Új hozzászólás Aktív témák

  • Bad Pritt

    nagyúr

    Quantum Break

    Masszív játék ez minden szempontból, kicsit szégyellem is, hogy eddig vártam vele. Anno 2016-ban, mikor PC-ről konzolra vándoroltam a Quantum Break volt a legnyomósabb indok az Xbox mellett, de végül több előnye volt a PS4-nek, így amellett döntöttem, de ez volt az a játék, amit leginkább sajnáltam, hogy nem jött a másik konzolra.

    Így végigjátszva tényleg az a legdurvább, hogy minden szempontból kivételesen erős játék, nem igazán tudok nagyobb negatívumot felhozni ellene, talán csak az utolsó boss fight, azt másképp oldottam volna meg, illetve ez nem a játék hibája, de sok szálon nyitott maradt a történet, folytatásért kiáltana.

    Az külön hihetetlen, hogy ez a crossmedia megoldás mennyire jól működött a játékban, abszolút nem billentettek ki az élőszereplős epizódok, köszönhetően a remek színészeknek és a high end production value-nak. Én nem tudom, mennyi pénzt locsoltak el erre a projektre, de nem lennék meglepve, ha a '16-os év legdrágább játéka lett volna, ép ésszel felfoghatatlan, mennyire részletes világot alkottak a Remedy-nél, kedvenc részletem ez:

    Semmi célja nincs ennek a PC-nek a játék szempontjából, de mégis elhiszed, hogy egy fontos, sokat használt eszköz ebben a világban, mert úgy is néz ki és a játék egésze tele van ilyen aprólékos megoldásokkal, irdatlan meló lehetett ezt összerakni.

    A sztoriról nem igazán tudok spoilerek nélkül írni, szerintem egy tisztességesen összerakott, időutazós, idómanipulálós történet az ilyenektől megszokott kérdésekkel és csavarokkal. A gyűjtögetnivalókkal egy egészen mély lore-t kerekítettek az egész játék köré. Apropó, gyűjötgetnivalók: én nem tudom, kinek az agyából pattant ki ez a sematikus térképszerű menü, amin követni tudjuk az összegyújtött cuccokat, de remélem aranyszobrot kapott a Remedy HQ udvarán, az egyik legjobb quality of life feature, amit az előző generációban összehozott bárki.

    A legnevetségesebb, hogy tényleg csak egy csík pöttyökkel, de egyből látod, mi van meg, mi hiányzik, melyik területen kell keresgélni, zseniális ötlet.

    Muszáj megemlítenem, bár nem tartom nagy problémának, de ugyan ludonarratív disszonancia témájában az Unchartedet szokták felhozni példának, de azért a Quantum Break és Jack Joyce is elfér Nathan Drake mellett, úgy gyilkolunk le egy kisvárosnyi embert, hogy főszereplőnknek a szeme sem rebben. Persze kapunk Jack-hez háttéranyagot a játék folyamán, de ez akkor is furcsán jön ki az Act 1 során.

    Amiben a Remedy itt is leiskolázza az átlagot, az a zenék és a színészek. Okos licenszelt zeneválasztás mellé nagyon erős OST mind a játékban, mind a sorozatban, a színészek pedig mind remek munkát végeztek, érezhetően más minőséget képvisel egy ilyen játék, amiben mocap ruhába öltözve mindent eljátszanak, sokkal természetesebb, filmszerűbb élmény, ami itt kellett is a sorozat miatt a sima átmenethez.

    Ha mindenképp negatívumokat kéne mondanom, akkor azok olyan apróságok lennének, mint hogy az interaktív tárgyak hitboxai a megszokottnál kisebbek, tehát egy két méter széles ablakon Jack csak akkor mászik át, ha az ablak közepén nyomod a gombot, ugyanígy a platforming részeknél a szokásos sárga pányva ugyan több méter széles, de középen kell felugrani rá, stb. A párbeszédek, rádió- és tévéadások simán mennek egymás mellett, volt egy helyszín, ahol érthetetlen kakofóniába torkollott az egész, mert ketten beszéltek hozzám és mellette ment a TV. Ez nyilván user error is, hisz én nyomkodtak az interakció gombot mindháromnál, de más játékok azért ezt megoldják jól. Egyéni preferencia, de nekem az Uncharted-féle kicsit pattogósabb ugrás és mászás animációk jobban bejöttek, mint az itteni realisztikusabb, lassabb mozdulatok.

    Ezek tényleg szőrszálhasogatások, olyan apróságok, amik semmit nem vonnak le a játék értékéből. Sajnálom, hogy nem fog folytatás érkezni, mert nagyon érdekes szálakon hagyták nyitva a sztorit, rohadt kíváncsi lettem volna, mit hoznak ki még belőle. Fantasztikus élmény volt, az egyik legjobb akciójáték az előző generációból, kár, hogy kevés hasonló készül manapság.

    (Ez meg szerintem egy gyönyörű jelenet volt a játék végén: spoileres kép.)

    [ Szerkesztve ]

    Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

Új hozzászólás Aktív témák