Új hozzászólás Aktív témák
-
Retro DJ
aktív tag
Ma olyan boldog voltam, hogy megint mehettem a Favókával, szerintem ez már beteges...
Úgy döntöttem, hogy bent hagyom a kocsi saját ablakmosótartályát (mivel az sokkal szebb, tisztább), azt megfúrom, és donornak jó lesz az egyik motor. Így hátulra is meglesz a spicc!
Így is tettem, még a vezetékelés is megvolt (öröm bódótta!)
Működne is, ha hátravezettem volna a csövet. Nagy szemfülesen a donor autóból a hátsó spricni (gejzír) tartó gumiját is megmentettem.
So good, az ablaktörlő karja eléggé aggot volt, szóval ledrótkorongoztam, és leföstettem (ez külön tudomány én mondom)!
A hosszú hétvégén megkapja az autó a hátsó ablaktörlőt.
Ja, még egy kérdés, a L változatnál egy pontig ki van vezetve a kapcsolók vezetékei, de az tutifix, hogy nem a hátsó részig. Nem tudja valaki, hogy meddig vannak kivezetve, hol van a csati?
Ja! Lebontottam a kormányburkolatot, és a kapcsolósort lehet közelebb hozni a kormányhoz! Legalább két centit húztam rajta (be kell állítani hozzá az indexkarok visszakapcsolóját is!)!
Most már teljesen szupi a Felda kormány!
[ Szerkesztve ]
Retro
-
Atuska75
tag
válasz Retro DJ #5901 üzenetére
Na ezt ha lehet képeld le nekem. A kormányburkolat is feljebb jön vagy ez hogy van? Meg hol lehet ezen állítani? Ha lesz időm szétrobbantom mert erre kíváncsi vagyok.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Marczi80
tag
válasz Atuska75 #5902 üzenetére
Az enyém is szét van szedve, nem rakom össze, amíg hátsó ablaktörlő+ hátsó gejzír rendbe nem lesz (elméletileg most már össze is rakhatom, Frankeinstein feléledt...) de a felső burkolat a kapcsolókhoz, az alsó burkolat pedig a felsőhöz van rögzítve. Ha én ezeket előbbre húzom olyan gyönyörű nyikorgást produkál kanyarodás közben, hogy csak na. Lehet, Felíci a kormánnyal ilyen gond nincs.
Jaj, és egy találós kérdés: A hétvégén teljesen szétbontottam a csomagtérajtót - kivettem az ablaktörlőmotort (jaj Favókás, lapát nélkül is produkálja ezeket a hangokat). Az ablaktörlő motorját letesteltem (szóval máshova akasztottam a testkábelt) erre beindult a hátsó gejzír... De az nincs külön testelve? Van valaki villamossági, aki tud nekem erre magyarázatot adni?
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Retro DJ
aktív tag
válasz Marczi80 #5903 üzenetére
Tehát, induljunk onnan, hogy honnan kapja a villanyt az ablaktörlő motor. Két vezeték kell hozzá (illetve Sokdájéknál bizonyos esetben három, amint nem mindig értek...). Egyik vezetéken megkapja az állandó villanyt, a másik pedig a bajuszkapcsolóba van bekötve, ahol össze van kötve a gejzír ( ) tápvezetékével (ha megnyomod a hátsó ablaktörlő kapcsolóját, akkor más jön is a víz).
Az ablaktörlő úgy működik, hogy a bajuszkapcsolóval beindítod a motort, és addig megy, ameddig a benne lévő kapcsoló a fix tápra köti (a kapcsoló kikapcsolása után ne álljon le csak a művelet végén). Magyarán a kapcsoló ki és be kapcsolására is egy teljes törlés végezzen.
Itt az történt, hogy elmozdítottad a motort (a benne lévő kapcsolót), levetted a testet, és rákapcsoltad a kapcsolón keresztül a gejzír motorjára a +12V állandó feszültséget.
Normális jelenség... de azért, ha valaki nem érti az összefüggést, meglepő!
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
válasz Atuska75 #5902 üzenetére
Ahogy Marci írja.
Ha lebontod a kormányburkolat alját, van egy bilincs a kapcsolók környékén (könnyen megtalálható nincs más ott, és a csavar is elég emberes), aminek a lazításával el lehet mozdítani a kormányoszlopon a kapcsolókat! Előbb a kormányrúdon lévő automata kapcsoló bütykét mozgasd fentebb (figyelem a pozícióját NE változtasd, mert azzal a ki-be kapcsolás szögét változtatod!), azt is egy csavar kilazít, fentebb, vissza.
Aztán addig húzod a kapcsolót amíg bírod (azért óvatosan a vezetékeket ne szaggasd ki ). Csavar meghúz, index "autómata" beállít. Burkolat visszatesz, örül.
A fedél felső részét nem kell levenni hozzá, együtt mozognak.
Ja, nekem a Felda kormányból a duda, és a légzsák kontakt gyűrű ki van szerelve. Ezért majdnem teljesen rá tudom tolni a kormányra.
Retro
-
Marczi80
tag
válasz Retro DJ #5904 üzenetére
Köszönöm a gunyoros megjegyzést.
Én ezt a bekötési rajzot néztem (1992-es Forman 135 LS). Ez alapján a hátsó gejzírre a jobb bajuszkapcsoló felső kábelének (3-assal van jelölve az autóban) 5-ös vezetéke megy direkt. Ugyanezen kábelköteg 4-es vezetékén +12V-ot kapok, ha ráfordítom a kulcsot. Ha a kapcsolót magamfelé a 2. pozícióba húzom, akkor a kapcsoló a 4-es és 5-ös vezetéket zárja (ami ugye 12 Voltot ad a hátsó gejzír motorjának, aminek a másik vége a karosszériához van testelve), tehát felfogásom szerint a hátsó ablaktörlő nélkül is el kellene indulnia.
Nekem valahogy nem tűnt fel sem az ábrából, sem nem tűnt logikusnak, hogy az ablaktörlőn keresztül kapná az áramot-
És még egy valami... Nem kötöttem le a motort, szépen lassan befejezte a hátsó rész a működését. Előbb a gejzír vacakolt (aztán teljesen megállt) majd a hátsó ablaktörlő is.
Most cseréltem csak ki a bajuszkapcsolókat az ünnepek alatt, és csak az ablaktörlő indult be , a gejzír pedig a hétvégi szétszedéskor nagy meglepetésemre. Tehát amikor az ablaktörlő már működött, a gejzír sztrájkolt, amikor megindult, akkor pedig a testkábellel matattam, indult be-magától...[ Szerkesztve ]
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Retro DJ
aktív tag
válasz Marczi80 #5909 üzenetére
Csak annyit akarok írni, hogy a két dolog (ablaktörlő motor és ablakmosó motor) egy helyről kapja a tápellátást. Hogyha az egyik végére kötsz egy tápot (véletlen) akkor működni fog egy másik fogyasztó.
Este, ha lesz egy kis időm, akkor csinálok egy rajzot és megérted!
[ Szerkesztve ]
Retro
-
rob210
nagyúr
válasz Marczi80 #5909 üzenetére
Pedig ha figyelmesen elolvasod amit "jó szándékkal" írt, akkor megérted mit mond.
3 szállal van megoldva amiből 1 szál közös a másik két szál felcserélése pedig mindegy mert az rögtön kapcsol.A legegyszerűbben úgy tudom elmagyarázni, hogy ha van a kocsiban két akumlátor és mind a két aksiról el van húzva a + is meg a minusz is a motorra de a + ugyan azon a kábelen fut akkor mindegy melyik minuszt kötöd a motorra működni fog.
Renault power
-
Marczi80
tag
válasz Retro DJ #5910 üzenetére
Ezt megértettem elsőre is, csak kicsit megzavart, hogy másodszorra leírtad ugyanazt... Azt hittem én értettem valamit félre.
Viszont továbbra is kérdéses: Az ablaktörlő ment, a gejzír nem kapott áramot - nem volt rendes kontaktus az ablaktörlő visszatérő ágáról?
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Retro DJ
aktív tag
válasz Retro DJ #5900 üzenetére
Megnéztem a jeladót.
Két kivezetése van, az egyik az ellenállásrétegre van vezetve, a másik a mozgó részre.
Nem tudnál véletlen betenni egy képet, a Favorit jeladóról?
--- megnéztem a jeladó képeket. Szerintem Neked a sárga és a test között kellene mérni ellenállást (vagy a Test és valamelyik másik kimenet között, ha a tippem nem jött be).
Tehát az Felicia egyik kivezetését le kell testre kötni, a másikra pedig szerintem a sárga csatlakozóját kell dugni.
Jónapot !
[ Szerkesztve ]
Retro
-
-
Favókás
csendes tag
Na most akkor az a kérdésem, hogy a feliciásban miért van 1-el kevesebb vezeték, és a favoriton miért nem tudtam értékelhető ellenállás eltérést mérnem ?
A felicia szépen dolgozott 10-300 között a favorit be volt "ragasztva" egy értéken.(arra most nem emlékszem, hogy mennyi volt)
Kéne szereznem egy felicia műszert akkor talán jobban tudnék sakkozni.
(asszony nem engedi szétszedni az övét vajon miért ??) -
Favókás
csendes tag
-
Retro DJ
aktív tag
Hát, az én autómmal nem tudom mi van.
Tartaléknál tankoltam rá 8 v. 10 litert. Most a számláló ~350 km-nél van, és most vagyunk tartaléknál műszer szerint.
Kérdésem a tapasztaltabbakhoz. Mi a pontosabb tartalék? A sárga lámpa, vagy a műszer?
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
Mit jelent a "Tudtam mikor fekszik a mutató"?
Itt van egy mutató, emlékeid szerint ez mit jelentett?
Most az a tervem, hogy kijárom a benyát belőle. Látni szeretném, hogy hol a vége! Van tartalék a csomitartóban, szóval ha megáll a szekér az sem gond.
Egyedül a leülepedett résztől tartok egy kicsit, de majd meglátjuk...
Retro
-
Favókás
csendes tag
válasz Retro DJ #5926 üzenetére
Én lehúztam a mutatót és úgy raktam vissza, hogy a piros tetején legyen amikor még van benne 8 liter körül.
Amikor tele tankoltam (valamikor réges régen...) akkor a mutató fent járt a fellegekben és jó ideig le sem jött, és kanyarodáskor sem mozdult meg.
Végül is szerintem "kicsi" a skála és vagy nagyon fel megy és ott marad sokáig vagy nagyon engedi lemenni, mint a te esetedben is.
Szerintem inkább a lenti rész a fontosabb, és teli tankot már rég nem engedhettem meg magamnak.
A leülepedéstől nem kell tartanod, mert van szűrő a rendszerben elég. -
Favókás
csendes tag
-
Retro DJ
aktív tag
Retro
-
Atuska75
tag
válasz Retro DJ #5937 üzenetére
Zsír ilyet akarok én is, de olyan áron adják hogy ahhoz minimum másik munkahely kéne
Azt mondta a bontós a sima óra 5 ez ha véletlenül van akkor 8-10, mondom neki: "akkor sokáig ott marad" legalábbis részemről.Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Retro DJ
aktív tag
válasz Atuska75 #5938 üzenetére
Nem dicsekedni akarok, de ezt ingyen kaptam (egy tanítható ablaktörlő intevallumkapcsoló mellé (3ezer)). A kijelzője rossz volt. Véletlen ráakadtam egy amcsi webshopban (valami 170 Ft) a kijelzőre... Ma megjött! Az eredmény látható!
Ma a véletlen elém sodort egy LG LAC-M5600R CD játszót USB aljzattal (9e Ft).... Hát nem sokat gondolkodtam! Most éppen azt kötöttem be tesztre...
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
-
Favókás
csendes tag
válasz Retro DJ #5936 üzenetére
Látszatra semmi különbség nem volt csak mikor beraktam akkor tűnt fel, hogy nem feszül úgy a ház fedele.
Kivettem a kukából a régit, és az új alacsonyabb volt jó pár milivel.
Közel egy hét volt mire szereztem egy jót az a hét elég volt arra, hogy utána karbit is pucolhattam, mert tele lett finom porszemekkel. -
Favókás
csendes tag
válasz Atuska75 #5938 üzenetére
Nekem tavaly tavasszal sikerült szereznem egy ilyen órát.
5 Mátyásom bánta...
Akkor úgy gondoltam nagyon drága, de ha azt mondod 8-10 akkor már nem fáj annyira, viszont ha azt nézem, hogy egyesek ingyen jutnak ilyen kincsekhez akkor viszont...
Ugyebár ki korán kel órát lel. -
Atuska75
tag
válasz Retro DJ #5947 üzenetére
Na akkor ezt megoldhatjuk egyszerűen, nekem adod és nem fog zavarni a színe Vedd tudomásul hogy irigy vagyok. De komolyra fordítva használd egészséggel.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Atuska75
tag
válasz Retro DJ #5926 üzenetére
Az enyém akkor megy le ennyire ha leveszem a gyújtást. A piros tetejénél megáll az autó mint a szög, viszont ha tele tankolom akkor se megy föl a felső vonal fölé csak addig.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel