Új hozzászólás Aktív témák
-
vicze
félisten
Nem kap forgalmi engedélyt ennyi.
Már van pár Youtuber akik megrendelték UK/EU-ba, 3-4 év múlva mikor megkapják majd kiderül mit kezdenek vele.Amúgy ha még valamilyen módon átalakításokkal kap(pl. US más színű az index és a fények is mások lehetnek, ezt eleve cserélni kell) is forgalmi engedélyt. Kell egy biztosító ami biztosítja, ami vagy szinte lehetetlen, vagy olyan horribilis összeg lesz, hogy értelmetlen.
Hummer példa, ami ráadásnak nem vezethető B-vel a súlya miatt.
[ Szerkesztve ]
-
Crus
őstag
Hát nem éppen... a Lexus a példádban pölö pont nem a kamion mögött sunnyogott, különben nem hozott volna össze 16+ literes fogyasztást. Nyomta neki rendesen, tippre tempomat 140-145-re belőve, hogy azért csekk se legyen.
Dehogy adja ki. Pont, hogy akkor adja ki kedvezőbben*, ha 20.000 km felett van az EV futásteljesítménye, ill. akkor ha rém olcsón sikerül egy használt EV-t venni, aminek még nem gatya az akkuja. Sokaknak nem megy a matek, ezért vannak erre már elég jó kalkulátorok is: Egy a sok közül.
*Pl. egy városi taxisnak szinte kötelező, hogy EV-vel járjon, mert az ki fogja adni és még gari időn belül megúszhat pár kellemetlen dolgot.
Az utolsó bekezdést mindenki szajkózza, mivel pontosan ez az egyik nagy gond az EV-vel MA. Majd ha kiforrja magát, az átlagembernek is kiváló opció lesz és a matek is bőven ki fogja adni, mert a kőolaj hordónkénti ára szinte biztos, hogy csak emelkedni fog.
Orbitális közhely: Az okos ember más kárából tanul. + Kivár. Béta teszteljen más, mi többiek addig a rég kiforrt technikával spórolunk meg milliókat. (Fentebb írtam, 4.5L-rel járkálunk és az autót cirka 10 éve, 2m-ért vettük. Azóta bő 1m belement, de enni lehet belőle és bitang megbízható, biztonságos, full extrás és pazarul néz ki... pedig már nem mai darab.)
[ Szerkesztve ]
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.
-
Clay
senior tag
Baromság, ha az USA-ban (ill. Kanadában) megkapta a forgalmi engedélyt, akkor miért ne jöhetne? Amíg érvényes a műszakija akkor hozhatja és használhatja itt is, csak nem tudja műszakiztatni és nem honosítathatja. Azon kívül egyéb szabályok is vonatkozhatnak rá, államtól függően. Pl. ha turistaként pár hetet eltölt Európában a szeretett CT-vel, senki nem fog szólni, de ha huzamosabb ideig munkavállalóként hozná és használná akkor már csak korlátozott ideig teheti meg külföldi rendszámmal.
A processzorok füsttel működnek.Ha kijön belőlük a füst,nem működnek tovább!
-
jeni
félisten
Vannak olyan gépjárművek amik nem mehetnek ki a forgalomba. Pont ilyen a cikkben említett gépjármű! Ha itthon és EU-ban nem kap forgalmi engedélyt akkor a kresz szerint nem mehet a forgalomba.Vagyis csak szállítható a közutakon.Ezért kérdeztem,hogy ez esetben mi a helyzet?
[ Szerkesztve ]
-
Rodi 4.80
senior tag
Ez az autó egyáltalán nem ronda, inkább ocsmány.
-
vaakuum
addikt
Nem lehet, hogy egy sima nyári aszfaltgumi volt rajta, és emiatt volt a kínlódás?
"Asszony kell a házba!" - Kőműves Kelemen - Szerintem is, csak nem pont úgy, waze! -----------------------------------------Az ideális nő függvénye: x=3ylog(y)-{(1/36)exp[-(36y-36/e)^4]}
-
himpike
aktív tag
Továbbra sem értem a Mars mizériát.. a Föld 1000x jobban szétbaszva mint most is alkalmasabb lesz az életre.
-
Crus
őstag
"B" terv. Ami jó is, meg kell is, de előbb a földi problémákat kellene megoldani, sem mint a semmi közepén, egy totál halott bolygóba felfoghatatlan összegeket locsolni.
De ez semmi másról nem szól, csak Musk megalomániájáról. Egyértelmű, hogy a töri könyvekbe pályázik Mars témában, pedig a Teslával már így is bekerül. Persze lábjegyzetből egy komplett fél oldalt kapni, azért az jobban hangzana...
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.
-
stellaz
addikt
Lehet vele pénzt és rajongókat gyűjteni.
Az egész elképzelés nem csak nullához konvergalóan megvalósíthatatlan, de konkrétan értelmetlen is.
A terraformálása meg már nem is scifi, hanem inkább fantasy.
De látod, működik a dolog, fentebb valaki már kitalálta, hogy ez igazából egy marsjáró. -
vaakuum
addikt
Az a baj, az emberiség nagy valószínűséggel csak akkor kezdi el újragondolni az élethez való viszonyát, amikor a tényleges megszűnés határára kerül. Mindaddig verseng, amíg nem látja a szakadékot vészesen közeledni. A húsvét szigeteket példája az egész bolygó példája. Látjuk, hogyan lehet lakhatatlanná tenni emberi hülyeséggel, nemtörődömséggel.. emiatt kell, hogy legyenek túlélők egy elkülönült közegben. Csak akkor azt a közeget már nagyon meg kell szelektálni.
ajánlott olvasmány: A 7 Éva."Asszony kell a házba!" - Kőműves Kelemen - Szerintem is, csak nem pont úgy, waze! -----------------------------------------Az ideális nő függvénye: x=3ylog(y)-{(1/36)exp[-(36y-36/e)^4]}
-
stellaz
addikt
Azt kéne megérteni, hogy egy konkrét globális atomháború sem tudná olyan élhetetlenné tenni a Földet, mint amilyen jelenleg a Mars. A Húsvét-szigetek milliószor élhetőbb állapotban maradt meg, mint a Mars lehetne bármikor is.
Nem lesz a Marson semmiféle túlélő kolónia és az emberiség szempontjából kb értelmezhetetlen is. Ha nagyon optimista karok lenni, akkor kb az lehet a jövőkép, hogy lesz egy kutatóállomás egy maréknyi, a Földtől és az odavitt gépektől függő kutatóval egy teljesen élet ellenes bolygón, ahol még az extremofil mikróbák sem élnek meg.[ Szerkesztve ]
-
Crus
őstag
Egy nagyobb aszteroida viszont eléggé elronthatja az ember napját. Az is koncepció része. Mondjuk köszi szépen a Marson élésből. Brutális változások kellenek ott ahhoz, hogy az, akár évszázadokra is alkalmas legyen az életre. Amúgy engem is jobban érdekelne az Europa.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.
-
somogyib
őstag
"fentebb valaki már kitalálta, hogy ez igazából egy marsjáró"
Ezt a hülyeséget nem a fentebb hozzászóló találta ki.
"BÁRMELY BOLYGÓN MEGÁLLJA A HELYÉT" -
stellaz
addikt
-
Crus
őstag
Sajnos van :-(
Utóbbival, amatőr csillagászként főleg nagyon egyetértek.
Aki amúgy azt írja, hogy "bármely bolygón megállja a helyét", az elég sok dologból bukhatott anno általános iskolában. Nem tudom Musk kiket alkalmaz, de elkelne némi tisztogatás a PR osztályon, mert ez rettentő kínos...
[ Szerkesztve ]
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.
-
stellaz
addikt
Ami kipusztított a dinókat, még az sem tudta eltörölni az életet a Földről, de még csak emlősöket, madarakat, halakat sem irtotta ki és teret hagyott a további fejlődésnek.
A Marson minimális a légkör, hatalmas a sugárzás, nincs folyékony víz, gyenge a gravitáció (ami számunkra vagy túlélhető tartósan, vagy nem), nincs ott semmi, ami szükséges az élethez. Az elmúlt 4 milliárd évben nem történt olyan esemény, ami ilyen állapotba hozta volna a bolygót. A Mars kihűlt vasmagja pedig egyben garancia arra, hogy az ott úgy is fog maradni az idők végezetéig.
Az mindenesetre elég furcsa elgondolás, hogy ha ilyen tervem van, akkor nem egy föld alatti vagy óceán mélyi kolóniát hozok létre akár sok tízezer fős férőhellyel, ahonnan lehetséges az újrakezdés, hanem a Marson, ami egy Földi kataklizma esetén ugyanúgy ott pusztulna Földi ellátmányok híján, hazajönni sem tudnának jó eséllyel.
[ Szerkesztve ]
-
Crus
őstag
Think bigger...
Első körben ott a talajszint alatti kolóniák lehetnek sokáig életképesek, a sarkkörök közelében (víz kérdésköre).
Érkezhet egy akkora aszteroida, ami a föld alatti, vagy óceán mélyében levő kolóniával is végez. De hagyjuk is az aszteroidát, a Napnak is lehet rossz napja (pun intended), vagy éppen egy fincsi gamma-sugárzás, etc.
Pont, hogy az a terv, hogy idővel a marsi kolónia képes legyen a teljes önfenntartásra. Hogy ez mekkora költség, abba szerintem még senki nem mert belegondolni sem.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.
-
stellaz
addikt
Ja, de ez már a fantázia a világa teljesen. Mégis mekkor aszteroida kéne, hogy a bolygó túloldalán lévő föld alatti bunkerben is kárt okozzon?
A gamma sugárzásra mekkora esély van? Az elmúlt 4 milliárd évben talán volt egy ilyen esemény, ami szintén nem irtotta ki az életet. Az Nap rossz napja a Marson is rossz napnak fog számítani. De ott már most is minden nap rossz nap, nem kell hozzá gamma villanás, ami az ózon pajzsot felperzseli, merthogy az ott már most sincsen.
Az önellátó kolónia meg hogyan? Van akár csak a Földön egy példa arra, hogy gyakorlatilag zárt körülmények között több száz, de inkább több ezer fős népesség éljen úgy, hogy a létfenntartó gépek javításához szükséges bányászatot és gyártást is megoldják? Erre mégis mi lenne az elképzelés?Értem a vágyvezérelt gondolkodást, de a tényeket figyelmen kívül hagyni komoly hiba.
-
Ezekiell
veterán
A földalatti bunkerben a becsapodas után tök jól ellesznek pár évig max, majd megdoglenek.
De ettől független egyetértek, hogy nem a Mars kolonizalasa kellene legyen a cél, hanem a Fold helyrehozasa.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
A Mars kolonizalasa egy baromi távlati cél, ahol szerintem nem is a cél elérése a fontos, hanem az oda vezető út, és a közben szerzett tudás és tudományos előrehaladás.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
Most írtam le, hogy a jelenleg nem létező dologig vezető út a lényeg, aztán meg h létező lesz-e ha már a Marson vagyunk (a terraformalas), az másodlagos.
A teljes SpaceX Musknak a Marsra utazásos álmából indult és bevallottan ez a celja (mármint a több bolygón élés), aztán van "némi" tudományos haladás pedig még senkit se küldtek a Marsra...
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
Mi nem lesz se most se később? Tudományos haladás és eredmények? Ez tényszerűen téves, mert már van, nem is kevés, a SpaceX projektekből és a jelenleg is futó Hold és Mars programokból.
A Mars nem lesz terraformálva? Már mondtam: másodlagos.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
Látom tényleg nem érted, amit próbálok leírni.
Emberes Mars program nincs
De folyamatban van a technológia fejlesztése rá a NASAnál, és a SpaceXnél is (ahol konkrét program is van rá btw). Erről beszélek, hogy ez a lényeg, hogy a távlati cél elérése irányába tett lépések miatt fejlődik a technológia, a tudomány, és így az emberiség.Holdon meg 1969-ben már ott járt a NASA
Igen, és ugyanazt a technológiát fogják használni megint az Artemis programban is nyilvánAki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
kchris78
veterán
Az ilyen embernek akkor nem kellene vezetni. Idoben kellene elindulni. 90 helyett 80 10-20 kmen keresztul (az alatt biztosan lehet elozni) mennyi idoveszteseggel is jar? Akit ezek a dolgok igy felb@sznak es emiatt nagyon ideges lesz az plusz nem is 90-el fog menni hanem 100-110-el. Nekem ez az Altalanos tapasztalatom. Es akkor is forgalmi akadalynak neznek ha 90-el megyek, mert annyival szoktam.
-
Ezekiell
veterán
válasz
Shadowbull #136 üzenetére
Hát több haszna van, mint az N-edik új BMWnek...
Szerencsére nem hozzád hasonlóan gondolkodik a világ, különben sehova se haladnánk.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Crus
őstag
válasz
kchris78 #137 üzenetére
Teljesen egyetértünk. A közúton szándékosan lassúzó embereknek semmi keresnivalója a forgalomban. Folyamatosan indukálják a balesetveszélyes helyzeteket. Ugyanis a követési távolság helyes megtartása esetén jóval nagyobb biztonságban haladhat 2 autó egymás után, mint abban az esetben amikor a szembe sávba kénytelen az egyik átmenni és megelőzni a másikat.
A KRESZ-t nem véletlenül találták ki, ezzel lehetőséget biztosítva azoknak, akik haladni szeretnének és a fél életüket nem egy nyomorult bádogkasztniban szeretnék tölteni.
Azt tudom tanácsolni az "ilyen embereknek", hogy próbáljanak meg 10-15 perccel később indulni, hogy ne a többiek kontójára tartsák fel a forgalmat és teremtsék meg balesetveszélyes helyzetek tömegét.
Aki 90-nel is forgalmi akadálynak néz, az egy barom, viszont ott legalább tudod, hogy 100%-ig neked van igazad. Ilyen egyszerű ez.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.
-
Crus
őstag
Miért lenne fantázia? Pl. a Jupiterbe az elmúlt 50 évben mik csapódtak be, az úgy megvan?
Nem is kell feltétlenül egy nagy aszteroida, bőven elég lesz sok kisebb. Az emberiség történelmében már elvileg egyszer ez megtörtént. Számos nyom utal arra, hogy a bolygót már az emberi faj megjelenése után durván megsorozta egy komoly aszteroidazápor. De ez lehet nagyobb is...
Mindenre van esély. Ezért kell "B" terv. De erre a tervre akkor kellene energiát fordítani, ha a Földön nagyjából már rendben vannak a dolgok. De amikor csúszunk egyre mélyebbre, akkor nem a Marsmeghódíccsa' a lényeg.
A Napnak is több oldala van, ha a Föld kap egy komoly koronakidobódásból, a Mars abból pont nem fog.
A Martiant ajánlom figyelmedbe. Szándékosan úgy alkották meg a filmet, hogy az a tudományos tényeket ne hagyja figyelmen kívül. Az egy első lépés. A pattintott kőkorszak is egy lépéssel kezdődött, most megy egy 5GHz-es "atomerőművön" verem be ide ezeket a sorokat...
Abban feltétlenül egyetértek, hogy előbb a Földön, pl. az általam fentebb is említett sivatagokban kellene ezt élesben évekig próbálgatni. Aztán ha rutinból megy, akkor jöhet a Mars.
Száraz tény, hogy a földi élet egy hajszálon függ... kell "B" terv, előbb vagy utóbb. Már ha az emberiség szeretné túlélni. Egyébként nem is feltétlenül az a hosszútávú cél, hogy örökké a Marson onnantól, hanem az, hogy ha a Földön elszaródna valami, akkor idővel talán vissza lehetne térni, majd a Marsról...
[ Szerkesztve ]
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.
-
stellaz
addikt
A hazai közúthálózat 90%-a nem alkalmas arra, hogy 90-el menj rajta. Tele hibával, szűk, beláthatatlan, kanyargós, vagy éppen két falu között nincs 500m. Ha bárki teljesen szabályosan 90 alatt megy, akkor szabályosan és biztonságosan előzöl, ennek hiányában lassabban mész, ha pszichésen erre alkalmatlan vagy, akkor lehetőségként mész busszal. vonattal, ott ez nem a te dolgod.
Értem én a B terv fontosságát, csak ez nem egy B terv, hanem egy jól előadott kamu. A Mars soha nem lesz alkalmas az életre. A Marsi című könyv tudományos, persze, bár rögtön kamu az eleje, hogy a szélvihar okoz problémát, ugyanis alig van légköre a Marsnak, a legdurvább vihar is szellőnek érződik kb. Na meg ott olyan sugárzás van, hogy nem is lehet a felszínén mászkálni szkafanderben és egy felfújható sátor sem védené meg tőle, de még a fém burkolat sem. Ezek kimaradtak a könyvből, a filmből meg pláne.
Ha a földet telibeverné valami, akkor mi lenne a Marson? Még a tönkrement felszerelést sem tudnák pótolni.A napkorona kitöréssel mi lenne? Most is folyamatosan van, a legdurvább esemény eddig egy nagy áramkimaradás volt. Azért ez nem az apokalipszis.
Ha lenne a közelben egy felénk irányuló szupernova robbanás, attól lehetne parázni,. hogy felégeti az ózon pajzsot a gamma villanás, de egyrészt ilyen csillag nincs a közelben, másrészt a marson most sincsen ózonpajzs.....
A Mars tudományos kutatása teljesen valid cél, az emberes utazással is egyetértek, de musk tervei szimpla fantázia, más olvasatban egy bődületes hazugság, amivel musk messiás szerepben tetszeleghet, meg el tud adni több teslát, meg hasonlót.
Egyébként musk kreatív fantáziája a valóságról:
A Tesla autopilot jobban vezet, mint az ember: tekintsünk el attól, hogy egyetlen métert sem vezetett eddig önállóan, tehát eleve kamu, de hogy még a kihágások és baleseti statisztikát is vezetik a teslák, az külön szép ívet ad a történetnek
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2023/12/25/usa-a-bmw-sek-ittasan-vezetnek-a-teslasok-baleseteznek-legtobbet/Miután feltalálta az alagutat, megálmodta a már 100 éve megálmodott Hyperloopot is, amivel megint beköszönt a valóság
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2023/12/25/december-31-evel-vege-a-hyperloop-projektnek/És ez csak két dolog tegnapról.
[ Szerkesztve ]
-
Ezekiell
veterán
kamu az eleje, hogy a szélvihar okoz problémát, ugyanis alig van légköre a Marsnak, a legdurvább vihar is szellőnek érződik
Hat legalább tudjuk, hogy fogalmad nincs erről az egész temarol, jól van.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
stellaz
addikt
válasz
Ezekiell #142 üzenetére
Szerencsére neked van:
"A Marson valóban óriási szelek fújnak, hatalmas viharok tombolnak, porördögök húznak csíkot a talajba – de az biztos, hogy soha nem döntenének fel egy űrhajót. A szél ugyanis csak akkor veszélyes, ha elég sűrű a közeg, ami átadja az erejét. A Mars légköre a felszín közelében nagyjából egy százaléka földinek, vagyis még a 130-150 kilométeres széllökéseket sem éreznénk durvábbnak, mint egy szellőt a Földön. A könyv írója is elismerte, hogy ez a legkevésbé életszerű dolog a történetben, és a film elején láthatjó jelenet is egyértelmű túlzás, a drámai hatás fokozása, és a történet elindítása volt a célja, de ma már inkább egy rosszul sikerült hajtóműtesztet írna a helyére." -
Crus
őstag
Gondolom keleten élsz. Erre nyugaton a közúthálózat kb. 10%-a nem alkalmas arra, hogy 90-nel menj rajta, ergo pont fordított a helyzet. Rendkívül demagóg állítás a saját környezeted alapján egy komplett ország úthálózatát leírni.
Soha ne mondd, hogy soha. A Wright fivérekkel is közölték, hogy az ember soha nem fog repülni, baromság amit csinálnak. A Mars elméletben terraformálható, de felfoghatatlan számokról és évszázados távlatokról beszélünk.
A sugárzás problémára nem véletlenül UV visszaverő/elnyelő űrruhát használtak a Martianban is. A hosszabb távú tervekre pedig fentebb írtam a talaj alatti kolóniát, de egyébként jelenleg is rendelkezünk olyan védőruhákkal, melyek a Marson képesek elég megvédeni egy kültéren mászkáló embert.
A Marson bekövetkezett legnagyobb porvihar, melynek tudjuk a sebességét, az kb. 100 km/h volt. Ezzel a sebességgel az a gond, hogy a Marson brutális nagy, relatív sík terek is vannak, nincs növényzet ami kicsit enyhítene rajta, így egy ilyen sebességű porvihar komoly gondokat okozhatna.
Fontos megérteni, hogy az "alig van légköre" vs. "ritka a légköre" között mi a különbség. A Marsnak ugyanis van légköre, de ritka, méghozzá a CO2 miatt.
Egy nagyobb koronakidobódás, a középkorba lökhetné vissza az emberiséget.
A Mars egy backup plan lenne, legyen az koronakidobódás, vagy éppen extrém méretű gamma-sugárzás. Jelenleg nincs backup plan.
De mondom részben egyetértek. Musk egy kicsit túltolja a Vasember és Messiás szerepet, noha az tény, hogy az emberiségnek éppen ilyen, a világot a sarkából kifordítani képes emberek kellenek, mert változások kellenek. Sok és drasztikus, különben megyünk a levesbe.
A Tesla az önvezető képességével már így is jobban vezet, mint a hazai autósok zöme. Majd akkor lesz ütős a rendszer, amikor egyre több önvezető lesz és nem kell az emberi tényezőkkel is kalkulálni, amivel most nagyon is kell. Ahhoz képest, hogy az önvezető technológia relatív mennyire új, ahhoz képest a haladás őrületes. Minden kezdet nehéz, nem működik minden azonnal és tökéletesen.
A jelenlegi benzin és dízel motorok is azért tűnnek vonzóbbnak, mert bőségesen volt ideje kiforrni a technónak.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.
-
Ezekiell
veterán
Az a szellocske az általa hordozott anyagmennyiseggel csapjon téged arcon, aztán rajossz.
Nyilván feldonteni nem fog egy űrhajót, de hogy ne okozna problémát, az fogalmatlansag simán.
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
stellaz
addikt
Az egész egy nagy marhaság,.amiket mondasz, a közutaktól a sugárzás álló ruhán át a félelmetes erejű marsi viharokig.
A madarak repültek,.tök egyértelmű volt, hogy lehetséges. A Marsot viszont nem lehet terraformálni még elméletileg sem. Ennek nagyon sok oka van, de rögtön az első, ami miatt elveszítette a légkörét, ugyanis kihűlt a magja.
A középkori Föld pedig nagyon nagyon nagyon nagyon nagyonnagyon sokkal élhetőbb, mint a Mars valaha is lehetne.A Tesla pedig nem vezet magától semennyit, csak a baleseti statisztikákat. Ott a link feljebb, olvasd el a képzelődés helyett.
[ Szerkesztve ]
-
Crus
őstag
Teljesen egyetértek, marhaságokat mondtál, amivel nincs is gond, senki nem tud mindent is.
A közutak témával kapcsolatban keresd meg a közútkezelőt, készséggel fognak neked statisztikai adatokkal szolgálni, hogy hol vannak kint az úthibák miatt sebesség korlátozó táblák. Spoiler: Meglepően kevés helyen, ahhoz képest mekkora az úthálózat.
Az űrben, jelenleg, szerinted milyen védelemmel rendelkezik egy űrhajós? Sokkal komolyabb védelemmel, mint amilyen ruhára a Marson szüksége lenne.
Félelmetes erejű marsi viharokat senki sem írt (azt behaluztad), pusztán kaptál egy száraz tényt, hogy az emberiség mért már ott 100km/h-s porvihart is, amiben tényleg benne kellene lenned, hogy felfogd mennyire veszélyes emberre és technikára egyaránt.
Abszolút lehet terraformálni elméletben. Pont ez az elmélet lényege. Számos elmélet létezik már rá. Az egyik elmélet pl. brutális teljesítményű lézereket használna. Olvass utána, sosem késő tanulni.
A középkori Föld? A kereszteslovagokkal, meg a boszorkányüldözésekkel, az biztos élhetőbb volt.
A Tesla rendelkezik jelenleg a legjobb önvezető technológiával, de nem, hogy nem láttál még ilyet, ne adja ég nem ültél benne, de még csak el se olvasod a témával kapcsolatos írásokat, csak azt amiben arról írnak, hogy az önvezető autók még nem 100%-osak.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.
-
stellaz
addikt
Akkor sorjában, utoljára:
Közutak: nem csak az úthibákról írtam, de mindegy is, ha szabályosan megy valaki lassan, akkor vagy megelőzöd vagy nem, de kb nulla jogod van szót emelni ellene.
Sugárzás: alapvető dolgokkal sem vagy tisztában. Az űrben nem az űrruha ad védelmet a sugárzás ellen, hanem a Föld mágneses mezeje. Tudod, ami a Marsnak nincs.
Vihar: nem is veled beszélve jött elő a könyvből, szóval nem én hazudok, hanem te vagy fogalmatlan.
Terraformálás: elméletben lehet csinálni Dyson gömböt is, a gyakorlatban pedig nem. A Mars terraformálása nem elmélet, hanem kb. csak scifi irodalom szintű ötletelés. Pont mint a Dyson gömb.
Középkori Föld: baszki, ha az elektronika átmenetileg lebénulna, akkor szerinted jönnének a keresztes lovagok? Egyébként ennek a kulturális megközelítésnek mi köze van egyáltalán az élet alapvető feltételeihez? Őszintén nem értem mit is szeretnél ebből kihozni.
Tesa önvezetés: a teslának nincs önvezető rendszere, vezetéstámogató rendszere van, amit nem lehet felügyelet nélkül hagyni, ergo pontosan nulla km-t ment önvezető módban. Hogy mitől a legfejlettebb azt még nem tudjuk, de majd biztosan elmondod. A baleseti statisztikát pedig nyugodtan hagyd figyelmen kívül,. hiszen a tények is bezavarnak. -
bambano
titán
Az egy veretes marhaság, hogyha egy film azt sugallja, hogy a Marson az uv a fő probléma. Az uv-t nagyjából minden kiszűri, nem kell hozzá spéci űrruha.
Ha terraformálni akarnád a Marsot, első körben ásnod kellene egy bazi nagy lyukat. Olyan 3-4 ezer kilométer átmérőjűt. Azt felönteni olvadt vassal, majd jól megpörgetni, hogy sokáig pörögjön, mint a motolla. Amíg ezt nem teszed meg, addig Van Halen övek nuku, az uv-n kívüli *többi* sugárzás elleni védelem nuku.
A Mars utazásnak *egyetlen* haszna lenne, hogy megtanulnánk űrrepülni. Minden más az betépett profitmániás managgák síkos álmai kategória. A Mars nemigen tudna hosszú távon eltartani annyi embert, amennyi az emberi faj genetikai diverzitását is megőrző túléléshez kell.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
it A Tesla vezető dizájnere kijelentette: a Cybertruck nem kísérlet, a megosztó külső pedig segíti a márkát. Musk szerint a gyártás maga a pokol, főleg a 4680-as akkumulátorok miatt.
- ÚJ HP 255 G9 - 15,6"FHD IPS - AMD Ryzen 3 5425U - 8GB - 512GB SSD - Win11 - 3 év garancia - Magyar
- DELL PowerEdge R630 szerver 2xE5-2697Av4 (32 mag / 64 szál, 2.6/3.6GHz), 256GB RAM,keretek,sín,áfás
- Félkonfig 3-4 év garanciás ryzen 7 7800x3d, 32gb cl32 6400mhz g.skills ram, 2tb Crucial m.2 ssd
- Macbook Air M2 8GB RAM, 256GB ssd, 100% akkumlátor
- Dell Latitude 5510, 15.6" FHD IPS, i5-10210U (8 v.mag), 16GB DDR4, 256GB NVMe SSD, gar