- Bejutott az európai 5G-be az Amazon
- Még több AI-generálta reklám jön a Facebookra és az Instagramra
- Egyre nagyobb a hatása a választásokra az AI-generálta képeknek
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Több stúdiót is bezár költségcsökkentésként a Microsoft Xbox részlege
Új hozzászólás Aktív témák
-
vil59
tag
Sziasztok!
Mint új tag,de már rég óta olvasom a rengeteg hozzászólást és most jutottam a végére.
93-as Formanom van,10 éve van nálam.Amit saját erőből tudok,azt megoldom.
Volt olyan hibám,amit általatok sikerűlt rendbehozni.
Van egy olyan problémám,hogy amikor a kormányt jobbra tekerem,erős,szoruló
nyekergő hang hallatszik,de nem tudom megállapítani,hogy a motortérböl,vagy a
kormányoszlopból származik-e.
Kérném a segítségeteket.
Údv. -
vil59
tag
Köszönöm a meglátásaitokat.
atr: A toronycsapágyak pont két éve voltak cserélve,mert felűl már befért a kisújjam.
De gondolom,ez még nem jelent semmit...
rob210: A kormány tekerése jobbra ütközésig egyre nehezebb és a nyikorgás is hangosabb ilyenkor.
A fogaslécet egy éve ellenőriztem,a kormányművel szembenállva a jobb oldali pórvédőt eltolva,jobbra alákormányozva,szinte a teljes fogasléc hossza látható.Ott volt zsír,de kapott újat.A bal porvédő alatti csukló is.
_Amint meglesz a megoldás,leírom.
Üdv. -
vil59
tag
válasz rob210 #14004 üzenetére
Köszönöm a segítséget,megvan a kormány hibája.
A jobb szélsö gömbfej és a fogasléc közötti axiál csukló beállt,kézzel is alig lehetett elfordítani.
Teljesen száraz volt a perselye.Ugyan volt a porvédő gumin kb.fél centis repedés.Lehet,hogy emiatt tünt el belőle a zsír? Most kapott egy bontott összekötő rudat és mintha az egyenesfutása is stabilabb lenne.
Üdv. -
vil59
tag
Igen,ahogy írtad, nekem is melegben jobban nyekergett.Ha meg bekapcsolt a hűtőventillátor és még az is ráfújta a forró levegőt,akkor már kimondottan nehezen lehetett végállásig tekerni.Ennyire beleszól a hőtágulás?
Mindenesetre,most az új csukló kétszeres zsírmennyiséget kapott.
Most kis sebességnél is nagyon könnyü a kormány.
Üdv. -
vil59
tag
válasz Kisbatyu75 #14015 üzenetére
Szia.
Az én 93-as formanom ac. pumpájánál van bakelit (kb.1cm.vastag)és elötte,mögötte a háromlyukas tömítések.Ez egy távtartó lemez.Ha nem lenne ott,akkor a pumpa mozgatórudja túl mélyen nyúlna be a blokkba és tönkretenné a szivattyú mozgató tüskéjét.
Úgy tudom,hogy a régi típusu ac-hoz nincs szükség erre a bakelitre,(a vízzsákos)mert annak röbidebb a mozgatókarja. -
vil59
tag
válasz bringasisti #14019 üzenetére
Igen,akkor ezek szerint a régi 120-asomon,az elöző tulajdonos nem tette vissza ezt a lemezt.
Az a kocsi,5 évig volt nálam és előfordult,hogy 90 km/h körül mintha nem kapott volna a karbi elég benzint.Ajánlották,nézzem meg a vízzsákot,mert tele van és ezáltal vizes a benzin.Akkor tünt fel,hogy vadi új a pumpa.
Persze,nem ez volt a hiba oka,hanem a megszakító kalapács-üllő volt beégve és messze nem 0,4 volt a hézag. -
vil59
tag
válasz bringasisti #14021 üzenetére
Igen,ez a baj,hogy a gyártó,egy szérián belül is több megoldást kínál és ha nem figyelünk oda,jöhet a probléma.
-
vil59
tag
válasz Kisbatyu75 #14018 üzenetére
Tehát,akkor ezt a témát jól kitárgyaltuk.
Mint most kiderült,a régi típusu ac-hoz is kell,de a vékonyabb bakelit.
Engem az zavart meg,hogy anno az enyémböl,mikor cserélték,kispórolták ezt a lemezt.Azért hittem,hogy nem kell alá.
Próbálj meg szerezni egy ilyen vékonyabb távtartót.Én a szlovák Párkányban beszereztem már egy-két hiánycikket.
--A motorblokk mosása nekem sem volt egyszerü,körülmények híján.Voltak helyek,ahol vastagon volt olajsár,de sehol nem volt keményen rászáradva.Avval kezdtem,hogy éles műanyaglappal lefejtettem ezt a néhol 3-4 mm vastag lerakódást.
Evvel a nagyját leszedtem,majd Brigéciollal mindent beecseteltem.Flakon vizek mentek rá,közben egy durvább szőrüvel tisztítottam.Ezt a műveletet eddig ismételtem,mig teljesen tiszta lett.A konyhai hideg zsíroldót viszont nem használtam,mert jobb a béke. -
vil59
tag
válasz bringasisti #14023 üzenetére
Igen,a törés veszélye fennáll.
Akkor nálam valaki alapos munkát végzett,hogy távtartó nélkül szerelte vissza.
Egyszer leszedtem ellenőrizni,de abból csere lett,mert azt vettem észre,hogy a működtető karja,kb.80%-ban üresben,ellenállás nélkül dolgozik és úgy fél,egy centit mozog csak munkaütemben.Azon csodálkoztam,hogy még szállított üzemanyagot.
Na ná,hogy bakelit nélkül ment vissza a helyére... -
vil59
tag
válasz bringasisti #14027 üzenetére
Igen,a három rögzítési pont stabil helyzet.
Mikor cseréltem a formanon,fel sem tettem az újat,mert már messziről láttam,hogy az ac. felfekvő talpában van egy nyolcas.Felhelyeztem egy kifúrt sík lapra és billegett vagy 2 mm-t.
Szenvedtem vele,mire sikerült síkba csiszolni.
Kicsit még mindig szivárog,lehet,dupla papírtömítés kellene alá.
Sajnos,már gyárit nem kapni. -
vil59
tag
válasz Kisbatyu75 #14030 üzenetére
Igen,elég beszédes a kép,nem csoda,hogy nem vetted észre egyböl az alátétet.
Jól látni a motortömbre rákövesedett réteget.Sajnos némely hajlathoz,sarokhoz nehéz hozzáférni.Beletelt jó pár délutánom,mire feloldottam az olajréteget.Amint látom,neked valami érdes lerakódás van rajta.Sokkal hatékonyabb lesz a motor hőleadása,ha eltávolítod ezt a koszt. -
vil59
tag
válasz bringasisti #14032 üzenetére
Mikor hozzám került a forman,nagyon rossz állapotban volt.Fogalmam sincs,hogy került rá annyi olajsár a motortömbre,mert miután letisztítottam,évek múlva sem vettem észre,hogy valahol is folyna a tömítésekből olaj.Az is relytély,hogy kerülhetett a karburátor kimenő vízcsőcsatlakozás belsejébe homok.Mert mikor leengedtem a hűtővizet és lehúztam a gumicsövet,annak belsejében,csomó sár volt lerakódva.A kiegyenlítő tartály alsó kifolyónyílásánál is belül,körben ugyanez.Viszont a termosztátház és maga a gumicsövek belseje,valamint a hűtővíz tiszta volt a tartályban.
Nem kell nekem mindent érteni... -
vil59
tag
válasz bringasisti #14034 üzenetére
Köszi,soha nem gondoltam volna,hogy ilyen kémiai folyamatok lejátszódnak a víztérben.
Ezt a jelenséget csak az első tisztításnál tapasztaltam,mikor megvettem a kocsit,2006-ban.Akkor megvettem a legdrágább alumíniumbarát,foszfát,amino,nitrit,borát,szilikát-mentes rózsaszínü P12-t,melyet azóta is használok.1800 egy liter,3 évente cserélem a hűtővizet.Nem tudom,az elöző tulajdonos mit tett bele,de amióta ezt a koncentrátumot használom,nem találtam ilyen lerakódást sehol.Csak legfeljebb egy kevés üledék a kiegyenlítő alján,de gondolom ez még az elhanyagolt állapot maradványa.
Valahol olvastam,hogy három év után a legjobb minőségü fagyálló is besavanyodik és elveszti a funkcióját.Ettől félek,lehet,hogy ezentúl,biztos,ami biztos,nem várom ki a 3évet... -
vil59
tag
válasz Kisbatyu75 #14044 üzenetére
A karburátorra csatlakoztatott benzincső bilincse alatt is van egy szűrő.A cső levétele után,ki lehet szedni a karbiból.
-
vil59
tag
válasz Kisbatyu75 #14044 üzenetére
Ja,van ott még benzinszűrő,eszembe jutott. Múlt évben cseréltem üzemanyag szintjelzőt,mert hamisan mért.Ennek az egységnek van egy hosszabb szívócsöve,a tank aljáig ér és a végére rá van húzva egy 3-4 cm. hosszú szívókosár.Ha ez nincs elég mélyen,hajlamos lecsúszni onnan.
A karburátor oldalában nekem ott van a benzingőz leválasztó pohár,annak az aljában is van egy kör alaku szita.
Van még egy szűrő,ez a gyorsító csőben van,a rugó és a visszacsapó szelep alatt.Ez egy finom szövésü háló,mert szűk a befecskendező furata.Nekem egyszer sikerült cserélni ezt a gyorsító fuvókát.
Úgyhogy van itt biztonság bőven...
- Egyéb iránt,nekem mindegyik szűrő tiszta volt,habár a tankban lévő eldeformálódott,de nem volt lyukas. -
vil59
tag
válasz bringasisti #14049 üzenetére
Az én formanomon sokkal bonyolultabb volt beállítanom az alapjáratot,mivel teljes mértékben el volt piszkálva.Ez hozzá nem értő módon amiatt történt,mert a kiszolgáló egységek is hibásak voltak: repedt dúsító membrán,szakadt karbi talp,hamis levegőt szívó pillangó szelep tengely.Ezeket a hibák mind kihatással voltak nem csak az alapjárat ingadozásra,hanem a menetteljesítésre is.
Első körben gyújtáskihagyásra gondoltam.Megoldottam,hogy saját szememmel lássam az alapjárati és magasabb fordulatszámu szikrákat,amint átugrik a pipa végéről a gyertyára.Erőteljes,kékesfehér,1cm. hosszú íveket húzott át.A megfelelő,135-ös motorba való,Brisk D17YC gyertyákkal nézve.Tehát a gyújtásrendszer hibátlan volt.Gondoltam,esetleg a gyertya lehet zárlatos,ezért ugyanezt a műveletet megismételtem,ugyancsak belevaló,NGK BP6 EFS típussal.Ugyanúgy ingadozott,nem javúlt a helyzet.De legalább tudtam,hogy az elektromos rész rendben.
Ezután kapott fém karbi talpat,új dúsító egységet,
a pillangó szelep jobb oldali kimenete csapágyat,ott letömítve a beszívott hamis levegő ellen,a karbi fedelet tusírral összecsiszoltam a felfekvő felületre,mert billegett és a tömítésnél szivárgott (folyt)a benzin.
Végül megtaláltam a hibát. Elöttem úgy kompenzálták az alapjáratot,hogy egyáltalán forgásban tartsák,hogy az alapjárati (üresjárati)csavart olyan szinten becsavarták,vagyis kinyitották az 1-es pillangószelepet, hogy az alapjárat már szinte nem is a keverék csavartól kapta a benzin mennyiséget,hanem a pill.szelep feletti porlasztó cső kimenetéből,szabályozatlanul.Sűrün csepegve,ami a torok fala és a szelep éle között sorozatos dugulást okozott.
Végül így az alapokról indúltam az alapjárat beállítással: CO csavar 1 ford.ki, pill.szelep 0,4mm kinyit. Co-nak kevés volt 1ford.,most 2,5-ön áll. A Co értékem kb.2-3% így. A pill.szelepet ehhez az álláshoz képest állítottam be a csavarjával,meleg motoron 700 ford/perc,amit ingadozás mentesen tart. -
vil59
tag
válasz bringasisti #14051 üzenetére
Igen,az elektrónikus gyújtás már kiküszöből sok kellemetlen hibát.
Sajnos,én nem értek az ellenállás kiméréséhez,mármint,hogy a szikra megfelelő intenzitásu legyen.Nekem az is elég,ha látom,hogy nem rózsaszínü...
Annyi tudok,hogy vigyázni kell,mert 3 helyen lehet ellenállás és ezek nem üthetik egymást,nem adódhatnak össze,mert akkor lecsökken az égéstérbe jutó energia nagysága.Ha van ellenállás a rotorban,akkor nem lehet a gyertyapipában és a gyertyában sem.Akkoriban kicseréltem a gyertyákat,mert DR 15Y volt benne és láttam a katalógust,melyben a D17 YC kell bele.Ez ugye "R" betü nélküli,tehát nincs benne ohm.Vagy a kábel pipában van,vagy a rotórban.Kicsit gyanús nekem ez a dolog,mert mikor menetközben be van kapcsolva a rádió,de csak AM-középhullám sávon,erősen serceg.Alapjárati,kis ford.számon ritkábban perceg,vagyis hallanám,ha valamelyik henger nem kapna szikrát.Erröl a jelenségröl csak annyi tudok,hogy a szikra a gyertya földelésén keresztül az akkuban testelődik végleg.Lehetséges,hogy nálam gyújtásellenállás hiánya miatt serceg a rádió?
A rotor érintkező lemeze nincs beégve,de a gyújtáselosztó fedélben a négy réztüskén mélyebben ott az égésnyom.Pedig már az összes gyertyapipa henger érintkezőjét kijjebb nyitottam,hogy biztos legyen a tartós érintkezés.
Van nekem gépkönyvem,csak hiányosak az oldalai és mindig az hiányzik,amire szükségem lenne... -
vil59
tag
válasz mcfly72 #14065 üzenetére
Szia.
Az elején nekem is komoly fejfájást okozott a formanomon az alapjárati ingadozás.
Pár hozzászólással elöbb,már írtam erröl a problémámról,melynek megoldása eredményeképp,teljesen stabil lett az alapjárati
ford.számom.
Zárójelben hozzáteszem,hogy mikor leesett a ford.számom(kb.700-ról,600-ra),akkor a kipufogó cső végén kihagyott,majd utána erősebb erővel (kisebb durranással egybekötve)távozott a kipuf.gáz.Tehát időnként kihagyott egy-egy henger.Mint írtam,elektromos hibára gondoltam,de késöbb kiderült,hogy hamis többlet levegő,ill.karbi beállítás volt a gond.(co)
--Próbáld meg visszaolvasni...
Üdv. -
vil59
tag
válasz bringasisti #14077 üzenetére
Nagyon nem akarok beleszólni a válaszodba,vagy közben voltak változtatások,nem tudom.Mint írtam,ezt a dúsító egységet is cserélnem kellett,mert repedezett és kinyúlt állapotban volt.
Ennek a működése nálam pont fordítva van.
Ha elveszem a gázt,bezáródik a folytószelep,alatta vákum keletkezik,ami egy csatornán keresztül magához húzza a dúsítómembránt,ezáltal záródik a szelepülés.Ha viszont nyílik a pill.szelep,alatta megszünik ez a vákum és a dúsítóban lévő rugó előre tolja a membránt és nyílik a gumikarikás zárószelep.De ez csak egy bizonyos folytószelep állásnál következik be.
Motorféknél a dúsítószelep zárva van,mivel ilyenkor csak az üresjárati csőböl jut be benzin a torokba.
Valamikor volt is abból vita,mikor van több fogyasztás: alapjáraton,vagy motorféken.Mindenesetre nem tudtunk dűlőre jutni,máig sem.
Üdv. -
vil59
tag
válasz mcfly72 #14075 üzenetére
Igaz,nem tőlem kérdezted,hogy honnan tudod,szakadt-e az a dúsító membrán.
Hát onnan,hogy kicsavarod a két csavarját és kettéválasztod a házat,azért,hogy szemügyre vehesd a membrán állapotát.
(fél deci benzinveszteség a kádból).
Mert,ha ez repedt,akkor átszivárog az üzemanyag a vákumtérbe,onnan pedig a folytószelep alá,a torokba.Lesz szép alapjárat,plusz minusz 200.
Tehát,akkor itt mi a megoldás?
Üdv. -
vil59
tag
válasz mcfly72 #14088 üzenetére
Igen,azt jól teszed,ha leellenőrzöd a dúsítómembrán állapotát.Ha nem tudod,hány éve van benne,én nem szórakoznék vele,hanem vennék bele vadi új egységet.Ha visszateszed a régi"még jó az"membránt,akkor lehet hogy egy év múlva elkezd szivárogni.
Én dolgoztam olyan automata gépeken,melyek éjjel-nappal üzemben voltak,évekig.El kellett kerülni,az alkatrészkifáradási hibalehetőséget,ezért akkor is cseréltek egységeket bizonyos idő után,mikor az még hibátlanul működött.
A lényeg,hogy érdemesebb a biztosat választani,nem ér meglepetés.Egyáltalán nem drága és utána nyugi van.
Üdv. -
vil59
tag
válasz mcfly72 #14088 üzenetére
Egyébként,alapjárat ingadozásnál,ha a karbit kizárjuk,akkor feltétlenül meg kell vizsgálni a gyújtáselosztón belül egy-két gyenge pontot.
Mekkora a holtjátéka a rotornak + - körirányban.
Csak max.1mm a megengedett,ez is csak azért,mert a kapcsolódó fogaskerék nem lehet holtjáték mentes.Ugyanígy pár tized mm.van a tengely acélgyűrüje és az átmenő stift között.Ha nincs jól központosítva az alsó és a felső tengely egymáshoz képest,ez a kis -szándékos-kotyogás egyenlíti ki a két felet.A gyűrű alsó hornya beilleszkedik az alsó tengely bemarásába,de itt forgás közben csak pár század a játék.
Ezek a hézagok összeadódnak és így jelentkezik az az 1mm.
A hiba ott van,hogy a stift edzett,a tengely nem.Emiatt egy idő után kikoptatja a tengely furatát a stift,egészen tojás alakura.Ezért lötyög rossz esetben akár 10mm-ert a rotor.Vele az egy tengelyen lévő 4-es csillagtárcsával együtt.
Emiatt alapjáraton is széles tartományban szóródik az előgyújtási érték.Akár +10,-10 fokot is elérhet.Mivel ez állandóan fennáll,az alapjárat hullámzik.
Sajnos ez a stift gyári új elosztónál is lötyög a furatában,holott az acélgyűrű két ellentétes furata is elég a nem kívánt elmozdulások kompenzálására.Ezt onnon tudom,hogy én már évekkel ezelött fixre ütöttem be ezt a stiftet és semmi gondom sincs vele.(4.2-es fúrószárból csiszoltam bele)Gondolom azért nem túlfedéssel ütik be,hogy szétválasztható legyen az alsó tengelycsonk a felsőtöl. Még van két hibalehetőség,mely extrém eltérésénél komoly előgyújtási pontatlanságot okoz:
a tengelyek legalján van a meghajtó fogaskerék,ez stifttel van rögzítve elfordulás ellen.
Nem kotyoghat. A másik hiba,ha a röpsúlyok két visszahúzó rugója nem feszes alaphelyzetben vannak.Mivel alapjáraton még nem nyithatnak a röpsúlyok,de emiatt szabadon rángatódznak,melyek hamis előgyújtási értékeket közvetítenek.
Bocs,ha hosszú voltam.
Üdv. -
vil59
tag
válasz bringasisti #14103 üzenetére
Hello.
Köszi,hogy meglítetted a vezérműláncot,mint lehetséges okot a holtjátékokra.
Észrevettem,hogy mikor kézzel előre tekerem a főtengelyt,bármilyen fokállásba,ehhez bizonyos erő kell.Ez rendben is van.Viszont visszafelé is tudom fordítani,kb.3 foknyit,egész könnyedén.
Nem tudom,ilyenkor a dugattyu is vissza mozog-e,vagy esetleg a vezérműlánc megnyúlása miatt van ez a holtjáték?
Ha kézzel előretekerem a forgattyús tengelyt -5 fokig és ehhez rögzítem le a gyújtáselosztót,akkor vajon hol fog állni a dugattyu? -5fokon,vagy még a -3 fok is rájön.
Az a bajom,hogy nem tudom hol jelentkezik ez a holtjáték,milyen következménye lehet.
Üdv. -
vil59
tag
válasz bringasisti #14108 üzenetére
Köszönöm a választ.
Tehát,ha visszafelé tekerem a főtengelyt a könnyen elforduló -3 fokig,az azt jelenti,hogy a dugattyú is ugyanennyit megy visszafelé? A gyűrük már annyira kopottak,hogy ez nem okoz kárt.
A stroboszkóp ugye nem tudja,hogy a szikra pillanatában a vonalra állított ékszíjtárcsa (-5re) mellett,valóban -5 fokon áll-e a dugó?
Ezt azért kérdezem,mert az előfordulhat-e,hogy a dugattyú a -5fokon álló hajtókarhoz képest pár fokkal el van maradva.Vagyis ilyenkor ténylegesen,mondjuk -6-8 fokon kap gyújtást.Dugó csapszegre gondoltam.
Vagy ez nem jellemző és elhanyagolható érték,ha fenn is áll?Attól félek,hiába állítom -5fokra a jelet,ha a dugó a lógás miatt még csak -8 fokon áll.
Üdv. -
vil59
tag
válasz bringasisti #14111 üzenetére
Igen,értem a dolgot.
Ahogy írtad,a dugó a felső holtponján a főtengely körív mozgása miatt már nem tesz meg nagyobb utat.
Mégegyszer,kösz a választ és a türelmed.
Küldtem privátba. -
vil59
tag
válasz pseudopanda #14114 üzenetére
Hello.
Azt írod,van 4 ezres fordulatod és tudsz is haladni.
Csak akkor áll le a motor,amikor lelépsz a gázról?Vagy akkor is leáll,mikor felvett már egy fordulatot és közben folyamatosan nyomod a gázpedált?
Ha az elöbbi,akkor a kulcsot 0-ról fordítsd gyújtásra.Ekkor hallani kell egy kattanást,ami a karburátor hátsó felébe becsavart alapjárati mágnesszelepből jön.Ilyenkor nyitja az alapjárati csatornát.Ha ez a kattanás nem hallatszik,akkor zárva marad a szelep és nincs alapjáratod.Ugyanígy kattan akkor is,mikor gyújtásból 0-ba kulcsolsz.Zár a szelep és nincs utánszívás a torokba.
Nekem régen volt ilyen hibám,elment a mágnesszelep menetéről a test.
Üdv. -
vil59
tag
válasz bringasisti #14122 üzenetére
-
vil59
tag
-
vil59
tag
válasz mcfly72 #14131 üzenetére
Nem tudom mire gondolt az a szaki,hogy örök darab,ha nem szivárog el belőle az olaj.Attól még be kell tartani a csereperiódust.Örök olaj nincs,csak a reklámban.
Amúgy a motorolaj és a seb.váltóolaj sem lehet a favoritnál szintetikus,de még félig sem,mert megeszi a tömítéseket.
Kizárólag ásvány alaput szabad használni.Az igaz,hogy egy év használat után darabokra hullik a felépített hosszú szénlánca.Emiatt kell odafigyelni az aktuális cserére. -
vil59
tag
Sziasztok.
Amióta meg van a formanom,a fűtőventillátor egyes fokozaton nem fúj levegőt.Igazából nem is ez a problémám.Általában kettes állásban használtam,eleget fújt úgy is.
Most viszont azt vettem észre,hogy kettes állásban is a hármas fordulatán forog.
A forgó kapcsoló ment tönkre,vagy az előtétellenállás lehet-e a hibás.Utóbbiról semmi féle infórmációt nem találtam.Egyáltalán lehet-e kapni cseredarabot?
Feliciába létezik több féle gyártótól,gondolom favoritba ez nem csereszabatos.
Ha van tapasztalatotok,kérem írjátok meg.
Üdv. -
vil59
tag
válasz bringasisti #14154 üzenetére
Köszönöm a segítséged.
Amint lehetőségem lesz,kiemelem a fűtőmotort és megvizsgálom a környékét.Megtaláltam a gépkönyvbe a motor és doboza rajzát.Meg is van említve az előtétellenállás,de nincs bejelőlve,hogy hol található...(gondolom mennek rá vezetékek)
Majd írom,az észrevételeim.
Üdv. -
vil59
tag
válasz bringasisti #14156 üzenetére
Szia.
Szereztem egy bontott előtétellenállást.Megtakarítottam és 1600-as polírpapírral felhúztam mindkét érintkezőt,a négy lábát is.
Most ismét jól működnek a fokozatok.A motor maga könnyen kijött,adta magát.A régi ellenállás korrodált volt.A réz mindenhol zöld volt már.Még az is lehet,hogy a gyári préselt szegecsei sem vitték át az áramot.
Amúgy a két rugótekercs nem volt megégve.
Köszi a segítséget! -
vil59
tag
válasz bringasisti #14154 üzenetére
-
vil59
tag
válasz bringasisti #14171 üzenetére
Szia.
Lenne még egy kérdésem fűtőmotor ügyben.
Az egyes fokozat újra nem fúj levegőt.Észrevettem,hogy a motoron a két szénkefe nem mozog a tartójában.A szorító rugóját félretoltam,próbáltam kihúzni a tokból,de meg sem mozdúltak.Lehet,hogy erősebben kellett volna,egy kis csipesszel kihúzni.
Ha lesz több időm,rápróbálok.
Okozok-e a motornak meghibásodást,ha így működtetem még egy darabig? (a lényeg,megy a 2-es állás is) -
vil59
tag
válasz bringasisti #14178 üzenetére
XVI.ker. Ha sikerül kioperálnom a helyéről,megvizsgálom miként lehet cserélni.(pl.lecsípem a vezetékről,és beforrasztom az új drótjával?)Vagy ha még elég hosszú a szénrud,akkor maradhat esetleg benne a régi,csak ki kell tisztítani a tartóját,hogy tudjon ki-be csuszkálni.Lehet,hogy a sok éves bemosódott kosz,szénpor miatt besűlt a helyére.
Kösz a tanácsért,minél hamarabb rávizsgálok. -
vil59
tag
válasz bringasisti #14180 üzenetére
Köszönöm,értek mindent.Szerintem még az eredeti 23 éves darab van benne.Majd elviszem a Műszén boltba,ha kiszedtem,hogy lássák mit kérek.Az a biztos.
Kösz az infót is! -
vil59
tag
válasz bringasisti #14182 üzenetére
Igen,ahogy írtad,a favoritba már inverteres a szikra képződés.Ezért van az,hogy bármilyen gyújtótranszformátort nem lehet beletenni,csak olyat,ami evvel kompatibilis,mivel összhangban van a gyújtásvezérlő egységgel.ZC=SE.
-
vil59
tag
válasz Kisbatyu75 #14190 üzenetére
A gyújtótranszformátort úgy kell felerősíteni a helyére,hogy ne kapjon földet a kasztni által.
A gyújtásvezérlő egységnél meg az a fontos,hogy tökéletes legyen a mínusz érintkezése a fémvázzal.
Ugyanez érvényes az összes csúszóérintkezőre.Legyen meg az ellenállás nélküli áramátmenet.Sokat tud rontani a helyzeten,ha korrodáltak a csatlakozók.Sokan nem figyelnek erre,pedig ez számtalan hibaforrás okozója.(Kérdezz meg egy feliciást,biztos tudna mesélni...) -
vil59
tag
válasz bringasisti #14191 üzenetére
Szia.
Írtad a jeladót.Mikor én szenvedtem az alapjárattal,ki tudja,mennyire szólt bele a játékba,de az volt,hogy a jeladó 4-es csillagtárcsa téglalap kivágása nekem olyan
szinten ki volt nagyobbodva,hogy messziről rá lehetett dobni a vákumos tengelyre,akkor is beletalált volna.Ráadásúl a szembenálló négy tüskéből,kettő nem függőlegesen állt.Ki tudja,hideg motornál okozhatta-e a sok köszörülést.Persze,ez csak egy lehetőség a sok közül,amin akkor végig mentem.-mégegyszer nem vállalnám be... -
vil59
tag
válasz bringasisti #14196 üzenetére
Hova testeled le a trafót?
Arra gondoltál,hogy a trafó fémházát fémesen összekötöd a karosszériával? A ladáknál volt típushiba,hogy rossz helyre tették és állandóan áthúzott a kasztnira.És kimaradt a gyújtás.
Én még ki is reszeltem a trafó felfüggesztési fémfüleit nagyobbra,nehogy a két tőcsavar hozzáérjen és letestelődjön.Alá meg tettem gumilapot,az anyák fém alátéteit is lecseréltem gumikarikákra.
Ha valami miatt nem sűlne ki a szikra a gyertya elektródán,akkor a trafóban önkisülésben vezetődik le.Én nem hiszem,hogy a kasztni lenne erre hivatott.(engem már zsibbasztott le direkt szikra)
De ha nem így van a dolog,teszem vissza testre.Vagy az elektromos rajzon kifelejtették a földlekötését ábrázolni.
Üdv. -
vil59
tag
válasz Kisbatyu75 #14194 üzenetére
Azt írod,kitőrt a rotorból egy pöcök és nem állt a helyén.
Igen,az baj ,ha nem a megfelelő irányba néz...
Én viszont direkt kitőrtem a felfüggesztési furatjának az aljából kb
2-3 mm-ert és így el tudtam fordítani jobb irányba ezt a távolságot.
Majd ebben az állásában rögzítettem fixre.Amiatt csináltam,mivel a fordulatszám emelkedésével a vákumos és a röpsúlyos is balra húzza vissza az alaplapot ill.a rotort,tehát a szikra ilyenkor nagy távon húz át az elosztófedél tüskéjére.
Ez a gyertya végén csökkent energiát jelent.
Evvel a módszerrel nincs hosszu szikra képződés,kevésbé égnek be a fedél réztüskéi.Kicsit hosszabb üzemidő után,jól lehet látni a rotor csúcsán,a rézlemezen azt,hogy hol megy át a szikra alapjáraton és hol,mondjuk 2500-on. Ez nálam kb.5-6 mm. hosszu szűrke csík.Bal oldalán 1mm.,jobb oldalán kb.2mm.fényes
réz felülettel.Ez azt jelenti,hogy extrém esetet kivéve,különböző előgyújtási értékeknél mindig egyforma a szikra hossza.
Üdv. -
vil59
tag
válasz bringasisti #14200 üzenetére
Mint írtad feljebb,a trafó kőkeményen földelve van.Ebböl azt vettem ki,mint ahogy rá is kérdeztem: arra gondolsz,hogy a trafó fémházát közvetlenül hozzácsavarozzuk a felerősítő füleivel a kasztnihoz?
Mert akkor így közvetlen mínuszt kap és akkor nem magában sűl ki,hanem átmegy a karosszériára.Szerintem,ha átég a belső szigetelése,akkor átüt a testre.Emiatt nem szabad még külön rátestelni a vázra.
Maga a trafó nincs testelve a vázhoz,legalább is az elektromos rajz szerint.
A felső érintkezői,az egy másik történet.
Én egyszer kettéfűrészeltem egy trafót,mert sötétben villogott a fedél alatt.
El volt égve a belső szigetelése és átütött a fémborítására.Ha le lett volna főldelve a kasztnihoz,az nem szerencsés.Nekem mikor nem ment ki a szikra,lehetett látni a trafóban a villanást és vele egyidőben az önkisülés kattanását hallottam,amint a házra üt.
Biztos neked is megvan a rajz,de azért majd átküldöm.Itt sem jelöli a lefőldelési igényt.
Az biztos,hogy nálam nincs érintkezése a kasztnihoz,erre kínosan ügyelek,oszt mégis van szikrám...
Éljen a Skoda. -
vil59
tag
válasz bringasisti #14200 üzenetére
-
vil59
tag
válasz bringasisti #14207 üzenetére
Igen,igen.Emlékszem,mikor először összetűzésbe kerűltem a trafóval,az nekem is egyből feltünt,hogy szigetelőlap nélkül van hozzácsavarozva a kasztnihoz.Ami képet átkűldtem neked,azon láttam,hogy nincs külön oda földelve.Majd miután leszedtem a helyéröl,láttam,hogy a felerősítési pontjai nem érintkeznek fém a fémmel.Azért nem mert,maga a karosszéria festés a kilógó tőcsavar körül sértetlen volt.Ez szigetelte el a trafót a lefőldeléstől.Szerintem még most is ilyen állapotban van.Ha jó idő lenne,levenném a trafót és lefényképezném neked...
Amit pedig a kőkemény lefőldeléséről írtál,az meg az akksi minuszról megy a trafó 15-ös fülére.
A te rajzodon ki tudja,miként értelmezik azt a trafó föld jelzést.
Látod,az enyémen nem tünteti fel.
Ne vitatkozz egy villamosmérnökkel !!
(vicc volt)
Üdv. -
vil59
tag
válasz peti_s #14305 üzenetére
Vizsgán meg bukta,mert áthidaltad egy ikercsővel...
Amúgy meg az nem teljesen igaz,hogy ha nincs katalizátor,akkor erősebb a motor és jobban húz.
Ezt én is eljátszottam a formanomon és azt tapasztaltam,hogy kevésbé gyorsul,mivel a motorüzemnek szüksége van erre a folytásra.Viszont az öblítése sokat javúl.Valamit valamiért.Pedig anno én nem vettem ki végleg,csak kifúrtam hosszirányban a szűröjét 2 cm. átmérőben,mert az ami rajta volt én elöttem,azt szétvágtam és kb. kisújjnyi lyuk volt,ahol távozni tudott a füst.Meg volt fulladva a motorom...
Az újnak meg a hatásfoka=0 -
vil59
tag
Hello.
Azt vettem észre,hogy enyhén szivárog az olaj a seb.váltó tolatólámpa kapcsolójánál.Mindkét saruja lötyög.Kérdezném,ki lehet-e cserélni ezt a kapcsolót úgy,hogy nem engedem le az olajat?
Már megvettem az újat,tömítőgyűrű nem volt hozzá,gondolom a régi vissza tehető rá.Ha mégsem,alumínium,vagy réz karika a jobb választás.
Köszönöm. -
vil59
tag
válasz anthonymin #14318 üzenetére
Hello.
Nagyon régen nekem is ugyan ez a jelenség volt.
Nálam a hűtőre menő vastag cső eresztett,enyhébben más helyeken is.De menet közben végig szárazak voltak.Leállítás után nem sokkal,elkezdtek könnyezni.Ez a jelenség télen erősebben jelentkezett.Pedig egyik bilincsem sem volt laza.
Szerintem a gumicső hajszálrepedezett a bilincs alatt és a hőtágulás változása miatt kezd szivárogni a motor leállítása után.Ha meg forró a motor,a gumicső összehúzódik,erősebben rászorul,a csonkra és nincs átszivárgás.
Ha majd leereszted a hűtővizet,húzd le a gumicsövet és ha a fémcső nem sima felületü,akkor egy közepes,majd 1200-as finom polírpapírral fel kell csiszolni fényesre.
Én ezek után körbe kentem mester szilikonnal ( a lyukba ne kerüljön ) és egyből feltoltam rá a csövet,a bilincset meg nem túl nagy erővel meghúztam,azért nem erősebben,hogy ne préselje ki alóla a tömítő anyagot teljesen.
Én az összes csőcsatlakozást így illesztettem és évek óta nincs vízcsepegésem,se szivárgásom.Mondják,hogy a térhálósodó szilikon árt a fémnek.Évek múlva lehúztam egy ilyen gumicsövet,de alatta a fémcsonk sértetlen volt.
A szilikon 10 perc alatt átköt,utána egy közömbös anyaggá válik.
Üdv. -
vil59
tag
válasz Bandi29 #14319 üzenetére
Nekem is 93-as formanom van.Hideg motorral egy gázpedál pumpa,kulcsfordítás és már fel is pörög.
Amit írtál,a jelenség nálam is fentáll,de nem jelentkezik olyan mértékben,mint nálad.
Ha leállok forró motorral és kb. fél órán belül indítózok,már nem kapja el első forgásra,hanem köszörül vagy5-6 karikát,pedig egy- harmadra nyomva tartom a gázpedált közben.
Szerintem az lehet a baj,hogy a benzin,miközben áll a motor ,a forró karburátorból a szellőzőrácsán keresztül hirtelen elpárolog valamennyi benzin,lecsökken a szintje és időbe telik,mire az ac.utóléri(ac.pumpa keveset szállít).Mivel felgőzösödik túlságosan a benzin a karbiban,ezáltal a légszűrőház telítődik,
kevés tiszta levegőt tud szívni a henger és nem lesz meg az ideális keverék arány.
Lehet,cserélni kellene a benzingőz leválasztó poharat?Valahol elöbb írtam,milyen galibát tud okozni,ha átszakad a dúsítószelep membránja.
Légszűrőházban látni a 3 fúvókát,nincs-e részlegesen eldugúlva.
Üdv.
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Jövedelem
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- DJI topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen