Lassan, de biztosan terjednek a robottaxik

A Waymo Los Angelesben és San Franciscóban is kiterjeszti a robottaxizási zónákat. Kínában még nagyobb teszt zajlik.

Az Alphabet alá tartozó Waymo jelezte, hogy kibővíti a robottaxizási zónákat Los Angelesben és San Franciscóban is, hogy kielégítse az egyre növekvő igényeket.

Hirdetés

Ezzel párhuzamosan a General Motors és az Amazon alá tartozó Zoox is egyre csak öli a pénzt a sofőr nélküli technológiába és autókba, mindenki kereskedelmi sikert szeretne, annak ellenére, hogy a hatóságok még mindig elég kritikusak a szektorral szemben.

Az Alphabet legutóbb 5 milliárd dolláros befektetést ígért a Waymo számára, az önvezetős részleg terjeszkedését segítenék.

A Waymo One várólistája egyébként nemrég San Franciscóban is megszűnt, már mindenki eléri a szolgáltatást.

Annak ellenére, hogy az önvezetési rendszerek drágák és csak évek múlva hozhatnak komolyabb bevételt, valamint hatóságilag sem biztos még a jövőjük, a cégek rengeteg pénzt öntenek a fejlesztésekbe. Elon Musk egy ideje már konkrétan AI-cégnek mondja a Teslát, amely az önvezetésre koncentrál. Ennek keretében az utóbbi hónapokban az AI, az önvezető szoftver, a robottaxik és az Optimus humanoid robot kerültek a Tesla fókuszába – ezzel reagálnának a lassuló EV-eladásokra.

Kínában egyébként egészen másképp zajlik ez a folyamat: nagy támogatással terjednek a robottaxik és tesztjeik, utóbbiak már legalább 19 városban, hét céggel zajlanak sofőr nélkül. A szabályozások jóval megengedőbbek, mint más országokban. A helyiek közül sokan attól tartanak, hogy a taxisok rövidesen munkanélkülivé válnak, újabb ágazatban találkoznak megélhetési válsággal.

Azóta történt

Előzmények