- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Ha Trump győz, Elon Musk politikai tanácsadó lehet
- Tárhely szolgáltató választás
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- DIGI kábel TV
- Egyre több európai használja a Telegramot, ezért megkereste az EU
- PHP programozás
- Zimbabwébe ment a Starlink
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
diablo1984
veterán
persze, de ha a kartergáz nem tud kimenni a kivezetőn, akkor az összes gőz és pára a szelepfedélen belül csapódik le és attól lesz még jobban emúziós az olaj(meg ha hengerfejes természetesen). Nálunk ez megszűnt a kartergáz elvezetés kitisztításával, pedig többségét rövid távon futja az autó.
-
diablo1984
veterán
mennyire jellemző a 2000-es évek toyotáira a lambda szonda hiba? Nálam a yarissensor 1 és katalizátor hibát dobál be, ami tötölhető és utána 1-2 hét csend van, gondolom csak nem a kati dugult akkor el? Yaris 1.0 benzin motoros.(az a poén, hogy az asszony opele is egyre gyakrabban dobálja be ugyanezt).
-
-
diablo1984
veterán
kb ennyi, de előtte az akkusarut vedd le, mert könnyen zárlatot tudsz csinálni, mikor a vezetékeket lekötöd az önindítóról! Meg ha olyan helyen van, hogy nehezen hozzáférhető, akkor nem árt, ha jó a kézügyességed(én lagunán cseréltem úgy, hogy azon azt sem láttam, hogy hol van, bontani kellett kipuffot, turbó csöveket, alul-felül kínlódtam, szidtam a francia anyját mindennek, de sikerült).
-
diablo1984
veterán
lehet egy takarítás, zsírzás és jó lesz, ilyenkor ha a bendix kint marad, még reccsen indulás után az indító, nem jó, de nem tragikus, ha kint az önindító, akkor fog látszani, hogy mi cserés, de egy 4 éves autónál azért nem árt villanyoshoz elvinni, hogy rakja rendbe a motort(bendix+szénkefék cseréje) és úgy visszarakni.
-
diablo1984
veterán
válasz Graphics #7455 üzenetére
2000es évek toyotáinak volt egy agyonüthetetlen benzines állománya, max a gyűrűje hajlamos leragadni és olajat enni, de a világból kimegy. Egy tizenéves dízelben már van turbó, nagynyomású rendszer, adott esetben kettőstömegű, valamint jellemzően a dízeleket hajtották is, így az óratekergetés jobban elkapja őket!
Sok autó a motorválasztékának nincs ennyire jó benzines alternatíva, ez a hirdetéseken is látszik, hogy a dízele olcsóbb mint a benzines.....
De ha már dízel vonal, akkor a 2 literes jobban ajánlható, mint a 2,2-es, de az 1,4 -es dízel is agyonüthetetlen és kettőstömegű sincs tudtommal benne! -
diablo1984
veterán
Jó lehet egy 400 ezret futott is, csak az előélete lekövethető legyen olajcseréket tekintve. De a kintről jöttek 90%-a biztosan óratekert, és ki tudja honnan tekerik vissza, mert a toyota bele viszonylag jól bírja a használatot, nem málik, kopik, szakad általában, egy 200ezret futottról nem mondanád meg,hogy mennyi van benne csak beltérről, főleg ha nem valami munkásautónak használták(ez még nem jellemző), hanem gazdája van! De 3-400ezret futott bál is lehet jó állapotú, na kintről ezeket veszik meg fillérekért és lövik vissza 200 körülire, de persze semmi előélet papír nincs róla, csak az orvos tulaj templomba járós szövege, vagy ha van szervízkönyv, annak is valami ismeretlen nem szakszervíz bélyegzőjével megpecsételve, ami persze ellenőrízhetetlen....
Nézegesd őket, ami fontos, hogy ha meleg a motor, akkor túráztasd meg, hogy az már fájjon a gazdának is, ha löki a kékes füstöt, akkor eszi az olajat, mert vagy kopott a motor, vagy leragadt az olajlehúzó gyűrű(tipushibája a 2000-es évek toyota motorjainak), ha ez letapadt és kikopik belőle az olaj, akkor a motor is eléggé kukás.... De még ha eszi az olajat, és együtt tudsz vele élni(mint én is a yarissal), akkor jó alkualap, ha egyébként rendben van! -
diablo1984
veterán
az 1,6-1,8-as az tudtommal láncos vezérlésű, azt meg akkor kell ha csörög, nekem volt yarisom 275e km-rel, gyári lánccal, haverékéban 325e km van és még abban sem volt csere. A láncos vezérlés az közel örök életű, ha megkapja a megfelelő olajat a megfelelő időben, de akkor a benzines toyota motorok is örökké élnek, ha ezeket megkapják(meg persze a minőségi szűrőket is).
-
diablo1984
veterán
válasz AXisBOLD #7623 üzenetére
Szedjétek ki a lambdákat, féktisztítóban mossátok ki(tiszte fekete korom lesz mikor kiveszitek), mehet vissza és extra benzinnel járassátok meg(persze egy hibakód törlés után). Ha akkor is dobja a hibát, akkor csere. Nálam az 1-es lambda tisztítása megoldotta a gondot, már pár hete semmi hibát nem dob, mióta tisztítva volt!
-
diablo1984
veterán
a 2 literes D4D dízel motorrol mit érdemes tudni? Láncos, kettőstömegű és DPF nélküli? Mikori évjáratig? EGR van bennük? Mi szokott lenni a gyengéje?
-
diablo1984
veterán
válasz molnarpeter #7726 üzenetére
Mondjuk a 2004-2010ig gyártott corolla verso/ verso-ban.
-
diablo1984
veterán
válasz bokarcsi71 #7761 üzenetére
Mert mikor kellene még? A fényviszonyok mikor megkövetelik...
-
diablo1984
veterán
+1
Adom, dízeleim voltak világ életemben, most hálisten kikoptam belőlük, maradt egy 1.0-ás yaris 2 és egy h astra 1,4 benzin, cirkálni ezekkel is lehet, igaz a yaris valszeg corolla versora vagy h astra kombira lesz cserélve, mert nem maradt családos utazó autónk( ha az 5 ajtós h astra nem számít annak), de egyébként el lehet lenni nyomaték és 100ló+ nélkül is.... -
diablo1984
veterán
Ma vizsgázott a yaris2-esem, péntek 13 lévén a rendszer ki is választotta véletlenszerűen kpm-es ellenőrzésre(elvileg van ilyen), jött is az ellenőr egy fél óra múlva és előtte is átküldték a vizsgasoron.
Jelentem 2022.01.08ig lett műszakija a kisautómnak. -
diablo1984
veterán
Nem elektronikusan vezérelt, hanem a vezérműtengely végén elhelyezett hidraulikus tárcsa forgatja el a vezérműtengelyt a fordulatszám függvényében, így szabályozva a szívószelepek nyitási idejét.
Nem is hallottam még róla, hogy a vvti-vel gond lenne szelepvezérlés terén....
sőt:
A Toyota VVTL-i rendszerrel szerelt benzinmotorjai 1997-ben egy lépéssel tovább menntk a VVT-i motoroknál. Ez a rendszer automatikusan szabályozza szívó-, és kipufogóoldali szelepek emelésének mértékét is. Innen ered az elnevezésben az "L" betű, mely az angol nyelvben a "Lift" - magyarul emelést- jelenti.Az alacsony fordulatszám tartományban (1.) a vezérműtengely bütyke hosszabb utat tesz meg, így kevésbé nyitja, emeli a szelepeket. Nagyobb fordulaton (2.) egy csúszka kerül az útjába, lerövidítve ezzel az utat, ugyanakkor tovább és jobban nyitva tartva a szelepeket. A csúszka egy olajjal teli edényben mozog, az olaj nyomása dönti el, hogy mikor, hol kell épp elhelyezkednie. forrás: net
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
Hát ja, de itt látszik, hogy nem volt olajnyomás, lehet, hogy olaj sem volt az autóban(az olajáteresztő gyűrű lekokszolódása miatt eheti és ha eszi és nem figyelnek rá, hamar szét is kophat a motor). Angoloknál amúgy is sűrűn előfordul, hogy belekövesztik(sz@rnak az olajcserére, megy ameddig megy alapon) az olajat a motorba, na ezt a toyota nem tűri, mert utána olajzabáló szörnnyé változik.
Rob: az opel 1,6 116 lovas motorjában is ilyen a vezérlés, csak dupla okoskerekes a szívó és kipuff oldalit is variálja és szíjas. Abban hamarabb tönkre szokott menni az okoskerék, cseréje egy vagyon.
-
diablo1984
veterán
-
diablo1984
veterán
Az azért túlzás, mert szerintem ezeket amiket a videóban kibányáztak, még az életben nem szedte ki senki még sincs mocsok rajta. Inkább akkor érdemes, ha rommá használtak egy olajat és belekocsonyásodik 3-4-5 év alatt ez elő is fordul), abból a kocsonyás cuccból ezt is eltömítené, más kérdés, hogy a toyota ilyen felhasználásban hamar lekokszol az olajáteresztője és megeszi az olajat, ha meg megeszi és nem veszik észre, akkor a motor is fossá kopik, így nem tud belekocsonyásodni, mert hamarabb szétkopik a motor, vagy az olajevéstől cserélődik.
Tehát a következtetés: ebben sosem lesz koszos az a szűrő, így olajcserekor is felesleges mindig tisztítgatni...... szerintem!(#8287) BigBear: az én yaris 2-esembe is pár éves korára 100ezer km-nél került gyári új szám nélküli motor, most már abban is 110e km van és ez is eszi az olajat(ez is olajáteresztő bajos sajnos), nincs infóm az előzmény szervizeiről, mert a szervizkönyve üres, de gondolom digitálisan csak lehetett vezetve, ha új blokkot toltak bele, mikor megvettem akkor az olaj, de még a levegőszűrő is üszök fekete volt, hát az sem 10e km-rel ezelőtt lehetett cserélve, mikor a hófehér levegő(!) szűrő korom fekete.....így nem lepődök meg semmi, hacsak azon nem, hogy ez a motor még megy!
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
Őszintén? Passz, mikor cseréltem a szűrőt nem volt olaj a házban, a másik oldala tisztább volt, de messze nem fehér. Majd ha lesz időm kiszedem azt a fehér szűrőt a házból, mert 2000et mentem már vele, ha az olaj fogta volna így be, akkor azon is látszania kellene! Mindjárt megyek is, pattintós a légszűrőház, elvileg gyorsan megvan!
-
diablo1984
veterán
válasz diablo1984 #8298 üzenetére
Jelentem, nem, ennek A-B oldala is újszerű állapotú. Olajat kb 1000km-en kb 3-4decit kér, jellemzően 400km-enként dobok bele 1deci körüli mennyiséget, 95%-ban városi üzemű autó, nem tudom pályán meghajtva mit mutatna, bár Budáról(ott gyalázta az első orvosnő gazdája) lejött Nyíregyre a VW szalonba, hogy egy új Polo-n folytatódjon a kínzás....(#8299) Dare2Live: én 2. gazda vagyok, nem nálam történt ez a gyalázás, én csak megvétel után tapasztaltam ezeket! Do tényleg nem tudom, hogy szegény egy smókendcsárm Golf 2-es lélegeztethette szájon át és attól lett-e ilyen, szemre tényleg olaj volt mintha olajos lenne, de nem volt az, mert nem volt nyers sem, csak fekete de nagyon! Már az is megfordult a fejemben, hogy a dokinő alatt kicserélték 100ezernél a blokkot és ez azóta nem volt szervízben, levegőszűrőről és gyertyáról könnyel elhiszem, benzines az olajat inkább elsárgítja, narancsosítja(a 4 hengeres yarisomé amolyan mélysárga volt max), de nem kokszolja feketévé....
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
Engem ez a 3-4 deci is hát nem mondom, hogy idegesít, de nem örülök neki. Az 1 liternél már instant felújítás kezdődne.....ha tetszik, ha nem! Így is már néztem, hogy lehet egy endoszkópot(vagy mi az a száron a kis kamera) ledugok az égéstérbe és szétnézek bent, hogy milyen a hengerfal és jó kinézet esetén lehet kihúzgálom a dugókat és pucolás, új gyűrűsor után összerak, de inkább nem vagyok az odabentre kíváncsi, mert bár szeretem ezt a kisautót(a célnak is megfelel, gyerekeket oviba hordani, munkába menni és vissza, valamint pecázni és a környéken szaladgálni vele és mindezt kis fogyasztással), de mivel az összes nagyobb autót sikerült eladni a seggem alól(asszony 5 ajtós h astrája maradt, amivel persze el lehetne menni nyaralni-komprumisszomokkal), így vágyok megint egy kombira, valszeg ha szembe jön velem egy közeli jó ajánlat, akkor könnyen elcsábulok, bár a yarisban azt is szeretem, hogy a garázsban körbe tudom táncolni, míg az octavia 2-es faceift kombinál hátul a salgót paszta a vonóhorog, közben elől az ajtót még épp nem lehetett becsukni az orrától, anno a vectra kombinál, meg nem is volt salgó sem hátul és ha ki volt hajtva a vonóhorog, akkor az mikor koppant a falon, akkor sem lehetett az ajtót becsukni még, horog visszahajt, újra betolat és örül, semmi sem fért a garázsba.....
Most egy avensis kombi is ezért nem jönne számításba, de egy corolla kombi, corolla verso, alkalmiban egy sima verso benzines motorral még elképzelhető lenne.... -
diablo1984
veterán
válasz Dare2Live #8304 üzenetére
Hát ja, engem sem hajt a tatár, friss műszakis a yaris, ez 2 évig még autó lesz biztosan, az asszony h astrájával is el tudunk evickélni a balatonig és vissza, nem lesz egy élmény, de az meg még több kilóméterrel és gyári blokkal még az olajat sem eszi(igaz 5e km-t futott mannol olajat azért már csípte, igaz 5e km alatt kb 3 decit..)!
Magamat ismerve és az autóvásárlási szokásaimat kizárt dolog, hogy ne vegyek valamit, eszem szerint valami toyotát vennék, mert 2db yarisom volt és azok nem okoztak csalódást, gondolom a corolla is ilyesmi lenne, max nem jönne ki 6 literből városban, ha a pénztárcámra hallgatok, akkor mást, mert a toyota évjáraton belül eléggé feláraz, egy corolla verso 15 évesen is akár 1,5 milla lehet és bőven benne lehet, hogy az olajat is eszi, na annyit nem biztos hogy érne nekem, akkor inkább egy fiatalabb, vagy egy korabeli astra közel a feléért....(#8306) Dare2Live: 1.0 3 henger!
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz Dare2Live #8308 üzenetére
előtte a 4 hengeres ezres yaris 1-esünk volt, többet futott, mondhatni széthajtott motorral és az egy gramm olajat sem evett, annak még az ikertesója(cégautó volt, a cégtől haver és én vettük meg a 2 HUB-os rendszámút) havernél van 340e km-es gyári motorral, az még most sem eszi egy kicsit sem, pedig ott megkapja a nélkülözést, asszem 5 éve van meg neki és 3 hete szólt, hogy néha rángat, egyenetlen a járása a motornak, kérdezem tőle, hogy gyertya csere mikor volt, erre azt mondja, hogy nála biztos nem.....Vett bele 4 gyertyát, kicseréltem neki, ami kijött gyertya közepén az elektróda már srég volt, féloldalasan hiányzott belőle az anyag, megkapta a 4 gyertyát a gép és a felesége engem hívott fel, hogy ez az autó ilyen jó még sosem volt....
Na az a motor bírja még a ridegtartást, ez a 3 hengeres dájhátszu motor nem, de az 1,33-as 4 hengeres sem, illetve akár az 1,6 és 1,8-asból is ki lehet hozni az olajzabáló szörnyet, kissé ez tántorít el a túlárazott "öreg" toyotáktól.... -
diablo1984
veterán
válasz Csabroncka #8352 üzenetére
1.0ás yarist? 140-150? Kétségtelen, hogy megy annyival, de 5-5,5 ezren forgatott motor nem feltétlen egészséges neki, az már nem az a határ, amit kíván!
-
diablo1984
veterán
Na ebben a mi a 3 hengerünkben szerintem több lóerő van mint nyomaték! de azt sem felejtsük el, hogy pl a miénk egy 12 éves elmúlt vas, aminek használni semmiképp nem használ, a futóművét sem erre találták ki, hogy parkettán még manőverezhető maradjon, arról nem is beszélve, hogy a miénk(is) csípi az olajat a toyota közismert gondja miatt, ez pályán fordulaton még jobban fel is tud erősödni! Az biztos, hogy nálam nem fog 140-150-el menni a kisautó pályán, annyira nem fogok vala sietni sosem....
-
diablo1984
veterán
hogy néz ki egy egészséges 1-es lambda szonda görbéje? Nálam pár hetente bedobja az 1-es szondát, de nem állandóra, simán törölhető és csak hetek múlva jön vissza. Ma megnéztem a görbéjét és van benne 1-2 farkasfog....
-
diablo1984
veterán
válasz molnarpeter #8783 üzenetére
1es szonda hibát ír, a szögletes jelében néha-néha feltűnik egy-egy farkasfog. Egyszer már takarítottam, akkor is kb 2 hétig volt hibátlan. Túl sok takarítani való nincs egy ilyen szondán egyébként....
-
diablo1984
veterán
válasz molnarpeter #8785 üzenetére
Semmit, csak 1es szonda hiba. Nem magyarázza túl, nam ad be tutorialt, hogy hová öntsem a benzint és gyújtsam fel. Csak ennyit, de azonnal megolvasva és törölve nem jön vissza, így nem állandó hiba.
-
diablo1984
veterán
válasz Sidorovich #8867 üzenetére
Ennek eleje-hátulja le van ütve(ami itt képen látszik, ki tudja a többi elem élőben milyen), ezt engedd el, 10 éves autó, közbe van gyilkolva(az első lökös alja törött is), külföldi autó, így a km állást is fenntartásokkal kezeld! Én meg nem venném az biztos!
-
diablo1984
veterán
válasz Sidorovich #8871 üzenetére
ez jobban néz ki, de majd személyesen kukkants be az üléshuzat alá, hogy mi van alatta.
-
diablo1984
veterán
Adott egy 2007es toyota yaris 2 1,0 3 hengeres rettenet, hosszabb távon használva bedibálja a check engine-t ami kiolvasva mindig az 1es lamdba szondát kifogásolja. Most kapott új szondát és megint jelez hosszabb úton.
Hibakódot törölve nem jön vissza a hiba, városban sem villant még be sosem, nem tudom, hogy mi lehet a kínja, ha katalizátorral lenne gond, akkor törlés után is csak visszajönne, nem? -
diablo1984
veterán
válasz molnarpeter #9032 üzenetére
Majd a hétvégén megyek vele hosszabban, akkor ha előjön akkor megírom. Ahogy láttam a gyorscsati előtt ki van fordulva az egyik kábel bele, már a réz fekete, de szemlátomást még fém, gondolom még vezet is.... Majd ha lesz időm, akkor megforrasztom, hátha az kínlódik és visszarakom a régi szondát, mert akkor az is jó.
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 4
- Android másképp: Lineage OS és társai
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Formula-1
- Ha Trump győz, Elon Musk politikai tanácsadó lehet
- OLED TV topic
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Vallás
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen