- OpenMediaVault
- Mobilinternet
- DIGI internet
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- YouTube
- eBay
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Hálózati / IP kamera
-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
TrollBalint
addikt
Igen, a kezdőrészletet nem említettem, mert igazából azt akartam kihozni, hogy hasonló konstrukció van itthon is, hogy egy relatíve alacsonyabb törlesztővel tudsz lizingelni, és a végén dönthetsz, hogy megveszed vagy nem.
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
Tin
veterán
Pontositsunk: az alacsony fordulatszamon jelentkezo jelentos terheles art. 50-el magas fokozatban vizszintesen haladas nem gond, ha rendesen meleg a motor es foleg az olaj, de mondjuk onnan egy padlogazas gyorsitas tenyleg art, visszakapcsolas nelkul.
Szerintem 1500 alatt beszelhetunk "kis" fordulatrol, tehat mondjuk az kerulendo, hogy valaki 1200-rol 6-osban nyomjon egy padlogazt.
Dorian: amugy hasznald par napig eggyel alacsonyabb fokozatban az autot ahhoz kepest, ahogy szoktad. Ha azt erzed, hogy kevesbe erolkodosen megy, jobbak a reakcioi, akkor hasznald abban. De ez is baromira autofuggo. -
Dare2Live
nagyúr
amig vki markaszervizbe viszi ahol 5w30at raknak bele alapbol addig cikk szerint esely sincs arra hogy ne legyen gond.
marpedig elso 5evben 99% oda viszi.sztem amugy 1.33on es 1krfen a 10.000kmenkent cserelt 0w20 se segit. max kesobb kell generalozni.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Drizzt
nagyúr
Nekem sikerult, de mivel semmi ertelmes alkalmazas nem tamogatja, ezert lemondtam rola. Meg vqlami mas baja is volt. Nem emlekszem mi, de szerintem nem tudtam kozben se tolatokamerazni, se zenet hallgatni. Valami ilyesmi.
En kozepre a tablet melle cuppantottam fel. Takarni takar dolgokat, de nem igazan zavaroan. Az jobban zavar, hogy a vissapillanto, meg az elotte levo szenzorok vegtelen mennyisegu dolgot kitakarnak. Tobbszor van olyan, hogy nem latom tole mikor lesz zold, ha nem nyujtozkodom.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Usb-bol van egy masik is a kozepso taroloban. En alapbol azt szoktam hasznalni. Az hivatalosan is tud nagyobb aramerosseget, ha jol emlekszem. Amugy vicces, de manapsag max. heti egyszer hasznalom az autot, kozelebb koltoztem mindenhez, amit szoktam latogatni. Szoval most ugy nez ki az egy eves kor hamarabb osszejon mint a 15k km.
Hasznald egeszseggel az autot!
I am having fun staying poor.
-
Tin
veterán
Köszi a tapasztalatokat, es a cikket is. A cikk is nagyon jo, egyedul egy tesztfogyasztas leirasat hianyoltam belole.
A japanos belso, a - mondjuk ki - silany infotainment rendszer es a kis hely valoban hatrany, bar en "csak" a kombiban ultem, de a sedan is ugyanakkoranak tunt. A fenyszorot sajnalom, kerdes, mennyit jarsz sotetben varoson kivul, ha nem sokat, akkor jo a halogen is.
A hianyossagokat meg ne band, tudatosan vetted ezt, es azert az arert ez egy jo kis auto. A cikk utan felmerult bennem a kerdes amugy, hogy miert nem a kombit vetted 1.2T-vel?
-
Tin
veterán
Ja, ha ez volt a cel, akkor jo. Az teny, hogy en is inkabb az 1.6 szivot preferaltam volna az 1.2T-vel szemben. Hiaba a turbos motor fogyasztaselonye es nyomateka, egyik motor sem annyira eros, hogy jelentkezzen valos kulonbseg. Ha 1.5T lett volna a masik, gondolom te is inkabb azt valasztod. Aztan persze fene tudja, kerdes, hany evre vetted. Szerintem ezek a turbosok kb. a gariidon belul jok, utana viszont lehet rajuk kolteni. Mas kerdes, hogy ha az ember bearazza azt az 1 millios tetelt elore, akkor kevesbe faj.
-
TrollBalint
addikt
-
Dare2Live
nagyúr
vegul mennyiert hoztad el?
akarmi van az autovasarlas egy kemeny kompromisszum.
mindegyik tipusnak motornak vannak elonyei hatranyai. ha meg nem csak maganak veszi az ember akkor foleg. en sx4et vettem volna 1,4 turboval android autoval. helyette lett venga. mert rovidebb.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
#76500480
törölt tag
Szebb, mint a Soul Red Crystal A fehér eladásnál hozhat pénzt a konyhára, mert az ország leragadt az alap színeknél. TPMS működik téli szettel? Gyári a szenzor? Csere után nekem még mindig világít a lámpa. "Beállítás" után 1 percig villogott. Kézikönyv szerint 40p, min. 40kmh kell az inicializáláshoz...
[ Szerkesztve ]
-
galervin93
őstag
Imádom ezt a színt, sajnos nekem csak egyenszürke a 3-as Priuska, pedig erre a meggybordóra fájt a fogam. Szép!
Más: a fentebb említett 3-as Priusnál "közepes" gyorsításkor (már nem villanyos, de azért nem is padló) 20-30 km/h között rezonál a kasztni, hangja is van, meg érezni is. Nem tart sokáig, csak ebben a tartományban hallani/érezni. Ez normális?
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
#76500480
törölt tag
Mentek is vele, nézted az ODO-t? :D Én még mindig szenvedek a szenzorral... Change wheel set(regisztráció), set pressure meg az inicializálás. Legalább 10 percet menni is kéne vele, de bele telhet 1 órába is mire felismeri. Gumis le is ellenőrizte valami készülékkel a nyári(gyári) szenzort utána rendelt +4 darabot a téligumikhoz. Próbálkozom tovább... 40km sztráda és 30p kevés volt egyszerre.
[ Szerkesztve ]
-
1az-fse
Nem néztem mennyin volt amikor megvettem így nem tudom hogy fogyott-e vagy az előző tulaj sem nézte sosem (tudom kellett volna). Annyi biztos hogy olajba nem ment mert az sötétzöld, azt néztem néha 3500km alatt fogyott 2dl olaj. (Amikor megvettem negyedén volt, most picivel a minimum felett van de az mindegy mert párszázkm és csere lesz (10kkmnél) Elvileg két csere között nem kellett utántölteni korábban.
Még tél elött eszemben volt hogy mérni is kellene fagyállót de elég zsúfolt az év vége így elmaradt.
Most a pár decivel utántöltve van a low csíknál. Szóval kell bele még, veszek aztán figyelem. Nem hiszem amúgy hogy fogyna csak előző tulaj nem nézte sosem. Nem tudom mennyi van a low és a full között.[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
-
Drizzt
nagyúr
135-s tempomat lehet itt is dobna ra plusz 1 litert. Szerintem a 120 a palyan az idealis a hybridnek, utana kemenyen kezd noni a fogyasztas.
Most az indulas elott amig varosban nyomultam, addig nagyobb fogyasztast irt, mint a palyan, mert 3 km-es tavokra mentem, bekapcsolt futessel. Aztan visszafele egy 11 km-es uton - a hosszu palyazas es tankolas es nullazas utan - mar joval lement 5 liter ala. Szoval telen a tavok tenyleg nagyon szamitanak, meg hogy hogyan fut az ember. Pl. ulesfutes alig eszik, 21-re allitott klima viszont szinte allandoan jaratja a motort. Persze ezen egy garazs is lehet sokat segitene, de annak is orulok, hogy legalabb kinti parkolohelyet sikerult szerezni orzotten majdnem toleralhato osszegert. De igy is az most a legmagasabb tetel az auto koltsegei kozul.
Az e12-es automata ilyen szempontbol egyszerubb joszag volt. Telen 10-11l, nyaron 9-10. Mas tenyezok nem nagyon szamitottak. Ok, orszaguton be lehetett figyelni nagy nehezen 8 ala nyaron.
I am having fun staying poor.
-
Dare2Live
nagyúr
Nekem is rendszeresen eszembe jut, hogy jobb lett volna s-cross venga helyett. Kevesebbet eszik jóval erősebb motor, android auto....
Ilyenkor mindig eszembe kell juttatnom, hogy fél misivel olsobb volt, halkabb, nincs részecskeszürő, lehet tologatni üléssort.... különben úgy érzem rossz döntés volt. Persze nálam a lelki válságot elviszi feleségem ő akart rövidebbet.Amúgy az rémlik hogy nem akartál nagyon 6fölé menni árban. Amit akartál az meg simán lett volna 7.5 hibridben nem?
Fogyi:
Szerintem te össz átlaggal számoltál. Ott a 2liter difi sztem reális. Persze kérdés milyen környezetben, távokra használod.Pályán kb uannyit eszik. ezek szerint hideg indítás 0-3kmen is hasonlóan eszik.
Ahol durva difi van az a tipikus városi közlekedés. Ott a te 8.5led egyaltalán nem veszélyes. De egy hibrid simán tud ugyanott 5l alatt lenni.Innen az dönti el, hogy megéri e az 1misi difit az az, hogy mennyit mész városban és ennek mekkora része 3km+. Másik oldalon meg beraktad az 1misit map+ba. Kalkulálni egy mennyivel drágább 10-15-20évesen egy hibrid mint egy szivó. és kb ennyi. Ki kell számolni aztán dönteni.
és persze van rengeteg ismeretlen tényező. Mennyi lesz 5év múlva a benzin ára?...szerk: 130nál egy 10km/hs difi meg elég sokat dob. 130helyett 150 yarisnál majdnem +2l
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Drizzt
nagyúr
Abban sose szabad bizni. :D
Bar most az elobb irt valos 5.9-es fogyasztasra 5.6-ot irt. Ettol altalaban nagyobbat csal. :D
De a hany km-ert mehetsz meg ezzel a tankkal, az joval botranyosabb ahogy palyan majd kettesevel csokken/km.
Szerintem nincs ertelme utolag aggodni, hogy mit dontottel. Az adott korulmenyek kozott az ismert tenyezok mellett a leheto legjobb dontest hoztad. Ha kesobb derul ki valami, ami arnyalja a kepet, azzal nem szabad torodni. Nekem is pl. ismeretlen volt meg akkor, hogy alig fogok vezetni a korabbiakhoz kepest, de inkabb nem aggodom ezt tul.
I am having fun staying poor.
-
Szintén, de az a baj hogy ha többet ír akkor a kiszámolva néha kevesebb, ha kevesebb akkor meg néha több...Totál random. Én is vezetem sprintmonitoron.
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
Nyáron persze kevesebb lesz fél/egy literrel. Meg most próbálom a 100-as benzint mivel E10-es van csak 95-be omw-nél. Hátha jelent valamit, igaz most ünnepekkor sok volt a városozás szerintem 9L biztos lesz átlagra a mostani tank. Nagy az Avensis kell bele az 1.8, 2.0...motor.
Most ezt egy 1.2-es vagy akár 1.0-ás felfújt motorral háát nem is tudom, abban nem kételkedem hogy egy agyonfújt motor erőssebb de élettartamra, megbízhatóságra, fenntartásra biztosan rosszabb egy mai.
Már ez az 1AZ-FSE is űrhajó a szememben, direktbefecskendezés meg 4 lambda szonda, dupla katalizátor...hála istennek EGR nincs bár ettől még koszolódik. Kettőstömegű sincs mert autómata, bár nem tudom mióta de mostanában divat a benzinesre is rakni.
A januári olajcsere után megtisztíttatom legalább a torkát és az alapjáratot is mert roppant idegesítő hogy melegen 400!-as az alapjárat. Kinyitom az ajtót és nem tudom rátenni a kezem annyira ráz. Szétszedni még nem akarom teljesen bár meg kéne lesnem a szelepeket bejövő oldalon, lehet full kokszos.
Ha nem érdekelne a pénz, fogyasztás stb akkor biztosan valami buta amcsi nagyblokkos nyomórudas V8-ast hajtanék...Vintage Story PH szervere újra fut!
-
-
Ha kicseréli a motort akkor szerintem azért az rendben van.
A 0w20 és az 5w30 azért nem mindegy. Szerintem itt nem magával a motorral volt a baj csak a tájékoztatással hogy mi is kell bele. Vagy az hogy az itthoni szervizek öntik bele az olcsó olajat. Vagy brutális csereperiódust írnak elő.
BTW mint kiderítettem az enyémben is volt motorcsere de nem tudja a helyi szakszerviz mikor (leglalábbis 90ekm ig nem tudják). Pedig biztosan volt mert más a motorszáma, azaz konkrétan nincs neki csak típusa. (1AZ van csak motorkódnak) Meg persze sok minden más is cserélve lett garanciába. Így nem tudom megmondani azt sem hogy mennyi km van a motorban. Hülye módon bedőltem a totálkáros lekérdezőnek és kiadtam pénzt a nagy büdös semmire, de meg is írtam nekik hogy mi a bajom, persze nem válaszoltak. Rohadtul nem tudtam meg mi is volt az előélete.
Nálam 10e az olajcsere és márkásat kap, pont év elején megy is. Meg ugye nemrég volt váltóolajcsere azt meg majd 60e-ként csinálom meg.
Szóval szerintem azzal az 1.33-asal nincs semmi baj csak rosszul lettek tájékoztatva az emberek.[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
Csabroncka
addikt
Az olajevés egy elég szűk szériát érintett, ezt már orvosolták. Nekem 1ZR-FAE, ezt a gazdája világ éltében 5W-30-al töltette, lassan elérem a 150 ezret vele, eddig nem vettem észre, hogy a nívón csökkent volna 10 000 alatt az olaj. Nálam most lesz olajváltás vissza 0W-20-ra. Különösebben nem aggódok, Ő autópályázott vele, én meg 50-50% de több rövid út miatt indokoltnak tartom az előírt vékonyabb olaj használatát. 1 éve amikor vettem a corollát (2013 tól gyártott facelift), többet (10-15 db) is megnéztem, motorikusan mind kifogástalan volt (80-200 km közötti futással), mint a doxa az összes 1.6-os (1ZR), persze a kaszni és a beltér annál jobban szét volt b@szva (emberek iszonyat módon igénytelen barmok tudnak lenni), soknál úgy nézett ki a küszöb alulról mintha kalapáccsal ütötték volna agyon .
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
Sajnos nem hiszem azt hogy a Toyota ne állna be a sorba a mai százezer után eldobós autós történetbe, csak persze nem annyira nagy mértékben ahogy a konkurencia csinálja. Szerintem már nem lesz sok 500ekm-t futó mai autó mint régebben volt.
Nekem 5w30 van előírva, azt kapta mindig és az is lesz benne, de nem városozok sokat. Még nem döntöttem el mi lesz benne de nagy valószínűséggel ami benne volt valami drágább liqui moly megy bele. Olajfogyás kevesebb mint 1dl/1000km, tehát éppen nem kell cserék között rátölteni az részemről rendben van. Két Opelom volt ezelőtt szóval olajfogyás szempontból ez tökéletes.[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
Gaben92
őstag
Mindegy mit említ, 0W20 kell bele és kész. A magyar szerviz kizárólag amiatt tölt bele 5W30-at mert sosincs raktáron 0W20-uk, ha van akkor is inkább 5W30-at használnak mert kiszámlázva ugyanannyi lesz, csak az nekik olcsóbb...
Toyota Tampere azt mondta, hogy nekik szigurúan tilos 5W30-at tölteni azokba az autókba amik 0W20-ra vannak tervezve, mindegy mit ír a könyv. Ha kopott a motor (sok szerviz azzal érvel, hogy "100.000 felett már azt szokták", meg "ha kopott a motor akkor 5W30-at teszünk bele") akkor is 0W20 megy bele, mert az 5W30 csak még egy pofont az amúgy is kopott motornak.
A szervizek meg nem a kézikönyv alapján dolgoznak, hanem a belső rendszerük alapján és nagyon jól tudják mi a helyzet. Tény, hogy fosul fogalmaz a könyv (szóról szóra ugyanaz a szöveg az enyémben is csak svédül), de a könyv neked szól, nem pedig a szerviznek.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
galervin93
őstag
Update.
Úgy tiszta, hogy a saját hülyeségemet is leírom. Annyi előzmény van, hogy nekem első kocsim, max pár métert gurultam más járgányokban. Szóval a 'rezonancia' az csak a motor beindulása, amire asszony (neki több kocsival volt már dolga huzamosabban) fel sem emeli a fejét (nekem furi, én, ha van rá lehetőség, 'villannyal' gurulok akár 40-50-ig is, ugye olyankor nem jelentkezik, így ha mégis rálépek picit, egyből feltűnő - persze tudom, hogy indulgat a motor, de ezek szerint hiperérzékeny vagyok a dologra ). Szóval fail1. A másik, a zörgő hang jobb első kerék felől, az meg a kesztyűtartó, picit lötyög, és bizonyos frekvenciára beindul. Ez a fail2. Lényeg a lényeg - ne legyetek amatőrök, mint én![ Szerkesztve ]
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
Csabroncka
addikt
...hát igen!
Gyakorlatilag egy hely van, a kormánytól balra a két szellőző között! Egyébként az én Homasitás cuccom egyszer nem esett le. A felület nagyjából hasonló.
Apró kérdés: "b@sztak" még beletenni android vagy apple cart? Youtubon keress rá , a kínaiak Androidos fejegységekkel nagyon beindultak a gyártók minimalista szarjai ellen, hovatovább a minőségük sem vacak a visszajelzések alapján!
Mutatok egy példát! Kicsit kiverte nálam a biztosítékot, hogy a gyári nav frissítése feketén egy huszas, és az egész ugyan olyan fos marad!
Aztán egy 10 colos kínai nem is vészes áron, még kicsit utána kell olvasnom, de beszerzős lesz úgy érzem.
"in medias res"
-
pècsimunkás
addikt
-
Drizzt
nagyúr
Sokat nem vesztesz vele. Ezerszer jobb bluetoothon keresztul hasznalni a telefont. Kompatibilis alkalmazas alig van. Szerintem kb. zene, meg navi se tud egyszerre menni. Raadasul navibol csak a hulladek Sygic van, az is csak penzert. Majd ha legkozelebb leszek auto kozelben, akkor en is lefotozom hova raktam fel a cuppanost. De a kormany, meg a tablet koze van epp beallitva a telefon.
I am having fun staying poor.
-
ReSeTer
senior tag
Ez számomra elég hihetetlenül hangzik. Mit értesz az alatt, hogy tönkremegy a motor 300 ezer km felett? Hengerfejes lesz?
Pont majdnem 300 ezres autót nézegetek. 400 ezret elszoktak menni még a hulladék európaiak is kisebb hibákkal 2005 környékiek. Pont a Toyotából nem nézném ki, hogy megadná magát ha cseréltek benne olajat.
Nem kötekedésből írom ezt, csak meglepődtem. Mindenhol írják más márkáknál is, hogy nem km állást kell nézni, hanem állapotot. -
rob210
nagyúr
Nekünk 250ezer van az 1 zzfe 1.8 2007 versoban.
Eddig hiba nélkül, meg is leptek ezek a leírások amiket összegyűjtöttél.
A lánccsere és ellenőrzés periódusáról tudtam a többiről nem.
Bár ahogy olvasom, valószínűleg azért nem érint minket, mert 2007 es. A gondok meg inkább a korábbiakkal voltak, amiről tudok, sőt javítottam is már ilyet.Viszont ez a fél millió kilométer nem olyan nagy dolog.
Nekünk a családban egy fent említett versomeg egy megane 2000es évjárat gurul.
A megane simán hozza a 600-700ezres futást. (jelenleg az enyémben 230ezer van bontatlan motorral, gyári kompresszió értéken)
Valamint igen sok van belőle, amit csúnyán visszatekernek, mert a motor maga elpusztíthatatlan, ha cserélve van benne az olaj.A szívó motorokra azért amelyik nem köztudottan konstrukció hibás nem jellemző, a korai letérdelés.
Elég sok olyan megfordult a kezeim között amikben 300e felett volt hibamentesen.
Toyota is renault is, hyundai, ford (ezt mondjuk utálom )Renault power
-
KTTech
veterán
-
KTTech
veterán
A dieseleket jellemzően hosszú távon használják, míg a benzint nem (legalábbis eddig), a fogyasztás miatt. Ha állandó terhelésen megy a motor, nem fog gyorsan kifeküdni. De ha városi használatban, bemelegedés esélye nélkül használod, mindkét technika kifekszik elég gyorsan.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
A környezetédelmi szabványok miatt a motorokon nem sok változtatást eszközöltek (könnyebb, de erősebb anyagokat használnak, mint a régi motorokban)... kivétel a segédberendezéseknél, mert ott van jelentős változás. Meg a kényelem miatt a bemzinmotorok is megkapták a kettős tömegű lendkereket, mostmár a DPF-et is, a katalizátor is változott. A turbó mindegyiknél elhalálozik, azt sorolni se kell, a motorvezérlés is bonyolulttá vállt. Viszont ezek egyike sem a motor maga. Vannak konstrukcióhibásak minden gyártónál, bár ezek inkább a spórolásból adódnak (mondjuk régen is szerettek spórolni)...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen