Új hozzászólás Aktív témák
-
senior tag
"aki képes új autót venni, az rendszerint már a garancia lejártát követően lecseréli"
Akkor nagyon hosszúak lehetnek a garanciaidők, mert gyors netes keresés szerint az első tulajok 8-12 év után szokták lecserélni az autóikat...''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
veterán
válasz Donki Hóte #649 üzenetére
Persze, ez is szóba került korábban. Kivezettek (felfüggesztettek) egy csomó támogatást, ezek után az lett volna a csoda, ha nem lett volna visszaesés. De ez azért messze van az összeomlástól.
Európában a flottások tartják fenn az újautó piacot, ott pedig 3-5-év a csereperiódus.
#654Hi!King
Hja, nyilván. De azt írtam korábban, hogy én nem vagyok reprezentatív felhasználó, meg hát nyilván adaptálódnék én is hozzá. Eztán csak 130-cal mennék, és kész.[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
válasz Alaaf Pi #644 üzenetére
Úgy értem a másik tolását, hogy ha nem csinálod, akkor előrelátóan vezetve sokkal kevesebbet kell fékezni, a fokozatos lassulásnál meg nem nyersz sokat hibriddel.
Mi kb. 2*420 km-t voltunk vasárnap Ausztriában, odafelé hajnalban majdnem végig lehetett tempomatozni, M1-en is, visszafelé meg S6 forgalmas volt, volt egy leterelés is meg sáveltolás sebességkorlátozással, de ugye utóbbira csak egyszer kell lelassulni egy-egy szakaszon, úgyhogy ott sincs szó sok lassulásról, gyorsulásról. Aztán M1 volt olyan, hogy sok kamion, kamion előz kamiont, és néha ésszel vezetve is kellett komolyabbakat fékezni, mikor pl. utolsó pillanatban vágtak elém. De ez az út kis része volt. Ilyenkor amúgy van hogy inkább akkor lassabban megyek, most kivételesen nem, mert nem akartunk még később hazaérni. -
veterán
Nézd, én tegnap éjjel jöttem haza a Balaton-felvidékről, M7 150 telibe. De ez alapján amúgy mondanád azt, hogy nyáron az M7-esen lehet 150-nel közlekedni? Nyilván nem, mert éjjel, amikor csak az ilyen dilók közlekednek, mint te, vagy én, akkor oké, de abban az időszakban, amikor normális emberek (az átlag) megy, akkor az átlagod 80-110-között lesz, már ha nem lépésben halad a forgalom.
Ausztria, Németország dettó.
-
Hi!King
őstag
De rohadtul nem csak éjjel közlekedtem, és nem csak éjjel szoktam közlekedni. Egyébként meg amikor nagy a forgalom, az sem feltétlenül jár sok gyorsítással, lassítással, ha ésszel közlekedsz és nem mész rá mások seggére.
Egyébként a kiinduló állítás az volt, hogy hybriddel sokat lehet nyerni autópályán is. Hát annyira nem, és simán elviheti a másféle motor vagy nagyobb tömeg azt az előnyt.
Ezzel együtt azt gondolom, hogy a hybrid a jelenben és a következő évtizedekben jó választás mindenes autónak, szemben az EV-vel, mert városban nagyon nagy az előnye.
-
-
veterán
-
veterán
válasz Donki Hóte #663 üzenetére
Lövésem sincs a konkrét értékre, főleg, hogy országonként különbözik. Cégeknél ez kevésbé releváns, ők úgyis lízingelnek. Szerintem főleg a privát vásárlás torpant meg, annak köszönhető a visszaesés.
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz Shadowbull #660 üzenetére
A feltételek, amiket soroltam ÉS kapcsolatban állnak. A 10-80% 10 perc alatti töltés 350kW-tal adja a kapacitást, amiből számolva a hatótávot jön a fogyasztás. Szóval de, kell. A 800km WLTP 3b szerinti hatótávval talán megvan az autópálya 500 klímával is.
-
K82
őstag
Ha már az 1.5 TSI Octavia és az 1.8-as Toyota hibrid szóba került:
Octavia négy éve van a cégnél (magáncélra kiadva mint vezetői autó), a sokéves átlag havi 4e+ km futással ~6,5l/100 km (van benne +/- 0,5l függően attól hónap végén sikerült-e megtankolni vagy sem). Úgy hoz ekkora fogyasztást h naponta ingáznak vele 120 km-t amiből jó 90 km főút alig pár településsel, 20 km szintén főút 110-es határral, a maradék 10 pedig város. Mondhatni ez az ideális üzem, rövid távokat alig megy.
Az én öt évvel öregebb hibrid Aurisom megáll 5l (ebben is megvan a +/-0,5l szórás, de az első év használat után leszoktam a pontos írogatásáról) körül.
Autópálya (Győr - Bp - Győr) 6 liter mínusz egy kevés, az Octavia sem jön ki sokkal jobban, sőt... Az Octavia 1280, az Auris 1410 kg - nem nagy különbség.
Van háromhengeres Fabia és Scala is a flottában: utóbbiak tudnak 4.5l körül, de csak és kizárólag az Octavia útvonalán, város nélkül. Városban már ezek a kis mákdarálók is benyelnek 7-8 litert, autópályán inkább az 5,5-6 liter.
Úgy nézdd ezt a két diagramot h január, messze nem a legjobb a hibridnek a fűtés miatt és a sok autópálya ill. a reggeli araszolás miatt alig tudott a villany dolgozni:[ Szerkesztve ]
Pixel / OnePlus Pad / Creative Aurvana Ace 2 / Bose QC Ultra
-
Hi!King
őstag
Ok, de én meg ugyanazon vezetési stílussal vezetek egy 1.8-as Corollát és egy Octavia 1.5 TSI-t (illetve feleségem is mindkettőt ugyanazon vezetési stílusával), így sokkal inkább összevethető, mint ha különböző emberekét veted össze. Illetve kérdés, hogy az 1.5 TSI-ből mikori, mert a régebbi nem tudta a 2 henger lekapcsolást, az újabbak meg tudják.
Nos, nekünk 5.1 literes átlagfogyasztás jön ki a Corollával (60+ezer km átlaga), amiben benne van, hogy feleségem sokat jár vele városban, meg nagy távolságokat teszünk autópályán és országúton. Városban és országúton simán 4 liter körül eszik. Autópályán meg akkor jön ki 6 liter alatt, ha nem 130-al megyünk, hanem spórolósan (nem sietünk vagy a forgalom miatt amúgy sem lehet ésszerű keretek között gyorsabban), 110-120 körül. Tartósan 130-ra törekedve forgalomtól függően 6-6.5-öt megeszik autópályán, míg a Skoda ekkor is csak 5.5.-öt. Tartósan országúton meg mindkettő bemegy 5 alá.
Szerk.:
Annyit még megjegyeznék, hogy annyiban nem korrekt az összevetésem, hogy nem azonos erejű benzinmotorokról van szó, így persze hogy nagyobb sebességnél a Corolla többet fogyaszt.Plusz manuális váltós Octavia-ról van szó, ahol még jobban szórhat a vezetési stílus.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz Shadowbull #662 üzenetére
Lehet. Nehéz pontos adatokat találni. USÁ-ban minden autót figyelembe véve állítólag 6,5 év után cserélik az új autót, de gyártónkként és kategóriánkként vannak eltérések, azaz tényleg vannak olyanok, ahol 10 év felett jön el az első tulajdonos váltás. Japánról korábban azt olvastam, hogy ott tipikusan 8 évenként cserélik az autót. Németországról fogalmam sincs.
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
Cassi
senior tag
Ma éppen nagyot zakózott a TSLA, eddig 12%-ot, a 2. negyedéves eredmények miatt. Trump is belengetett egy 100%-os vagy még magasabb vámot a mexikói autógyárakra. Nagy élvezet lehet mostanában autógyártást szervezni, nem csodálom, hogy Elon nem bírja ki drogok nélkül.
-
Alaaf Pi
senior tag
Nem hiszem, amiket nálunk ilyet láttam, ott motorhiba, az kuka. Mondjuk új motorral még lehet jó. Rengeteg céges autót a lízing lejárta után valami központba gyüjtenek össze, átnézés, felújítás, majd eladják akár mobilén, akár máshol. Amit tudok, korábban volt négy ilyen központ az országban.
-
dabadab
titán
Nyilván telibeszarják, hiszen pont a városi dugókban közlekedő, általad is említett kisautókat lenne a legtöbb értelme elektromosítani.
Viszont ezeket a legnehezebb, tehát ezek lesznek a sor végén és ahhoz, hogy eljussanak, kell az, hogy a többi autóval eljussanak oda, hogy kellően érett legyen a technológia és mehessen az olcsó tömeggyártás.
(Úgy általában: az olcsó kisautók gyártása a legnagyobb kihívás. Szupersportautókat kicsi kis manufaktúrák is össze tudnak rakni, Suzuki Swiftet nem.)DRM is theft
-
Diopapa
addikt
Akkor sem, mert 20 év múlva van egy ingatlanod ami olyan, mintha eddig malacperselyben gyűjtögetted volna a pénzt és most egyben feltörhetnéd amikor akarod. A bérlemény esetén meg 20 év múlva sincs semmid.
Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"
-
Dißnäëß
nagyúr
A bérlet ablakon kidobott pénz.
Bizonytalan helyzetben, gazdasági/háborús előszelek esetén jól jön, hogy nincs miért aggódni, mert úgyis csak bérli az ember, de ez a "szerencsés együttállás" a ritkább + ezt még meg is kéne neszelni, ugyanúgy, mint mikor Adolf bácsi bevonult a lengyelekhez.
Szóval, stabilabb helyen, amit kb. mi is ismerünk és élünk többnyire, érdemes a banknak adni. Minden egyes törlesztővel egyre inkább miénk az ingatlan, így is fel lehet fogni. Végül, ha ügyesek vagyunk, ez meg is történik.
És ahova a világ ma tart, nem biztos, hogy jó dolog a legelső vételt sokáig halogatni, akár ízlik a hitel, akár nem.
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
emelhu
aktív tag
"Viszont hogy ez nem általános, arra a nyakamat tenném fel!"
Különösen ha nyaralni megy az ember.
Én kimondottan szeretem úgy tervezni, hogy nem egy nap alatt megy le az 1000 km, hanem egyszer megalszom valahol.
Egyúttal a közbeeső város városnézése.
És ha tehetem, mert olyan a cél, akkor inkább 200-300 km-enként megállok valami kisebb városkában (ez osztrák határtól már értelmezhető értékű települést jelent, ahol sétálunk egyet, beülünk egy cukrászdába vagy kávézóba. Akár 1-2 órát is eltöltünk továbbindulás előtt.
Ugyanis szerintem ha egy autósztrádán áthajtottál egy országon, akkor gyakorlatilag nem is voltál, nem jártál soha abban az országban.
Új hozzászólás Aktív témák
- HP EliteBook x360 1030 G4 i5-8365U 16GB RAM 512GB SSD világító MAGYAR bill érintő képernyő LTE modul
- AKCIÓS áron Dobozos ÚJ Asus Tuf FX506LHB /I5-10300H/16GB/512 GB SSD/GTX1650 4GB/FHD/IPS/144Hz/Gari
- HP EliteBook 830 G8 i5-1135G7 16GB RAM 512GB SSD MAGYAR BILL
- Playstation 4 Pro Spider-Man edition CUH-7116B
- KIHAGYHATATLAN áron Dobozos új Hp Pavilion Gaming! /Ryzen 5-5600H 8GB 256SSD GTX 1650 Garancia/
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen