Hirdetés

Lekorlátozza a kínai autók szoftverét az USA

Az összekapcsolt járművek egyes alkatrészeire és szoftvereire irányulnak majd a tiltások, nem a komplett autókra.

Az amerikai kereskedelmi minisztérium közölte, hogy a következő hónapban mutatnák be azokat a törvényeket, amelyek lényegében lekorlátoznak, tiltanak majd egyes alkatrészeket és szoftvereket az összekapcsolt autókban.

Ezek Kínában és más országokban készültek, és nem a teljes autókat tiltanák be, csak egyes főalkatrészeket, amelyek a szoftvert és az adatokat kezelik. Ezeket kötelező lesz szövetséges országokban készíteni, tették hozzá.

A kereskedelmi miniszter már májusban beszélt az összekapcsolt kínai járművek szabályozásáról és arról, hogy extrém mértékű fellépéssel betiltanák az ilyen járműveket vagy korlátozásokat vetnének ki azután, hogy egy februári vizsgálatban megnézték, a kínai importált járművek jelentenek-e nemzetbiztonsági fenyegetést az USA-ra nézve.

Az ilyen összekapcsolt járművek integrált hálózati hardvert tartalmaznak, internethozzáféréssel – az adatokat befelé és kifelé is megosztják, a tájékoztató szerint félelmetes, hogy mennyi mindent tud egy ilyen autó. Gyakorlatilag mindent, kap szoftverfrissítéseket, rengeteg képet készít, vezetési rendszere van, kapcsolódik a mobilhoz, tudja, kivel telefonálunk, merre járunk.

A kínai külügyminisztérium korábban sürgette az USA-t, hogy tartsa tiszteletben a piacgazdaság törvényeit és a tisztességes verseny alapelveit. Szerintük a kínai autók azért népszerűek világszerte, mert éles piaci versenyből emelkedtek ki és technológiailag innovatívak.

Az amerikai kereskedelmi miniszter szerint azonban egy elméleti forgatókönyv egészen katasztrofális helyzetet sejtet, amennyiben van az úton néhány millió olyan autó, amelynek letiltják a szoftverét. A Biden-kormány továbbá komoly vámokat vezetne be augusztus 1-től a kínai EV-kre és más termékekre.

Előzmények