- Windows 10
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Linux - haladóknak
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Proxmox VE
- Mozilla Firefox
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Hálózati / IP kamera
- Facebook és Messenger
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ysthvaan
csendes tag
válasz peti_s #13700 üzenetére
Én évi 1000 km-t tekerek bele itthon 10-50 km-es távokkal, a többi mind 200->3000 km között van. A múltkori Fekete tengeri túránk kissé kalandos volt, de tavaly Albániát, azelőtt Erdélyt, Szerbiát, Boszniát zokszó nélkül megjárta. Én 95km/h-val szoktam menni, fölötte zabál, odáig 6,2-7 között eszik, ha sok a szerpentin, de ott is alig nyomom a gázt. Szerszámok nélkül sehova nem mennék vele, nem egy Toyota, vagy Mazda, de az alkatrészárak sem.
-
peti_s
addikt
válasz Ysthvaan #13701 üzenetére
Emlékszem az élménybeszámolódra, na nekem az nem pálya. Ha defektet kap azt elnézem, semmi mást nem. Mennyi pénzből hozható egy viszonylag jó állapotú Favorit ilyen megbízható állapotba? Mert a Feliciát le kéne tennem egy hónapra kb, igen sok karosszéria munka lenne vele. Arra gondoltam, hogy ott a Favorit ami csak áll, olcsóbb meg jobban is megéri azt rendbe tenni, mint 1 hónapra bérelni, vagy venni valamit.
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #13703 üzenetére
Tavaly januárban nagyon szép munkát végeztek, de felette a tanksapkánál kiújult a rozsda, pedig direkt kértem hogy inkább legyen drágább, de nagyon jól meg legyen csinálva, sokáig szeretném használni az autót. Úgyhogy hosszútávon csak így tudom ajánlani hogy ezt elmondtam. Most egy ismerősöm ajánlott egyet, rokona az illető, de majd márciusban beszélek vele, utána tudok véleményt mondani.
Mágus, igen, emlékszem, de itt a karosszériára összesen annyit kell költeni hogy az első lökhárító le legyen fújva mert ronda fakult szürke. Tehát az a szerencsém megvan hogy koncentrálhatok a műszaki részére. Jó autó meg minden, de a Felicia jobb, tágasabb és kényelmesebb. Viszont az nagyon fontos, hogy teljesen üzembiztos legyen. Úgy gondolom hogy sokkal olcsóbb bármit megvenni rá, mint az autópályáról trélert hívni. Amik a problémák vele. Májusban 1 hónap állás után, szerintem az állás miatt az állott benzinnel füstölt, szerintem az piszkolta be a gyertyákat is, de mióta a legdrágább premium benzinek mennek bele, mert azt hallottam az tovább eláll, azóta ez valamivel jobb. Szintén 3-4 hónap állás után lett használva szeptemberben, kb 40 km után elment egyszer az alapjárat. Utána kicsit meghajtva, majd visszajött. Másnap délután szintén elment, de utána hiába vittem fel 4000-4500ig, csak 10 perc autózás után jött vissza. De azután még több nap alatt mentem vele 80 km-t, azalatt nem jött többet elő. Ez volt szeptember elején. Karácsonykor megint kihoztam a garázsból, persze betolásra indul csak, füstölt, viszont műszaki nélkül csak pár utcát tudtam vele menni. Most úgy néz ki márciusban lesz időm kicsit rá, addig megint csak megy az idő ahogy áll. Szerintem sok hibaforrás itt az állás miatt következik be. Szeptemberben kapott amúgy új olajat, Total 10-40 szintetikus, plusz Mann szűrő. Tehát a karbantartás attól hogy áll nincs elhanyagolva. Elnézést a regényért, minden meglátást szívesen veszek.
-
Ysthvaan
csendes tag
Jövő héten km óra felújítás jön. Kiszedni ki tudom az óra csoportot, de szétszedés után összerakni nem sikerült. Van egy rossz donor órám azzal játszottam. A hiba: már csak sebességet mér; minden más megállt.
-
ahahjfgnff
újonc
sziasztok valaki megtudná mondani hogy a skoda favorit henger felyet milyen nyomatékal kel meghuzni ?
meg olyan probléma van a kocsival hogy nem akar indulni ugy tugyuk be inditani hogy gyertyét cserélunk mert ugyvan hogy megyunk valahova a kocsival és haza lyövunk leálitsuk és egsz este áll másnap regel inditanánk de nem indul kiszegyuk a gyertyát meg tisztitsuk visza raklyuk ugyanugy semi van pot gyertya azökat beleraklyuk és indul nasnap regel megin inditanánk szmi ugyanugy nem indul megin kicseréltuk a gyertyát a régire azal megin indult ersöre ugyhogy oda visza cserélgesuk a gyertyát mi lehet a gond ? -
goldblum
csendes tag
Ma éjszaka idegen helyen parkoltam. Reggel a hazafelé úton észrevettem, hogy a hátsó ablakmosó nem nyomja a folyadékot. A pumpa zúgott, de valahol útközben eltűnt a folyadék. Hazaérve felnyitottam a motorházat és hamar kiderült, mi a gond: éjszaka egy nyest mehetett be a motortérbe, ami elrágta a hátrafelé vezető gumicsövet, illetve kicsit megcsócsálta a körülötte lévő gumitömítést is. Bosszantó, de legalább nem elektromos kábelt rágott szét, így haza tudtam jönni. Egy tartalék visszafolyásgátló-szeleppel áthidaltam a hiányzó részt a csőben, illetve szigszalaggal körbetekertem a lyukas tömítést. Működik... A képen láthatóak a nyest által lerágott darabok is... Következő beruházásom egy ultrahangos nyestriasztó berendezés...
-
Ysthvaan
csendes tag
válasz rob210 #13710 üzenetére
A km óra felújító készletben nem volt napi számlálóhoz fogaskerék. Valakinek ötlet, hogy hol lehet kapni külön? A másik kérdésem, hogy próbálkoztatok már az óra kalibrálásával? Idáig 90-nél volt pontos, 41-et mutatott, amikor 50-el mentem. Most 60-ra lőttem be a mutató fölrakását, viszont így baromira csal országúton: óraszerint 90=76, 102=90, 114=100, és a legdurvább: 140= valós 114. A méréseket két külön GPSszel végeztük
-
bringasisti
Topikgazda
-
Ysthvaan
csendes tag
válasz bringasisti #13714 üzenetére
A számlálónál valóban, de ha leszedem, a sebességet akkor is mutatja, mert az közvetlenül a bovdentől forog.
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Ysthvaan #13715 üzenetére
Nem foroghat közvetlenül mert akkor körbe forogna. Forog egy közvetlenül, és ez noszogat egy másikat majdnem egybe építve amit egy óra rugó húz a 0 pozíció felé. Ez a működési elv, pontosan nem tudom a konkrét kialakítást. Nálad a műszer karaktere nem pontos, vagy a két tárcsa nem megfelelő távolságú, vagy a rugó nem lett jól beállítva ezért nem mindegy hogy hova rakod a mutatót. Ha ki van szerelve dobj egy képet a belsejéről
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
Ysthvaan
csendes tag
válasz bringasisti #13716 üzenetére
Az első képen van az óra alja, a másodikon a teteje. A harmadikon meg látszik, hogy a hajtómű hol kapcsolódik számlálóhoz, igazad van a hajtóműben a tárcsát a fogaskerék hajtja. arról most nincs képem.
A negyedik képen pedig kérdezném, ötlet javaslat, hogy hol tudok ilyen pici fogaskereket venni, mert ez hajtja a napi számlálót.
És egy utolsó kérdés, van egy alkatrészkatalógusom amiből hiányzik a 25-26 oldal, nincs meg véletlenül valakinek? konkrétan arra vagyok kíváncsi, hogy a kartergáz visszavezetőn van egy vékony csöves leágazás, az hova volt bekötve, mert nekem most lóg és összetaknyol mindent.
Előre is köszönöm!
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Ysthvaan #13717 üzenetére
A fogaskerékre nincs ötlet, bontó. A kartellgáz cső az olajbetöltő sapka és a légszűrő közt van egy derékszögű idom segítségével megy a szűrő házba a papir és a karburátor torok közé. Vékony cső a gyújtás elosztó vákumdob és a karburátor szívócső közt van
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
-
Ysthvaan
csendes tag
válasz bringasisti #13719 üzenetére
Holnap csinálok képet miről beszélek. Nekem a szelepfedél után a gyumicsövön van egy leágazás.
-
Bandi29
újonc
hello!
Segítséget szeretnék kérni van egy 90es skoda formanom és gyújtás elosztót cseréltem rajta sajnos közben elállitottam a gyújtást amit most ráraktam az sem új hanem bontott de már mérgemben visszaraktam az eredetit is úgysem indult be az ékszíjtárcsát 0-ra az elosztó rotorját az egyes henger jeléhez állitva raktam össze.Valaki járt e már hasonlóan ?vagy esetleg máshova kell állítani ? -
bringasisti
Topikgazda
válasz Bandi29 #13721 üzenetére
Vedd ki a gyertyát, balról az első henger öntve van az egyes szám befogod az ujjad segítségével a gyertya nyílást, az ékszíjat hosszú dugókulccsal addig forgatod míg a levegőt a gyertya nyíláson nyomja ki a dugattyú és ekkor kell az ékszíjtárcsát az 5°-nál pontosítani. A gyújtáselosztó körülbelül így kell állnia. Ha a gyertya kábeleket nem cserélted össze akkor be kell indulnia[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bringasisti #13723 üzenetére
Bizony ám, be lehet rakni 180 fokkal fordítva is . Minden jónak tűnik, csak nem az első henger lesz gyujtráson, hanem a 4.
Bandi29
Ha most minde jel ül, rakd át a kábeleket: 4.2.1.3 sorrendbe az elosztófedélen.Ahol a jel van és az első henger kábele volt, oda a 4. hengerét tedd, utána óramutató járásával megegyezőel 2.1.3. és mennie kell.
Ha már megvan a hiba, visszarakod a sorrendet az elosztófedélen, és jelre teszel mindent, majd fordítasz egy teljes fordulatot a főtengelyen, ekkor 180 fokkal elfordul az elosztóban a tengely. Ekkor kiveszed az elosztótedelet és ismét jelre teszed, az első hengert és visszarakod. Ekkor már a helyes sorrenddel is menni fog.
4 ütemű 4 hengeres motornál csak minden második főtengely fordulatra jut munkaütem a hengerre. Ezért lehet rosszul összerakni. Hiába van felső holtponton az első henger dugattyúja, ha az nem a munkaütem. Egy főtengely fordulat csak fél fordulat az elosztófedélben.
[ Szerkesztve ]
-
Bandi29
újonc
Köszönöm gyors a segítséget holnap ki fogom próbálni de a leírtak szerint menni fog !
-
Bandi29
újonc
Tényleg sikerült ugyhogy köszönöm mégegyszer a pontos infókat!
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok,
ez a thread aktív még? :-)
Érdeklődnék, hogy van-e valakinek tapasztalata felicia vízpumpa cserében. Mennyire oldható meg spéci célszerszámok nélkül?
Üdv,
B. -
Bandi29
újonc
üdv
lenne még egy pár kérdésem :a történet a következő ha bemelegszik a motor a kiegyenlítőtartály alsó csövén fortyog vissza a víz .Vízpumpát már cseréltem nem ebből az okból csak gondoltam kell bele egy új a termosztát működik plusszba fúrtam rá 2db kis lyukat itt olvastam és jó ötletnek tűnt a hűtővíz fogyogat a kipufogóból is az jön szerintem de az olaj nem vizes túlzottan a vízben pedig nincs olaj .Az olajbeöntősapkán szokott lenni egy kis hab nem sok.Gondolom én hengerfejes .Szóval a kérdésem hogy szerintetek mi a baj ?Hengerfej lehúzási sorrend és a nyomaték is érdekelne mert én raknám vissza ,ha kész vannak vele a műhelyben.3.Itt olvastam hogy létezik hengerfej tömítés nagyobb méretben azt hol lehet megrendelni?Bocs a hosszadalmas leírás miatt. -
-
Bandi29
újonc
válasz bringasisti #13732 üzenetére
Oké hétvégén szedem le jövőhéten lesz összerakva remélem. Nyomatékkulcsot ugy néz ki tudok kölcsön kérni
meg akkor kell egy gyári tömítés Meg a segítségetek ! addig is köszi -
bringasisti
Topikgazda
válasz Bandi29 #13733 üzenetére
Szelep hézag állítás;
----------------------------------
A gyertyákat kitekerni a főtengelyt hosszú dugókulccsal a sárhányón átnyúlva óramutató irányba tekerni, miközben az egyes henger ( bal oldali gyertya öntve van a szám) gyertanyílást ujjad végével befogni. Mikor nyomja ki a levegőt akkor a főtengely szíjtárcsán a jelölést a 0° -ig kell húzni. ( öntve van a beosztás). Beállítani a két szelepethézagot. Következő hengernek ugyanígy megkeresni a sűrítés felső holtpontot, de itt már a jelölés nem játszik, a gyujtáselosztó fedelet levenni és az aktuális szegmensig forgatni a főtengelyt.BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
Hengerfej pakolás csere;
----------------------------------------
A leg lényegesebb hogy mikor elkezded a kocsit szerelni akkor a váltót üresbe kell tenni mert ha leveszed a hengerfejet akkor ha megmozdul a kocsi a dugattyú a hengerperselyt megemelné és az katasztrófa. Váltó üres, kézifék.
Kell hozzá10 -es hatszög rátűzőkulcs, nyomatékkulcs és pakolás garnitúra, márkás hűtővíz mert a Teso készítmény lebomlik és megeszi a motor vas alkatrészeit! Kell drótkefe a csavarok pucolásához.Leveszed a légszűrőt, a generátor alatt a fém vízcső 13- as fejű csavarnál leengeded a vizet, vagy ha sikerül akkor a blokk jobb oldalán a 13- as hatlap csavar, bár az mindig vizköves és nem ereszti át a vizet. Ha úgy érzed hogy a csavar be van rohadva és ha erőlteted beszakad akkor lehúzod a gumi csövet. Lekötöd az összes vizet, kikötöd a karburátor bowdent a képen látni, szervó csövet lekötöd, és a kipufogó öntvény és a függőleges kipufogó cső kötését oldod. Generátort a hengerfej rögzításnél lekötöd. Szelepfedél le, himba állító csavart kitekerni hogy a nyomorudat ki tudd akasztani. Ahol a himba alól nem tudod a nyomó rudat kiakasztani ott egy csavarhúzó segítségével a himbát megemelni hogy a szelepet lenyomja és akkor kiakasztható a nyomórúd. Azért szükséges mert ha a hengerfej csavart kicsavarod a himbatengely két végén akkor ha nincs kikötve a nyomórúd elgörbíti a himbatengelyt. A gyertyáknál a 13 -as laptávú anyákat kitekerni. A hengerfej csavarok nem egyforma hosszúak vigyázni!! A pakolást úgy kell feltenni hogy a kis olajat áteresztő furat ( jobb oldalt a himba tengely) a helyén legyen! Dobok egy képet a csavarok meghúzásáról, kinyitni fordítva kell. Én a megadott 17-20 Nm esetén a 20-at választottam, és a lényeg hogy mikor ezt az értéket meghúztad utána a csavarok fejét veled szembe karcold be egy rajztű vagy egy olló, kés segítségével mert így pontosan látod hogy 90 ° honnan indult a neghúzásnál és meddig lett meghúzva. Tehát meghúzod a 20 Nm értéket a nyomaték kulcsal, karcolod a csavarfejet, vársz öt percet meghúzod a 90° -ot vársz öt percet és ismét 90° -ot húzol utána vársz öt percet és a gyertyánál a 8-as anya 20-26 Nm. A kipufogó anyát grafitos zsírral szereld.
BENEFON DELTA--------N8
-
Bandi29
újonc
válasz bringasisti #13736 üzenetére
köszönöm a választ!!
-
Favorit 136L
csendes tag
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni.
A következő szitu:
Amikor váltok menet közben kattan egyet a váltó. Ha állok a kocsival és úgy váltogatok, akkor nincs hang. Ha elindulok és megcsúsztatom a kuplungot és már a kuplung kezdi létrehozni a kapcsolatot akkor is
lehet hallani ezt a hangot. Továbbá, amikor menet közben visszaengedem a gázt és motorfékezek és ezután rálépek a gázra szintén hallani a hangot, minden sebességben. Váltásnál főleg kettesben és egyes közötti váltáskor durva, amikor jobban kell pörgetni a motort.
A kinyomócsapágy lehet esetleg? A csapágy már egy éve zörög és én minden kapcsolásnál halványan megcsúsztatom a kuplungot, hogy inkább a kuplung tárcsa kopjon, mint a motor kapja a pofonokat.
Autószerelő édesapám azt mondta egy éve, hogy nem kell vele foglalkozni, majd ha nagyon zörög kicseréljük.
Lehet, hogy ez a kattogó hang is velejár?[ Szerkesztve ]
-
atr
újonc
válasz Favorit 136L #13738 üzenetére
Szerintem elsőnek a féltengely környékén lenne érdemes körülnézni.
-
atr
újonc
Lenne nekem is pár kérdésem. Lassan megy a lakatoshoz a favoritom, kezdem összeszedni a szükséges karosszéria elemeket. Mi a tapasztalatok az utángyártott első sárvédőkkel? Érdemes megvenni? Mennyire méretpontos, elég masszív? Megvenném a gyárit ha lenne, de az sajnos sehol nem kapható már.
Vettem hátsó doblemez javító íveket is. Érdemes ezeket előre lealapozni valami festékkel (pl.: horgany spray), vagy ez csak megnehezíti a lakatos munkáját és úgy is leég róla. Most semmilyen alapozó nincs rajta és némi felületi rozsda már látszik itt-ott.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Favorit 136L #13738 üzenetére
Motortartó a vízpumpán milyen állapotban van? Alsó motor támasz?
Atr: milyen márkat vettél? Ha kínai vagy török,az rohadni fog,bármit csinálsz vele.
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok,
gatya állapotban van a felső motortartó is, ami a vízpumpán van, vásároltam egy komplett újat, az ecseri úti skodás-marcsiéknál.
Megpróbáltam kicserélni, de addig jutottam, hogy szétközöttem a motortartót, meg levettem a 4 rögzítő-anyát a vízpumpáról, és egybe van rohadva az egész, valamint elképzelésem sincs, hogy a motortartó bak hogy fog kijönni abból a kengyelből, ami tartja. :-)
Kérlek, nézzétek el nekem, limitáltak a lehetőségeim, lakótelep, ház előtt próbálom csinálni, Szerszámozottság van, de pl. áram nincs.
Azt nézegettem, hogy ha leengedem a motort, a kengyel alatt nem fér ki a vízpumpa, de ha megemelem, felette sem. Azt ne mondjátok légyszi, hogy alulról valahogy azt az egész tartó-mizériát le kéne eszkábálnom, mert akkor agyvérzést kapok menten.Tudom, más két lapos csavarhúzóval motort cserél, de én csak egy hót-egyszerü hobbi autós vagyok, aki inkább motorozni szokott. :-)
minden segítséget megköszönök!Most egyenlőre alulról alátámasztottam a motort megfelelően, és úgy hagytam az egészet, a csavarok már nincsenek benne.
üdv, sziasztok!
[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
válasz FeniX- #13742 üzenetére
Első lépésbe a váltónál lazítsd meg a tartó csavart hogy a gumit ne terheld a mozgásban. Vízcső, szervócső, gázbowden, ékszij le. A kartellnél a motor kitámasztó le. Ekkor a motort emelő segítségével leengeded addig hogy a vízpumpát le tudod venni. Légszűrőt fogod közben hogy a motor ne tudjon megbillenni.
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
Favorit 136L
csendes tag
Pár napja lakatoltattam a Favit. Elvileg két külön gyártmányú sárvédőt vettem előre, az egyik nehezebben ment rá mint a másik, de megoldottunk mindent, szóval annyira nem rosszak. Amit észrevettem az ,hogy a sárvédő és az ajtó között nagyobb lett a hézag. Érdemes előre lefesteni a hátsó sárvédőket belülről. Alapozni aztán festeni, de a lakatos biztos mondani fogja, hogy mit csinálj.
A korábban feltett kérdésemre esetleg tippjei valakinek?
-
FeniX-
aktív tag
Köszönöm, holnap próba, és riportolok. :-)
Az új vízpumpához kell valami tömítő-paszta, vagy elég a sima papír tömítés, amit hozzá kaptam?Köszi, hali!
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bringasisti #13748 üzenetére
Én pasztázom pitos pasztával. 300 fokig jó. Véknyan kell bekenni mindkét oldalát. Eddig nem folyt egyik sem.
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Windows 10
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Asus Zenfone 11 Ultra - nagyra nőtt
- Elden Ring
- Asus ROG Phone 8 Pro - az élet nem csak játék és mese
- A Play Áruházban is fellelhető a legjobb Samsung segédalkalmazás
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- További aktív témák...