Új hozzászólás Aktív témák
-
Ezekiell
veterán
- párhuzamos közlekedésre alkalmas úton nehogymár baj legyen. És az, hogy téged zavar, az senkit se érdekel. KRESZ szerint tökéletesen szabályosan közlekedik. Arról nem is beszélve, hogy ez sofőri magatartás, nem az autó veszélyes.
- már a magyar tűzoltóknak is vannak erre eszközeik (google it), szóval nem igaz, hogy nem tudják le
- ahogyan a BMWsek nem indexelnek, a Lambósok 130al tépnek a bevárosban, stb. Nem az autó hibája, végképp nem ICE vagy EV probléma.
- ez nem teszi őket veszélyessé
- amit a vevők tudnak is, neked meg, mint nem vevő, kurva mind1, nem?
Szóval a veszélyességet nem nagyon sikerült bizonyítani semmivel eddig.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
a tíz éves renault zoénk 95%-os akksival ugyanúgy 160 km-t ment el nyáron, mint újkorában. vannak elavult kémiájú/hűtésű villanyautó akksik (nissan leaf, mitsu i-miev trió), és vannak normálisan megcsináltak. nem para az akksidegradáció a gyakorlatban, ez inkább a kezdeti szárnypróbálgatások óta beragadt lemez.
egy ilyen zoé most 3,5m ft használtan, és a komplett agglomerációs mindennapokat megoldja. évi 12e km megy bele a benyás helyett. hétvégén is süthet a nap és lehet napárammal tölteni. érdemes számolni, én nem bolygómegmentésileg vettem, hanem sima smutzig matekból.
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
télen 100 km, ami nekünk szintén elég. csak itthon töltjük. és nem az egyetlen autó, viszont az év 99%-ában ez megy.
ha egyetlen autó van, arra nem jó. viszont kérdés, hogy a "legyen elég nagy utazásra" autónak mi keresnivalója van az 1,5-2,0 tonnájával a városban az év 99%-ában.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
-
Ezekiell
veterán
- ez mind szép és jó, de NEM veszélyes ettől az EV. Vagy minden nyugger is veszélyes, minden Wartburg is veszélyes?
- 1 millió autóra vetítve 28szor kevesebb (!!!) EV gyullad ki, mint ICE. Mi is a veszélyes?
- megintcsak, user error. semmi köze az EVhez, egy automata benzines autóban is lehet olyan önvezetés, amiről írsz. A Tesla marketinghazugságai és életveszélyes önvezetése tény, de ebből azért ne általánosítsuk már azt, hogy "az EVk veszélyesek", mert baromság.
- mikor láttál olyat, hogy az út közepén lerobbant egy EV, és ott maradt? mert persze, elméletileg ez probléma lehet, gyakorlatilag meg nevetséges, inkább félj attól hogy a fejedre esik egy zongora, amikor sétálsz
- user error, sokadjára, nem "veszélyes EV"
Ajánlom figyelmedbe a linkelt videót, hogy mennyire apró sérülés miatt veszélyesnek minősül már a komplett autó!
Linkeljek öngyulladó BMWket? Sokat?Látom, hogy mindenáron meg akarod indokolni, hogy az EVk szarok, de hát nem ez a valóság. Az EVknek, mint minden technológiának, vannak korlátai, limitációi, és felhasználási szokástól függően vagy élhetőek ezek vagy nem. Ha neked nem, ne vegyél, de ne akard megmagyarázni, hogy mindenkinek szar innentől, azt meg pláne ne mondd biankón hogy "veszélyesek az EV"k, mert kínos lesz.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
-
angyalpc2
aktív tag
És az a baj, hogy ezt elmondod a H. András és villanyautosok.hu-s fanatiksoknak és nem értik meg Sőt neked ugranak, hogy hazudsz. Nem az átállás a problémánk, látjuk a városi légszennyezést, meg az EV kocsi, hanem ahogy csinálják, meg amilyen irányba vakvágányra ment. a 60-100kw-os dömperjeikkel.
Sorold hozzá a nagyobb aku mellé a nagyobb gumi a nagyobb kasztni mindenből nagyobb mint egy átlag B kategóriás városi kocsi, sőt C(focus Megane Golf) Akkora extra ECO lábnyom önmagában, hogy már itt elúszott a CO2 terv.Nem értik meg, hogy az embereknek nyugaton sincs arra pénzük, hogy 15+ millás kocsit vegyenek, napi szokásaik nem merülnek ki abban, hogy bejárnak háztól munkahelyig.
2. 3. tulajdonosnál az akku kb kuka ...10 éven belül kuka. Egy szaros kocsi 20-évig kocsi, akkor is csak a rozsda vagy a modernizálás miatt lesz roncstelep. de van ami kihúzza a 25+ évet is. EZ? normál erős használat mellett van hogy az 5 évet se.
Nincs megoldva az újra felhasználás, pláne , annak szállítása. Tonnákról beszélünk.
Ha a laptop/telefon akku kezelése gond volt ..akkor ez?
Deee majd oclsó lesz, Igen majd ha olcsó lezs ki a franc fogja újrahasznosítani...aminek bizony elég tetemes költsége van. (lásd petpalack szindróma) De nem értik...Ebben az EV-ben dolgozó emberektől hallom, hogy totál zsákutca az egész, Túl elektronizált, de javíthatatlan technológia. Ezt nem lehet az utca sarkon megjavítani. Mérnök kell még hibafeltáráshoz is. A villanymotor komplett kuka.
Az meg a totál nonszensz, hogy ha felhozod a H2-t (most mindegy hogy működik e vagy sem) úgy neked esnek, mintha te lennél a sátán.Felhozod, hogy oké legyen, Jövő: fele annyi súly, 2x-es akku kapacitás, gyors töltés nem fog degradáló, töredék ár, (ehhez azért csoda kellene majd 20 év múlva) hurrá
Hogy és töltöd? A villany nem szaródik az égből. Frekvenciára megy.
Már most is az a gond, hogy a lakosság úgy használja: Reggel6-9 otthon bekapcsol mindent, Bemegy a munkahelyére 9-12-14-ig csúcsra van járatva, zuhanás
haza ér bekapcsol mindent 18-22-ig.. na és akkor mellé felcsatintot az EV-t ott fossa össze magát a hálózat a rendszerirányítókkal együtt..
OKé napelem bla bla éjszakai áram....jóó~
Város...őőő izé panel parkoló, őőő izé, Hely nicns nem hogy töltő, Majd feltúrjuk az összes lakótelepet város utcát, huzigáljuk a vastagabbnál vastagabb kábeleket a föld alatt.
Az mekkora ECO lábnyom? legyártani kábelt, kiásni, lefektetni vissza betonozni szurkozni.
agyfasz
Végül is csak a Városban nem tudod tölteni, ahova kitalálták és elvielg jó lenne. lásd ablakból lógó madzagok 20 millás kocsiknál.
agyhúgykő, de ezt mondod nekik ők vannak felháborodva.De majd gyorsan tölt...akkor még többet vesz ki hirtelen a rendszerből.
Ez egy kiforratlan technika, aminek 2045 előtt nincs létjogosultsága tömegesen...
Erre Kanada is bejelentett 2035.... persze ott ahol 10+ literes fogyasztás(fűtés) kell hogy télen ne fagyá meg a kocsiban. 4 kerék hajtás terepképesség és vonóerő kell a kocsik felében. Nem tudom másként értelmezni, mint agybaj ami az EV terén folyik.EV=városi "könnyű" helytakarékos ~100-150km bejáró kocsi
-
angyalpc2
aktív tag
Itt a hibridet kellett volna erőltetni, tucatnyi megoldás létezik sőt akku nélküli mechanikus levegő technológiák...(franciák levegő motorja) A suzuki hibridje is zseniális litereket lehet vele spórolni, Renault Etech ha jól használja, tölti előre, az ember 2-3 liter-t is össze hoz.
Egyébként Priusos pesti boltos taxist is láttam már többször az egyik főútvonalon, (munkába) 60-al tartotta fel a sort sötétben reggel.. -
8th
addikt
"autópályán forgalmi akadály. 100-110-zel sunnyogás a kamionok mögött. De sajnos ezt áthozta egy rakás EV tulaj a közútra is, ahol a 90, az neki inkább 70. Rohadtul zavaró."
Gyakorlatilag leírtál engem. Ha nem sietek sehová pont így közlekedek. Na jó 70 helyett ~80km/h környékén poroszkálok az úton. Úgy vagyok vele, hogy aki siet az megelőz. Ha nem előz meg akkor ráér mögöttem jönni. Ha valakit idegesít, hogy lassan megyek az továbbra is az ő problémája és nem az enyém. Pályán sem szoktam nagyon nyomni. 110-120 a maximum. Benőtt a fejem lágya vagy nem tudom de egyszerűen nincs már rá igényem, hogy közúton száguldozzak. Ha messzire megyek (200+ kilométer) elindulok fél órával korábban aztán annyi. ¯\_(ツ)_/¯
"Cukik ezek a behazudott 500km-ek, ami aztán télen, kisebb szélben, fűtéssel, pályán sokkolóan kevesebb."
Bár elég hosszúra sikeredett és vontatott is egy kicsit ettől függetlenül dízel tulajként azt mondom érdemes végignézni. [link]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
Danex
addikt
Igazából az a kör aki megengedheti magának az elektromosat az gyakran dolgozik legalább hybrid módon, tehát néhány nap homeoffice a héten stb. Akkor simán fel tudja tölteni nappal is, mivel amúgy kezdenek kimenni a pici akksis autók is, így pl a 200-250km-es EV-ket sem kell napi szinten tölteni.
Pl én kényelmes vagyok, szar a tomegkozlekedes stb sokat rovidtávozok. Nekem egy Model3 lefedné lazán a használatomat úgy, hogy kb hétvégén kéne csak elmennem a helyi Auchanba bevasarolni, cserében nem a Vitara enné a 8L-ert.
Az a baj hogy sokan a kb 1 évtized EV fejlesztéstol azt várják el mint az 1 evszazadnyi bensőségésű kocsiktol, ott se volt zökkenőmentes az atallas és itt sem az.
Akkor se volt való mindenkinek az és most az EV se az.
-
Danex
addikt
De a ti felhasználásotok nem is az átlag, hiszen ti kb 75nap alatt teszitek meg azt amit amúgy más 365 nap alatt (kb 15e km/ev)
Viszont ha egy hasonló felszereltségű új autót kéne újonnan venni teszem azt egy model3-al szemben, otthoni toltessel ekkora futási teljesítménnyel elég szép összeg megsporolhato, mert egy 200loero feletti szedán manapság nem 8 millió automata váltóval.
Nyilván ha a swift/corsa méretben mozgunk ott árban nincs még megfelelő elektromos alternatíva. De ekkor a felszereltség és teljesítmény is elég alma/körte összehasonlítást szül.
Valós elektromos fejlesztés meg sajnos csak az utóbbi időben volt igazán, nyilván a villanymotorokat fejlesztgették az akksikat is valamennyire, de érdekes lenne megnezni hogy valójában mennyi pénzt is költöttek pl 2010 előtt ezek kutatására és fejlesztésére és hogy most mennyit. Lásd 2010 elején lévő kocsiknál az 50kw-os töltés már csoda volt és arra se figyeltek hogy hű hát hűteni is kéne azt az aksit.
-
-
Joz76
tag
- Hamar és gyorsan merül pályatempónál. - > Kis hatótáv. - > Fárasztó várakozás a töltő mellett. - > User sunnyog. Ettől veszély ebben a konkrét témában.
Erről csak 1 példát mondanék. 3 autóval indultunk horvátországba, én egy Prius 3-mal, egy barátom egy Honda Jazz-el, illetve másik barát egy Lexus LS430-cal. Még magyarországot sem hagytuk el, amikor jött a teló, hogy tankolni kéne, és innen a barátomat idézném: "Amikor kb. 70 liter betankolsz a 600 Ft-os benzinből, és induláskor cruise távolságra 430km-t írt ki, az azért elég fájdalmas"
Szóval akkor a Lexus LS is veszélyes!
Kisarkított példát mindenre lehet mondani, és persze ezek igazak is, csak épp ritka, szélsőséges esetek.
Tény, az elektromos autó még sokaknak nem adja ki a mateknél, és van egy másik réteg, akinek nemcsak a matek, hanem úgy egyébként sem, pl. a területi képviselő, aki napi 300-400km-t. megy. Az ő autója egyelőre nem az elektromos. Az viszont tény, hogy Magyarországon az átlag futás kb. 15e km, aminek nagy része ingázás, nekik viszont már érdemes számolgatni, mert kiadhatja. És egyre inkább ki fogja adni.Egyébként érdemes azon is elgondolkodni, hogy az első benzines autók kiadták-e egy lovaskocsival szemben? Hát nem. A töltő infrastruktúra még sokkal rosszabb volt, mint most az elektromosnál, a hatótáv is kicsi volt, meg a sebesség is. Mégis beleálltak sokan, mert a potenciál benne volt, és látjuk mi lett belőle. Ugyanez a helyzet az elektromos autóval is, ahogy felfut a gyártás, már nem lesz drágább mint a benzines, a töltő kérdés rendeződése is csak idő kérdése. Csak idő kérdése, és a benzines egy meghaladott technika lesz. Nem jövőre, talán nem is 5 év múlva, de 10 év múlva már minden bizonnyal.
Joz
-
stellaz
addikt
-
stellaz
addikt
Ami kipusztított a dinókat, még az sem tudta eltörölni az életet a Földről, de még csak emlősöket, madarakat, halakat sem irtotta ki és teret hagyott a további fejlődésnek.
A Marson minimális a légkör, hatalmas a sugárzás, nincs folyékony víz, gyenge a gravitáció (ami számunkra vagy túlélhető tartósan, vagy nem), nincs ott semmi, ami szükséges az élethez. Az elmúlt 4 milliárd évben nem történt olyan esemény, ami ilyen állapotba hozta volna a bolygót. A Mars kihűlt vasmagja pedig egyben garancia arra, hogy az ott úgy is fog maradni az idők végezetéig.
Az mindenesetre elég furcsa elgondolás, hogy ha ilyen tervem van, akkor nem egy föld alatti vagy óceán mélyi kolóniát hozok létre akár sok tízezer fős férőhellyel, ahonnan lehetséges az újrakezdés, hanem a Marson, ami egy Földi kataklizma esetén ugyanúgy ott pusztulna Földi ellátmányok híján, hazajönni sem tudnának jó eséllyel.
[ Szerkesztve ]
-
stellaz
addikt
Ja, de ez már a fantázia a világa teljesen. Mégis mekkor aszteroida kéne, hogy a bolygó túloldalán lévő föld alatti bunkerben is kárt okozzon?
A gamma sugárzásra mekkora esély van? Az elmúlt 4 milliárd évben talán volt egy ilyen esemény, ami szintén nem irtotta ki az életet. Az Nap rossz napja a Marson is rossz napnak fog számítani. De ott már most is minden nap rossz nap, nem kell hozzá gamma villanás, ami az ózon pajzsot felperzseli, merthogy az ott már most sincsen.
Az önellátó kolónia meg hogyan? Van akár csak a Földön egy példa arra, hogy gyakorlatilag zárt körülmények között több száz, de inkább több ezer fős népesség éljen úgy, hogy a létfenntartó gépek javításához szükséges bányászatot és gyártást is megoldják? Erre mégis mi lenne az elképzelés?Értem a vágyvezérelt gondolkodást, de a tényeket figyelmen kívül hagyni komoly hiba.
-
kchris78
veterán
Az ilyen embernek akkor nem kellene vezetni. Idoben kellene elindulni. 90 helyett 80 10-20 kmen keresztul (az alatt biztosan lehet elozni) mennyi idoveszteseggel is jar? Akit ezek a dolgok igy felb@sznak es emiatt nagyon ideges lesz az plusz nem is 90-el fog menni hanem 100-110-el. Nekem ez az Altalanos tapasztalatom. Es akkor is forgalmi akadalynak neznek ha 90-el megyek, mert annyival szoktam.
-
stellaz
addikt
A hazai közúthálózat 90%-a nem alkalmas arra, hogy 90-el menj rajta. Tele hibával, szűk, beláthatatlan, kanyargós, vagy éppen két falu között nincs 500m. Ha bárki teljesen szabályosan 90 alatt megy, akkor szabályosan és biztonságosan előzöl, ennek hiányában lassabban mész, ha pszichésen erre alkalmatlan vagy, akkor lehetőségként mész busszal. vonattal, ott ez nem a te dolgod.
Értem én a B terv fontosságát, csak ez nem egy B terv, hanem egy jól előadott kamu. A Mars soha nem lesz alkalmas az életre. A Marsi című könyv tudományos, persze, bár rögtön kamu az eleje, hogy a szélvihar okoz problémát, ugyanis alig van légköre a Marsnak, a legdurvább vihar is szellőnek érződik kb. Na meg ott olyan sugárzás van, hogy nem is lehet a felszínén mászkálni szkafanderben és egy felfújható sátor sem védené meg tőle, de még a fém burkolat sem. Ezek kimaradtak a könyvből, a filmből meg pláne.
Ha a földet telibeverné valami, akkor mi lenne a Marson? Még a tönkrement felszerelést sem tudnák pótolni.A napkorona kitöréssel mi lenne? Most is folyamatosan van, a legdurvább esemény eddig egy nagy áramkimaradás volt. Azért ez nem az apokalipszis.
Ha lenne a közelben egy felénk irányuló szupernova robbanás, attól lehetne parázni,. hogy felégeti az ózon pajzsot a gamma villanás, de egyrészt ilyen csillag nincs a közelben, másrészt a marson most sincsen ózonpajzs.....
A Mars tudományos kutatása teljesen valid cél, az emberes utazással is egyetértek, de musk tervei szimpla fantázia, más olvasatban egy bődületes hazugság, amivel musk messiás szerepben tetszeleghet, meg el tud adni több teslát, meg hasonlót.
Egyébként musk kreatív fantáziája a valóságról:
A Tesla autopilot jobban vezet, mint az ember: tekintsünk el attól, hogy egyetlen métert sem vezetett eddig önállóan, tehát eleve kamu, de hogy még a kihágások és baleseti statisztikát is vezetik a teslák, az külön szép ívet ad a történetnek
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2023/12/25/usa-a-bmw-sek-ittasan-vezetnek-a-teslasok-baleseteznek-legtobbet/Miután feltalálta az alagutat, megálmodta a már 100 éve megálmodott Hyperloopot is, amivel megint beköszönt a valóság
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2023/12/25/december-31-evel-vege-a-hyperloop-projektnek/És ez csak két dolog tegnapról.
[ Szerkesztve ]
-
stellaz
addikt
Az egész egy nagy marhaság,.amiket mondasz, a közutaktól a sugárzás álló ruhán át a félelmetes erejű marsi viharokig.
A madarak repültek,.tök egyértelmű volt, hogy lehetséges. A Marsot viszont nem lehet terraformálni még elméletileg sem. Ennek nagyon sok oka van, de rögtön az első, ami miatt elveszítette a légkörét, ugyanis kihűlt a magja.
A középkori Föld pedig nagyon nagyon nagyon nagyon nagyonnagyon sokkal élhetőbb, mint a Mars valaha is lehetne.A Tesla pedig nem vezet magától semennyit, csak a baleseti statisztikákat. Ott a link feljebb, olvasd el a képzelődés helyett.
[ Szerkesztve ]
-
stellaz
addikt
Akkor sorjában, utoljára:
Közutak: nem csak az úthibákról írtam, de mindegy is, ha szabályosan megy valaki lassan, akkor vagy megelőzöd vagy nem, de kb nulla jogod van szót emelni ellene.
Sugárzás: alapvető dolgokkal sem vagy tisztában. Az űrben nem az űrruha ad védelmet a sugárzás ellen, hanem a Föld mágneses mezeje. Tudod, ami a Marsnak nincs.
Vihar: nem is veled beszélve jött elő a könyvből, szóval nem én hazudok, hanem te vagy fogalmatlan.
Terraformálás: elméletben lehet csinálni Dyson gömböt is, a gyakorlatban pedig nem. A Mars terraformálása nem elmélet, hanem kb. csak scifi irodalom szintű ötletelés. Pont mint a Dyson gömb.
Középkori Föld: baszki, ha az elektronika átmenetileg lebénulna, akkor szerinted jönnének a keresztes lovagok? Egyébként ennek a kulturális megközelítésnek mi köze van egyáltalán az élet alapvető feltételeihez? Őszintén nem értem mit is szeretnél ebből kihozni.
Tesa önvezetés: a teslának nincs önvezető rendszere, vezetéstámogató rendszere van, amit nem lehet felügyelet nélkül hagyni, ergo pontosan nulla km-t ment önvezető módban. Hogy mitől a legfejlettebb azt még nem tudjuk, de majd biztosan elmondod. A baleseti statisztikát pedig nyugodtan hagyd figyelmen kívül,. hiszen a tények is bezavarnak. -
bambano
titán
Az egy veretes marhaság, hogyha egy film azt sugallja, hogy a Marson az uv a fő probléma. Az uv-t nagyjából minden kiszűri, nem kell hozzá spéci űrruha.
Ha terraformálni akarnád a Marsot, első körben ásnod kellene egy bazi nagy lyukat. Olyan 3-4 ezer kilométer átmérőjűt. Azt felönteni olvadt vassal, majd jól megpörgetni, hogy sokáig pörögjön, mint a motolla. Amíg ezt nem teszed meg, addig Van Halen övek nuku, az uv-n kívüli *többi* sugárzás elleni védelem nuku.
A Mars utazásnak *egyetlen* haszna lenne, hogy megtanulnánk űrrepülni. Minden más az betépett profitmániás managgák síkos álmai kategória. A Mars nemigen tudna hosszú távon eltartani annyi embert, amennyi az emberi faj genetikai diverzitását is megőrző túléléshez kell.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
stellaz
addikt
Az simán lejön, hogy közlekedésre alkalmatlan a pszichés állapotod.
A Holdig elmentek 3 nap alatt, sétáltak pár napot és 3 nap alatt hazajöttek. Nem baj, ha nem érted, hogy miről van szó, de legalább ne kérkednél vele.
A 100 Km/h -ás szélsebességet senki nem vonta kétségbe. Amit nem akarsz érteni, hogy ott század akkora a légkör sűrűsége.
A Mars terraformálása elméletileg sem lehetséges, mert ahogy eltűnt a légköre, úgy a következő is eltűnne. A több száz éves projekt meg még a fejekben sem létezik, kb annyi szerepe van, hogy csináltak belőle egy társas játékot.
A középkori föld, mint a földtörténeti középkor az most tényleg hogy jön ide a napkitöréstől, meg az általad vizionált keresztes lovagoktól? Össze vissza zagyválsz.
Tesla esetében nincs önvezetés. Pont. Amit demóznak az egy fejlett vezetéstámogató rendszer, ami naponta ölne meg, ha magára hagynád. A baleseti statisztikát meg továbbra is figyelmen kívül hagyod.
-
stellaz
addikt
Az UV az életre probléma a Marson, az űrhajósnak nem igazán, a szkafander megvédi. Ami probléma az a gamma sugárzás és a nagyenergiájú részecskék (elektron, proton, különféle atommagok). Ez utóbbiakat ugyan elvileg elnyelheti az űrhajó fala, de azokból kiver részecskéket, amik közvetlenül a kabinban károsítják az élőlényeket, így az embereket is.
A felvázolt elméletek kb annyit érnek, mint hogy a globális felmelegedést akadályozzuk meg egy magyarországnyi napellenzővel. Tök jó ötlet, mit csináljunk vele?
-
Shadowbull
addikt
"Abszolút lehet terraformálni elméletben."
Elméletileg sem lehet, mert jelenleg nincs olyan ismert technológia amivel pótolni lehet a mágneses teret.
"A Tesla rendelkezik jelenleg a legjobb önvezető technológiával,"
Marhaság. A Tesla semmilyen onvezeto technológiával sem rendelkezik.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
btprg
senior tag
Látom még nem halt meg teljesen a topik, szóval reagálnék erre az OFF dologra a maximum megengedett sebességgel haladás szempontjából.
Szerintem a 90-10% az utak állapota szempontjából egyik irányba se igaz, se nyugaton, se keleten. A Budapest-(7)-Székesfehérvár-(8)-Veszprém-(77)-Tapolca-Sümeg-(84)-(88)-(86)-Szombathely úton szoktam leggyakrabban járni, ebből a 8-as Fehérvár és Veszprém között nem tartozik a scope-ba, mert több sávos. A többi útnak kb. a fele olyan, hogy vagy nagyon kanyargós, vagy nagyon rázós, és egyre több a kátyú. Azon az úton ami 70-80-nal is érezhetően veri szét a futóművet, ott én se fogok senkinek a kedvéért 90-nel menni, se az erdőben a szerpentineken mondjuk Kapolcs körül. Ez a városban is fennáll, mert van ahol ott is annyira brutálisan szar az út, hogy egy szégyen, és a 30-40 a reális (Budapest tele van ilyennel, hogy minimum szlalomozni kell, de valahol az elkerülhetetlen gödör-fostenger az egész út). Télen meg, ha éppen olyan idő van, bárhol le lehet fagyva, bizonyos kanyarokban szintén nem fog 90-nel menni aki nem teljesen topa vagy nem unta még meg az életét. Az emlegetett körülmények között is mindig van, aki seggbe beletapadva nyomul, beláthatatlan kanyarban előz és úgy megy mint egy barom ‒ véleményem szerint ez a pszichológiai alkalmatlanság a vezetésre.
Úgy gondolom, hogy elsősorban az útviszonyoknak megfelelően kell közlekedni, és csak másodsorban lehetőleg a maximum megengedettel menni ha nincs több sáv.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
Új hozzászólás Aktív témák
it A Tesla vezető dizájnere kijelentette: a Cybertruck nem kísérlet, a megosztó külső pedig segíti a márkát. Musk szerint a gyártás maga a pokol, főleg a 4680-as akkumulátorok miatt.
- Eladó Acer c24 számítógép 1 év gari
- HP Laptop 17-by2024nf - 17,3"HD+ - i3-10110U - 8GB - 128GB SSD - 1TB HDD - Win11 PRO
- Macbook PRO 16 M1 PRO CHIP! 16GB/1TB (1024GB) SSD! Magyar! Gyönyörű! Akku 97%! Fulldoboz!
- Corsair iCUE 5000X RGB Tempered Glass Black (CC-9011212-WW) - Számla+Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- HP ZBOOK POWER 15 G9 - 15,6"FHD IPS - i7-12800H - 32GB - 512GB - T600 4GB - Win11 - 2 év garancia