Eredményes negyedévet zárt a Magyar Telekom

A Magyar Telekom közzétette 2012. negyedik üzleti negyedévéről szóló jelentését, és ebből kiderül, hogy az egy évvel korábbi veszteséghez képest tavaly már nyereséggel zárták a negyedévet. Habár a telefonüzletből származó bevételek csökkentek, mindezt kompenzálták a dinamikusan növekvő informatikai, illetve energiaszolgáltatási üzletágak.

A bevételek 3,4%-kal 159,4 milliárd forintról 164,9 milliárd forintra nőttek 2012. negyedik negyedévben 2011 azonos időszakához képest, ez a fent említett sikeres üzletágakon kívül a mobilkészülékek értékesítése emelkedésének is köszönhető. A teljes eredmény (EBIDTA – kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény) 20,7%-kal, 46,7 milliárd forintról 37,0 milliárd forintra csökkent. A társaság részvényeseire jutó eredmény (nettó eredmény) -40,3 milliárd forintról -1,6 milliárd forintra nőtt, vagyis az egy évvel korábbi több mint hétmilliárdos veszteség után 2012-ben közel 37 milliárdos nyereséget könyvelhettek el. (A 2011-es rossz negyedév a Macedónia szegmensre elszámolt értékvesztésnek és a halasztott adókötelezettségben történt egyszeri csökkenés visszaforgatásának volt köszönhető.) Sikerült a nettó adósságállományt is csökkenteni: 288,4, illetve 273,1 milliárd forint.

Christopher Mattheisen elnök-vezérigazgató a következőképpen kommentálta a számokat: „A kiskereskedelmi gáz- és áramszolgáltatásokból származó bevételek nagymértékű emelkedésének, valamint a TV, mobil internet és RI/IT területeken elért kiemelkedő bővülésnek köszönhetően bevételeink a várakozásainkat meghaladó mértékben nőttek 2012-ben. A karácsonyi időszakot különösen magas eladások jellemezték nemcsak a TV előfizetések terén, hanem a TV készülékek értékesítése is számottevő volt. Ez jól illeszkedik a nem alaptevékenységből származó bevételek növekedését és az előfizetői szám emelkedésének elősegítését célzó stratégiánkba. A mobil szegmensben változatlanul az okostelefonok voltak a középpontban 2012 során, aminek köszönhetően jelentősen nőtt a készülékértékesítés és a penetráció is ügyfeleink körében. A negyedik negyedévben a szerződéses ügyfeleknek eladott készülékek közel 90%-a okostelefon volt, miközben az okostelefon-vásárlóknak nagyjából 80%-a mobilinternet előfizetést is vett.

Változatlanul törekedtünk a költségek csökkentésére, különösen az év második felében, valamint felülvizsgáltuk ingatlan eszközeink hatékonyságát Macedóniában. Mindezek elősegítették, hogy a működéshez kapcsolódó EBITDA csökkenését kézben tartsuk, az elért 4,4%-os visszaesés a megcélzott sáv optimistább részébe esik. Ehhez az eredményhez hozzájárult a Pro-M leányvállalatunk értékesítéséből származó nyereség is.

Tovább folytattuk belső hatékonyságnövelő projektjeinket, számos további bázisállomást korszerűsítettünk, és az év végére már Budapest 99%-át és az ország 27%-át fedtük le 4G-vel. Ezen intézkedéseknek következtében a beruházások – a spektrum akvizíció költségei nélkül – 92,4 milliárd forintot tettek ki, amely kismértékben meghaladta a 90 milliárd forintos éves célkitűzésünket.”

Azóta történt

Előzmények