- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen routert?
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- Az AI függővé teszi a bankokat a big tech-től
- Opera böngésző
- Amazon
- Facebook és Messenger
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Synology NAS
- Windows 11
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
izomman1
senior tag
Raw Datat ma én is toltam egész jó igaz a 4. pályát még easy be se bírtam eddig átvinni.. De azért gyakorlom.. Kardossal meg pláne nem próbáltam még azért az elég durca lehet :-)
Sajnos a teleportálósditól nincs jobb különben hánysz előbb utóbb ha simán akarsz közlekedni.. de izlések és pofonok..
Sajnos ez a kompromisszum amivel VR ba együtt kell élni.. Én pl. kifejezetten nem bírom a nem teleportálós dolgokat émelyeg a gyomrom és annak a pár embernek akinek mutattam a VR -t szintén ezen a véleményen volt a room scale teleportálás szoba lépték ok de "sima mozgás " billentyűvel ezzel azzal elég hányinger keltő még cockpit módba is.. Bár Procject Cars nagy élmény így a vezetés öröméért kicsit áldozok az émelygés oltárán :-)
Sajnos a rosszullét az oka szerintem , hogy sokan bele se kezdenek a VR -ba (csak kipróbálják mondjuk az oculust és azt mondják "nem kell mert rosszul vagyok nem nekem való") pedig ha tudnák, hogy room scale módba + teleportálással 0 a rosszullét esélye akkor lehet nem így lenne..[ Szerkesztve ]
-
izomman1
senior tag
válasz izomman1 #3883 üzenetére
Nemsokára jön a Serious Sam VR HTC vive ra! itt egy videó róla azért ez is kafa lesz! Grafika ott van a toppon mint anno a régi asztali verziónál..
Ez a csapat volt az akik azt nyilatkozták egy rakat pénzt ajánlott nekik az Oculus, hogy exclusive cím legyen , de nemet mondtak nekik...
[ Szerkesztve ]
-
izomman1
senior tag
Akinek volt DK1 és\vagy DK2 je annak a gyomra szerintem már a CV1 érkezésére teljesen hozzászokott akár a csak billentyűzetes irányításrhoz.. Egy szűz ember aki életében nem vett fel VR sisakot szerintem a "legtöbb" érzi ezt a VR betegséget (nekem se volt előtte DK1- DK2 vagy Gear VR) - Room scale + teleportálással semmihez nem kell hozzá szokni mert úgy mozogsz a virtuális térben ahogy a tested mozog természetesen..
Hozzá lehet szokni látom a youtube -on is vannak akik akár órákat tudnak sima FPS el is játszani Vorpix el...
Na én sose jutok el szerintem erre a szintre de nem is akarok.. ahogy hallom a Vorpix egy sz*r...
Sokan leírták már fórumon, hogy ezek a hagyományos játékok billentyűzet irányítással 10 perc "latt kiütötte őket" az elején aztán szépen hozzászoktak.. na ezt a kemény "ranglétrát" nem biztos hogy végigjárja inkább már az elején azt mondja a "VR nem nekem való".. (sok fórumon olvastam ilyen megjegyzést sajnos)
De hogy mindenki igényeit ki tudja szolgálni a VR egy nagyszerű példa: a Solus Project ahol room scale + teleportálás is van (gyengébb gyomrúaknak) és sima mozgás is van a htc vive touch szenzorával irányítva..+ room scale..
Fallout 4 szerintem tökre megvalósítható így valami hasonlót fogunk látni, csak még mellé lesz jó párbeszéd + lassított csata ami már eddig is benne van.. Simán lehet implementálni egy ilyesmi játékba a VR-t ...Remélem a régi játékba bele tudják ültetni mert akkor lesz tartalom ... -
izomman1
senior tag
válasz izomman1 #3889 üzenetére
Hozzá kell tegyem én se hánytam még ki a tacsot csak émelygek kissé szédülök... Azt sose várom meg, hogy rosszabbul legyek lehet ezért se szoktam még hozzá teljesen.. De míg van room scale nem is nagyon akarok.. Bár biztos a cockpit experience is jó... Eve Valkyrie viszont ha egyszer megjelenik Vive ra kipróbálnám, mert az ütős lehet bár ahogy hallottam eléggé edzett gyomornak kell lenni hozzá..
Fél éve megígérték és szégyen, hogy még PS VR ra is van csak Vive ra nincs- vagy Revive al tökéletesen megy?- bár xbox one kontroller gondolom kell hozzá ami nekem nincs..[ Szerkesztve ]
-
izomman1
senior tag
Egy kétely: Látható a videón, hogy a 4 kamerás rendszernél is a sarkok kimaradnak elég erőteljesen ahogy behatárolja a rendszer a középen lévő room scalet (középső terület nagyon pici egy nagy szobában) és úgy tud nagyobb szobát beállítani a rendszerbe, hogy jobban kinyúl a sarkok felé csalva és nagyobbítva az eredeti beállítást. (Ami biztos jó követést biztosít széleken\sarkok közelében is? - majd kiderül dec. 6. án) Ha pont akkora kis szobád van 2,5*2,5 M akkor ki se tudsz hova nyúlni, hogy bővüljön a room scale területed és nem tudod kihasználni a teljes szobát guardian rendszerrel persze ez a szoftver még fejlődhet reméljük..
De most ahogy látom úgy kalibrál a rendszer, hogy 1 M re legalább a sarkoktól (szenzoroktól) legyen a guardian rács... (A Vive nál teljes szobát 2 szenzor lefed maradéktalanul.)[ Szerkesztve ]
-
izomman1
senior tag
Kedves HTC Vive tulajok!
Time Warp beállítása alapból nincs beállítva ezért a lentebbi vidi alapján állítsátok be és megszűnik az időnkénti szellemkép dadogás ha túl magas supersamplingot állítanátok be:
(Annyi fontos, hogy a videón steam VR beta letöltését mutatja, de sima steam VR találtok és a béta fülön ki tudjátok választani ezt a szuper alkalmazást)
Kb. nekem 20-30 % al jobban mennek a játékok teljesen tökéletesen folyamatosan.
-
izomman1
senior tag
Fentebbi új fejlesztés egészen pontosan nem 20-30 % teljesítmény növekedést eredményez "szemre" tegnap este erre saccoltam,de max fél órát volt időm tesztelni) hanem 50 % ot mivel elég már csak 45 FPS a folyamatos működéshez (minden második képkockát ahogy az Oculusba van mellé vetít… Tényleg működik a technológia! Kisebb gépigénnyel is menni fognak a játékok nem csak egy piár fogás volt ez az Oculus részéről…..
Annyi hátrány van még, hogy AMD kártyákat nem támogat (ez az Oculusnál is így van jelenleg) és a kéz mozgás még nem megoldott akadozhat , mert még a space warp nincs kifejlesztve ami az oculusnál lesz ha egyszer megjelenik a Touch… de biztos vagyok benne, hogy ezen is dolgoznak a Steam nél, hogy azt is „lemásolják” Hajrá Vive! Egyre szebb az elérhető grafika ezeknek hála (Supersampling – reprojection) és így elég baró élményt kapunk ami már nem is sokkal „gyengébb” képi világ mint egy FULL HD monitor… De az élmény ugye össze se hasonlítható egy monitoros játékkal…[ Szerkesztve ]
-
izomman1
senior tag
válasz lanszelot #3968 üzenetére
Ha jobbat akarsz mint a PS VR akkor a HTC Vive ot javasolnám (de jóval drágább is) eddig ez a legjobb VR headset ...Bár ha Touch kijön lehet fordul a helyzet, de szerintem a követésbe még akkor se fogja az Oculus megverni.
Én nem bántam meg , hogy megvettem mindíg van friss tartalom rá, de sajnos a legtöbb Early access ... és sok a gagyi progi is rá, bár van pár igazán kiemelkedő is..
Igazi AAA Skyrim teljes játék kategóriát még ne várj , de idővel az is lesz szerintem rá ha más nem a Fallout 4 ami elvileg jövőre jelenik meg Vive ra :-)
Vagy ha még kibírod 3-5 évig akkor várd meg mondjuk a Vive 2.0 át az valószínüűeg már 4K lesz és tényleg ütni fog... Bár a felbontáson már most is a supersampling eljárás már valamicskét segít... 3-5 év múlva már több tucat AAA kategóriás teljes VR játék is lesz ahogy a többiek is mondják...[ Szerkesztve ]
-
izomman1
senior tag
válasz wolfhgb #3982 üzenetére
Oculus esetén már ott volt a Time Warp az elején is ami duplázta az FPS számod..
Ezért ment jobban a Project Cars például Oculus tulajoknak és rosszabbul a Vive -osoknak..
De most a Vive is felzárkózott ehhez a technológiához. A space warp ot fejlesztette ki most a kontrollerekhez az Oculus.. Szerintem ez így volt...... igaz a kommunikációba most dobták be a köztudatba, hogy kisebb géppel is mehet a Rift.. -
izomman1
senior tag
Megismétlem.. Ha a lehető legjobb VR eszközt akarod venni akkor szerintem : HTC Vive
Ha tudsz megfelelő vasat pakolni alá ( GTX 1080 vagy 1070 minimum) akkor szépen lehet felskálázni (Supersampling) a képet és nem annyira pixeles lesz a kép..
Pl.: Raw Data mostani új szoftverfrissítéssel mindent maxra állítva és supersamplingot 2 re állítva tökéletesen viszi! - 6 pálya van már benne legalább 20 órát toltam csak ezt az egy játékot..(A látvány magéért beszél mert 4 K felbontást generál a gép de csak 2 K kijelződ van..) Ettől függetlenül élesebb a kép sokkal.
HTC Vive egyik nagy előnye, hogy a lencséje élesebb képet ad és jobban látható a felskálázás mint az Oculus esetén, mivel ott trükközik a lencse elhomályosítással a pixelek között (Ezért pixel mentesebb picit) de a felskálázás e miatt nem olyan jó Oculusban mert a lencse elcsalja a felskálázást és nem látod olyan élesnek. (igaz lencse szélek homályosabbak Vive esetén , de úgyis előrre nézel 90 % ban) Asynchronous Re-Projection vagy Oculusnál Time Warp egyébként lehetőséget biztosít arra, hogy akár max grafikával egy 4k kijelző is meghajtható legyen (előbb említett Raw Data vagy akármi.) - Nem kéne Vive 2.0 ra várni 3-5 évet , de hát ez az üzlet és igaz kevesen tudnának még így is 4 K meghajtani..
Room Scale miatt szintén a HTC Vive javasolt, ha nem akarsz még több pénzért 3 vagy 4 kamerás Oculus rendszert kiépíteni.. (Room scale ért)
Miért fontos a room sale és a 360 fok ?Két gameplayt csak hasonlítsd össze és tudni fogod mi tetszik:
HTC Vive
Oculus üdvöskéje:
Látszik az Oculus Gameplay esetén, hogy csak egyhelyben állásra tervezik rá a játékokat (Ez a hívatalos komuniké is) és főleg 180 fokra fix teleportálást láthatunk ebbe a játékba – (ez utóbbi azért nem minden játékukba így lesz)
Ezek a kötöttségek nyomába sem érnek egy Raw Datához képest.
De lényegében nekem teljesen mindegy mire teszed le a voksod lehet tévedek és Oculus dec 6. án nagyot fog alakítani de sok sok kommuniké és videó nem ezt mutatja számomra… (Én is elgondolkodtam jobb lenne e a Rift és dobjam a Vive ot, de isten őrizz vissza lépni nem akarok)
Egy utolsó gondolat : Felskálázott játékot sajnos bemutató termekben nem hiszem hogy fognak neked mutatni.. Pedig akkor tudnád eldönteni mit hozhatsz ki max a headsetekből mi a csúcs VR
Ha viszont te csak 180 vagy max 360 ba akarsz csak forogni (kicsi a helyed nem érdekel a room scale ) és nem akarsz max grafikára (Felskálázottra) törekedni mert úgyse vennnél erősebb (csúcs) gépet jobb választás a Rift ..
Nekem viszont ez az egy hobbim van én ha sokba is kerül áldozok rá a látvány oltárán[ Szerkesztve ]
-
izomman1
senior tag
válasz izomman1 #3987 üzenetére
180 fokos Gameplay Oculus Touch al (csak hogy lásd az ember mennyire mozog Vive hoz képest és elég lenne e?) :
Láttam egy videót, ahol az Oculus os fickó nyilatkozta főleg ezeket a gameplay mehanikákat akarja az Oculus nyomni (elől két kamera ) , mivel erre van „szerintük” a legnagyobb igény. (Hát mivel a Touch hoz alapból nem adnak többet nehéz lenne room scalet mindenkinek nyújtani). A room scale ról annyit mondott igen lehetséges Rifttel, de 3 vagy több kamerával és ez kísérleti jelleggel üzemel (tehát hívatalosan nem támogatott ilyen játékokat nem terveznének.)
[ Szerkesztve ]
-
izomman1
senior tag
válasz izomman1 #3990 üzenetére
Azért én is elgondolkodom néha megéri e ennyi pénzt ölni gépbe és headset be (mert rohadt sok) , de mindig arra jutok ha viszonylag vannak is kötöttségek ( nem annyira pixelmentes kép kábel és AAA teljes játék kevés van rá) akkor is arra jutok, hogy hiányozna a Vive .. Már a szívemhez nőtt a VR sima játékkal már nem is játszom..
-
izomman1
senior tag
„Láttam egy videót, ahol az Oculus os fickó nyilatkozta főleg ezeket a gameplay mehanikákat akarja az Oculus nyomni (elől két kamera ) , mivel erre van „szerintük” a legnagyobb igény. (Hát mivel a Touch hoz alapból nem adnak többet nehéz lenne room scalet mindenkinek nyújtani). A room scale ról annyit mondott igen lehetséges Rifttel, de 3 vagy több kamerával és ez kísérleti jelleggel üzemel (tehát hívatalosan nem támogatott ilyen játékokat nem terveznének.) „
Ezt a kijelentésemet ezzel a hivatalos videóval tudom igazolni:
(Kb. a közepén beszél erről a témáról.)[ Szerkesztve ]
-
izomman1
senior tag
válasz wolfhgb #3993 üzenetére
Nem a Vive esetén is jelenleg a Time Warp -nak megfelelő lett kifejlesztve... Így ha felskálázom a játékot és használom ezt a funkciót akkor a kezem szellemképes, mivel a térben nem követi le rendesen (Ehhez kéne a space warp) , de már így is jó annyira nem a zavaró ha nem a kezedet figyeled..
Komunikációs trükk volt az Oculustól, hogy a space warp szorítja le a minimális gépigényt.. Mind a kettő igazándiból Time és space warp csak míg az előbbi a látott képet az utóbbi a kezed mozgását teszi "folyamatossá" (dupla képpé) ---
HTC nek van space warp kifejlesztésében "elmaradása" , de igazándiból még az Oculus részéről se lehet dec 6 előtt ezt a technológiát élvezni van idejük beérni\ lemásolni :-)
Szimulátorok esetén (is) viszont már teljesen utólérte az Oculust a Vive mivel ezek jobbak voltak Riften... (Oculus -os time warp tavasz óta megvan)[ Szerkesztve ]
-
izomman1
senior tag
Meg kell hagyni ez egy pozitívum az Oculus és a Sony részéről, hogy ezt a duplázást kifejlesztették és a HTC Vive is csatlakozott a sorhoz..De ennyi erővel az FPS-t lehetne triplázni is nem?
Vagy az már túl akadt képet biztosítana? Túl nagy és gyors volna a fejlődés nem kéne senkinek sem a 100-200 e ft os VGA? (Nekem se)
Régen asztali gépeknél miért nem fejlesztettek ki ilyen technológiát? 30 FPS ed lett volna de a szoftver 60 ra felskálázta volna a játékot… (piszkos üzleti érdek tudom én)[ Szerkesztve ]
-
izomman1
senior tag
válasz #15779328 #4007 üzenetére
Közös használatra visszatérve.. Ja.. Kis 10 perce Sword Master VR próbálás után a rokonom úgy beleizzadta a szivacsot, hogy csak na. (Élvezte nagyon mosolygott milyen jó a VR vívás szoba léptékbe-> egy olyan ember reakciója aki sose szokott számítógépes játékkal játszani). Utána már használni se akartam.. Szerencsére könnyen mosható és van tartalék
[ Szerkesztve ]
-
izomman1
senior tag
válasz #15779328 #4012 üzenetére
Ezt érdeme berendelni:
Én is töprengek rajta, de úgy tudom ha 20 euró feletti az érték vám és áfa köteles? (amcsiból jöhet)
27 % áfa és 5-10 % vám?
Vagy mivel nincs érték a csomagra írva a kutyát nem érdekli és nincs kivetve mindez rá?? 2 db berendelése ingyenes szállítási költséggel jár..[ Szerkesztve ]
-
izomman1
senior tag
Most így olvasva a hivatalos honlapon mintha egy önbevallás lenne (legalább őszinték így fél évre rá)..
"CAUTION: 360° and Room Scale tracking are experimental features—not all experiences may work as expected. "Kár érte az az igazság nincs tökéletes headset a piacon.. A Rift lehetett volna az ha áttértek volna ők is a lézeres követésre, de anno az ezzel foglalkozó mérnöküket kirúgták úgy hallottam..
HTC Vive és Rift keverékéből lehetett volna a tökéletes eszközt megcsinálni, de sajnos ez elmaradt.. -
izomman1
senior tag
válasz Raymond #4044 üzenetére
Ahogy a te hozzászólásod végén is mindenhol ott van:
"Privat velemeny - keretik nem megkövezni..."Csak a véleményem írtam le az új fejleményről.. de ok befejezem, mert nem célom Riftesek felbosszantása..
Végül is igazad van én Vive os vagyok mit foglalkozom én ezzel?
Peace.. -
izomman1
senior tag
válasz clyvejhamma #4056 üzenetére
Izlések és pofonok.. nekem bejön a Vive room scale je.. 2,5*3 M en játszom és kardos vívós játéknál (Sword Master VR ) vagy egy lövöldözős játéknál (Raw Data nál - Serious Sam VR nál stb.. ) ki is használom a helyet maradéktalanul fedezéket keresve odébb mozogva (mert a golyó elől el kell mozogni ide oda lépkedni.) Persze mozgós játéknál igen van , hogy a teleportálások közt a szoba közepére vissza térsz, ha széle felé elmozdultál, de a játékba sok minden megnézhetsz egy szobrot egy virágot amit körbe járhatsz megcsodálhatsz.. ettől a szabadságtól tetszik nekem a Vive és a VR..
Persze minél nagyobb a szoba annál jobb , de kicsibe is lehet mozogni igaz többször felvillan a rács körülötted és megálljt parancsol. 360 fok nélkül viszont elképzelni se tudnám a VR játékokat (Na mondjuk a cockpit nél nem kell)
Elhiszem, hogy ekkora szobával se rendelkezik a többség.. Hát ez van, az a kicsi VR piac is feldarabolódik room scale , 360 fokos vagy 180 fokos VR élményre .. Ráadásul az exclusivitás is még darabol rajta . De hát a Vive osok pénze piszkos az Oculusnak pedig csak örülhetnének ha megvennék a játékaikat mégtöbben, de ők a készüléket akarják eladni jobban exclusivitással ösztönözve. A VR jövője fejlődése érdekel és elégedett vagyok a Vive al, ezért írom le én mint Vive os a tapasztalataimat szintén, hogy ha más erre vagyik vagy Riftre (mások azokat a tapasztalatokat írják le) akkor el tudja dönteni az illető neki mi tetszene mi a fontosabb, mert tény egyik ebbe másik abba jobb (újjkövetés , design, kényelem stb )...Nincs is ezzel semmi gond..[ Szerkesztve ]
-
izomman1
senior tag
válasz Raymond #4057 üzenetére
Igen tapasztalat: kb. a Vive szoba elrendezője a szoba szélekből kb. 10 cm ert levág ha a rácson túl mozogsz még kicsit nincs ott rögtön a fal.. Ettől függetlenül ha ökör vagy belevághatod a kezed a falba ...
Én mondjuk mint írtam régen az alacsonyan beállított csillárom törtem szét a kontrollerrel, mert éppen felszúrtam volna a Sword Master VR -ban a lovag feje irányába :-) Na erre nincs figyelmeztetés nekem kellett volna "emlékeznem", hogy ott a csillár[ Szerkesztve ]
-
izomman1
senior tag
válasz clyvejhamma #4059 üzenetére
Következő csilláromat magasabbra teszem és nem fordul elő ilyen probléma...
De fal lekoccolása rács figyelmeztetése miatt nagyon minimálisra zárható nálam.. (Szerencsére strapabíró a Vive kontroller ha ez elő is fordulna)[ Szerkesztve ]
-
izomman1
senior tag
Akkor most én is leírom a véleményem erről a vezeték nélküli dologról gondolom már sokan várták :
- Ez a wireless az Oculusnak hatalmas pofon most, hogy a Touch megjelenik kevesebb vételük lesz méginkább. Így is dupla HTC Vive van a piacon a különbség fenn is fog maradni ha nem pedig nő [link]
-Láthatóan a HTC a játékfejlesztőket az eszköz tökéletesítésével akarja megnyerni ( és a vásárlókat) hogy az ő eszközére fejlesszenek főleg. És a válasz a felmérésből látszik, hogy inkább feléjük fordulnak a vásárlók mert piacvezetők. Ha jó a hardvered nem kell exclusivitást ösztönöznöd pénzzel. (Kompenzálva a hátrányokat pl.: 3-4 szenzorral működő room scale (Működni fog egy értelmezhető szobában is így ?-mert a legutóbbi setup vidi se biztonyította nekem teljesen, de hamarosan dec. 6 án lehull a lepel.. -elő teszt cikkek követési problémát jeleznek a Touch ra vonatkozólag (360 és room scale be) linkeltem 1-2 őt előzőekben amibe leírták és nem én találtam ki [link])
- Ha pedig az Oculus a két elől szenzor az alap felálás 180 fokra akkor minek csinálna vezeték nélküli headset megoldást? Egy helyben állásra bőven elég vezetékes megoldás.. Szerintem nem is várható ilyen.. Az ő prototipusuk egészen más, mert a számítógép is a kijelzőben van (Mobil VR) de ez szerintem zsákutca, mert olyan erőforrást mint ami csúcs PC be van nem lehet beletenni egy mobilba..Jó úton jár a Vive örülök , hogy őket választottam és szerintem e felé kell fejlődni a VR nak!
1,5 óra aksi idő szerintem jónak tűnik, de később úgyis fejlődni fog. Egy fontos kérdés ami függővé teszi a vásárlásom : Supersampling felskálázás adatforgalmát is bírná az eszköz? Mert ha nem akkor maradok "lehet" még egy ideig vezetéken mert engem annyira a vezeték se zavar a jobb képminőség érdekében..
Ez csak az én privát véleményem az új fejleményről kéretik nem megkövezni.
[ Szerkesztve ]
-
izomman1
senior tag
Az nem lehet, hogy a reprojecting technológiát a headset be teszik bele? És akkor már csak fele annyi FPS kellene eljuttatni a számítógépnek a fejszetthez.. 45 fps - 2k körüli képminőséggel..
Csak találgatok , de ez is lehetne egy megoldás.. Majd kiderül.. Azért az tényleg furcsa hogy a HTC Vive hivatalos oldalán miért nem lehet rendelni.. (Nagyon gyerekcipőbe járhat és nem jó még?)
Jövő tavasszal kiderül ez is.. De kezdésnek ha felskálázás nélkül 1,5 órát is működik a cucc is bőven jó... Igaz így a kábel kiváltására nem lesz "teljesen" sok esetben elég mert nyilván a gamereknek nagyobb játékidő az igényük.. Kiegészítőnek viszont jó lehet az ára se vészes..[ Szerkesztve ]
-
izomman1
senior tag
válasz Raymond #4206 üzenetére
akkor ha ezt tudja a cucc elméletben a felskálázás se jelent neki akadályt.. Ha meg nem tudja rendesen áttolni a 2160X1200 at akkot cumi.. Csak azért gondoltam, hogy a felskálázás több adatot eszik, mert mögöttes számítás 4k vagy 8 k is lehet beállítástól függően amit gondoltam a "képernyőre tol" ... de HDMI kábel ilyen adatforgalmat 90 fps el 4 ileltve 8 k ba át se tudna tolni így nyilván hülyeség amit írtam jobban belegondolva..
-
izomman1
senior tag
válasz Menthirist #4249 üzenetére
"Meg amikor vakon elkezdtétek tényként kezelni hogy 18 szenzor nélkül szart sem ér a Rift."
Vakon?
Olvasd el ezt:3 szenzorral tesztelték nem én találtam ki ők írják:
"There’s another issue, too. In our brief testing period with a preliminary version of the 360-degree Touch and Rift use, we found that even with three cameras, it wasn’t an entirely smooth operation. There were still periods, particularly when faced between a front camera and the rear camera, where gestures and tracking cut out. It didn’t happen often, but when it did, it was disorienting, and we had to turn one way or the other solved the issue."
Hátrányként említik a cikk végén:
Lows
360-degree still lacking
Oculus hivatalos komunikációja, hogy főleg elől két kamera beállítást támogatják (180 fok ) erről is több videót beadtam (hivatalos képviselők mondják), illetve arról hogy a room scale kísérleti módban lesz elérhető.
Ezek mind tények nem kitalációt tévképzeteket írok. Ha lesz nektek december 6. án akár több szenzoros cucc ezeket az eddigi interneten fellelhető teszteket nyilatkozatokat megcáfolhatjátok... Természetesen.... Legyen úgy nekem azzal se lesz semmi bajom, csak az igazság érdekel az üggyel kapcsolatban..
A Wireless HTC megoldás is lehet működik majd tökéletesen lehet nem nincs bizonyítva teszt se készült róla értem a kétkedést és lehet van alapja lehet nincs , de még sötétbe tapogatózunk, mert teszt nincs róla majd ez is idővel kiderül... Minden esetre ha nem is tökéletes a cucc akkor is dicséretes a HTC től az irány, mert láthatóan az Oculus hordozható gép formájában képzeli el a VR jövőjét aminek a számítás igénye messze alulmarad a mai csúcs asztali gépekétől . Szerintem ez rossz irány akkor még sokat várhatunk nagyon, hogy értelmezhetően jó grafikájú cuccok jöjjenek ki room scale játékként..
Miért fontos a room scale?
Mert az emberek többségének a gyomra nincs hozzászokva ha mozog a VR térbe test mozgása nélkül és ez rosszullétet eredményez . Én azt is mondanám az emberek 100 % ezzel így van kezdetekben, csak valaki aki mondjuk DK1-2 használt már a hosszú évek alatt hozzá edződött.
Én a mai napig nem tudok rendesen hozzászokni mert mindig kicsit érzem a gyomromba , hogy nem okés és kellemetlen érzés fél -1 óra játék után ( Sajnos nem minden játékba lehet teleportálni )
Hányásig sose jutottam el és nem is fog senki se akkor inkább leteszi az eszközt, de aki ennyi pénzt ad VR ra elvárja, hogy rosszullét mentesen játszhasson. Erre egy megoldás a room scale és teleportálás, de ez se a tökéletes nem azt állítom, csak a mellékhatás mentes! (Raw Data pl egy tökéletes csúcs room scale játék)[ Szerkesztve ]
-
izomman1
senior tag
válasz clyvejhamma #4259 üzenetére
Bármilyen szimulátort vagy mozgást igénylő játékot játszol érzed a hányingert tök mindegy, hogy Vive vagy Oculus van a fejeden. (billentyűvel vagy kontollerrel mozgatod a tested a VR térben úgy, hogy közben a tested nem mozog.) Pl. Onwardba nincs teleportálás csak touch paddal mozgás tehát állsz egyhelyben és nem mozog a tested jön a rosszul lét.
Ha viszont Room scale léptékben mozogsz a testeddel természetesen mint a való életben 0 ismétlen 0 rosszullét van! + teleportálsz, mert véges a szoba nagyság mindent nem tudnál bejárni.
A HTC Vive bizonyította eddig, hogy értelmezhető szoba léptékben tudsz gond nélkül mozogni akár 5*5 m en is csak legyen akkora szobád . nekem jelenleg 2*2,5 M szobám van és elegendő igaz lehetne nagyobb is.
Az Oculus még nem bizonyította , hogy akárhány kamerával is normálisan egy kis szobát is le tudna fedni , de ez hamarosan kiderül dec. 6 án. Előzetes cikkek alapján viszont problémákról írnak a touch követésére vonatkozólag lásd a belinkelt tesztet.
Ezért azt mondom jelenleg a Vive azoknak jobb akik a rosszullétet el szeretnék kerülni vagy pont ez riasztotta el eddig is a VR tól (mert mondjuk Oculust próbált xboxe kontrollerrel) a Vive room scale más nem leszel rosszul benne teleportálás+room scale be!
[ Szerkesztve ]
-
izomman1
senior tag
válasz izomman1 #4263 üzenetére
Solus Project egy jó példa erre teleportálás + room scale van benne ( hagyományos mozgás opcionális) és gyakorlatilag képes voltam egy huzamban akár 4-5 órát is játszani 0 rosszullét nélkül..
Alice VR tolom most ott már elég nyögvenyelős mert nincs teleportálás benne.. 1 órától többet sajnos hiába akarok játszani nem bírja rendesen a gyomrom.. (utána egész délután érzed azt a valamit a gyomromba) vagy lehet levenni a mozgás sebességet slow ra , de akkor meg olyan tetű a mozgás, hogy 3 x annyi idő bejárni a területet vele... így sokszor ha kocsis részhez érek becsukom a szemem vagy a kocsi műszerfalát bámulom (egyenes haladásnál), hogy ne üssön ki a kocsis rész... vicc de ez van kár , hogy teleportálást nem tettek bele bár a kocsis részt amúgy se lehetne átugrani..
Egy trükkel próbálom átverni magam, ha közben egy helyben lépkedek (közben a touch al nyomom előre a mozgást ) mintha a való életben tenném.. Ez némileg kicsit segíteni szokott..[ Szerkesztve ]
-
izomman1
senior tag
válasz clyvejhamma #4266 üzenetére
Autós játéknál a kaszni sokat segít azt én is jobban bírom... (Project Cars bár ott is érzek a gyomromba kellemetlenséget egy idő után)
[ Szerkesztve ]
-
izomman1
senior tag
válasz Dyingsoul #4310 üzenetére
Jó cucc már próbáltam, de sajnos a probléma vele az, hogy csak ülő behatárolt mozgásra tervezték, hogy menjen PS VR al és Oculus Touch al.
Pedig milyen jó lett volna, ha room scalet beletesznek és bázison kicsit tudnál mozogni a plántákat elültetni komplexebb nagyobb területet bejárni és több feladatot csinálni...
Mivel több réteget akarnak a fejlesztők elérni ezért ilyen irányba nem mentek el (simán kivitelezhető lett volna, de csak Vive on) kár érte így még sokáig vissza lesz fogva a VR pedig több is lehetne benne.. -
izomman1
senior tag
válasz #15779328 #4317 üzenetére
Közben én már ki is próbáltam és óriási a cucc! :-)
Egy trükk ha valaki nem bírná a motion sicknesst :
Ha mész egy darabon előre csukd be a szemed és ha megálltál nyisd ki (gyakorlatilag így a teleportálást szimulálod) Tudom fapados megoldás, de sajnos jobb ötletem nincs harcoknál eddig sarokról sarokra mentem (room scale valós testmozgás is lehetséges csata közben) -
izomman1
senior tag
Arizona Sunshine vidi:
[link]
(nekem az érzékeny gyomrúakra tervezve)December 6 án jelenik meg és végre tartalmas AAA kategóriás lövöldét kapunk!
[ Szerkesztve ]
-
izomman1
senior tag
Jöhet akkor srácok az a teszt 2 - 3 szenzorral , hogy milyen területet tudtok bejárni vele föld közelébe sarkoknál is rendbe van a touch követés , Vive hoz hasonlítva , illetve jobb e mint a Vive? :-) Vive os játékkal milyen stb? Van egy rács határvonal?
Mondjuk egy 2,5*2,5 M re tervezett Vive játéknál (Star Wars os ) vagy egy Sword Master VR esetén?
Köszi előre is érdekelne.. -
izomman1
senior tag
válasz Norby86 #4475 üzenetére
Egy fórumos tesztet valaki megírna ide? Személy szerint mit tapasztal 2 szenzorral 360 fokba? Álló helyzetben jól játszhatóak a HTC Vive címek 2 szenzorral akár föld közeléből felveendő dolgokkal is - gugolva stb?
Ha valaki pedig olyan szerencsés 3 szenzorral leírná milyen terület tud bejárni - 360 fokba hogyan működik? Föld közelbe sarkok közelébe mennyire működik kb hány cm re a szenzortól -saroktól ?[ Szerkesztve ]
-
izomman1
senior tag
válasz Raymond #4476 üzenetére
Ha a szoba két ellentétes sarkába teszitek a szenzort akkor nem ugyanazt az eredményt kapod mint a Vive esetében? Miért számít hol van az elől ha minden irányba követ? Nyilván ha Vive szinten helyezed el a kamerákat (még ha 360 fokba is) elvileg egy álló Vive járékra 360 fokban azért alkalmas a cucc nem?
bár gondolom maga a headset kábelja is rövid túl nagy mozgást nem engedhet , de hdmi hosszabbító megoldást jelenthet nem?
Tudom, hogy kísérleti beállítás a 2 ellentétes sarokba feltett kamera , de mennyire működik a jelzett legalább 360 fokban? (Vive játékoknál azért elkél a 360 fok lásd. Brookheaven experience , Raw Data stb.. a végtelenségig lehetne sorolni.. )Ezt azért kérdezem ilyen konkrétan, mert ha mondjuk Vive ot lecserélném , de szeretnék tovább játszani a 360 fokos vagy room scale kedvenc játékaimmal Oculussal tudnám ezt kivitelezni gond nélkül 2 vagy esetleg 3 kamerával vagy gondjaim lennének?
[ Szerkesztve ]
-
izomman1
senior tag
válasz Raymond #4482 üzenetére
Gyakorlati tapasztalatra lennék kíváncsi aki tényleg így kipróbálta\használja a cuccot Vive játékokkal is ..Majd az írja meg ,mert ez a kísérleti stádium kétely ébreszt bennem , de ha tapasztalatból valaki kipróbálta és azt írja ok mint a Vive akkor eldőlt mit tud tényleg a cucc és akár Vive os is bátran válthat nem fog csalódni.
-
izomman1
senior tag
válasz #15779328 #4492 üzenetére
Hát ez az itt könyörgök már az Oculus Touch tulajoknak, hogy egy korrekt gyakorlati tesztet csináljanak már úgy ,hogy a lila köd után végre egy hosszabbítóval a szemközti sarkakba felteszik a szenzorokat és megnéznék valóban Vive játékok is mennek akár egy pici room scale be . 1,5 M *1,5 M - 360 fokra képes elvileg a gyári leírás szerint 2 szenzorral de tényleg nincs kihagyás touch követésre vonatkozólag?
Ami szintén látszik és beigazolódott, hogy ha van mondjuk egy 2,5 *2,5 M es szobád akkor még ha 3 szenzorod is van az Oculushoz a teljes szobát nem tudod lefedni legalább is a hivatalos rajz szerint mert kell a szenzoroktól távolság . Az is nagy kérdés gyakorlati tapasztalat szerint hogy a föld közelében gugolva is jól működik e a cucc 2 vagy 3 szenzorral ezekben a "kísérleti módokban" vagy nem .. Eljött a pillanat megjelent a cucc de az oculus tulajokat egyáltalán nem izgatja tudna e room scalet vagy nem... De a touch room scale vidi is amit a lentebbi vidiben láthatunk már már nevetséges a cikk alatt írják is a kommentelők:(annyira elfogult a cikkíró - tesztelő , hogy még egy normális kísérleti beállítást se tesztel le csak előre mer mozogni , de ez közel sem room scale ráadásul a kábel is a headset ne túl rövid lenne ilyen bűvészkedésre .Rázza a kezét baromi gyorsan tök jó csak a lényeget nem teszteli le hogy földről egy tárgyat fel tudna e venni szemközti sarokba szenzorok és hogy megy a 360 fok stb.)
Hogy jó jó ha szembe állsz a kamerával tök baró, de mi van ha egy tárgy a VR térbe mögötted van és fel akarnád venni vagy ott van egy ellenfél? Vive játékok egytől egyig minimum 360 fokba játszhatók nem 180 fokba.. és natívan támogatja "elvileg" a touch ot..
Technikailag a HDMI kábel is rövid de aktív hosszabbítással kell tolni a jelet, hogy a Riftre jó kép menjen?
Sok a kérdőjel még mindíg pedig itt a cucc senki se akarja letesztelni? Szerintem még olyan emberke is lenne itt a fórumon akinek Vive is van otthon vagy használt anno és kézzelfoghatóan tudná mit tud egy Vive követés és mit tud vagy nem egy Touch követés room scale be.
Interneten nem azt olvasom és látom, hogy tök tuti a room scale touch ra, de itt cáfolhatnátok gyakorlati tapasztalat alapján valóban jók e a "kísérleti" beállítások..[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Battlefield 2042
- Elektromos autók - motorok
- Szárba szökken a Galaxy Buds 3 Pro
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen routert?
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- UbiForward24 - Prince of Persia: The Sands of Time Remake csak 2026-ban
- Ubisoft Forward 2024 - Az összes bejelentés egy helyen
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen