- Linux - haladóknak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Célkeresztben az OnlyFans, amiért pornót nézhetnek a gyerekek
- Linux kezdőknek
- PDF topik
- Milyen NAS-t vegyek?
- Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
- DIGI internet
- Proxmox VE
Új hozzászólás Aktív témák
-
Norbert@270
csendes tag
SOS-be tudna valaki egy jól működő karbit?Esetleg 1javítókészletet amiben tűszelep is van,mert nem találok.
-
pentoda1
csendes újonc
válasz Mágus2 #13501 üzenetére
Hiába foglalkoztam vele (annak ellenére, hogy nem volt tervben), semmi látszatja nincs, illetve van. Gyanítom legalább most már a hüvely aljánál is szivárog a víz. Mivel az olajbeöntőn folyamatos fagyállós nedvesedés van. Hiába lazítottam a fejet óvatosan, nehogy megpattanjon a hüvely a tömítésnél...
A hüvelyeket meg én biztos, hogy ki nem veszem... Egyenlőre így marad. Emulziósodás még nincs. -
bringasisti
Topikgazda
Hengerfej szerelésnél az a lényeg hogy kézifék és a váltó üresben mert mikor szerelsz rá támaszkodsz a kocsira, kicsit bemozdul és a váltó a dugókat mozgatja és megemeli a hüvelyt.
BENEFON DELTA--------N8
-
Kz_NTV650
újonc
Kedves Fórum lakók!
Remélem sikerül segíteni mert MEGOLDOTTAM az alapjárati problémát.
vissza tekintés:az volt A Hibajelenség hogy hullámzott az alapjárat.a hiba keresését ott kezdtük Légszűrő le , átnéztük a vákumcsöveket (egy kis trükk volt mert a légszűrőt és karbit összekötő kics gumicsövet egy 6os csavarral bedugtuk hogy zárt legyen a légrendszer) utána lehúztuk az alapjárati mágnes szelep elektromos csatlakozóját és akkor is járt a motor.Normális esetben le kellene állni a motornak.
Túl dúsul a karbi ez a hiba oka.Kap benzint rendesen Először tűszelep és úszó vizsgálat hogy mekkora a benzin szint.Tűszelepet és úszót cseréltem (2500ft) ha már meg van bontva.az utángyártott úszó kb 20perc után meg adta magát vissza régit. kicsit javult de még mindig hullámzott az alapjárat.
A Karbi oldalán oldalán van egy dúsító membrán szelep" renault jel alaku "amit 2 csavar fog.Azt leszedtük és csodák-csodája el volt szakadva a gumimembrán és Ömlött be a benzin a karbiba.El szeparáltuk hirtelen egy papírtömítéssel a próba kedvééért és lám megnyugodott az alapjárat sokkal jobb lett.Na irány a bolt ba másikért.aznap nem volt csak 4 nap után sikerül szereznem egyet tőlem 100Km-re.(ez is megérne egy misét) Beszereltük és máris kulturáltabb lett a járása(1600FT komplett).Még kicseréltem a gyorsító membránt(980ft) is ha már szerelünk.A régi beállításokkal pörgött a motor nagyon aztán vissza tekertük az alapjáratot és kezdtük előlről a beállításokat.
Először a karbi oldalán a keverék állító csavart lőttük be. Amikor nem dadog a motor hanem simán jár akkor jó mert az alapjárati mágnes szelep fix levegőt az a karbinak.Utána beállítottuk az alapjárati fordulatszámot a hátsó hosszú csavar segítségével.olyan alacsonyra sikerült levenni hogy nem ismerek rá
Vissza szereltük az egészet és most simán jár és gyorsan indul hidegen- melegen kis gázzal.
Jó kis gép ha be van állítva
Elnézést hogy kissé részletesen írtam de remélem sikerül segíteni néhány márkatársnak.Most az a probléma hogy nem tud bemelegedni hosszú úton a mostani hidegben (kb 30km)
A termosztátra de majd utána nézek. -
mgergo01
újonc
Sziasztok!
Még mindig szenvedek a favoritommal.Azt vettem ma észre,gyorsító membrán csere alatt,hogy alap helyzetben fullra nyitva van a fojtószelepem.Hol lehet azon állítani,hogy alapban zárva legyen?
Ezért nem tudom szerintem rendesen beállítani.
Előre is köszi. -
mgergo01
újonc
válasz bringasisti #13508 üzenetére
Sziasztok!
A gyújtás gond megoldódott.Hiába tettem be új gyújtás jeladót,nem működött rendesen.Vettem ma egy újat,azzal most úgy néz ki,hogy jó lesz.
Az alapjáratom viszont nem akar jó lenni.Beállítottam a keveréket+alapjáratot.Tökéletes 800-850-es volt.
Másnap megint felakadt 1500-on,hiába melegedett fel...
Valakinek tipp?
Köszönöm. -
mgergo01
újonc
válasz bringasisti #13510 üzenetére
Hogy kéne állnia melegen?
-
rbertkrl
aktív tag
Sziasztok !!
Faternak van egy 93-as Favorit GLX-e és hatalmas gondokkal küzd. Az autó régebben, mikor megvettük kettesben rángatott, nem gyengült el, csak rángatott. (nem tudom mikor lett véve, kb. 4 éve) Most viszont már azt csinálja, hogy néha menet közben is olyan szinten berángat(fokozattól függetlenül), hogy a jó múltkorába egy kereszteződésben sikerült leállnia a motornak, utána indult azonnal, de utána is rángatott. Egyre jobban zavarja ezért kérte, hogy ha tudok akkor próbáljak megkérdezni valakit, vagy valakiket. Ezért is írtam be ide. Láttam mennyien megcsinálták saját maguk a kocsijukat stb. Apám a karbira tippel, a szerelő biztosat nem tud mondani (hentes egyébként, de a falu 15 km-es körzetében csak Ő van) ezért gondoltam, hogy megkérdezem, hátha valami házilag is megoldható tippet tudnátok mondani. Előre is Köszönöm.
Az ámokfutás a jövő tömegsportja.
-
bringasisti
Topikgazda
válasz rbertkrl #13514 üzenetére
Amikor rángat akkor a fordulatszámláló valótlan értékeket ad, tudod hogy alacsony fordulaton mész és 3-4 ezer a mutatott érték a hiba pillanatában akkor a gyújtás jeladó vagy elektronika a hibás. Ha a karburátor miatt akkor be szokott csörögni ( oktáncsörgés) és megtorpan a kocsi.
BENEFON DELTA--------N8
-
rbertkrl
aktív tag
válasz Mágus2 #13516 üzenetére
Azt mondja, hogy minden új benne, a kábelek, elosztófedél és a gyertyákat pár napja cserélték. Az előbbire is válaszolva: Ahogyan leírtam a gyújtással nincs probléma akkor, így mindenképpen a karburátorra lehet fogni a dolgot?
Szerk.: A megtorpanás a jó kifejezés arra, amikor rángat.
[ Szerkesztve ]
Az ámokfutás a jövő tömegsportja.
-
dsandor
csendes tag
válasz bringasisti #13445 üzenetére
13445-ös hozzászóláshoz. Úgy néz ki, hogy teljes a siker: a kép nagyon sokat segített. Más forrásból megtudtam, hogy a bimetáll helyzetén lehet állítani.A tengelyét egy hernyócsavar rögzíti. Ezt meglazítva, majd a szívatófedélből kilógó hatszög keresztmetszetű tengelyvéget megfogva lehet kis mértékben forgatni az egész bimetált. Sikerült majdnem annyira elfordítani a hurkot, ahogy bringasisti képén látható. De ez már elegendő volt, így már becsukja a csappantyút. 1200 körül van a fordulat hideginduláskor, eztán mire a vízhőmérséklet olyan 50-60 fok lehet, már ki is nyitja teljesen. Köszönöm mindenkinek s segítséget, különösen bringasistinek.
[ Szerkesztve ]
-
rbertkrl
aktív tag
-
bringasisti
Topikgazda
válasz rbertkrl #13521 üzenetére
Nem tudom hogy ez a kiadás még pumpálós AC a motor oldalán, vagy a tankban elektromos AC a lényeg hogy ha a benzincsövet lehúzod akkor mechanikus AC esetén pumpálás elektromos esetén gyújtás segítségével kell dolgoztatni, és akkor rendesen jönni kell a benzinnek. Azért gyanus nekem mert mondtad hogy kezdetben a 2 fokozatban csinálta és ott forgatjuk a legjobban és ha keveset szállít a pumpa esetleg azért dadog.
BENEFON DELTA--------N8
-
goldblum
csendes tag
válasz rbertkrl #13521 üzenetére
Az előző válaszhoz (bringasisti) kapcsolódva...
Nos, az AC miatt simán előfordulhat az említett hibajelenség, én is cseréltem már emiatt AC-t. Viszont némi kiegészítés - nem a kötekedés, pusztán a pontosság miatt:A Favoritokat NEM szerelték elektromos AC-vel, kizárólag mechanikussal. Különbség van viszont a '91 (VW-korszak) előtti modelleknél, ahol az AC-n még megtalálható egy kar, amivel manuálisan is pumpálható a benzin, illetve ezeknél külön szűrő és ülepítő van ráépítve, valamint cserélhető a membránjuk. Az újabb típusoknál - és vélhetően a ti '93-as autótok is ilyen - már nincs sem ülepítőtartály, sem kézi pumpáló kar - és nem is javíthatóak. Amúgy mind a kettő féle AC-t a vezérműtengely hajtja meg mechanikusan.
Azt, hogy elég benzint pumpál-e, nagyon nehéz ellenőrizni. Elvileg, ha lehúzod a karburátoron lévő fehér pohárról a csövet, belevezeted a végét egy edénybe, majd megkérsz valakit, hogy önindítózzon, akkor meg lehet állapítani, hogy nyomja-e az üzemanyagot a szerkezet. Viszont azt sajnos csak pontos méréssel lehet eldönteni, hogy adott fordulatszámokon (pontosabban adott percenkénti löketszám esetében) elegendő mennyiséget nyom, vagy sem. Én jártam már úgy, hogy egyszerű próbával úgy tűnt, mintha megfelelő lenne, mégis kevés benzint nyomott, így bizonyos körülmények között nekem is bedadogott, le-leállt a motor. Az AC cseréje után a hiba eltűnt. Elég egy kis kopás a rendszerben (jellemzően azon a karon, amit a vezérműtengely mozgat), máris kevesebbet nyom, mint szükséges. A gyári javítási utasításban egyébként le van írva pontosan, hogy adott percenkénti löketszámoknál mennyi üzemanyagot kell nyomatnia a pumpának, de mint mondtam, ezt otthon gyakorlatilag nem tudod lemérni.
Mindezek alapján én azt tanácsolom, hogy szerezzetek be egy új AC-t és szereljétek fel. Ennyi idős autónál nem tartom egyébként sem feleslegesnek a cserét.
Remélem, segíthettem valamit...
-
rbertkrl
aktív tag
válasz bringasisti #13522 üzenetére
Új AC megrendelve!! Írom a továbbiakat, hogy mit sikerült okozni vele. Köszönöm a segítséget mindenkinek.
Az ámokfutás a jövő tömegsportja.
-
goldblum
csendes tag
Valamikor '91-ben került a Skoda a VW fennhatósága alá, akkor(tól) rengeteg apróbb-nagyobb változtatást végeztek a típuson. Hogy konkrétan az új típusú AC-t mikortól szerelték, azt nem tudom így hirtelen megmondani, utána kellene nézni. Az biztos, hogy a '90-esen még a régi fajta volt, de pl. nekünk volt egy '93-as GLX, azon már az új fajta volt. Jelen probléma szempontjából viszont nincs túlzott jelentősége a kérdésnek.
-
-
KisApám
addikt
Sziasztok!
Megjelent egy "csudaérdekes" probléma a Skoda Octavia Tour (2005.11.) kocsimmal. Menet közben magától elindul csak úgy az elülső ablaktörlő, és nem alap, hanem a dupla sebességű törléssel. Menet közben gondol egyet és hajrá. Csak úgy sikerül, ha sikerül, rövid időre menet közben kiiktatnom ezt, ha bekapcsolom a hátsó ablaktörlőt - hatalmas megoldás... Majd később lekapcsolva a hátsót, az elülső egy időre "elhallgat", ha elhallgat, majd újra kezdi a törlést. Olyan is volt, legalábbis úgy éreztem, hogy 1-es és 2-es fokozatban menet közben erősebb gázadásnál a bekapcsolt hátsó ablaktörlő a gázadással együtt hamarabb törölt az időzítésénél...??? !!!
MI lehet a gond?[ Szerkesztve ]
̿ ̿ ̿ ̿ ̿'\̵͇̿̿\з=( ͡ °_̯͡° )=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿ ̿ ̿ ̿ ... ... Memento Mori
-
rbertkrl
aktív tag
válasz bringasisti #13535 üzenetére
A hiba továbbra is fennáll. Az elektronika rendben, akkor most? A karburátorral mit lehet csinálni házilag?
Az ámokfutás a jövő tömegsportja.
-
golden2002
újonc
Tisztelt Uraim!
Mekkora lehet a Skoda 120L AC pumpának a szállító nyomása? Van értelme külső elektromossal kiváltani?
A beindulásnál talán segítene...
Előre is köszönöm!
Golden2002 -
Mágus2
Közösségépítő
válasz golden2002 #13538 üzenetére
Úgy volt tervezve, hogy elég legyen a motornak. Azért van rajta a kis kar, hogyha sokat áll és elpárolog a benzin a karbiból, akkor ne kelljen sokat tekerni.
Kell rá egy rendes eredeti pumpa(nem VIKA, ami kínai), jól be kell állítani a karburátort és a gyujtást és pöccre fog indulni.
[ Szerkesztve ]
-
rbertkrl
aktív tag
válasz bringasisti #13540 üzenetére
Ahogyan írtam, fater vezet, de egyébként általában alacsony fordulatszámon, vagy tök logikátlanul, szóval megyünk felfele az emelkedőn, felpörgeti fater és randomba az emelkedő háromnegyedénél berángat, akkor fater ad neki egy kis gázt, aztán volt mikor az idegességtől a 4500-ig hajtotta szegény kocsit, akkor biza nem rángatott. Közben kapott új olajszűrőt, meg légszűrőt.
Szerk.: Ez csak egy darab példa volt, hidegben például van mikor nem hajlandó, csak betolással elindulni. Ez ritkán esik meg, de így nem lehet hosszabb útra elindulni vele, mert megbízhatatlan.
[ Szerkesztve ]
Az ámokfutás a jövő tömegsportja.
-
bringasisti
Topikgazda
válasz rbertkrl #13541 üzenetére
Azt elfelejtettem mondani hogy hideg motornál a gázpedált csak megbökve 5 másodperc alatt indul bármilyen hideg van, melegben meleg motornál kicsit hosszabb az indítás és a pedál részleges nyomja tartásával át kell szellőztetni a motort, 15 másodperc is lehet.
BENEFON DELTA--------N8
-
Ysthvaan
csendes tag
Üdv mindenkinek! Sikeresen hazaértünk Bulgáriából. Most már van időm is a járgányra. Az a nagy kérdésem, hogy a jobb külsőcsukló 3-4 mmes játékával mit tudok kezdeni, mert marhára idegesítő ahogy az új csukló kopog. A másik oldalon is van egy pici (1-2mm játék, de az csöndben van), rossz úton nagyon csúnya hangja van.
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Ysthvaan #13544 üzenetére
Nehéz kérdés de talán; az hogy hosszirányban sokat mozog azt ki lehet egy méretre gyártott alátét segítségével küszöbölni, az hogy sugár irányban van játéka azt meg kell szokni. Nem tudom mi adhat oly ön hangot amit írtál mert a féltengely másik vége tud csúszkálni 3-4 centit és az gyári érték. A külső csukló hosszirányú hézagolásában tudok segiteni
BENEFON DELTA--------N8
-
Ysthvaan
csendes tag
válasz Mágus2 #13546 üzenetére
Csak nagyon kis terhelésnél (gázadás), terhelésváltásnál, vagy gurulva ad hangot. És csak rossz úton. Ha megrángatom jellegzetes hangja van, ezt hallom ekkor is. (Toronycsapágy, szilentek jók (2 évesek, gyáriak), nem lógnak). A régi csuklónak is ennyi játéka volt csere előtt, a hang is ugyan az volt. Van egy pici oldalirányú játéka is, nem csak hossz irányú. Lehet a féltengely rossz? Keressek egy bontott jót? Csak ötletelek
-
pentoda1
csendes újonc
válasz bringasisti #13504 üzenetére
Úgy néz ki nem használ....
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Telekom mobilszolgáltatások
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Linux - haladóknak
- Formula-1
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Discord
- További aktív témák...
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000