Érdekes ötletre kért szabadalmi védettséget a Ford: a gyár valamikor a jövőben elkészülő önvezető autóit szükség esetén okostelefonnal is irányíthatnánk, alapvetően azzal a módszerrel, ahogy a telefonos szimulátorokban is vezethetünk - tehát a készülék jobbra-balra forgatásával.
Hirdetés
Minderre természetesen akkor kerülne sor, ha valamelyik utas úgy döntene, hogy neki nem felel meg az, amit a robotpilóta csinál. Ilyenkor a szabadalom szerint két opció áll rendelkezésre: az első esetben a telefon és az autó vezeték nélküli kapcsolatának biztosítása után a mobiltelefon aktuális helyzetét kapcsolnák össze az egyenes iránnyal, innentől kezdve pedig az okostelefon giroszkópjának és gyorsulásmérőjének segítségével történne a kormányzás. Ennél kevésbé elegáns a második opció, mikor egyszerűen egy virtuális kormánykerék jelenne meg a telefon kijelzőjén, amit aztán ujjunkkal tudnánk ide-oda tekergetni, ezt pedig követné az autó mozgása.
Fontos, hogy a robotpilóta egyik esetben sem adja át nekünk teljes mértékben az irányítást, a gyorsítás/lassítás az ő kezében marad, sőt, ha veszélyt érzékel, bizony még a kormány állását is felülbírálja majd.
A Fordnál igyekeztek a lehető legtöbb lehetőséget lefedni: a szabadalmi kérelem nemcsak telefonra, hanem bármilyen, giroszkópot és gyorsulásmérőt tartalmazó eszközre vonatkozik, a gépjárművel való kapcsolat pedig felépülhet vezetékes és vezeték nélküli hálózaton. Azonosításra használható IP címtől a MAC címen át az IMEI számig és az email-címig bármi, sőt, az is szerepel benne, hogy a gépjármű az azonosítás után a felismert utas "igényeire" szabja a beállításokat.