Új hozzászólás Aktív témák

  • kymco

    veterán

    válasz zone #21141 üzenetére

    Nagyon örülök, hogy az előző bibliai idézetedre adott válaszomat nem vitatod, ez nekem azt jelenti, hogy megértetted, nem arról szól, amit feltételeztél.
    Ebben a reményben fogok neki az általad felsorolt igehelyek értelmezéséhez.

    Kezdjük az egyszerűbbekkel:
    Márki ige....
    "Én is azt mondom nektek: kérjetek, és adatik, keressetek, és találtok, zörgessetek, és megnyittatik nektek.
    Mert mindaz, aki kér, kap; aki keres, talál; és aki zörget, annak megnyittatik."

    Hol olvasod azt, hogy minden kívánságod teljesítem? Aki kér, az kap. Nem feltétlen azt, amit kér. A szöveg nem azt mondja, hogy kérj, és megkapod, amit szeretnél, amit kértél, hanem azt, hogyha szűkségben vagy és kérsz, Isten akkor megelégít, gondoskodik rólad.

    Egyszerű, mai példa. A gyerekek talán minden este vacsorára palacsintát ennének (amíg meg nem unnák), gyakran kérik vacsorára, de a szülő nem minden alkalommal azt adja, mert bölcsebb a kérőnél. Leveszi, hogy éhes a gyerek, és enni ad neki. Lehet, hogy még jobbat is, mint a palacsinta. A szülő döntése jót eredményez, van a kérésre reakció és válasz, de nem mindig az, amit kértünk, amire vágyakoztunk.

    Többször is szerepel az idézett szakaszban, hogy zörgessetek, és megnyittatik. A kommunikációban általában az egymás után többször elmondott gondolat hangsúlyt is hordoz. Vsz az igeszakasz lényegi üzenete is ez lehet: Keresd Istent, és nem ütközöl zárt ajtókban, Isten nem közömbös feléd, nyitott ajtókkal fogad...

    Jakabi ige...
    "Beteg-e valaki közöttetek? Hívassa magához a gyülekezet véneit, hogy imádkozzanak érte, és kenjék meg olajjal az Úr nevében.
    És a hitből fakadó imádság megszabadítja a szenvedőt, az Úr felsegíti őt, sőt ha bűnt követett is el, bocsánatot nyer."
    Teljesen bizonyos vagy abban, hogy "a megszabadítja a szenvedőt" kifejezés ekvivalens a meggyógyítja a betegségéből kifejezéssel? Én erre nem vennék mérget.
    A történetben benne van a gyógyulás, de benne van a békés halál is. Az utóbbira utalhat a bűnbocsánat. Erre utal az egyik katolikus szentség, az "utolsó kenet" is.
    Sok haldoklónak fontos, hogy rendezze földi dolgait. És ebben jelentős szerepet játszhat a bűneinkkel való elszámolás is.
    Isten szuverén döntése, hogy a haldokló meggyógyul-e, vagy meghal, de bűnbocsánatát feltétel nélkül adja.
    Isten soha nem technikákat, varázsszavakat tanít, ami által sikeres csodákat tehetünk. Isten a jelenlétét ajánlja fel minden esetben, ami gyógyíthat, ami békességet, bűnbocsánatot, teljességet hozhat.
    Az ima is valójában beszélgetés Istennel, nem egyfajta varázslás technika.

    A lukácsi igére később reagálnék...

    A rabszolgaság vitában tartása és a megerőszakolt nő idecitálása jól mutatja, hogy bár a tudomány ostorával akarod bebizonyítani a Biblia és a vallásosság értelmetlenségét, de valójában pont te vagy az, aki ezen érveid hangoztatása során tekintesz el nagyvonalúan a tudományos szemlélettől. Kiragadod az ókori környezetéből a szabályokat, és XXI. századi liberális szemmel próbálod kritizálni.
    Ez kb olyan, mikor egy gyermekeknek szóló verset pocskondiáznál a tudománytalansága, logikátlansága, képi világa miatt...
    Ha kiragadjuk a környezetéből a dolgokat, minden esetben jelentés torzuláson esnek át... Te folyamatosan így érvelsz. Ami egyrészt baj, mert értelmetlen szócsatákat vívunk, másrészt megkönnyíted az érvelésem.

    Mi történt egy megerőszakolt nővel az ókori Közel-Keleten?
    A családja kitagadta, nem volt, aki feleségül vegye, mert már nem szűz, nem dolgozhatott... vagy éhen halt kirekesztve a társadalomból, vagy prostituált lett..
    Nem volt más megoldás.
    Erre a gazságra volt válasz a törvényi rendelkezés. A megerőszakolt lány akkor is kirekesztett maradt volna, ha pld elítélik az erőszakolót. Az ő helyzete nem oldódott meg. Nem vette volna el egy férfi sem, nem lett volna a családban sem jó helye...
    A leghumánusabb megoldás az volt az ókorban, hogy a bűntettnek a következményét az erőszakolónak kellett elhordoznia. Gondoskodnia kellett a lányról.
    Persze ez nem love story, de a romantika koráig, ez nem volt evidencia... Tehát csak akkor áll meg a kritikád, ha történelmietlenül kritizálsz, időnként tudományra hivatkozva...
    Ez pedig a "cél szentesíti az eszközt"-re emlékeztet, amitől kiráz a hideg...

    www.refujvaros.hu

Új hozzászólás Aktív témák