Új hozzászólás Aktív témák
-
FeniX-
aktív tag
Hogy ne maradjon ma sem bejegyzés nélkül az oldal, leírom, hogy hétvégén mi is kicseréltük a váltóban az olajat, aminek az eredete ismeretlen volt. 1 liter, "sáros" trutymót engedtünk le és szépen ment bele az új oil.
Valamint - legnagyobb bánatomra - most 5 nappal a lambda szonda kicserélése után ugyanúgy előjöttek a lefulladós, nemindulós, erőtlen-es problémák... hálátlan egy dög ez az autó.. :-)
mindegy, a hónap végén levizsgáztatjuk.[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
Sziasztok.
Amióta meg van a formanom,a fűtőventillátor egyes fokozaton nem fúj levegőt.Igazából nem is ez a problémám.Általában kettes állásban használtam,eleget fújt úgy is.
Most viszont azt vettem észre,hogy kettes állásban is a hármas fordulatán forog.
A forgó kapcsoló ment tönkre,vagy az előtétellenállás lehet-e a hibás.Utóbbiról semmi féle infórmációt nem találtam.Egyáltalán lehet-e kapni cseredarabot?
Feliciába létezik több féle gyártótól,gondolom favoritba ez nem csereszabatos.
Ha van tapasztalatotok,kérem írjátok meg.
Üdv. -
bringasisti
Topikgazda
válasz bringasisti #14153 üzenetére
Lényeges hogy az ellenállás watt értéke az eredetivel azonos legyen mert a szerepe az hogy mikor a legkisebb fordulaton használod a motort akkor ha nem indul el a forgórész mert meg van szorulva akkor az ellenállás égjen le nem a motor. Ha sokáig nem használtad a ventilátort ezért kell a legnagyobb fordulaton kipróbálni és ha teljesen felveszi a fordulatot csak utána tenni a részterhelésre.
BENEFON DELTA--------N8
-
vil59
tag
válasz bringasisti #14154 üzenetére
Köszönöm a segítséged.
Amint lehetőségem lesz,kiemelem a fűtőmotort és megvizsgálom a környékét.Megtaláltam a gépkönyvbe a motor és doboza rajzát.Meg is van említve az előtétellenállás,de nincs bejelőlve,hogy hol található...(gondolom mennek rá vezetékek)
Majd írom,az észrevételeim.
Üdv. -
bringasisti
Topikgazda
Ezt még én se szereltem. A faros Skodán a motor közvetlen közelébe volt. Olyan mint egy kihúzott rúgó. Meg kell nézni hogy a Favorit és ami Felicia alkatrészt mondtál azonos teljesítményű motorhoz való? Feliciában ha jól tudom van légkondis változat is. Motor Watt a lényeg
BENEFON DELTA--------N8
-
djtatar
újonc
helló Segítség kéne mert már nem tudom mit kéne csinálni van egy 90 s favoritom menet közben le ált és aztán újra indult ezt többször megcsinálta az alapjáratot nem tartotta kipucoltam a karbit ujj gyertyát raktam ujj elosztó kábelt ujj elosztó fedél és minden jó volt egy út erejéig és most rosszabb a helyzet nem akar beindulni ha beindul akkor se megy mindegyik henger talpig gáz lassan nagyon lassan megy föl a fordulatszám mérő 30 másodper után elindul mind a 4 henger olyan mind ha már rendben lenne de aztán lassan leáll mint ha kifogyna a benzin és fekete füst jön a kipufogóból és a favorit leáll és megint nem indul be a gyertyákat kivetem és korom feketék meg tisztítottam vissza raktam és megint ugyan ez a folyamat
-
Kisbatyu75
tag
Sziasztok!
Műszakiztatni kellene az autót, Szigetszentmiklós (Csepel) környékén tud esetleg ajánlani valaki egy szerelőt (megbízható, nem drága), aki átnézi, javítja, és el is intézi a műszakiztatást?
Előre láthatóan a féltengelyeket és a fékeket rendbe kell rakni. A féket lehet megcsinálom, de a féltengelyekhez nem nyúlnék.mobil: Xiaomi Mi 9T PRO; PC:intel i7-7700
-
djtatar
újonc
válasz bringasisti #14158 üzenetére
a fordulat szám merő üresben talpig gáz és 500 tol nem megy fejeb majd 30 másodper után talpig gázzal elindul rendesen aztán újból elkezd ingadozni és végül ledöglik az ác pumpa olajos mikor kiveszem miért van ez és javítható e lehúztam a csövet és elkezdtem pumpálni és nem jön egyenletesen a benzin de van egy másik ac pumpa ami nem pumpás fel raktam és azzal se megy beindul és végül megáll tartály csöveket kitisztítottam
-
bringasisti
Topikgazda
válasz djtatar #14161 üzenetére
Nem mindent értek ahogy írod. A fordulatszám mérő mindig a valós motor fordulatot mutatja? Mert van hogy a motor ha nem is jár egyenletes fordulaton a műszer jár össze vissza nem a pillanatnyi értéket mutatja. Ilyenkor vagy a gyújtás elektronika a szar vagy a jeladó. Az AC ha levetted a motorról és ott a talpánál olajos az rendben van. Pumpálásnál az AC szakaszosan ad benzint ahogy a kar megy a felső végállásba. Ha nem jön a benzin rendesen akkor a motort kicsit meg kell forgatni mert az AC és a vezérműtengely nem jó állásban van. ( sebességbe teszed a kocsit és gurítod fél métert ) ( nem önindítóval)
BENEFON DELTA--------N8
-
Kisbatyu75
tag
Tudja valaki, hogy milyen dobfék lehet egy 1990-es skoda favoritban? Bárdinál nézegettem az árakat, és kétféle mérettel létezik fékdobból , az átmérőjük azonos 200mm, de pl. a magasság méretben van eltérés, amit nem tudom hol mérnek, és a csapágy méretben van nagyobb eltérés.
mobil: Xiaomi Mi 9T PRO; PC:intel i7-7700
-
bul07
nagyúr
Haverom rendelt egy Skoda Octaviat 1.4 (150Le) száraz automata váltó
December közepére ígérték neki a megérkezést
Csak ugye nyári gumikkal jön, így kellene felni+téli gumi
A skoda ajánlata nem rossz csak nem szép a felni(mármint a AZW „Polar”)Így néznénk esetleg máshol és ehhez lenne olyan kérdésem
Mik a feni adatok amivel keresni lehetne, ezen az oldalon kiválasztva a típust vagy 8lehetőség jön fel és nem értek annyira hozzá hogy ki tudjam választani melyik jó hozzá
Esetleg Debrecenbe nem e tudtok jó felni gumis boltot, ahol azért választék is van és meg is lehet nézni őketRemélem ez már jó fórum
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Kisbatyu75 #14163 üzenetére
Osztás a lényeg hogy milyen fel mihez kell
BENEFON DELTA--------N8
-
djtatar
újonc
válasz bringasisti #14162 üzenetére
Meg próbáltam de nem segített sőt most olyan a helyzet hogy be sem indul nem tudom mi lelte picit forgat és annyi próbáltuk meglök ni de semmi a motor nem forgat akkumulátor is le merült de tolásra be kéne indulnia vagy valami jelet adnia hogy be akar indulni de semmi ac pumpát újat vettem szóval már nem tudom mi legyen
-
bringasisti
Topikgazda
válasz djtatar #14167 üzenetére
Van egy módszer amivel pontosan meg lehet állapítani hogy az üzemanyag karburátor vagy a gyújtás a hibás. Én rengetegszer csináltam még az S100 idejében. MINDENKI A SAJÁT SZAKÁLLÁRA. Leveszed a légszűrő tetejét és denaturált szeszt 40 centi magasról a karburátor torokba CSEPEGTETSZ öninditózás közben félgázon. Azért olyan magasról mert ha szar a gyújtás láng csap ki a karburátor torokból és meggyullad a kezedben a denaturált szesz. Azért denszesz mert az teljesen mindegy milyen arányban keveredik a levegővel tökéletesen ég. Ha sikerül beindulnia azt nézd hogy azért áll le esetleg mert nem töltöttél elég denszeszt, vagy más miatt. A valahogy jár a motor a fordulat számláló a motor hektikus forgásával szinkronban mutat változó értékeket. A gyertya hézagot a felére nyugodt a üsd össze a próba idejére, száraz kegyen és ne kormos
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
vil59
tag
válasz bringasisti #14156 üzenetére
Szia.
Szereztem egy bontott előtétellenállást.Megtakarítottam és 1600-as polírpapírral felhúztam mindkét érintkezőt,a négy lábát is.
Most ismét jól működnek a fokozatok.A motor maga könnyen kijött,adta magát.A régi ellenállás korrodált volt.A réz mindenhol zöld volt már.Még az is lehet,hogy a gyári préselt szegecsei sem vitték át az áramot.
Amúgy a két rugótekercs nem volt megégve.
Köszi a segítséget! -
vil59
tag
válasz bringasisti #14154 üzenetére
-
mcfly72
tag
válasz bringasisti #14168 üzenetére
Nem inkább nagyobb hézag kellene a gyertyáknál, nem akarok okoskodni , de lehet , h nagyobb szikra köllene? Nem?
a csoda csak a skoda
-
bringasisti
Topikgazda
válasz mcfly72 #14172 üzenetére
Még a fatengelyes világban mikor roncs autókkal jártunk és nem volt pénz új aksira télen ha nem forgatta meg a hideg motort következőt csináltuk: kivettünk 2 gyertyát a gyújtás sorrend szerint és a másik kettőnek összeütöttük a hézagot egész picire. A hervadt aksi megforgatta a motort mert egymás után két hengernél nem kellett sűríteni a levegőt, és ezért mikor jött a sorba az összeütött gyertyás henger lendületből forogva a nyomás alatt a kis hézagon átütő szikra elindította a motort. Persze 2 henger ment 2 hengerben nem volt gyertya rángatott meg pöfögött de meg lehetett vele melegíteni a motort és az aksit kicsit rendbe tenni. Gyertya vissza hézag vissza irány a célállomás.
BENEFON DELTA--------N8
-
mcfly72
tag
válasz bringasisti #14174 üzenetére
Na oké, én arra gondoltam, hogyha nagyobb lenne a szikra biztosabb robbanást produkálna a motorba, a lepukkant akksi az más, az gond.
a csoda csak a skoda
-
vil59
tag
válasz bringasisti #14171 üzenetére
Szia.
Lenne még egy kérdésem fűtőmotor ügyben.
Az egyes fokozat újra nem fúj levegőt.Észrevettem,hogy a motoron a két szénkefe nem mozog a tartójában.A szorító rugóját félretoltam,próbáltam kihúzni a tokból,de meg sem mozdúltak.Lehet,hogy erősebben kellett volna,egy kis csipesszel kihúzni.
Ha lesz több időm,rápróbálok.
Okozok-e a motornak meghibásodást,ha így működtetem még egy darabig? (a lényeg,megy a 2-es állás is) -
bringasisti
Topikgazda
A szénkefének kell tudni mozogni ha rugó nem nyomja mert ha nem fekszik fel a forgórész csúszó felületén ívet húz és fokozott kopás keletkezik mind a forgorészen mind a szénkefén. Nem tudom hol laksz de Pesten a Népszínház utca elején van a Műszéntermelő Vállalat boltja ott lehet venni. Ha már szétszeded érdemes cserélni.
BENEFON DELTA--------N8
-
vil59
tag
válasz bringasisti #14178 üzenetére
XVI.ker. Ha sikerül kioperálnom a helyéről,megvizsgálom miként lehet cserélni.(pl.lecsípem a vezetékről,és beforrasztom az új drótjával?)Vagy ha még elég hosszú a szénrud,akkor maradhat esetleg benne a régi,csak ki kell tisztítani a tartóját,hogy tudjon ki-be csuszkálni.Lehet,hogy a sok éves bemosódott kosz,szénpor miatt besűlt a helyére.
Kösz a tanácsért,minél hamarabb rávizsgálok. -
bringasisti
Topikgazda
Lényeg hogy megfelelő rugó erő nyomja a forgórészhez a szén kefét mert forgás közben ugrál különben. Az is lényeg hogy ha rövid a szén és oldalról van bevezetve a réz kábel akkor felakadhat szénkefe hazában ha rövid már, illetve ha fentről van a kábel a szénbe vezetve akkor ha rövid kefe esetén a szénben levő kábel végződés a forgórészhez ér. Érdemes cserélni hogy egy év múlva ne kelljen megint szétszedni. Kefe bolt: +36 1 333 7967
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
mcfly72
tag
válasz bringasisti #14176 üzenetére
Volt régen 1 tragacs ladám, az csak úgy ment hogyha az 1-es henger gyertyáját /hézag/ kinyitottam nagyra, ezt egy régi ladás mondta aki annó a rendörségen lada szaki volt. De működött a dolog. Ment mint a vadmalac, igaz fogyasztott is bővibe!
a csoda csak a skoda
-
bringasisti
Topikgazda
válasz mcfly72 #14181 üzenetére
Ennek a hézag játéknak régen volt jelentősége mikor még nem volt tranzisztoros gyújtás, mert ha az aksi feszültsége indításkor nagyon leesett a trafó nem tudott akkora feszültséget adni hogy a szikra nyomás alatt is átüssön. Ezért ütöttük össze a hézagot hogy könnyebb dolga legyen. Ha már ment a motor akkor nyilván a gyári hézag az optimális. A jelenlegi elektronikus gyújtásnál teljesen mindegy ha minden jól működik mert inverter alapú, vagyis az elektronika az aksi feszültségtől függetlenül mindig ugyanazt a szekunder teljesítményt ( szikrát) produkálja. Én csak azért javasoltam a hézag időleges csökkentését mert valami nem kerek és hátha beindul a motor és akkor lehet egyesével kiszúrni melyik alkatrész a hunyó
BENEFON DELTA--------N8
-
vil59
tag
válasz bringasisti #14180 üzenetére
Köszönöm,értek mindent.Szerintem még az eredeti 23 éves darab van benne.Majd elviszem a Műszén boltba,ha kiszedtem,hogy lássák mit kérek.Az a biztos.
Kösz az infót is! -
mcfly72
tag
-
vil59
tag
válasz bringasisti #14182 üzenetére
Igen,ahogy írtad,a favoritba már inverteres a szikra képződés.Ezért van az,hogy bármilyen gyújtótranszformátort nem lehet beletenni,csak olyat,ami evvel kompatibilis,mivel összhangban van a gyújtásvezérlő egységgel.ZC=SE.
-
djtatar
újonc
válasz bringasisti #14168 üzenetére
a probléma meg oldoldott nagyjából az autó újra beindul és már tudom hol a probléma az ac pumpánál van valami ha leszerelem a motorról akkor pumpál de mikor felhelyezem a motorra akkor néha megy szívja a benzint néha nem az ac pumpa végét mi mozgatja ami a motorba kerül ott lehet valami probléma
-
djtatar
újonc
válasz bringasisti #14187 üzenetére
[kép]nem ami a motorba megy azt bent a motorba mozgatja valami ? és az ac pumpán föl pumpalom a benzint mindig keménynek kel lennie mert nekem utána puha a kar amivel a benzint pumpálom
[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
válasz djtatar #14188 üzenetére
A vezérműtengely közepén ahova az AC karja benyúlik van egy " dudor " és az emeli a kart ( egy kis fényes kopást is lehet látni) mozgatja a membránt, szívja a benzint. Régen ránézésre pont ilyen volt az AC csak alig észrevehető mértékben rövidebb a karja ami a motorba log és ezt egy vékonyabb bakelittel szerelték. A mostani AC minimálisan hosszabb kar és a vastagabb bakelit. Mikor jó volt minden akkor ez ebben a variációban volt fent? Csavard le az AC tetejét pillanatra forgasd meg a motort es látod hogy a membrán mozog e rendesen.
BENEFON DELTA--------N8
-
Kisbatyu75
tag
Sajnos nekem is gondok vannak az autóval. Nem indul. Az üzemanyag ellátást kizárnám, a gyertyák benzintől nedvesek indítózás után.
A gyújtási rendszert hogy tudom részegységenként tesztelni? (Gyújtó elektronika, trafó, elosztó, rotor, kábel, gyertya. Ezekből a rotor, elosztófedél, kábel, gyertya cserélve volt kb. két hónapja)
Indítózáskor az indítómotor teker, és akár ha hidegindítóval, akár csak gázpedál pumpálással próbálom indítani, nem indul, nem kapja el. Néha indítózáskor buffogó hangot ad, nem tudom az mi lehet.
Jelenleg ilyen elektronika van a mi kocsinkban: [link]
Máshol látok ilyet, amire azt írják, hogy jó minőségű: [link]
Ez ugyanott csak olcsóbb:[link]
Ha cserélni kell érdemes a drágábbat venni?mobil: Xiaomi Mi 9T PRO; PC:intel i7-7700
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Kisbatyu75 #14190 üzenetére
Húzd ki az elosztó fedélből a trafó kábelt és egy fa segítségével szorítsd a motor fém részéhez úgy hogy egy centi szikraköz legyen a kábel vége és a test között. Megforgatod a motort és látod van e szikra. Ha nincs akkor se biztos hogy az elektronika a hibás a jeladót is vizsgálni kell
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
vil59
tag
válasz Kisbatyu75 #14190 üzenetére
A gyújtótranszformátort úgy kell felerősíteni a helyére,hogy ne kapjon földet a kasztni által.
A gyújtásvezérlő egységnél meg az a fontos,hogy tökéletes legyen a mínusz érintkezése a fémvázzal.
Ugyanez érvényes az összes csúszóérintkezőre.Legyen meg az ellenállás nélküli áramátmenet.Sokat tud rontani a helyzeten,ha korrodáltak a csatlakozók.Sokan nem figyelnek erre,pedig ez számtalan hibaforrás okozója.(Kérdezz meg egy feliciást,biztos tudna mesélni...) -
vil59
tag
válasz bringasisti #14191 üzenetére
Szia.
Írtad a jeladót.Mikor én szenvedtem az alapjárattal,ki tudja,mennyire szólt bele a játékba,de az volt,hogy a jeladó 4-es csillagtárcsa téglalap kivágása nekem olyan
szinten ki volt nagyobbodva,hogy messziről rá lehetett dobni a vákumos tengelyre,akkor is beletalált volna.Ráadásúl a szembenálló négy tüskéből,kettő nem függőlegesen állt.Ki tudja,hideg motornál okozhatta-e a sok köszörülést.Persze,ez csak egy lehetőség a sok közül,amin akkor végig mentem.-mégegyszer nem vállalnám be... -
Kisbatyu75
tag
Köszönöm a tippeket, remélem megvan a hiba oka! A rotornak, (amit amúgy kb két hónapja cseréltem), a belsejéből kitört egy pöcök, így nem fordult rendesen. Ma vettem egy újat (Orlik), este kipróbálom. Az elektronika test érintkezését tegnap felcsiszoltam, a sarukat is megpucoltam. Remélem tényleg csak ennyi volt.
Tényleg, a karbantartási útmutató írja, hogy a gyújtáselosztóban valahol meg kell olajozni valamit. A tetején látok egy filc korongot, arra cseppentetem egy kis olajat, de kell még máshol is?[ Szerkesztve ]
mobil: Xiaomi Mi 9T PRO; PC:intel i7-7700
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Kisbatyu75 #14194 üzenetére
Igen a lényeg hogy kitekered a hernyócsavart beindítod a motort és fecskendő segítségével úgy nyomsz be olajat hogy az ékszíj közben nem szedi le a kezedet
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
vil59
tag
válasz bringasisti #14196 üzenetére
Hova testeled le a trafót?
Arra gondoltál,hogy a trafó fémházát fémesen összekötöd a karosszériával? A ladáknál volt típushiba,hogy rossz helyre tették és állandóan áthúzott a kasztnira.És kimaradt a gyújtás.
Én még ki is reszeltem a trafó felfüggesztési fémfüleit nagyobbra,nehogy a két tőcsavar hozzáérjen és letestelődjön.Alá meg tettem gumilapot,az anyák fém alátéteit is lecseréltem gumikarikákra.
Ha valami miatt nem sűlne ki a szikra a gyertya elektródán,akkor a trafóban önkisülésben vezetődik le.Én nem hiszem,hogy a kasztni lenne erre hivatott.(engem már zsibbasztott le direkt szikra)
De ha nem így van a dolog,teszem vissza testre.Vagy az elektromos rajzon kifelejtették a földlekötését ábrázolni.
Üdv. -
vil59
tag
válasz Kisbatyu75 #14194 üzenetére
Azt írod,kitőrt a rotorból egy pöcök és nem állt a helyén.
Igen,az baj ,ha nem a megfelelő irányba néz...
Én viszont direkt kitőrtem a felfüggesztési furatjának az aljából kb
2-3 mm-ert és így el tudtam fordítani jobb irányba ezt a távolságot.
Majd ebben az állásában rögzítettem fixre.Amiatt csináltam,mivel a fordulatszám emelkedésével a vákumos és a röpsúlyos is balra húzza vissza az alaplapot ill.a rotort,tehát a szikra ilyenkor nagy távon húz át az elosztófedél tüskéjére.
Ez a gyertya végén csökkent energiát jelent.
Evvel a módszerrel nincs hosszu szikra képződés,kevésbé égnek be a fedél réztüskéi.Kicsit hosszabb üzemidő után,jól lehet látni a rotor csúcsán,a rézlemezen azt,hogy hol megy át a szikra alapjáraton és hol,mondjuk 2500-on. Ez nálam kb.5-6 mm. hosszu szűrke csík.Bal oldalán 1mm.,jobb oldalán kb.2mm.fényes
réz felülettel.Ez azt jelenti,hogy extrém esetet kivéve,különböző előgyújtási értékeknél mindig egyforma a szikra hossza.
Üdv. -
bringasisti
Topikgazda
Új hozzászólás Aktív témák
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest