- Proxmox VE
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
- 3,6 billió dollárt ér az NVIDIA, idáig még egy cég sem jutott el soha
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózati / IP kamera
- Windows 7
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Windows 10
- AliExpress tapasztalatok
-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Csabroncka
addikt
Ha 800 Ft lesz a benzin akkor semmivel sem fog kevesebbe kerülni a szívóhozképest. Méghozzá azért mert az autó fenntartási költségei elviszik a lóvé java részét.
Sarkítsuk a példát a köv számítással:
1.6 szívó legrosszabb átlaga: 8 liter
>(10.000km-el) számolva 800 liter
>(400 Ft-al számolva: 320.000 ezer)
Hibrid (kategórián belül) legjobb átlaga: 4 liter
> (10.000km-el) számolva 800 liter
>(400 Ft-al számolva: 160.000 ezer)Ha duplázódik a benzin ára, még akkor a 320.000 Ft-os benzinköltség különbség, lófing. Kb 4-5 évnyi üzemanyagköltséggel többe kerül a hibrid.
Ráadásul ha belegondolsz évi 200 ezret alaphangon rálocsolsz a kocsira a semmiért (biztosítás, casco, matricák, súlyadó...)
Persze nem a hibrid ellen beszélek, de aki pusztán a
kurva nagyspórolás miatt veszi az menjen inkább gyalog.[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
félisten
A turbós motorok fogyasztása korántsem annyival jobb, mint azt a listaadatok sugalják. A VW is 5 literes vegyes fogyasztást ad meg az 1.5 TSI motoros Golfokra manuális váltóval. A Sprintmonitor átlaga meg 6,5 liter...
Ehhez képest a Mazda 3 2.0 literes szívó Skyactive motorjánál a Sprintmonitor 6,75 literes átlagot lát.Szóval especiel a valóság az, hogy a turbós motorok valós fogyasztása alig-alig jobb, mint a szívóké.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Csabroncka
addikt
"Ha jól értelmezted, amit írtam feljebb, én is azt mondom, hogy a hibrid soha nem térül meg, max, ha 90%-ban városban használod a kocsit, és tényleg sokat mész ott."
Jól, pont ezért írtam a végére:
"Persze nem a hibrid ellen beszélek, de aki pusztán akurva nagyspórolás miatt veszi az menjen inkább gyalog.""in medias res"
-
Dare2Live
félisten
Nem beszéltem hibridről sehol. Új DI turbósról beszéltem. Hogy is volt a terelek, kihagyok...?
"Azok sem rossz motorok, csak többet kell költeni rájuk.."
Te hoztad az 1misit pldanak. Amikor vki 8-10évesen 200.000kmel megveszi erre számíthat. Nem nagy biznisz lesz. Ehez képest egy ismert régi szívonál nincs ilyen. Megveszi 200.000kmel aztán nem fog tönkremenni ami nincs rajta. De kokszosodni se fog...
és még mindig nem beszélek arról, hogy magának a blokknak kell e esetleg egy generál..."...viszont kevesebbet fogyaszt"
A kevesebbet fogyasztot esete válogatja.. Van amikor vmihez viszonyítva igen. Van amikor nem.
Én mindig legkisebbet bérlek 90%ban ilyeneket kapok: Polo 1.0 TSI, Renalult Clio 0.9TCE... a 130at ezek is simán tartják. Saját tapasztalat alapján pedig semmivel se fogyasztanak jobban mint egy modern fogyasztásra, tartosságra összerakott 10+éves szívó yaris.
Az egy előnyük, hogy stabil a nyomaték görbéjük. Már amikor betölt a trubó mert alatta vmi elképesztően döglöttek.De végeredménybe ha oda kell lépni nem is gyorsulnak jobban. Csak yarissal (is) vissza kell váltani. Ennyi.Ebben a kategóriában semmi előnyük nincs újonnan megvéve. Hátrányuk viszont lesz 8-10évesen használtan megvéve.
Én meg ezt akartam mondani.Az egy tök más kérdés, hogy egy régi 30éve tervezett már piacon se lévő 2.0 szívónak csak hátránya van fogyasztásban, nyomatékban egy 1.5TSIhez képest.
hamár hibridet szóba hoztad 8-10év múlva nem az lesz a baj hibriddel hogy drága fentartani. Hanem, hogy jelenleg az eladások elenyésző része hibrid. Amit tavaly, most nem adtak el az meg nem lesz 8-10év múlva piacon.
Kiváncsi vagyok az idei év hogy fog alakulni. Idén mindenkinek villantania kell és az elsődleges szempont idén nem a nyomaték/lóerő/tartosság lesz hanem a fogyasztás.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
"Nincs modern szívó benzin, annak a típusú motornak vége. "
hamár említetted ott a Suzuki 1.2es mocija. Mitől lenne nem modern? Mert tartós és elképesztően keveset fogyaszt? Nem megy hude rosszabbúl mint egy 0.9TCE és talán még jobban is fogyaszt. Tény nem megy 0-100at 8.6alatt de ez pl feleséged zavarja? Akkor mi a turbós előnye? Mert az az 1.2es Suzuki sanszosan túléli az 1.5TSIdet.
btw lesz idén hozzá 48Vs szögegyszerű hibrid rendszer. Hasonló mint az új Golfban.
"Ezzel nem értek egyet a blokk tekintetében..."
Még ez se feltétlen. Egyszerűen nem tudjuk. Van amikor valószínű mert uaz a blokk van 10+éve és csak nem cseszték el avval hogy ráraktak egy csigát, van amikor meg tök új a blokk. Gamma 15éves blokk pár év és kifut helyét átveszi a pl kappa. Amiről nem tudjuk mennyit fog bírni. Az tudjuk viszont, hogy sem a DI, se a turbó nem segített gammanak...
"cserébe azonos lökettérfogat esetén azért lényegesen erősebb a turbós."
Azonos lökettérfogat esetén nincs fogyi előnye a turbósnak. Ami az előnye, hogy ha kell van + teljesítményed. Vagy és ez most a gyártóknak a fontosabb uazt a teljesítményt tudja kissebb CCMből. Ekkor eszik kevesebbet. Gondolj bele plda kedvéért, hogy dugóba állva mennyit eszik egy kis blokk percenként és mennyit egy nagyobb. AFRnek ugy kb fixnek kell lennie.
"Ez a jövő, tök más lesz az autópiac..."
Ez lett volna a mondandom lényege. Hogy az lesz, hogy első vásárló bár kifizeti amennyivel többe kerül a "turbos" de vmennyit visszakap belölle élmény+fogyasztásban. De a vásárló aki 8-10éves autót fog nézni 2-4év+ múlva annak csúnya dolgok szakadhatnak a nyakába.
Dizellnek lehet lesz reneszánsza. Az, hogy azonos teljesítmény/nm mellett pl 15grammal kevesebbet pufog ki nagyon nagy előny. 15*95= 1500eur. kb ennyivel kerül többe egy dízel.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
1.2 hibridként annyit változott tudtommal, hogy kapott egy nagyobb alternatort, meg egy 1kws aksit. Nem lesz olyan nagy gond ha bármelyik tönkremegy.
Evvel nem tudom mi a problémád, kocsik nagyja kmek nagyját városban futja. Ahol kijöhet a kis ccm+trubo előnye.
"15 grammal kevesebbet pufog ki, csak éppen miből?"
CO2. Ami gyakorlatilag egyenesen arányos a fogyival. 15gramm nagyon sokat számít 2020 jan1től.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
"Ja, "csak" ennyit... plusz hibaforrás, plusz költség a javításban. Erről beszélek."
Mivel már alapból van max itt nagyobb így olyan nagy +hibaforrásnak én nem tartom. Vagy talán a te autódon nincs?
Szerintem egy elég elegáns megoldás ami valós fogyi csökkenést hoz minimális +költséggel.Én így látom.
"Értem, tehát a dízel kevésbé káros, a tudósok meg hülyék..."
Itt azért sok lett. Nem értesz hozzá és belebeszélsz. Nem arról van szó a tudosok hülyék vagy a dízel kevésbé káros. Arról van szó hogy azonos autó, felhasználás mellett a dizel 15-20 grammal kevesebb CO2t pöfög ki. És ez 2020tól nagyon nagyon sokat számít. Ennyit mondtam, nem azt, hogy a tudosok hülyék vagy kevésbé káros.
Én nem látom, hogy érvelnél. Jellemzően nem érted meg amit írok belemagyarázol vmit ami nincs ott ls utána még te jösz scopozással. Ld pl feljebb. Nem érted miről beszélek, belemagyarázol vmit amit nem mondtam és neked áll feljebb. grat.
"Az eredeti állításaim tartom, miszerint nem rosszabbak vagy kevésbé megbízhatóak a mai motorok, mint a régiek"
Én meg azt látom kikönyököl a részecskeszürő 3évesen! 60.000kmnél!, újabb check engine 5évesen 100.000kmnél..... és visszasírja a 20éves szívóját mert annak nem ártott az, hogy 99%ban 3-8km megy városban. Max a végén 400.000km után csipegette az olajat.
Ezek az új motorok meg ezt nem bírják. És nekem nem jut eszembe egy DPF/DI/turbos se amire azt tudnám mondani, hogy bírja. Jah nem kevésbé megbízható, meg nem kevésbé költséges a fentartása. Aha.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
félisten
A cikkben engem az zavart igazán, hogy kb. a 20%-a a 3 hengeres turbós motorokra szórt átkokban merültek ki. Ami egy autóbuzinál tétel lehet, de a felhasználók elsöprő többségét pont nem érdekli. Meg egy autóbuzi aligha fog Corollát venni.
Egyébként én még mindig azon vakarom a fejem, hogy az Avensishez hasonlítják folyton, nem az E170-es (az előző) Corollához. Nekem az Avensis valahogy mindig nagyobb autónak hatott beülve, hiába azonos a tengelytáv a T250 / T270-es Avensissel (igen, tudom, hogy az E170, E210 és a T250 és 270 azonos tengelytávval bír).
Egyébként szerintem is az "alap" hibrid illik legjobban az E210-hez.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
makszi
aktív tag
Szia!
Igen vezettem egy ilyen 2 literes tesztautót, de csak Pesten a 13.kerületben , tehát Pályán nem.
Bejáratást be fogom tartani. az 1000-es olajcsere nagyon rövidnek tűnik de ha a gyár ezt írja elő akkor akkor lesz megcsinálva.
(Feleségem új Renault Capturjánál 5000-nél kellett első olajat cserélni(1.33 Tce)) -
makszi
aktív tag
Gondolkodtam sokat mert egy jó barátomnak az új 4 ajtós 1.8hybrid corolla van vezettem is és ő 4 literes fogyikat emlegetett ami néha hármassal kezdődik, ezért bíztam az 5 liter körüli fogyiban a nagyobbiknál. Ellenben nagyon nem ment az az 1.8-asse városba de főleg városon kívül.
-
nagyúr
Csak van olyan, ha úgy ítéli meg.
Indoklás: ő úgy ítélte meg(4) A jármű sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell.
Nem bizonyítható, így a rendőr nem tud vele mit kezdeni[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Dare2Live
félisten
van egy harmadik lehetőség. Pont akkor elvakította a nap, megfájdult a hasa... Pont akkor/nemrég történt.
Analógiának olyan mint a féktávolság. Tök8 mért satuzott. Ha azt mondja látott egy nyuszit ami kiugrott elé és azért (de már elfutott) vagy azt hitte vki le akar lépni járdáról, vagy furán ment azt hitte rámegy útra, vagy... tök8 milyen baromság. Aki nem tartott féktávolságot az lesz a hibás.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Csabroncka
addikt
Használtnál sem jársz rosszul, persze nyilván nem 10%-odba kerül, de azért a biztosító fizet. Szerintem kifizetődőbb a lopás casco, mint valami nagyon extra és méregdrága lopásgátló. Az is igaz, hogy a gyári védelmen felül kell még+ elektronikai védelem (kódkártyás..stb indításgátlók) esetleg még valami mechanikai védelem (váltózár). Amit el akarnak vinni, azt pedig elviszik.
"in medias res"
-
félisten
Csakhogy már nincs "sima" E5-ös 95-ös. Szóval ilyen téren lehet, hogy csak az E5 vs. E10 miatt fogyaszt kevesebbet az autó, nem a magasabb oktánszám miatt, de ez ilyen téren tök mindegy, amíg a prémium üzemanyagoknál is kötelezővé nem teszik ez E10-et...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
-
félisten
Még nem tudom. Most lesz két hónapos az autó, és 3500km-nél járok. A páromnak nehéz beadni, hogy miért fizessünk ki feleslegesen ~30-40e forintot, ha egyszer maga a gyári szerviz is feleslegesnek tartja. Pláne, hogy most kell a Golfot is műszakiztatni és akkor már olajcserére is vinni, tehát bőven van autós kiadásunk ebben a hónapban amúgy.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
félisten
A jelenlegi magyar Toyota árlistában 1.1 millió forint az 1.2T ill. az 1.6 árelőnye a 122 lóerős hibridhez képest. Kétlem, hogy az 1.2T és az 1.6 amúgy egy árban lenne, ha lehetne egy kaszniban kapni, de ugye a Toyota továbbra is fenntartja a szedán külön kezelését ilyen téren.
Ha automata váltós autóban gondolkodik az ember, az árelőny már csak 600 000 forint.
Szóval especiel a megtérül dolog átlagos felhasználás esetén már megvan manuális váltó esetén is, amennyiben az átlagos felhasználás mondjuk harmadában várost jelent. Automata váltó esetén pedig nagyjából a full autópálya / főút használat az, ahol a hibrid nem térül meg 100 000 km -en belül.
Mint említettem, ezt még némileg megbolondítja az, ha lízingben gondolkodik a vásárló.
Ezzel együtt igen, aki megteheti, és átlagos felhasználó (tehát nem csak autópályán használja az autót), annak a már most csak a hibrid...[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
félisten
Az 1.2T nem a Suzukitól van, 8NR-FTS a jelölése, a Toyota NR családjába tartozik.
Ami az árakat illeti, nem tudom mennyire irreális az 1,1 milliós felár, szvsz annyira nem elszállt, hiszen nincs máshol se olcsóbban hasonló képességű hibrid. Sajnos az aksik, konverterek biza ilyen drága jószágok.
A normáknál azért vigyázz, mert ugye kibulizták az autógyártók, hogy a nehezebb autóknak magasabb az engedélyezett károsanyag-kibocsátása, szóval emiatt "környezetbarát" és zöld rendszámos egy 400 lóerős Porsche Panamera, míg egy Corolla hibrid nem az...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
makszi
aktív tag
Igen nyilván nem szentírás. Én elvileg kedden veszem át az új Corolla TS-t 2.0 hybrid. Nekem is azt mondta az ember aki átadja,hogy nem kell olajcsere csak 15 ezernél.
Az asszony 1.33-as Capturjánál viszon cseréltettem 5000 nél olajat és ott a szalonba ajánlották is a cserét...
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- Sorozatok
- Ryzen 7 9800X3D processzor: játékosokra hangolva
- Premier előzetesen a Chicken Police – Into the HIVE!
- Autós topik
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- World of Tanks - MMO
- Elülsőtápos E-ATX toronyházakkal jelentkezett a Geometric Future
- Call of Duty: Black Ops 6
- Motoros topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest