Az optimista becslések szerint 10-15 éven belül elérhető árú, megbízható önvezető autókat lehet majd vásárolni a szalonokban, ezekre eddigre minden hatósági engedélyt megszereznek majd a gyártók. Jelenleg még a szabályozás kullog a technológia mögött, de az autógyárak serényen fejlesztenek.
A Ford februárban adott be szabadalmi kérelmet az átmeneti időszakra, ezt pár napja fogadta el a hivatal. Az ötlet lényege az, hogy a pedálok és a kormány eltávolítható, tehát a járműből igény esetén kivehetőek a vezetéshez szükséges alkatrészek.
Nehezíti a helyzetet a biztonsági megoldások újragondolása, hiszen így nem elég a kormányba, a mögötte lévő műszerfalba is légzsákot kell építeni, miközben azt is meg kell oldani, hogy véletlenül se nyíljanak egyszerre. Ráadásul az eddigi autók kormányközpontúak voltak, a változtatással sok mindent át kell alakítani a gyártóknak.
A kormánykerék egyébként annak ellenére fizikai kapcsolatban maradhat az úttal, hogy kivehető: ehhez a Ford szerint csak egy csuklós tengelyre van szükség. Persze van más lehetőség a steer-by-wire technológia által, csak ez a gyakorlatban még nagyon steril, mű érzést ad vezetés közben.
A kivehető kezelőszervekkel foglalkozó csapatnak azt is meg kell oldania, hogy takarják a csatlakozási pontokat, ha éppen nincsenek bent a pedálok és a kormány. Ez nem lehet sem túl bonyolult, sem hosszadalmas feladat, ezért a Fordnál komoly kutatásokat folytatnak ezen a téren is. Lehet, hogy soha nem fogják használni az ötletet és a fix vezérlőszervekkel ellátott autók után nagy tömegben az ezeket teljesen mellőző modellek terjednek majd el, de a szabadalom jól mutatja, hogy a gyártók igyekeznek felkészülni az autonóm autók lassabb ütemű bevezetésére.