Új hozzászólás Aktív témák

  • tibor.adam

    csendes tag

    válasz fogtunder #2724 üzenetére

    TL;DR: hogy lehet egy szétesett JBOD tömbből a jó diszkekről az adatokat beolvasni?

    Említetted, hogy JBOD esetén csak a meghibásodott disken lévő adatok szállnak el. Ez elvileg így is van, máshol is olvastam.
    Megpróbáltam hát szimulálni a helyzetet, de sajnos kb. 1 nap próbálkozás után sem sikerült a "megmaradt" diskről olvasni adatokat.

    Szitu: AMD ITX konfing (UEFI), XPEnology 5.2.5644.2, 2x6TB WD RED JBOD.

    Másoltam pár giga cuccot rá, majd kikapcsoltam, kivettem az egyik disket.
    Visszakapcsoltam, persze szól, hogy volume crashed.

    OK, SSH rootként és lássuk tudome-e mountolni azt a bizonyos partíciót amin az adatok vannak. Sajnos nem sikerült. Próbálkoztam már mindennel amit találtam, de bevallom meglehetősen amatőr vagyok linux téren.

    Az is megfelelne ha USB dokkolóban, Windows 10-en valamilyen formában olvasni tudnám az adatokat, de a népszerű extn fájlrendszer explorerek mind csődöt mondtak, nem is látják vagy ha igen, akkor meg "megnyitni" képtelenek.

    Ha sikerülne egy stabil módszert felállítani amivel egy Synology JBOD tömbből kivett disket olvasni lehetne, az nagyszerű lenne. Egyelőre úgy gondolom nincs szükségem redundanciára, de azért ha elszáll egy disk, jó lenne ha a jó disken lévő adatokat azért még nem kéne kidobni.

    Egyébként kb. ezeken gondolkodom:
    1. SHR 2x6TB-vel, akkor 6TB látható. Majd hozzáadnék 2x2TB winyót amiről közben átmásoltam az adatokat a 6TB-re. Ez viszont sajnos nem működik ugye, mert az SHR nem így működik:
    For SHR: The capacity of the hard drive you wish to add must be equal to or larger than the largest hard drive in the volume or disk group.