Új hozzászólás Aktív témák

  • Landsmann

    addikt

    Látom alaposan beleástátok magatokat a VOIP telefonálásba. Mivel nem találtam jobb topicot, ezért itt teszem fel a kérdésemet, hátha a techniaki részére is tudtok mondani valamit. Egy igen furcsa hibáról van szó.
    Adott két helyszín. Az egyiken kábeltévés modem-D-Link DIR615 router-Sipaura SPA2102 ATA. Másik helyen kábeltévés modem-Netgear WGR614 router-Linksys PAP2T ATA. Mindkét rendszer kifogástalanul működik, Neophone szolgáltatással használjuk. A hiba ott van, ha az SPA2102-es konfigurációról felhívom a másikat, akkor a hívott félnél nem csörög a telefon, én pedig nem hallok csengetési visszhangot. Kipróbáltuk azt is, hogy mikor hívom a másikat, ott felveszik a telefont, hogy vonalba kerülünk-e, vagy sem. Sajnos nem. PAP2T-ről a hívás rendben megérkezik hozzánk. Nos, a furcsaságok ezek után jönnek. Az SPA2102-esről bármilyen hálózatba, bármilyen számot tudok hívni, kivéve azt az egyetlen egyet, ami a PAP2T-ben van. A PAP2T-t bármilyen számról, bármilyen hálózatból fel lehet hívni, kivéve az enyémről. Hívás után a hangposta nem azonnal jelentkezik be, hanem annyi idő után, mint ameddig csörgeti a hívottat, de az nem veszi fel a telefont. Tehát a rendszer érzékeli, hogy fent van a hálózaton az eszköz.
    Ha az SPA2102 helyett egy PAP2T-t teszek be, akkor sikeresek a hívások. Már minden beállítást, ami szóba jöhet, megváltoztattam, próbálkoztam, de azt az egy számot nem tudom felhívni.
    A következő teszteket végeztem el:
    Összeállítottam a hívott félnél lévő konfigot, tehát Nertgear router (típusszám azonos, de a szoftververzió nem)+PAP2T (hardver, szoftver verzió azonos) A hívandó adatait konfiguráltam a PAP2T-be. A hívások sikeresek voltak az SPA2102-vel is. Ami még eltér, az az, hogy nem azonos az interbetszolgáltató a két helyen.
    Tehát úgy néz ki a dolog, hogy van két konfiguráció, amik külön-külön mind jól működnek, de együtt már nem. Pontosabban csak egyik irányba nem jók a hívások. Akárhányszor próbálom, az eredmény ugyanaz, tehát nem alaklomszerűen jelentkezik a hiba. Még egy olyan tesztet akartam elvégezni, hogy a PAP2T ne routeren keresztül, hanem közvetlenül a kábeltévés modemre csatlakozzon, de így sajnos nem állt fel az internetre a PAP2T. Én nem voltam a helyszínen, így nem tudtam megoldani, hogy az is felmenjen a netre és utána teszteljük. Ezzel sajnos nem tudtuk meg, hogy a routernek van-e szerepe a sikertelen hívásokban.
    A kérdés: Hol lehet a hiba? Az SPA2102 beállításait is átnyálaztam, mindent végig próbáltam ami szóba jöhet a hívás sikertelenségéért, de sajnos nem változott a helyzet. Mikor itthon összeállítottam a másik félnél lévő konfigot, a hibát nem tudtam reprodukálni, akármilyen beállításokat változtattam meg a routerben vagy a PAP2T-ben. Nyilvánvalóan a PAP2T és az SPA2102 a hívott felé nem teljesen ugyanazt küldi el. Az SPA adataiban lehet valami, amitől a hívott félnél az internetszolgáltató, a router, vagy a PAP2T elhasal és sikertelen a hívás.

    Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1

Új hozzászólás Aktív témák