- Linux - haladóknak
- Linux kezdőknek
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Hálózati / IP kamera
- A leépítések után egy vagyont költ a töltőhálózatára a Tesla
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Mesterséges intelligencia topik
- Microsoft Office és Office 365 topic
-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
KTTech
veterán
Ha lett volna rá keret, tuti én is egy plug-in-t veszek Napi 2*16km a melóba az út 4 vagy 5 fővel, viszont a cégnél elvileg lehetne tölteni, a napi 11 órás munkaidő meg elég is lenne rá... illetve meg most már otthon is lehetne etetni (amikor a Yaris HSD lett, még másik albi volt, ahol esély nem volt rá, még parkolni is tilos volt a ház előtt).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz rasotamas #10539 üzenetére
ECU már a 80-as években is volt... az OBD2 pedig 1996-tól volt kötelező (konkrétan egy 1984-es Pontiac Firebird 5000ccm, automata váltós verzió ECU-jával szórakoztam elég sokat, mire hajlandó volt működni, és ez már egy fejlettebb verzió volt).
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Megmutatná a dB is, hogy mennyire "kellemetlen" a zaj, ha tudnánk, milyen súlyozású... de így amiket mérnek, kb. semmire nem jók. Nem tudjuk, hova van elhelyezve a mérőmikrofon (hivatalosan a zajforrástól 1m-re kellene elhelyezni, de kocsiban pont a vezető feje helyére lenne megfelelő - hiszen ott hallja a sofőr -, csak épp akkor nincs ki vezessen. Akár 15-20cm eltérés is több dB különbséget eredményezhet (doppler befigyel)... ráadásul nem mindenki egyforma magas), illetve a többi paramétert sem, ahogy írtad is... szóval kb. egyenrangú a hasraütéssel amit "mérnek", nem megfelelő összehasonlításhoz.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Dorian #10624 üzenetére
Ha hosszmotoros, akkor talán, de a keresztmotorosak nem szimmetrikusak .
De a mérésed talán jó lesz saját magad számára, hiszen soha, senki nem fogja tudni megismételni azonos feltételek mellett, igy nem is ad összehasonlítási alapot.
A mérésben van némi gyakorlatom, igaz csak rendezvény hangosítás terén (elég pontosan be kell tartanunk a jogszabályokat... de így is szeretnek feljelentgetni).Nálam pl. ég és föld volt a nyári gumi után a 4 évszakos Hankook zajban (utóbbi előnyére). Mivel üvegből van a tető, így az is növeli a zajt, és még lehet fokozni az élvezeteket a legdurvább zajforrás egyébként a szellőztetőrendszer a Yaris HSD-ben
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Kiterjesztett garancia. Mivel az enyém októberben lesz 5 éves, így én is veszek rá... egy évet fizetek, 2-t adnak + két műszakit és két év EU asszisztenciát, 381 fonttért. Annyit megér, főleg hogy 1 MOT ára 45 font, az asszisztencia havi díja 7 font körül van - a biztosítomnál, de a Toyotánál is - (2 évre az kb 150 font), így a gari már csak 200 font körül van, az meg nagyon megéri (elég ha egy elektromos ablak unja meg magát, az többe kerül, de egy féknyereg csere is akár).
A hibrid garancia (ami a hibrid rendszerre van), az 5+ maximum 5x1 éves, de feltétele az éves Hybrid check (amit ingyenes, ha a Toyotánál van csinálva a kis-nagy szerviz).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Na, akkor itt jelentős különbségek vannak: eleve 5 év az alapgar felénk, erre lehet kiterjesztett garanciát venni, maximum 12 éves koráig (vagy 100E mérföldig, az enyémben most 41500 mérföld van, 1.5 éve vettem 20600-al), a limitáció az 15000 mérföld/ év használat (most akciós 1 év helyett 2-t adnak, így duplázódik minden). Tehát nálunk akár 5+7 év a garancia.
A hibrid garancia viszont 15 évig mehet, futásteljesítmény limitáció nélkül (a hibrid check viszont minden szerviz alkalmával megtörténik, kemény 0 fontot számláztak érte pár hete, akkor volt a 40E-es full szervizem, a digitális szervizkönyvbe is belekerült), és az alapgar (illetve a plusz vásárolt gar) lejárta után kezdődik - természetesen, az előtt nem sok értelme lenne.
Viszont a kiterjesztett garancia az hasznos, hiszen egy váltó (HSD unit) vagy motorhiba így probléma nélkül abszorválható, egyébként csúnyán zsebbenyúlós lenne.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Az lehet, hogy a bontott cuccok olcsók, de a munkadíj sokkal több, mint a gari meghosszabbításának díja. Ráadásul a futóműre és a klímára is vonatkozik, egy klímagond meg elég zsebbenyúlós (ezt tapasztaltam a Seat-omnál, amiben eldurrant egy nagy nyomású cső, rögtön 1000 font felett lett volna a csere a plusz javításokkal, nem csináltattam meg, annyit nem ért az egész autó).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz balazs1956 #10717 üzenetére
A GAP jó dolog, mi is kértük, amikor megvettük a Yarist. Ha valami történik (lenullázzák a kocsit, ellopják stb), akkor a hitel és a biztosító által fizetett összeg közti különbözetet kifizetik, így legalább nem kell extrán fizetni.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Ahogy mindegyikben: tartja a hőmérsékletet. Ha ehhez az kell, hogy menjnen a klímakompresszor, akkor bekapcsolja. Ha az kell, hogy a fűtés menjen, azt fogja bekapcsolni (és bekapcsolhatja időnként a klímát is fűtés közben, hogy páramentesítsen).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz koxkids #10796 üzenetére
Igazából semmi gond nincs az Andorid 6.0-val. Minden ami kell fut rajta (pl. az Andorid Auto is, de nem igazán van rá szükség). A navi programok (iGO, Waze, GMaps) mennek rajta, a Poweramp is... más meg nekem pl. nem is kell
A drága nézőpont kérdése: a gyári navi sem olcsóbb ennél (aminek a helyére kerül).
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz nemb82 #10793 üzenetére
Én a koxkids által linkelt egységet tervezem megvenni a Yarisba, mivel nálam elég "érdekes" a formája a fejegységnek, így nem olyan egyszerű leváltani + bizonyos beállítások csak a gyári fejegységről érhetőek el (a HSD specifikus kijelzőről nem beszélve, ha épp ahhoz van kedve az embernek).
További előnye, hogy nem kell a telefon akkuját nyírni azzal, hogy folyamatosan töltőn van... egy tartalék SIM-el és egy dongle-el még a netet sem a telóról kell megosztani a fejegység fele az online szolgáltatásokhoz.[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz koxkids #10799 üzenetére
Simán megy a legfrissebb Waze a régi Samsung Note-omon (nem hivatalos Andorid 5 fut rajta, és gyengébb, mint a linkelt box ).
De van egy másik egység, ami olcsóbb, és gyorsabb, most találtam meg.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz koxkids #10813 üzenetére
3D futóműbeállításra kell vinni. Ott a számítógép megmondja ha valami nem jó, aztán addig állíthatják, amíg bele nem esik a gyári tűréshatárba (bár a hátsó tengelyen ez sokszor nem lehetséges - főleg ha nem multilink).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz balazs1956 #10817 üzenetére
Abban van a szervizkönyv is, szóval nem árt használni
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
-
KTTech
veterán
Tegnap teszteltem az új Yarist... érik a 2016-os hybrid orange edition cseréje az újra, annyival jobb lett. Jobb úttartás (és kormányzás), komfortosabb futómű, sokkal halkabb működés, jó vezetési segédek, Android Auto... és persze sokkal jobb gyorsulás, hosszabban működő EV mód.
Valószínű az Excel felszereltség lesz, tech pack-al és panoráma tetővel. Egy lényeges probléma van még: a szín kérdése, nincs narancs színben így lehet ezüstmetál lehet a nyerő talán, annál érvényesül legjobban a hátsó fele.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Gergőke88 #10915 üzenetére
Yaris Hybrid, Excel felszereltség + panoráma tető, ezüstmetál színben. Sajnos a Tech pack kimaradt, de ma délután telefonon rendeltem meg (pontosabban a kereskedés hívott, hogy találtak megfelelő színűt, foglalózni kell), csütörtökön megyek a kereskedésbe (addig meló reggel 6-tól este 6-ig).
Sajnos az angliai modellekből hiányzik az ülés és kormányfűtés, az majd valószínű utólagos lesz (Japánból megoldható, kapcsolók kellenek elvileg, de még nincs konkrét leírás hozzá), illetve nem lehetett 16"-os felnivel rendelni sajnos (és elcserélni se akarták)... pedig jobb lenne, mint a 17-essel, mind fogyasztási, mind komfort szempontból.
Az a szívás, hogy nincs fél éves a Hankook Kinergy4S2 gumi a mostani Yarison...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
-
KTTech
veterán
válasz Chereiose #10971 üzenetére
Nekem most még 2016-os van (abból is Orange edition, tehát gyárilag extrázott, de nem fullos), pénteken 2020-as modell jön... az utóbbi nem FL, hanem teljes modellváltás (új motor, új elektromotorok, merevebb alváz, LiIon akku, rengeteg vezetési asszisztens, teljes külső és belső átalakítás).
Fogyasztás terén javarészt 5 fővel az elmúlt 36E km átlaga 5.08L, jobbára város és környező utak 90-es tempóval.
Nálunk a pályatempó az 110-et jelent, de ott se megy 2 fővel 6.1 (130-nál 6.3-at kért E10-ből, agyig pakolva).www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Chereiose #10979 üzenetére
Nem sokkal rosszabb, mint a 2003-as Seat Leon-omban (amitől szintén pénteken búcsúzok el, a Toyota megvette 2000 fontért - használtpiacon jó, ha 250-300-at kaptam volna érte, de nagyon szerettem... de sokba kerülne teljesen felújítani).
Súlyosbító tényező nálam a panorámatető, ami növeli a bejövő zajt (az újon is lesz, sokkal tágasabbá válik a kis kocsi tőle). A gumizaj sokkal rosszabb... nyári gumin (szedett-vedett volt rajta - Nexen HD és Conti mix, amikor megvettem a Toyota márkakereskedésben kb 1.5 éve) jóval hangosabb volt, mint most a Hankook 4 évszakoson (a fogyasztás meg nem változott gumicsere után). Ami még nagyon behallatszik a motorhang, a szigetelést elspórolták: kifele alig van hangja, befele viszont van bőven. Mondjuk ez még elmegy 130-nál is, ha stabilan van tartva a sebesség és nem kell gyorsítgatni.
Az utolsó egyedül utazós átlagom (ráadásul Norbi szerint már hízónak minősülök), amit pont MO-n csináltam, kevés város, sok 90-es út, sok faluval 3.96-ra jött ki, klímával...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
-
KTTech
veterán
válasz Chereiose #10984 üzenetére
[link] itt a fogyasztási adatom, ha érdekel. Hidegben azért iszákosabb a technika (fűteni sokkal több benzin kell - és nálam mindig megy az AC is, párátlanítás miatt + legalább jár a kompresszor és nem döglik be -, mint hűteni).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
-
KTTech
veterán
válasz Dluinet #10985 üzenetére
Igazából már azzal is rövidítik az akkupack életét, ha csak a hibás cellát cserélik ki... nem pedig a hibásat és a mellette levő kettőt (egyet jobbról, egyet balról) pluszban.
Ami szintén gond, hogy nincs olyan módszer, amivel biztosítható lenne, hogy a cellák azonos belső ellenállással rendelkezzenek. A LiIon akkuknál ez nem akkora gond, de a NiMH akkuknál elég nagy probléma (természetesen a gyártáskor is keletkeznek különbségek, de azok elég kis szórással kerülnek beépítésre), mert amelyik cella a legmagasabb belső ellenállással rendelkezik, az fog először tönkremenni, de előtte kellemesen melegíti a társait, idő előtti elhalálozásra ítélve őket).Természetesen van erre a célra speckó műszer, amivel össze lehet válogatni a cellákat, de nem csekély az ára (milliós nagyságrend), de ami a nagyobb probléma, több töltés-kisütés ciklus kell a pontos eredményhez, igaz ezzel a kapacitás kérdésköre is tisztázódik, és a folyamat végén minden cella azonos mértékre van töltve (legalábbis a cella maximumára).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
-
KTTech
veterán
válasz pècsimunkás #10995 üzenetére
Köszönöm, remélem beváltja a hozzá fűzött reményeket még csak ismerkedünk, holnaptól munkába áll mondjuk emiatt a világos belső nem a legjobb, de ezen a felszereltségi szinten nincs más, ahogy 16-os felni sem...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Tom1939 #10997 üzenetére
Köszönöm Én is gondolkodtam, hogy megvárom a Cross-t, de az meg már Corolla árban lesz... és ebben is meglepően sok a hely, a méretéhez képest.
Szerintem a hibrid éppen elég lesz a Cross-ba is, még mindig jobb lesz, mint a korábbi Yaris.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Tom1939 #11006 üzenetére
Nem hiszem, hogy beleférne az orrába... a Cross szélességben nem hízott sokat (kb. +1cm), és eléggé tele van a motortér az 1.5-össel is. Mondjuk a 4 kerék meghajtás nem a hagyományos módon történik legalább, így annak nem kell sok hely a motortérben (csak a PCU és az Inverter változik).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Na, lassan kezdek összeszokni az új autóval... Köze nincs a régi verzióhoz, semmilyen szinten, csak a nevében egyezőek, annyira eltér a viselkedésük. Nem billeg szélben (mostanában fújdogált egy kisebb 80-140km/h szellőcske felénk), a kanyarokat szépen veszi, az úthibákon nem zörög-csattog és dobja el a farát. A 17-es felniken is kényelmesebb, komfortosabb mint a MK3 volt a 16-osokon.
A vezetési segédletek jól működnek, kivétel a táblafelismerő - bár maga a rendszer működik, csak össze van zavarodva, miután átállítottam a kijelzést km-re (hogy ne mpg-ben számolja a fogyasztást), és ezzel a sebességmérőt és minden mást is átváltott km-re, viszont a táblákat mph-ban kellene értelmeznie... ezen lenne még mit csiszolnia a Toyotának. Igaz ez a felhasználók igen kis számának fog gondot okozni szerintemFogyasztás terén nincs igazán előrelépés egyelőre - de hosszabb úton nem voltam még vele és hűvösek is a reggelek, 5 fővel jelenleg 5.1L/100km-t mutat. A fűtés is előrelépés, ez már tud melegíteni is, nem csak valami langyoskás fuvallatot generál - itt jegyezném meg, hogy ez lehetett az én MK3-am hibája, mert amikor megvettem láttam hűtőfolyadékot a betöltők körül, ami utalhat rá, hogy valamelyik márkaszerviz mókolt vele korábban, de nem foglalkoztam vele, mert működött egyébként.
A multimédia rendszer meg egyenesen hipertérugrás Igaz a telóm kicsit szívatott az Android Auto-val (akinek nem indul a navi magától a MAP gombra, az akku és a másodlagos alkalmazásindítás szabályait nézze át ), a BT nem vacakol, hanem villámgyorsan kapcsolódik és végre képes betölteni a mappalistát is.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Tom1939 #11021 üzenetére
6 hangszórós van benne, Denso fejegységgel (JBL a Tech csomaggal lett volna, az viszont nem volt éppen elérhető, az alap pedig a 4 hangszórós kivitel). Elég jól szól, nincs vele gond (legalábbis a BT-n és az Android Auto AAC 512kBit-es transcode-ját használva FLAC-ból, mivel nincs lehetőség PCM továbbításra kábelen sem. Pendrive-ról nem próbáltam még...). A JBL-ben sincs külön mélynyomó, így csak a hátsó sorban levő + 2 csipogó, ami extra.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Tom1939 #11033 üzenetére
Én semmit nem tudtam alkudni (de már az előzőnél sem lehetett)... amit leszámoltak a két autó összege volt, amit beadtam (pontosabban a Yaris MK3 Orange 1:1-ben belement, mert azon még volt finanszírozás, a másikért fizettek 2000 fontot). Így is neccesen számították be mindkettőt úgy, hogy a 0%-os THM is megmaradt.
Az online árak (amennyiért közvetlenül is meg lehet rendelni online) itt úgy tűnik kötelező jellegűek a kereskedők számára.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Tom1939 #11036 üzenetére
Igen, UK.
A használt autókból egy életre elegem lett, sok ezer font veszteség után... Otthon biztonságosabb venni magánszemélytől, pedig az is vadkelet... A cégek se jobbak, de ott legalább van 30 nap visszaadni, ha valami nem klappol. Igaz, én pont egy "céggel" fürödtem be legjobban, amikor kiderült - fizetés után -, hogy nem is az övék a kocsi, hanem az ismerősnek hirdették, aztán a 30 nap rám nem vonatkozik... de legalább fél áron számították fel a 2 hét után kikönyöklő kettős tömegűt. Amikor a elkezdte inni a vizet 8000km után, inkább gyorsan túladtam rajta (tuti hengerfejrepedés volt, ami szemmel messziről is jól látható összeget emésztett volna fel).
Az értékvesztés nagy, 1 év és 8 hónap alatt 4000 fontot vesztett a MK3 az értékéből (kb. 3 évesen vettük, de alig volt benne mérföld, javarészt a kereskedésben állt)...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Tom1939 #11038 üzenetére
Az meg a másik, hogy itt drágábbak az új autók mint Mo-n, átszámolva az enyém majdnem 5000 fonttal lenne olcsóbb jelenleg (de nem találtam pont olyat, mert teljesen más a konfiguráció: nálam alapból benne volt a szőnyegszett, a Hybrid küszöbvédő, a Hybrid kulcsvédő, de nincs - és nem is rendelhető - ülésfűtés és Qi töltő, sötétedő tükör csak a JBL-el és HUD-al együtt lenne, de azt kihagytam, van viszont panorámatető, világos bőr-szövet belsővel...)
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Tom1939 #11043 üzenetére
Ha azt nézed, hogy a csúcs felszereltségű Cross olcsóbb, mint a RAV4 belépő, akkor szerintem nem olyan rossz az az árazás. Általában tényleg jobban felszereltek a nagyobbak, de ha a Cross is olyan alapfelszereltséggel jön, mint a Yaris, akkor nem lesz azzal sem gond, de jelentős előrelépések vannak a felszereltségekben is: az adaptív intelligens távolsági fény (automatikus zónázással), a motoros csomagtérajtó, a félautomata parkolási rendszer többek közt mind olyan, ami egy Yarisban még tervben sincs. Mondjuk a kiforduló vezetőülés egy olyan feature, ami nekem kifejezetten tetszik, ha a többi motoros mozgatást nem is említeném.
Az is egyértelmű, hogy a fogyasztása nagyobb lesz, mint a Yarisnak, és a dinamikája meg rosszabb (azonos erőforrás, nagyobb tömeg).
Egyébként a fizetéshez képest is erősek az árak már kint, és csak nőni fognak. A következő években a kisebb autók ára kb. duplázódhat, ha bejönnek a jóslatok, a nagyobbaké szintén jelentősen emelkedni fog. Mondjuk már az is emeli az árakat, hogy nem tudnak az autógyártók elektronikát gyártatni az autókba, mert a chipgyártóktól nem tudnak kapacitást venni (azt hitték, ők vizelik a Golf áramot, aztán pofára estek)...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs