- A leépítések után egy vagyont költ a töltőhálózatára a Tesla
- Napvihar miatt akadoznak a SpaceX Starlink műholdak
- Honnan tudjuk, hogy melyik tartalmat gyártotta a TikTokra az AI?
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Microsoft Outlook topic
- DIGI internet
- Hálózati / IP kamera
- Programozás topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Zyxel NAS326
- Asustor NAS
- Apple TV+
-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
KTTech
veterán
válasz DjKoxi #12296 üzenetére
Négy évszakosban nem gondolkoztál? Pl. a Hankook Kinergy 4S2 750 nekem nagyon bevált - bár főleg télen használtam -, sajnos 4 hónap után az autóval együtt visszaadtam a Toyotának (a régebbi Yarisomon volt, amit becseréltem az újra, csak amikor megvettem az új gumit még nem volt tervben a csere... az újra pedig nem lehetett áttenni).
Sokkal halkabb volt, mint az elhasználódott összevissza nyári szett (amit a vásárláskor kaptam a Yarissal), a fogyasztás nem változott a csere után, a tapadás pedig javult.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Gombinyó #12347 üzenetére
De, de a BP-i lakásomban levő Mikrotik routeremen keresztül VPN-ezek, hogy a legtöbb szolgáltató azt gondolja, Mo-n vagyok De a területi beállításaim mindenhol magyarra vannak állítva (ez "némi" gondot is okoz egy bizonyos webáruháznál).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
A mai napon megvolt a 16000-es első szerviz. A meglepetés a gyorsan kopó Bridgestone Ecopia gumik (az egyik már csak 4.5mm-es mélységű, a többi 5-6mm közt), és a gyengélkedő 12V-os akku voltak, utóbbi cserélve lett.
A mostani és a következő 4 szerviz ára összesen 1190 font, azaz jelenlegi árfolyamon kb. 513000 Ft, ami 3 kis és 2 nagy szerviz árát takarja, 80000km-ig (0w8 olajjal). Nem magyar árak, de UK-ban nem számít rossznak a márkaszervizben... főleg, hogy 24 hónap alatt kell kifizetni.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
1. Van egy kapcsoló, amivel tudod állítani a tükör állását, automatán kívül (nyitva v zárva), a vezetőoldali ajtón a tükörmagasság állító mellett.
2. Elég megérinteni a kilincs belsejét, majd meghúzni a kilincset a nyitáshoz. A kilincs külseje csak zárni fogja az ajtót.
+1. A Yaris 4K4 meg rudja, nem hiszem, hogy a nagyobb modell ne tudná... de hirtelen nem tudom hanyadik menüpont az óracsoport középső kijelzőjén.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Tom1939 #12528 üzenetére
Nem véletlenül nem világítanak messzebbre. Így is brutálisan tudnak vakítani. A Toyota úgy állítja be a fényszórók magasságát, hogy az adaptív tempomat legkisebb követési távolságánál ne vakítsa el az előtte levőt - a szabvány pedig nem ír elő kötelező bevilágítási távolságot tompítottnál (csak azt, hogy milyen formát kell vetíteni, és egy határon felül ne menjen). Automatikus távolsági fénynél egyébként remekül vált távolságira, ahol kell, így jól látni velük (ez így van a Yaris MK4-emen is). A táblákat egyébként jóval távolabbról megvilágítja.
Ha átállítod, maximum az első műszakin bukni fog, és nagyon fognak szidni a többiek... (és ha valaki emiatt balesetet szenved, természetesen hibásnak fognak kihozni benne).
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
A Wifi a Miracast miatt van benne, ugyanis azt tudja.
Az Android 9-től megy a vezeték nélküli Android Auto (Huawei P30Pro-n megy, és 9-es van rajta), viszont szerintem nem túl jó dolog, ha az ember navira használná... ugyanis akkor úgyis ki kell tenni a telefont jól látható helyre, hogy a GPS műholdakat lássa. Kábelen meg legalább tölt is, mert azért jól tudja meríteni a navi a telót Persze lehet előbb-utóbb engedélyezik AA-ra is a Wifi-t (a hívások úgyis BT-n mennek mindenképpen), de szerintem nem létfontosságú.
A TPMS nyomáskijelzés remekül működik a Yaris MK4-en, 0,1 bar pontossággal. Több, mint elég.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz brumicica #12585 üzenetére
A vészhívó rendszeren keresztül. Az ugyanis egy eSIM, és azonnal aktív lesz (kikapcsolhatatlanul), amint elindítod az autót. Minden telemetriai adatot továbbít (GPS koordináták, sebesség, üzemanyagszint stb.). A Toyota képes valós időben követni az autót, ami egy illetéktelen eltulajdonítás esetén nagy segítség lehet a rendőrségnek.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
-
KTTech
veterán
válasz Tom1939 #12602 üzenetére
Azért ebben van egy kis buktató: ha nem megy az autó, nem fogják tudni merre van, hiába regeled be amikor észrevetted, hogy már nincs meg... se azt, hogy merre járt. Szóval ez a megoldás szerintem nem jó.
Amúgy meg jó dolog visszanézni az utak fogyasztását, hogy mikor és hol fékezel/gyorsítasz túl nagyot stb.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz brumicica #12616 üzenetére
Azt megnézném, hogy az én adatkapcsolatomat bármi más használná... ugyanis annak nyoma van. Meg ha kiderülne, akkor az autógyártó mehet a levesbe, de legalábbis szabad szemmel távolról is nagyon jól látható összegel gyarapítaná a számlámat.
Az EU-ban nem ad a Toyota adatkapcsolatot, legalábbis az UK-ban biztos nem.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz makszi #12645 üzenetére
Érzékenyebbre kell állítani. Valószínű a felfestés nem az igazi, mert nálam csak akkor szokta eldobni, még jó kis 90 fokos kanyarokat is beveszi egyébként, éjjel és nappal is. De ha elveszti valamelyik oldalon a felfestést, akkor game over. Illetve, ha adaptív tempomat van, és letér az előttem levő, hajlamos követni 😃
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz aszamóca #12699 üzenetére
Szerintem alkudhatóak, csak nem biztos, hogy lefele: a kérdés lassan az lesz, hogy mennyit fizetsz a listaár felett, ha fél-3/4 éven belül át akarod venni... de a listaárat is folyamatosan emelik, akár modellfrissítés címén, jó példa erre az új Yaris, jelentősen drágább lett, mint az elődje volt, és mivel mindenből hiány van - acél, vezérlők stb - amiből elkészül az autó, így az árak is nőnek (a kereskedő fele először, aki igy nem is tud engedni annyit).
Emiatt a használt autók értéke sem lefele megy, hanem felfele...
Amikor én vettem kb. fél éve az új Yarisomat, a kereskedő egy fontot nem engedett a listaárból, és még extrát sem adott (pedig itt alapból drágább, mint Mo-n).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
A vezetési szokásokat is figyelembe veszi a rendszer... meg a külső hőmérsékletet többek közt, amikor megtippeli, mennyi van még hátra km-ben. Resetelni nem lehet, de régen se volt az autókban ilyen rendszer, egyszerűen ne figyeld.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Dorian #12769 üzenetére
Legalább 10-11 óra kell annak a töltőnek, hogy feltöltse az akkut, kivéve, ha tényleg nagyon le van merülve. Ahhoz, hogy egy mélymerült akkut tölteni tudj, sokkal nagyobb feszültségre és áramra van szükség az elején: 12V-os akkunál én 20V/20A-el szoktam nekiugrani, de csak rövid ideig, amíg 10V-ra fel nem megy a kapocsfeszültsége - ez maximum 2-10 perc, de van hogy kevesebb, ha több lenne, akkor jó eséllyel döglött az akku -, aztán már boldogul vele a normál töltő is - de ha továbbra is esik a kapocsfeszültség, akkor bal váll felett ívesen lehet javítani.
Ha új kell -és ez a gyári kapacitás - akkor legalább ilyen paraméterekkel rendelkező kell. Mondjuk szerintem ekkora kapacitással nem gyári...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Először villog, olyan 60km maradék kijelzett távolságnál, majd 0-nál világít, és ekkor még lennie kell a tankban még 5-7L-nek -a tank kapacitásától függően (a szabályzás azt mondja ki, hogy legalább 100km-re elegendőnek kell maradnia).
Nálam a 36L-es tanknál kb. 5.5-6L-nél világít, ennyi a pontatlansága a szintjelzőnek, a maradék távolság jelzés meg sok faktortól függ.
De ahogy már írva lett, nem szereti a cucc, ha ki van fogyasztva, mert egy üzemanyagpumpa (rosszabb esetben az üzemagyagrendszer más elemei) sokkal többe kerülnek, mint egy idő előtt megejtett tankolás
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
A második kérdésre: BT-n csak SBC kódolás megy át, CP-n pedig veszteséges AAC. Viszont a lejátszásért a telefon felel és a transzkódolást is on-the-fly elvégzi, így amit meg tud szólaltatni (legyen az veszteséges vagy veszteségmentes formátum), az átmegy mindkét közegen. Nekem egy csomó 24bit/96kHz-es FLAC van a telón, remekül megy vele (igaz én BT/AA-t használok). Annyi, hogy a BT SBC kódolásánál a kábeles AA/CP sokkal jobb minőséget fog adni.
Az első kérdésre nem tudom, én egy tűvel állítottam a Seat (mk IV, V)/VW Golf 3-on, de a Yaris útmutatójában azt írja, hogy nem szabad vele... Mivel nem kellett állítanom, nem próbáltam meg.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Az új Yarisban saját magát programozza a TPMS rendszer, nem kell szervizbe menni hozzá. De igen, fontos melyik szenzor hol van, a kijelzőre is úgy írja ki az értékeket.
A visszamaradó mennyiségnek 0km-t kijelezve még 100km-rr elégnek kell lennie, ez a szabály.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Az AA és a CP alapvető működése az audio tömörítése. Maga az USB kapcsolat nem indokolná ezt (az USB2 sebessége több, mint elég, és a wireless AA/CP simán tud ennyit), viszont a kompatibilitást így egyszerűbb szavatolni: nem kell különféle codec-et használni, nem kell különböző frekvenciákkal/bitrátákkal dolgozni.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Itt a rádióval van gond, sima rezisztív terhelés nem tudja szimulálni. Simán felvehet adó módban 0.5W-ot is hirtelen, amitől leesik a feszültség és már le is tilt a távirányító. Persze hidegben sokkal hamarabb, mint melegben.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
-
KTTech
veterán
-
KTTech
veterán
válasz gaborn1 #13060 üzenetére
A franciáknál nagyon el van tévedve a Waze, figyelni kell. Pl. mindenáron fel akar vinni a fizetős pályaszakaszra, hiába van tiltva neki... mondjuk én is szaladtam bele miatta egy 70-es korlátba, amit nem jelzett, 90-el. Igaz a franciákon kívül még máshol nem kaptak el gyorshajtásért (pl. 80-ban mentem 86-al, bünti meg jött). Mindkét eset 45EUR-t ért.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Én többször megjártam az említett távot egy Toyota Yaris MK3-al, semmi gond nem volt vele A mostani MK4-el még kényelmesebb lenne (hátul 2 embernek is kényelmes, hosszú távon is, rövid távon naponta 5-en utazunk benne - ez kb. napi 1 órát jelent)... már ha lehetne utazni rendesen.
A méret szerintem egy UX-nál is több, mint elég... a legtöbb embernek teljesen feleslegesek ezek a nagy méretű autók, csak mindent egy járművel akarnak megoldani, azt is, amire soha nem lesz szükségük.
Sokszor indok a sok csomag, nekünk, 2 fővel 3 hétre a csomag elfért a Yaris csomagtartójában - csak értelmesen kell pakolni - és még hely is maradt, a hátsó ülésre meg ment az abszorbciós hűtőgép. Visszafele költöztettünk is, tehát 3-an jöttünk, bent volt még egy 55"-os TV is, úgy már szűkös volt azért, a hűtő teteje plafonig volt pakolva (és nem jött extra csomag utánunk, más járművel)...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz KubanitoS #13173 üzenetére
Hát, nem tudom milyen assistance volt, de amikor a Seatban annyira benyomtam a kuplungpedált, hogy eltört, 1,5 óra alatt kint voltak... igaz ez UK, és nem Toyota volt (de ugyanaz a szolgáltató). Ha nagyobb távra utazok, akkor lehet amire eljutnék a mankó/pótkerékig a csomagokon keresztül meglenne a 1.5 óra 😃, eddig szerencsére csak egyszer kaptunk defektet, de akkor egy Daewoo Matiz volt az illetékes, fent Székelyföldön, elkaptunk egy jókora kátyút, lassú defekt... volt ugyan pótkerék, de mint kiderült, az se volt jobb (akkor még csak a barátnőmnek volt jogsija, én meg autót csak képen láttam korábban, soha nem volt a családban, tömegközlekedtünk, szóval érdekes mutatvány volt a kerékcsere) 😃
Aztán a Golf 3-asom okozott néhány kellemes meglepetést, mint pl. gyújtótrafó halál egy dupla körforgalom közepén, kuplunghiba 2x (mindkét esetben 3-asban elmentem vele még a szerelőig, de világított a besz*rásjelzőm rendesen). Na azóta van assistance minden kocsin...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
-
KTTech
veterán
válasz Retekegér #13224 üzenetére
Ha a kézifék bowden szakadt, akkor nem fejt ki ellenállást húzáskor/felengedéskor. Ez esetben inkább berohadt féknyeregről van szó, felújítás/csere jöhet szóba. Nekem olcsóbb volt a Seaton cserélni, mint felújítani (meg gyorsabb is, 15 perc alatt megvoltam vele).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
-
KTTech
veterán
Nem módosítja automatikusan, de figyelmeztet rá, és a SET-et hosszan tartva beállítja azt. A felismerés elég pontos 95-98% körüli, beleértve az ideiglenes táblákat és a dinamikusan változó autópálya korlátozásokat is (ráadásul tudja, hogy a táblák mph-ban vannak megadva - az UK-ban, mert ugyan gyári térkép nincs a Yarison, hiszen nem rendelhető bele, de a GPS működik és az országspecifikus dolgokat ismeri -, de én kmh-ra állítottam a műszeregységet, így amikor 50-es korlátot lát, szépen 80km/h-ra állítja be - viszont a kijelzése a táblának továbbra is mph-ban jelenik meg a kijelzőn, ami kicsit zavaró lehet, de én már megszoktam).
Amit téveszt, a korlátozások feloldása - igaz sokszor én se tudom mikor oldották fel, olyan jól ki tudják táblázni[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz kw3v865 #13261 üzenetére
Igazában fogyaszthatnának kevesebbet, ha nem akarna mindenki óriási méretű autókat... mert a modern autók nehezebbek, mint a régebbiek.
Az sem igaz, hogy a normál motorok elérték határaikat. A mostani motorok termikus hatásfoka eléri a 40-41%-ot (A dinamic force motoroknál, de jön a Mazda az 50% körüli benzinmotorokkal), a korábbi generáció örült a 30-35% körüli eredménynek. Ennek köszönhetően csökkent a fogyasztás is, de az előnyt elviszi a méret és súlynövekedés.
Ráadásul minden hibrid ugyanezekre a benzines motorokra épül, szóval helyből nem igaz az állításod - ha nem jó hatásfokú a benzin motor, nem fejlesztettek rajta, a hibrid rendszer sem lesz hatékony. Lásd: Yaris MK3 hybrid vs. MK4 hibrid. A kettő közt majdnem 1L különbséget kapok, napi használatban, és a cserénél nem változtak meg a szokásaim... sőt, a motor mérete sem változott (mindkettőben 1.5L-es van, a MK3-ban 4 hengeres régi, még a P2 időkből, a MK4-ben 3 hengeres Dinamic Force), csak erősebb lett (nem is kicsivel - 74LE vs. 91LE). Ráadásul - bár a MK4-ben már a legújabb hibrid rendszer van, ami 130-ig tud segíteni, szemben a MK3-ban levővel, ami 60km/h-nál kikapcsolt - minél jobban nyomom neki, annál nagyobb az eltérés, a MK4 javára. Ez egyértelműen a benzines motor érdemi változásának tudható be (a súlya ugyanis kb. azonos maradt a két autónak).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz KubanitoS #13281 üzenetére
Bezárni biztosan nem fogja, ott fog sípolni Ezt már ismerem tőle. Én úgy szoktam itthon mosni magas nyomásúval, akkor szimplán nem viszem ki magammal a kulcsot, így nem is hisztizik . Mondjuk nem sűrűn fordul elő, havonta 1 mosást fizet a biztosító alkusza , az első évben, még van belőle 4 vagy 5 mosás
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Ma voltam a Toyotánál, vissza akarják vásárolni a kocsit. Ajánlottak egy újat, pontosan ugyanolyan specifikációval, úgy, hogy a színt kiválaszthatom (ha nem tetszik a mostani, de pont azért lett ezüst, mert ez adja ki legjobban a hátsó részét a kocsinak, szóval maradna), és átadásig használhatnám a mostanit, értékcsökkenés nélkül.
Még gondolkodom rajta... mert a törlesztő lefele menne (egy kicsit), nem kellene új gumit se venni nemsokára... viszont újra indulna a 42 hónapos törlesztés, ami meggondolandó. Első körben kb. 1250 fontot spórolnék meg a váltással, az addig kb. 28-30000-t futott autóból lenne 0km-es, ismét lenne egy év ingyenes Toyota asszisztencia, de addig belefizetnék összesen 4000 fontot a mostaniba... szóval a matek kb. 28-2900 font mínuszt mutatna. De vajon megérné-e a dolog, na azt még nem döntöttem el...www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
Új hozzászólás Aktív témák
- Lightyear - befektetési app
- Politika
- Szabadalmi vitába keveredett a Lenovo
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Mobilhasználat külföldön
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Gyúrósok ide!
- A vártnál kevesebb iPad Pro fogyhat
- Autós topik
- Microsoft Outlook topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs