Új hozzászólás Aktív témák
-
ncc1701
veterán
Kb 4eft/db az irídiumos ngk, ha kicsit kotorászol. Kintről még olcsóbb. Nekem ez egy autó fenntartásában filléres tétel. Ilyen összegeken el sem gondolkodom, h most akkor maradjon-e, vagy sem. A nem filléres az mondjuk egy dpf, vagy turbó, kettőstömegű csere.
A másik gyönyőrű, mikor 100ekm felett akarod cserélni, és meglepődsz, amikor esetleg beletörik, mert már össze van rohadva. Nem, köszi, nekem a 60ekm az kb 2 év, menjen.[ Szerkesztve ]
-
dunc
nagyúr
válasz ncc1701 #67454 üzenetére
A 4K s sokszor hamis, kintről főleg! Soha nem volt még belerohadva! (ez nem izzítógyertya kérem ) Nem az ár érdekel hanem az még jó, és nem kell cserélni, ha cserélni kell akkor csere. "A nem filléres az mondjuk egy dpf, vagy turbó, kettőstömegű csere." Swift szívó motor, ezekből mi van benne?
-
dunc
nagyúr
válasz ncc1701 #67456 üzenetére
Sokat cseréltünk, nem volt vele gond, persze nem trágyahalomról beszélünk.
"Swiftekbe tipikusan szokott belerohadni" , ha eszelten barom húzza meg, aki nem ismeri a nyomatékkulcsot!
Erre is válaszolj léccci!
"A nem filléres az mondjuk egy dpf, vagy turbó, kettőstömegű csere." Swift szívó motor, ezekből mi van benne?[ Szerkesztve ]
-
őstag
Határozottan jobban megy az autó, szebb a hangja, alacsony fordulaton feltűnő főleg; én elhiszem h ebben még van, de ha már kijött, ez így nem megy vissza nálam sem..
Kauffer-nél 7.7k /db, ~egy tank benzin árából megvan a csere; ez megtett kilométertől függetlenül is 4-5 évente nem nagy költség.Könyv szerint ugye: "Csere 105 000 km-enként (63 000 mérföld) vagy 84 havonként", ami 7 év - van 250k km a gépben, 5 évre lecsökkenteni talán nem akkora pazarlás
"... and I hope you have a great day!"
-
Gyöször
senior tag
válasz pető bá' #67446 üzenetére
Ennek a kivett gyertyának így mennyi lehet az elektródahézaga? Valahol 1,5-2 mm között, jól saccolom? Vigasztaljatok meg, de nekem 1 mili körül rémlik a gyári hézag.. és ha minden feltevésem stimmel, akkor ez a gyertya nagyon dobós volt már...
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
kistukesz
újonc
Mivel a gyertya a téma, megnéztem a kezelési útmutatót. A K10C motorra km korlátozás nincs, ellenben 36 havonta van csere előírva.
Azon gondolkodtam, mivel igen keveset megyek a 3 hengere swift-el, (4 éves és nincs benne 12000 km) mi történhet, ha még nem cserélem a gyertyákat, megromlanak !? -
AMD Power
titán
Ma unalmamban autót mostam, porszívóztam. Holnap műszerfal ápoló és ablaktisztitás lesz.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
slett27
addikt
Sziasztok !
Segítséget kérnék. Suzuki Ignis 2003 M13A-hoz kellene első lengéscsillapító természetesen párban. Milyet ajánlotok és hol érdemes beszerezni ?
Köszönöm !
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
F4ther
tag
Sziasztok.
Autós topikban már irtam ezzel kapcsolatban, de gondoltam írok ide is. Szóval az a helyzet, hogy feleségemmel vásároltunk 2020 Május vége / Április elején egy lágy hibrid vitarát. Semi gond nem volt, rendszeres szerviz, kíméletes használat, stb.. viszont Áprilisban megadta magát. Pályán leállt a motor, viz 100-on, hirtelen történt az egész nem is próbáltam újra indítani vagy elindulni. A suzuki assistance el is szállította a legközelebbi márkaszervízbe, meg minket is haza. Nem is gondoltam volna, hogy innen fognak kezdődni a további problémák.
Kiderült hogy, szerelő állítása szerint "becseppent a gyertya" - 45k km-en, és komplett motor, hűtőrendszer és turbó csere szükséges. (kb 2m ft alsó hangon) - ezzel még nincs is gond ha javítják persze. Első körben készpénzesként akarták javítani, kiderült hogy adminisztrációs hiba miatt nem került be a kiterjesztett garanciám a rendszerben (A meghibásodás 1 hónappal a gyártói gari lejárata után történt), de végül elkészült a diagnosztika, megítélték hogy garanciálisan javítható, a reál garant elfogadta a költséget és berendelték a suzukitól az alkatrészt.Igen ám, itt kezdődtek a bajok. A suzuki állítólag visszautasította a komplett motor beszállítását, mert már nincs érvényes gyártói garancia a gépjárműre, ezért alszerelvényt nem szállítanak le, csak alkatrészeket. A szervíz elkészítette újra az összeállítást, csak alkatrészekre, viszont úgy, hogy a szervíznek kell megépítenie a motort már 7m ft a költség, ezt a reál garant visszautasította. Ez történt június végén.
Azóta azon megy a rugózás a suzuki - reál garant - szervíz között, hogy hogy oldják meg a helyzetet, de nem történik semmi. Az autó szétszedve áll a szervízben, a szervíz és a suzuki írásban nem kommunikál semmit hiába tettem több felszólítást erre, mindenki a másikra mutogat miközben autóm az nincs.
Mélységesen csalódtam az eljárás módjukban a márkaszervíz és a suzuki ügyfél kezelésében, úgy gondolom hogy ez elképesztően rosz példa. Személy szerint soha többet nem akarok suzukit. 2 hét múlva megyek ügyvédhez beadatni a bírósági keresetet, mert már nem maradt más eszközöm sajnos.. -
hemaka
nagyúr
-
slett27
addikt
Ez lehet inkább az összeszerelés hanyagsága miatt vagy már itt is komoly konstrukciós hiba lehet mint a legtöbb új autón ? Nemrég valaki posztolta hogy még mindig vezet a Suzuki megbízhatóságban. Ez nagyon fatális hiba.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
blakey
titán
válasz slett27 #67483 üzenetére
Nem is az a gond, hogy meghibásodott, nyilván a kivétel erősíti a szabályt. Az a legfőbb probléma, hogy így állnak hozzá. Egy autó esetében percre pontosan tudják, hogy mikor került le a gyártósorról, mikor került a kereskedőhöz, mikor került eladásra és mikor és hogyan szervizelték. Nincs olyan, hogy egy garanciális autó javítását elutasítják, ha garanciaidőn belül van, és nincs semmi olyan, ami a garancia elvesztésével járna, kötelesek javítani. Remélhetőleg minden rendben lesz és jó lesz a történet vége.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
slett27
addikt
válasz blakey #67484 üzenetére
Sajnos közeli ismerősnél volt hasonló probléma, ott az volt hogy random nem indult. A vége egy Skoda Kodiaq lett, komoly pernek nézett elébe a Suzuki márkakereskedés. Az autót visszavették az árából pedig az előbbi autó lett. Ilyenkor a bizalom meginog érthető módon.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
Gyöször
senior tag
válasz F4ther #67480 üzenetére
Nekem a hátsó lengéscsillapító bukolatát valahogy rosszul nyomta rá a gép ferdén áll a felső védő műanyag így letolja a festéket a gátlóról. 2 évesen jeleztem a szervízben. Válasz: látom, mi a fenét csináljak vele??
Mondtam neki alul felül kicsavarozod, kiépíted onnan egy újat beteszel és megyek haza.
Válasz: dehogy is. Majd ha kilyukad gariidőn belül.Nekem csak 3 év garim volt de nem is nagyon akartam ilyen hozzáállásra többet venni.
Neked a gyári gyertya 3 év vagy nemtom mennyi kilométer után cserés. Ezzel nem kötözködnek, hogy letelt a 3 év és nem cseréltetted a gyertyát? Vagy ezek épp friss új gyertyák voltak?
Nekünk a k14c motorban 4 év vagy 60 ezer volt a csere. Valamiért szűkítettek rajta... ismerve régről a suzuki motorom tapasztalatait: szerintem már sok gyertya belehullott...
A motoromnak tudok kb 5 ilyen tupushibát amit a suzuki a szervízkönyvben javított ki: sűrűbb csere, sűrűbb beállítások, módosított fogaskerekek jöttek alkatrésznek ami az enyémben szétrepült. Meg biztos sok másikban is...
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
F4ther
tag
-
slett27
addikt
válasz tboldi #67473 üzenetére
Kayaba lett. Faxa. 342.000 km-nél lett cserélve a GYÁRI!! lengéscsillapító. Azért ezen a szerelő is meglepődött. Igaz nem csinált az a gólyaláb már semmit. Előző műszakin sem tudom hogy mehetett át meg az az előttin mert tuti hogy nem 1 hónapja lett rossz.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
Gyöször
senior tag
válasz F4ther #67488 üzenetére
A hibrid az úgy tudom k14D, de nem figyelem a híreket nagyon. Azért kérdeztem, mert magad leírtál egy olyan sztorit aminek eldobtam az agyam, még hozzá tudom képzelni, ezt a csűrcsavarintást.
alapból a szervizek elég rugalmasan intézik a gyertyacseréket. Pld nekünk 60nál vagy 4 évesen kell, akik szervízbe hordják van aki kérdezte, hogy nem kell 4 évesen? Válasz az volt, hogy a 60 ezer a lényeg, nem cserélték. És ha pld neki ment volna tönkre, akkor a gyár meg a biztosító széttárta volna a kezét és azt mondja sajnáljuk, ezért kellett volna 4 évesen cserélni.Az érdekelne, hogy tudsz-e róla ez még a gyári gyertya és picit túlhordtad, vagy kicserélték pont most? És akkor esetleg hibás gagyi ócsó került bele..
Egyébként millio meg egy szuzuki sztorit tudok, hogy tulaj megjelölte az olajszűrőt meg a gyertyát, szamlán rajta volt de otthon látta, hogy a saját maga által jelölt dolgok maradtak a kocsiban. Visszament pampogni és kapott 4 használt szar gyertyát. Így már nem látott jelölést, ki lett elégítve..A számlán a gyertya csere egy jó vastag tétel lehet, mert olyan 12-15 ezer darabja náluk... az már a holdról is látszik..
De nehogy azt hidd téged hibáztatnálak, te elvitted a szervízbe évente ezzel megtettél mindent ami neked kell.. nekem pld a 2 évesen fékfolyadék cserekor fellevegősítette a féket. Kijöttem és beesett a pedál, bár fékezni lehetett vele. Pampogtam és azt mondták ez így tökéletes. Itthon átpumpáltuk az asszonnyal, jött belőle a bubi és azóta nem lehet benyomni padlóig a féket, akkor se ha kitöröm a széket a helyéről.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
ncc1701
veterán
Ja, ha már gari. Suzuki ház. Ugye kijöttek a kocsim elé, akkor volt kb 1 éves, így lett egy kis kötelezőre megjavíttandó kár. Mint kb ilyenkor mindenki, irány a márkaszervíz. Olyan sikeresen sikerült fényezniük, h a javításra rá 2-2.5 évre hámlik a lakk a két javított elemről. Természetesen elhajtottak, miután visszavittem, megmutatni. Az indok az volt, h nem hozzájuk hordtam szervízre az autót. Persze, hogy az időszakos szervizek elvégzésének mi köze a pocsék fényező munkához, azt nem értem.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz Gyöször #67492 üzenetére
Ez az autószerelés/karbantartás is olyan dolog, mint mondjuk az építőipar, vagy bármi más szakit igénylő dolog.
Ha nem értesz hozzá valamennyire/nem tudsz bizonyos dolgokat Te magad megcsinálni, akkor az esélye annak, hogy átb@sznak, a sokszorosára nő. Szerencsésebb esetben csak pénzzel húznak le (kijön a vizes kicserélni a szifont és leránt azzal, hogy 10e Ft-ot mond anyagköltségnek a 4e Ft-os alkatrészre), rosszabb esetben meg ugye ez a nem cseréljük ki, csak kiszámlázzuk és ha észreveszed még nekünk áll feljebb dolog.De ugye nem várható el az emberektől, hogy mindenhez értsenek, plusz azt is megértem, hogy a kevés szabadidejüket nem azzal akarják sokan tölteni, hogy olajat, féket, gyertyát cserélnek.
Egyedüli mentsvár a szakik, akik úgy adják át az autót, hogy ott van mellette a munkapadon a kiszerelt cucc és megmutatja. Ha meg olyan a szerelő, hogy lehet hozzá vinni az általad megvásárolt alkatrészt, akkor még jobb (persze úgy, hogy nem tesz kettes szorzót ilyenkor a munkadíjra).
Az a baj, hogy ilyen szerelőből nagyon kevés van.
Emlékszem, hogy mikor másik városba költöztünk, akkor nem volt megbízható szerelőm. Akartam olajat cseréltetni, de megszoktam, hogy mindig egy adott típusú olajszűrőt és olajat rakatok bele. Felhívtam egy szervizet, mondtam, hogy olajcsere lenne, rendelnek ilyen típusú olajat és szűrőt? Azt a fajtát nem. Jó mondom semmi gond, akkor beszerzem én és viszem. --> Jó vihetem, de akkor +5000 Ft lesz a költség, mert a leengedett használt olajat tárolni kell és annak költsége van. Miért bakker, ha a Te rühes olajadat öntöd bele, akkor a használt olajat nem kell tárolni? Legyen gerinc és mondja meg, hogy így bukom a kedvezménnyel 15ezerért megvásárolt, de Neked 25ezerért kiszámlázott hasznot, szóval feláras a játék.
Fel is húztam magam, aztán inkább kerítettem egy aknát és lecseréltem, a használt olajat meg ingyen leadtam a MOL-nál. Dugja fel magának a tárolását, azt.[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz ncc1701 #67493 üzenetére
Mifelénk a márkaszervíznek nincs is saját fényező+karosszériás részlege, így
külsőssel csináltatják az ilyesmit. (Gondolom nem egyedi eset.)
Persze mondhatom, hogy márpedig ezt márkaszervízben fényezték és mégis rossz, de valójában olyan cég csinálta aki bármilyen más autót is elvállal.Ez persze nem mentesíti egyik felet sem:
- a márkaszerviz találjon olyan külsőst aki rendesen dolgozik,
- aki meg kimondottan fényező+karosszériás az dolgozzon is rendesen ha már erre van ráállva... (Főleg ha úgyis biztosítós történet és el lehet számolni vastagon.) -
Gyöször
senior tag
válasz Qtya123 #67494 üzenetére
Én is beleírtam, hogy a tulaj évente foglalt időpontot és elvitte a kocsit a suzuki szervízbe. Ő mindent megtett azért, hogy az autóját sokáig élvezhesse. (Sokkal többet mint én, engem a 2 éves óta nem láttak.) Ő nem tehet róla, hogy nem cserélték ki a gyertyákat 3 éves korában, de ha még rá is húzzak a vizes lepedőt emiatt akkor is meg így is elmehetnek a sunyiba. Csak akkor jobban, meg a távolabbik sunyiba. vagy hogy is fejezzem ki magam...
Ha meg véletlen pont kicserélték és így csöppent el a gyertya, akkor ott komoly gondok voltak a hamisító állomáson.
Volt egy motorhibás eskrossz a hahun pár napig. Fel akartam hívni mi baja lett, aztán levették, persze nem mentettem el a számot. Rohadtul meg kellett volna kérdezzem milyen rák költözött bele ...
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
ViZo72
tag
válasz Gyöször #67497 üzenetére
Ha jól értettem a F4ther írását, a szerviz megcsinálná, a biztosító meg kifizetné 2milláig (már ez is eredmény szerintem) csak a Suzuki nem akarja leszállítani a cuccot, mert van valami belső szabályzatuk, hogy 3év feletti (már nem gyári garanciás autóhoz) nem adnak ki komplett egységet?
Fene se érti miért nem lehet ezt ilyen esetben egyedileg elbírálni?
Ja de értem: túl nagy cég, kőbe vésett szabályok, bürokrácia gondolom. A problémát senki nem érzi magáénak vagy nem meri feljebb vinni döntéshozóhoz... (Persze ez csak találgatás.)
Mindenesetre az ilyen negatív reklámmal többet bukik egy cég (akár a Suzuki akár másik), mintha már leszállították volna a cuccot.
Elég csak belegondolni, hogy most F4ther és rokonsága, ismerősi köre talán sosem vesz többé Suzukit. (Lehet, hogy ez 0db autó lett volna amúgy is, de lehet, hogy 2db vagy 5db vagy 10db.)Amúgy az említett motorhibás autó óta láttam már másikat is, de az 1,6 szívó volt. Az is pár napig volt fent csak, arra is kíváncsi lettem volna mi lelte.
[ Szerkesztve ]
-
F4ther
tag
válasz Gyöször #67492 üzenetére
Székesfehérvárra jártam vele szervízbe a Barthához. Jókat mondtak róla, szóval csak nem ők hagytak ki valamit. Szerintem csak szimplán feladta / anyag hibás lehetett, csak a probléma megoldás helyett megy a pingpong a cégek között az én káromra. Kiváncsi vagyok, most, hogy muszáj haza mennem meg költöznöm, bérelnem kell furgont. Ha meglenne a kocsi akkor lenne utánfutó, de igy ki kell adnom százezreket, ezt már muszáj elvernem valakin..
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen légkondit a lakásba?
- Windows 11
- Android szakmai topik
- Renault, Dacia topik
- Hegesztés topic
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Tőzsde és gazdaság
- Módosít a memória sebességének jelzésén a Microsoft
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest