Várható volt, hogy az Apple és a Google alkalmazásboltja kapcsán felmerülő „adó” iránti felháborodások miatt változások lesznek, és a Google be is jelentett egyet a múlt hét vége felé.
Az előfizetéses appoknál a hozzájárulási díj mértékét 30 százalékról 15 százalékra mérsékelték, minden fejlesztő esetében (az eddigi rendszerben egy évig kellett 30 százalékot fizetni, utána 15 százalékot). A Google szerint az eddigi rendszerben nehezen tudtak előnyhöz jutni a fejlesztők, ezért egyszerűsítenek most.
A változtatásokat januárban léptetik életbe a gyakorlatban, és szakértők szerint erősen bátorítják majd a fejlesztőket, hogy egyszeri vásárlási módok helyett előfizetéses megoldásokat alkalmazzanak. Bármennyire is dühítő ez fogyasztói oldalról, az előfizetéses rendszer hosszabb távon a fejlesztőnek és az alkalmazásbolt üzemeltetőjének hoz több pénzt.
Az e-könyvekkel és on-demand zenei streaminggel foglalkozó szolgáltatók díjhozzájárulását 10 százalékra csökkentik.
A Google-t régóta kritizálta többek között a Microsoft, a Spotify és számos más cég például azért, hogy ez az „adó” megemeli az appok árait.
Idén márciusban a Google arról is döntött, hogy a fejlesztőktől elkért szolgáltatási díjat megfelezi az első olyan év után, amelyben a fejlesztő árbevétele meghaladja az 1 millió dollárt.