással kapcsolatban: Vannak olyan technológiák, melynek során nem tiszta hidrogént, hanem egyfajta folyékony szerves hidrogénhordozót (liquid organic hydrogen carrier, LOHC), metilciklohexánt (MCH) és toluolt szállítanak.

    A kémiai részletek ismertetése nélkül annyit érdemes tudni, hogy az MCH egy telített szénhidrogén, melyet a toluol hidrogénezésével állítanak elő, így a tiszta hidrogénnél egy jóval stabilabb és könnyebben, hagyományosabb eszközökkel is kezelhető anyaggal lesz dolgunk. Van többféle LOHC is, melyekkel jelenleg pl. Japánban is kísérleteznek, ám a hidrogénnel kapcsolatos egyéb infrastruktúra mellett ezek is további kutatást kívánnak, hiszen pl. az MCH – toluol kombó legnagyobb hátránya egyelőre a dehidrogenálás, melynek hatásfoka nem túl magas, illetve – mivel a reakció egy platina alapú katalizátor segítségével megy végbe –, nem is kimondottan olcsó.

    毋捌食過豬肉,嘛捌看過豬行路。

Új hozzászólás Aktív témák