Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Shyciii

    veterán

    válasz MaCS_70 #29 üzenetére

    Egyrészt egyáltalán nem tisztázott, hogy mennyit kötyözhet a gyerek bütetlenül, sőt, úgy, hogy az előnyére váljon. Nem is tisztázható pontosan, mivel egyelőre még nem egyengyerekek születnek.

    Az aki ezt mutatja be előnynek, hogy kontrollerrel frankón játszhat, az nem 5 percet játszik rajta, elhiheted. Nem mutatunk be valamit előnynek, ha nincsen rendesen igénybe véve.

    A digitális technikához fűződő képességeit most kell megalapozni..

    A digitális képesség megalapozása nem ugyanaz, hogy több 10 órát nyomkodja a mobilt vagy a notebookot youtube videókat nézve, vagy játékokat nyomkodva. Pont ezek a gyerek hiszik azt hogy mekkora IT-sek. Volt szerencsém előző cégnél ilyenekkel beszélgetni állásinterjún, közben a tudásuk olyan messze volt az elvárttól. Persze a fizetési igényük az bezzeg naprakész volt, csak a tudásuk nem.

    Vannak a baráti körben a tablettel a kezükben felnőtt srácok, akik köszönik szépen, remekül megvannak, és a tanulás során sárba alázzák azokat, akiket a szüleik távol tarottak a kütyüktől

    Már vártam a barátom barátainak a barátai szöveget. Csak ezzel az a baj, hogy nem ez az általános, és nagyon messze van a valóságtól, ha megnézünk egy nagyobb reprezeentatív számot. A kutatások sem téged támasztanak alá, de ez már mellékes.

    ijesztően sok olyan ADHD-st is ismerek, aki a tablet helyett következetesen kirakóst és építőkockát kapott.

    Mindjárt gondoltam, hogy a tudományos teszteket, kutatásokat azon nyomban meghazudtolod hozzátéve, hogy "ijesztően sok". Ez a szóhasználat mindent visz. Főleg úgy, hogy ma már nincs is olyan család, akinek a gyerekei nem kütyüznek.

    A témához közelebbről: az autózás, utazás egy külön műfaj a gyerekek számára. Sok gyerek rettenetesen utálja, a szülőnek pedig nagyon korlátozottak a lehetőségei út közben a srácok lekötésére.

    Érdekes. Ha a srácokat ennyire nehéz lekötni útközben, akkor ott már megvan az a probléma, hogy ezek a gyerekek már nem tudják elképzelni a perceiket mobil, notebook nélkül, pont ezért nehéz lekötni őket ugyebár. Akinek nem ez az élete, az érdekes módon tud zenét hallgatni, beszélgetni, olvasni. Nincs is jobb, mikor egy-két bekezdés alatt azonnal ellent tudsz mondani az állításaidnak. Én gyerekként még útközben is tudtam rajzolni. Nem egy ilyen rajz megvan még a mai napig, pedig akkor hosszabbak voltak az utak, lévén egy szerencsétlen Skoda 120S hátuljában ültem, és mégse sírtam hogy jaaaaj a számítógépemen akarok játszani.

  • Danex

    addikt

    válasz MaCS_70 #29 üzenetére

    Az ADHD-t én úgy látom, hogy régen is ugyan úgy megvoltak nagy számban, csak akkor azt mondták, hogy hisztis, rossz gyerek, max kapott 2 taslit ezzel befenyitve, hogy legyen csendben. Most erre már lett egy fogalom és azon is túl léptünk ,hogy a nevelni nadrágszij és nyakleves nélkül is lehet.

    De ugyen ez kutyanevelésre is igaz, régen a negativ nevelést ismerték az emberek, ha valami rosszat csinált a kutya akkor csapjunk az orrára stb, azóta viszont kimutatták, hogy a pozitiv megerősitéssel sokkal jobb eredményeket lehet elérni.

    Emiatt ez a régi időkkel való összehasonlitgatás elég veszélyes terep, főleg, hogy a múltat az idő mindig nagyon megszépiti.

  • stellaz

    addikt

    válasz MaCS_70 #29 üzenetére

    Tabletet megtanulni használni kb 10 perc, az nem visz közelebb semmilyen használható tudáshoz. Ha nem tud rajzolni, akkor digitálisan se fog tudni, ha nem megy a logikai gondolkodás, azon egy szoftver nem sokat tud segíteni, stb, stb. A működő ember az alapképességeken alapszik, az az igazság. Az a tablet, amit ma megtanul kezelni, holnapra lehet, hogy elavul, de az adaptációt pont az alapképességei teszik majd lehetővé.

    Az az igazság, hogy amit egy gyerek jellemzően megtanul a mai digitális eszközökön, az annyi, hogy hogy kell valami idióta játékkal játszani, a szülő meg örül, hogy a csemete már kész informatikus, mert tudja simogatni a kijelzőt.

    Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt

Új hozzászólás Aktív témák