Rekordnyereséget szerzett a reklámokból a Google

Az Apple korlátozó intézkedései sok céget érintettek, de a Google-t nem: jól zárta a harmadik negyedévet az Alphabet anyacég.

Sok más céghez hasonlóan az Alphabet is kiadta a legutóbbi negyedévre vonatkozó pénzügyi jelentését. Ebből kiderült, hogy a cég a vártnál is jobb eredményeket ért el.

A cég árbevétele a harmadik negyedév során 41 százalékkal, 65,1 milliárd dollárra emelkedett (éves összehasonlításban). A nyereség eközben 19 milliárd dollárra, ami 68 százalékos ugrás. Ez azt jelenti, hogy zsinórban harmadszor sikerült rekordnyereséget elérjen a cég.

Ennek jelentős része a Google reklámokkal foglalkozó ágazatának köszönhető, a Google Search, YouTube Ads és Google Network hármast felölelő divízió 53,1 milliárd dollárt termelt. A Google szerint a digitális vásárlásokra irányuló fogyasztói trend a jövőben is megmarad.

Több elemző felhívta a figyelmet: az Apple iOS rendszer korlátozó intézkedései (a felhasználó korlátozhatja, milyen adatot kapnak meg a hirdetők) nagyon rossz hatással volt a Facebook és a Snap üzletére, de nem hatott az Amazonra és a Google-re, amelyek kevésbé függnek a célzott hirdetésektől, rengeteg egyéb forrásból beszerzett adattal rendelkeznek a fogyasztókról, így nem igazán befolyásolja a tevékenységüket az Apple korlátozása (maga az Apple pedig eközben előrelépett az online hirdetési szektorban).

Az Alphabet jelentése szerint egyébként a cégek és a hirdetők kevesebbet költenek, mert nehezen tartják fenn a dolgozói létszámot, továbbá a chipválság miatt a készleteket.

Azóta történt

Előzmények