A Dropbox 300 millió regisztrált ügyféllel rendelkezett egy évvel ezelőtt, mára 400 milliósra duzzadt a tábor. A két éve indított erőteljes törekvések, hogy az üzleti ügyfeleikkel csináljanak pénzt, úgy tűnik nem megy zökkenőmentesen. A 900 millió dolláros üzletágban 24 százalékos részesedéssel piacvezető Dropbox mögé ugyanis rohamos tempóban zárkózik a Box és a Microsoft OneDrive, ezek 21-21 százalékot tudhatnak magukénak az IDC felmérése szerint. Ez arra is rámutat, közel kétszer olyan gyorsan nőnek, mint az első hely birtokosa. Pedig a Dropbox felvásárlásokkal is erősít.
A piacvezetőnek el kell döntenie, hogy a direkt értékesítésre vagy a viszonteladói partnerekre fókuszál. Tavaly leigazolták a Motorola Mobility ügyvezetőjét is, hogy dolgozzon ki olyan üzleti terveket, amelyekkel a 400 millió dolláros éves bevétellel rendelkező vállalatból milliárdost csinál.
A befektetők többet várnak a piactól [+]
Az első lépések között volt, hogy feltöltötték a hiányzó pozíciókat, így végre lett marketingvezető és a munkaügyek is kaptak dedikált vezért. Öt új irodát nyitottak szerte a világban, hogy kiszolgálhassák az Amerikai Egyesült Államokon kívül élő ügyfeleiket (70 százalékuk ilyen), illetve 1200-ra emelték a fejkvótát, amelyet főleg értékesítőkkel töltöttek fel.
A Dropbox elmondása alapján százezernél is több vállalat szerződött már velük az üzleti előfizetésre, ez alkalmazottanként 150 dollárt kóstál évente. Eközben a versenytársak sem pihennek, az IDC adatai szerint a Box tavalyi bevétele elérte a Dropbox eredményeinek hatvan százalékát, azonban van egy érdekesség, ami mellett nem mehetünk el: a Box piaci értékét a Dropbox ötödére teszik, ami azt jelenti, hogy hiába a fejlődés, az ütem nem éri el a befektetők elvárásait, azaz a Dropbox 10 milliárdos értéke talán túlzó annak ellenére, hogy ötven százalékkal növelte bevételét a tavalyi évben, miközben a felhőalapú tárolás díját folyamatosan egyre lejjebb szorítja a verseny. A techvilág unikornisairól korábban már írtunk, a legnagyobb probléma velük az, hogy csak azokat a számokat ismerjük, melyeket nyilvánosságra hoznak, így nagyon nehéz kívülállóként megítélni, hogy mekkora is valójában az értékük.