Új hozzászólás Aktív témák
-
Tomasso72
csendes tag
Sziasztok,
Ma elkezdtem volna kicserélni a toronycsapágyakat, mikor jobban belemászva az autó lelkivilágába, a kormányösszekötő gömbfejekre esett a választás, hogy azok nyekeregnek, nem a tornyok. Ki lett mindegyik tömve zsírral, mert tök szárazak voltak, holnap próba, remélem, ez volt a baja A megvásárolt cuccokat beszámíttatom a gyújtógyertyák árába, ha tényleg nem kellenek
CsakakSkoda :)
-
Retro DJ
aktív tag
No, sracok 3. fokozatban 115. Az meg belefer?
Megvolt ma a szerviz. Roviden annyit, hogy a motorbol valami iszonyat fekete koolajtermeket engedtunk le. A csere utan KVA jo lett a motor hangja. A csere utan amint megjelent az olajnyomas hihetetlen megvaltozott. Nagyot csodalkoztam.
Sajnos a ket hatso fekdob kukas, a pofak is, valamint a kerekcsapagy is . Az elso lengescsillapito tehermentesito gatloi kivannak, a porvedoket mar lattam (meg is vettem), sajnos a rudfejek nem zsirozhatok, mert a gumi nem birna ki a szetszedest, szoval az is csere. A valto rudazat harmonikaja is szakadt. A szerelo cimbora a Felicia szimeringet javasolna. Az porvedos ajku, de nem lehet porvedo harmonikat tenni ra.
Nemi anyazas mellett bekerultek a dobbetetek is.
Kicserelodott a feltengelyek harmonikaja. Megvolt a szelephezag ellenorzes (mindegyik erteken volt). Viszont gyorsitaskor tovabbra is csorog. Van a vakumdobnal egy gyanus cso, azt meg kicserelem.
Csereltem gyertyakat is. Brisk D17YC volt benne. En D14YC-t tettem bele. A hezagjuk is inkabb 0,4 volt, mint 0,7. Szerintem a szerelo csak belerakta ra se nezett a gyari hezagra.
Kesobb nyomok nehany kepet![ Szerkesztve ]
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
-
Retro DJ
aktív tag
Kicsit elkapott a sírógörcsöcske... A diagnosztizált hibák (hátsó dob csere, 2x 2 fékbetét, hátsó kerékcsapágy, első fékcsövek, rúdfej, sebváltó szimmerig + porvédő, lengéscsillapító tehermentesítő, toronycsapágy) alkatrészei kedvezménnyel 30e Ft körül lesz.
Hm....
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
Kb. 10mp-ig ment ezen a sebességen, illetve utána feltornásztam ötösben 130-ig, de mivel a gyújtás nincs rendben (szerintem), ezért nagyon ellenkezett, szóval lelassítottam.
Megértettem, ez van gyertya ügyben és pont.
Sajnos a szerelés nagy részét nem én végeztem (bár megtehettem volna, háromszor ennyi idő alatt, és nincs is csápos emelőm, stb).
A motor belsején én is meglepődtem, remélem, hogy a sűrűbb olajcserék, és a gáz, majd megteszi a hatását.
Van javaslatod a váltó porvédő/szimering ügyben?
[ Szerkesztve ]
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
Még egy kérdés, ma teszteltem a hőgombát, jónak bizonyult. Viszont a hűtő motornak az első 20-30 mp-ben kenetlen visító hangja van (tipikus szárazon futó siklócsapágy hang).
Lehet ez ellen valamit tenni?
Retro
-
-
Retro DJ
aktív tag
-
Marczi80
tag
válasz Atuska75 #5518 üzenetére
Mit értesz kenőspray alatt? Csak mert nekem a fűtés ventilátora szokott télidőben panaszkodni. Én eddig arra gondoltam, hogy szétszedem, és a tengelyt megzsírozom - WD40el próbáltam, de az csak ideig-óráig hatásos...
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Atuska75
tag
-
rob210
nagyúr
válasz Marczi80 #5519 üzenetére
Én ezt értem szerelő paszta alatt csak javasolni tudom.
Itthon a mosógép motorja kezdett el hangosodni levettem az oldallapot befújtam a motor tengelyét azóta szépen csendben hasítRenault power
-
Marczi80
tag
Fogalmam sincs, hogy pontosan melyik részrol van szo, de tavaly majusban voltak hasonlo tuneteim. Ha kitekertem teljesen a kormanyt, akkor recsegett-ropogott. En lecsesztem, es egy jo ido utan ott tartottam, hogy a kerek roppant egy nagyot, es rangatta a kormanyt. Kis kanyarnal siman elment, de nagyobbnal szornyu volt. Valami ilyesmim volt tonkre, ha jol emlekszem...
In a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Marczi80 #5527 üzenetére
A nagy recsegés inkább féltengelycsukló. Itt csak szorul a gömbfej. Ha kitekerem a kormányt és meglógatom a kocsit, szépen hallani a hangot, ha megfogom a kormányösszekötőt érezni ahogy szorul a gömbfej. Holnap megrendelem. Kenni nem érdemes, mert át van szakadva a gumiharangja.
-
Tompie
őstag
Tudtok ajánlani valami jó emelőt? mert ma cserélnem kellett kereket és a gyári Csehszlovák emelővel nem volt egy leányálom Esetleg olyat amit tudok hordani magammal a csomag tartóban és kis helyet foglal el
[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
Az összes krokodil emelő ilyen.
De azok elég nagyok vannak a csigás emelők azt tudom javasolni, ha jó de a gyárinál egyszerűbbet szeretnél.
Itt meg egy kész menetfelszerelés szvsz nem is túl drágán.Renault power
-
Tomasso72
csendes tag
válasz manlions #5525 üzenetére
Szia manlions,
meg nem szűnt, mert a külső kormányösszekötő gömbfejek ropogtak nálam és hát vasárnap nemigen volt nyitva autósbolt, ahol azonnal kaptam volna , így totál bezsíroztuk, megjárattuk ( jobb lett mint volt), de még nem 100%, mivel a kormány fogasléc végén lévő gömbfejeket nem zsíroztuk be, illetve a toronycsapágyat se szedtük szét, biztos az is kíván némi zsírzást, vagy cserét majd.
Viszont holnap belevágok egy nagyobb projektbe: motor ki, kinyomócsapágy csere, meg kuplungtárcsa ellenőrzés és csere, vízpumpa felőli motortartó gumibak csere, meg a hengerfejemet kell megnézetnem, mert nagyon úgy néz ki, hogy magas hőmérsékletű motornál eszi jobban vizet, a főúton való poroszkálásnál nem szomjazza annyira. Múltkor 2x bekapcsolt a hűtőventim a sok lassú menetben meg volt egy Bp-i császkálásom, a max-ról lement a víz a kiegyenlítő tartályban a minimumra...
CsakakSkoda :)
-
Atuska75
tag
válasz Retro DJ #5523 üzenetére
Csak kívülről egy hajlékony csővel benyomtam neki ahova csak értem. Szétszedni nem érdemes mert akkor már jobb bezsírozni ha szét van szedve.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Retro DJ
aktív tag
Tudom, hogy van akit már kicsi untatok. Azért elmesélem mit törpént ma.
Szóval megcsinálták az "ürge"védelmet, ami hát, hogy is mondjam... szóval az a folyadék amit szétpermeteztek az üregekben, meglehetősen híg volt, nem gondolom, hogy jelentős hatása lenne...
Aztán kicseréltem a vákumdob csövét.
Ezek után visszaraktam az ajtó kárpitokat (pontosan visszaragasztottam a gyári fóliát). Emiatt ez egész kb. másfél órát tartott (ugye le kellett pucolni az ürgevédő és a régi ragasztó maradványait).
Aztán lemostam kívülről a kicsikét.
Közben gondolkodtam, hogy hogyan lehetne zenét csinálni az autóban. Mert ugye igény lenne, de sajnos a megfelelő fejegységre most nincs pénzem. A kazettás rádiót kihajítottam, szóval maradt a csend. Aztán jött a gondolat, hogy vettem én annó, egy motoros erősítőt ami memkártyáról vagy USB-ről játsza az MP3-at. Szóval amíg nem lesz fej, addig befaragtam, hogy ne üljünk csendbe. Hátulra betettem 1 db hangszórót, szóval SSAS! Super Skoda Audio System!
Lenne egy kérdés:
Miért van, hogy erőteljesebb gyorsításkor továbbra is csörög az autó? A vákumcső csere óta valamennyivel jobb, de még nem 100-as.
Itt egy filmecske, várom a javaslatokat!
Kösszer!Retro
-
Atuska75
tag
válasz Retro DJ #5534 üzenetére
Az enyém is olyan mint egy csörgőkígyó szerintem a lánc b@szakszik de mondjuk gyújtásállítás után halkabb lett egy kicsivel
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Retro DJ #5534 üzenetére
Amikor a szelepek beállítását néztétek, akkor meg lettek nézve a tolórudak is? Ha csak egy is görbe, az szépen tud kerepelni gyorsításkor. Amikor méred a szelephézagot, meg kell forgatni a tolórúdját az adott szelepnek, ha nagyon lötyög akkor cserélni.
Mennyi most a szelephézag?
[ Szerkesztve ]
-
Atuska75
tag
válasz Retro DJ #5540 üzenetére
Ilyesmi az enyém is, de főleg emelkedőn magasabb fordulatszámnál teszi, meg egy kicsit sík terepen is gyorsításkor. Olyasmi hangja van mint a régi 2 ütemű Trabantoknak amikor erőlködtek.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Atuska75
tag
És te olyankor mennyivel mész mert nekem az 80 km/h 5-ben 2000. 90-nél nekem 2300-at forog. Illetve amin nagyon meglepődtem 5-ben 50-nél csak 1200
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Retro DJ
aktív tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Mobilinternet
- Kerékpárosok, bringások ide!
- EA Sports WRC '23
- Videó stream letöltése
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- További aktív témák...