- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
Új hozzászólás Aktív témák
-
eami
addikt
válasz
Cunaja #61199 üzenetére
két érdekesebbre reagálnék mert scrossban is így volt.
- fejtamla anyós ulesnel tényleg jobban előre dől. ez van nem lehet állítani
- 1es (2es) akad, majd szépen bekopik. Vannak akik szaladnak váltó olajat cserélni és úgy érzik hogy rögtön jobb. Adni kell neki egy kis időt.szerk: +1 ha szelvedore van irányítva a klíma akkor sose fogja leallitani a motort a start stop. Ha másra akkor egy sor korulmenytol függ.
[ Szerkesztve ]
-
Cunaja
addikt
válasz
mefistofeles #61200 üzenetére
Azt mondtam, hogy maci macit fogok. Viszont most nem volt az OMW-nél, csak sima. Tojtam rá és ment bele teljesen.
38 perc alatt értem be melóba és nem ment.Mondom az egyes is akad. Az astrában, ujjal váltottam, ebben meg nem tudok. Ez nekem igen furcsa. Még várok vele egy két utat, ha nem változik ,megy a szervízbe.
Anyós úlés fejtámla, van valami megoldás?
Az opelben hátra is hajtható a teteje.
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
-
Cunaja
addikt
válasz
mefistofeles #61203 üzenetére
Hatalmas negatívum. Mindegy, majd jól hátra hajtom anyókának az ülést.
Na és a többi?A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
dethroner
veterán
válasz
Cunaja #61204 üzenetére
Tényleg ilyen szarok a fejtámlák sajna. Citroen 21 éves és dönthetők benne a fejtámlák. Azért a régi jó dolgok, na
Klíma beállítás lesz sztem a SS hátterében, vagy szélvédő fűtésre van kapcsolva, vagy a menüben van comfort módra állítva. Váltó be fog állni, ne vidd szervizbe ezért. Sárfogó gumit meg felszereld fel, addig odarakva elég bénán néz ki, én is csak pislogtam hogy nem lesz jó. De jó lett
Valaki átvétel előtt elment csapatni vele 2km-t, azért volt benne kevés benya[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
tboldi
nagyúr
válasz
2ozzmexy #61193 üzenetére
Nos, kerestem bontott M16A hengerfejet, illetve arról képet. A legújabb, amit hirtelen találtam, az ez, egy 2014-es S-Cross-ból származik, de az oly kedvelt Vitarában is ugyanennek kell lennie. A képek alá írom az észrevételeimet.
Itt csak a gyertyák végeit látom a szelepek között, injektort vagy azok helyét egyáltalán nem.
Mert bizony itt vannak, a szívószelepekre irányítva. (hint)
Ez egy másik példány, de ezen egy másik szögből is megfigyelhetjük. (hint)
Összehasonlításképp ez egy VW 1.4 TSI hengerfej, ami köztudottan direkt befecsis (pontosabban van, ami is-is), itt tisztán látszik az injektor helye a nagyobb méretű és sötétebb színű szívószelepek alatt, a gyertya vonalában. Az M16A-nál ez egyszerűen hiányzik.
Szóval sajnálom, de nem neked van most igazad, nincs itt semmiféle direkt befecs.
[ Szerkesztve ]
-
Gyöször
senior tag
válasz
burgatshow #61187 üzenetére
Én 49 egész valamennyitet tankoltam az eskrosszba 17ben 500 méterre a kereskedéstől. Rámszóltak, hogy nem a parkolóban kell bejáratni, ne ketyegtessük irány a kút. Jó, mondjuk alkudtam sokat :-)))
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
-
bigdigit
addikt
válasz
mefistofeles #61210 üzenetére
2005 megjelenés óta 3 Swiftem volt újonnan. 2005-2008-2018. Mindnek ugyanazok a fent felsorolt bajai voltak. Kuplung alul van méretezve a váltó meg olyan amilyen.
-
ncc1701
veterán
válasz
Cunaja #61199 üzenetére
Szerintem vacak a gyári váltó olaj. Érdemes mielőbb lecseréltetni a benne levő olajat, mert szar. Én castrol valamit szoktam belerakni, 40ekm amúgy is a periódusa. Nekem legalábbis csere után sokkal jobb lett a váltási érzet, sokkal puhábban vált.
Az mit jelent, h 3000 fölé nem forog? Üresben nyomod a gázt, és ott letilt? Ez igen furi. Enyémnek nem tudom, hol a tiltása, de 6000-nél még nem tilt.[ Szerkesztve ]
-
Cunaja
addikt
Jó reggelt!
Haza érkeztem.
Mondom magamban, jöhet az igazi teszt, talán még ninc nincs dugó és akár pályázni is lehet kicsit.
Éjjel, beszereltem a kartámot is és a váltás megváltozott. Szerintem, más szögben fogom a váltot, de a lényeg, mint a vaj. Nem tudom, mi történt tegnap óta. Az SS működött rendesen, sőt, röhögtünk is a kollégával jókat. Azt kérdezte, mikor indult be, mert nem is hallotta. Tetszett neki az is, hogy még 20-al gurultunk és leállt a motor. Ezután a bejáratos rész következett a nulláson. Mondom, lomha szegényke, nézzük meg jobban a 3500-at. Hm, ment mint a meszes.Azért nem az astra sebességével gyorsult, hasonlítva, ki lőtt mint az állat Ezután egy rövid M3 jött, imádta a 150-et.
psz. Időközben sikerült az android autót is beüzemelni, szóval, kezd az élet habos torta lenni. Átlag fogyi, már 8,5-nél jár. Néztük városban a pillanatnyi fogyasztást is, azt is kiröhögtük. Nyugodt tempóban, meg sem mozdult szinte a csík.
Összefoglalva: Már most imádommmm.TommyY2: Köszi, valamit kitalálok. Megnézem az opel fejtámlája jó-e bele. Most viszont s.o.s kerékanya kulcsot kell vegyek, mert az opel kulcsa nem jó rá.
Ma átalszom a napot és olvasom a könyvet, holnap meg indul megint az élvezet.[ Szerkesztve ]
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz
tboldi #61207 üzenetére
Én is sajnálom, de le van írva hogy KI KELL CSERÉLNI, nincsen ha, nincsen de, nincsen ilyen és olyan esetben, csak az hogy csere:
Bocsi boldi, elhiszem hogy nem indokolt, és én is látom a nikkel gyertya említését zárójelben, de nem említi hogy irídium tovább bírná... Sorry, bár a képek alapján nem közvetlen befecskendezéses valóban, de amennyire tudom a szívócső befecskendezés az EURO4ig felelt meg, ez meg már 6. (nem, nem a d-temp, mert annak már ez sem felel meg, csak a K1xY motorok)
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz
ncc1701 #61217 üzenetére
Attól függ...
Milyenre gondolsz? A klasszikus kerámia bevonatra? Tehát mélytisztítás -> polírozás több lépcsőben -> kerámia bevonat -> "rásütés", vagy valami egyszerűbbre?
Személy szerint én még a Swiftedbe sem políroznék bele, mert ha nem romon karcos az egész (hologramos) akkor szerintem nem szabad, ugyanis azzal vékonyítod a lakkot, ami a szín elsődleges védelme, ha vékonyabb akkor már nem úgy töri a fényt, az UV más mértékben kezdi el fakítani a színét. (japán autók közül soknak sok színe nagyon fakulós, sok pedig szépen tartja még ~20 év után is és... nos, mind láttunk már narancssárgára/rózsaszínre mattult régi swiftet
piros volt az hajdanán 20-30 éve, csak az idő vasfoga mindent megesz, bezzeg a kék ugyanolyan színű mint akkor)
Az Insigniád az más, az már abban a korban van hogy kiérdemelt egy mélypolírt és ha már szép fénye lett, akkor óvjuk meg valamivel, mondjuk egy kerámiával, hiszen az a legtartósabb, ám nagyon fontos hogy ápolást igényel. Minden gyártó (most éppen a Gyeon ugrik be) csak akkor vállalja a 2-5 éves élettartamot, ha az a bevonat megfelelően van kezelve és karbantartva/frissítve adott időközönként. Tehát ha minden héten beugrasz a sarki mosóba és habkefével csiszolod végig a kerámiás autódat majd a szennymarófejjel vereted le a habot, akkor értelemszerűleg a 2 évet alulról fogja karcolni az élettartama, úgy meg már nem is buli egy 2-300.000 forintos kerámiázás, nemde?
Egy sima szilika bevonat, bőven elég, igaz nem tart ki évekig, de nem kell polírozni, gyurmázni, cserébe 6-8 hónap alatt lekopik, de könnyen applikálható (laikusoknak is) és relatíve tartós. (egy sima carnauba waxhoz képest)
Fuh, megint túltoltam.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Strangers
tag
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem, feltéve ha találkozott már valaki a problémával!
Van egy 1.3, 2006-os nagyon jó állapotú Suzuki Swift-em. Már egy idő óta létezik a jelenség, 40-60 között kezdődik egy sípolás szerű hang, 80-nál a legerősebb felette elhagyja, nem lehet hallani, 80-ra vagy alá lassulva újra vissza jön. Több alkalommal voltam vele szerelőnél, mindenki szerint 1 értelműen hátulról jön a hang ( motor, váltó kizárva) kicserélte mindkét oldali hátsó kerékcsapágyat sajnos az eredmény nulla, ugyan úgy megmaradt a hang, a szerelő és más sem tudja elképzelni hogy mitől van a sípolás.
Találkozott már valaki ilyennel, mi lehet a probléma?Köszönöm annak aki válaszol!
[ Szerkesztve ]
-
_stick_
őstag
válasz
Strangers #61219 üzenetére
Szia!
Konkrétumot nem tudok mondani, de nekem is van hasonló sípoló/búgó hang, 100-105 között, viszont csak motor terhelésre jön elő, 120-ról visszaengedve motorfékkel nem hallani. Ha 100-nál beteszem a tempomatot, akkor folyamatosan hallom. Voltam vele suzuki gusztávnál, a szerelő eljött velem egy körre, amint meghallotta azt mondta normális jelenség, ne foglalkozzak vele. Nagyon nem nyugtatott meg, viszont az látszott, hogy nem először hallotta. Ami még érdekes az esetemben, hogy kormány mozgatásra, változik a hang.
(2015, 1.6 scross) -
ncc1701
veterán
válasz
2ozzmexy #61218 üzenetére
Haver valami 150k körüli összeget mondott kerámiáztatásra, mikor vette a mazda6-osát. Valami 2 évente viszi vissza. Bővebbet nem tudok.
Nyilván úgy kezdődik, h valami alap polírt kap a történet.
Az opelom meg jó ha van 3 hetet utcán egy évben, arra max viasz megy. Jövő héten megyünk szlovéniába (onnan horvát tengerpart-olasz üzletek, a minőségi kaja miatt), kerül bele vagy 2ekm.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz
blakey #61223 üzenetére
Ne haragudj, nem szeretnék tiszteletlennek tűnni, de szerintem te a "Rendszeres karbantartási ütemterv (Brazília esetében)" fejezetet nézed.
Elhiszem hogy a tiédből irídium gyertyát szedtek ki, a Vitara kézikönyv kétféle gyertyát ír M16A motorkód esetén:
[link] Ez egy Denso Nikkel gyertya (K16HPR-U11)
[link] Ez egy NGK irídium gyertya (SILFR6A11)Az én könyvem ezt a kettőt írja...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz
ncc1701 #61221 üzenetére
150-ért nem hiszem hogy rásütik... csak a kerámia anyagára 60k körül van és akkor még se munkadíj, se felszerelés amortizáció, bérleti díj, semmi nincsen benne az előkészítés költségeitől most nagolos eleganciával eltekintettem.
Ilyen felhasználás mellett én egy sima Sonax BSD-vel végigszaladnék rajta a nagy út előtt, utána kapna még egy mosást és valami nedves gyorsviaszt, a garázsban úgysem látszik és az UV sem eszi le róla.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
blakey
titán
válasz
2ozzmexy #61225 üzenetére
Én meg tisztelettel megkérlek, hogy ne hidd magad okosabbnak, jó helyről idéztem, és más is írhat okosabbakat, tessék az ide vonatkozó (pdf) részlet.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
blakey
titán
válasz
2ozzmexy #61226 üzenetére
A korábbi kézikönyvekben is szerepel mindkettő, de, azt vedd figyelembe, hogy az adott autót mivel szerelték a gyárban, abban a 2016-os modellben Iridium gyertya van és az arra vonatkozó csereperiódus (normál használat mellett) 100e km vagy 84 hónap, te mindenképp cserét "erőltetnél", holott a szerviz nem cserél, mert nem szükséges. A kézikönyvek sem mondanak ellent, csak a megfelelő részeken, a megfelelő sorokat kell értelmezni, tehát Iridium gyertya esetében, normál használat mellett, indokolatlan az idő előtti csere.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
-
blakey
titán
válasz
hemaka #61233 üzenetére
Érdemes figyelembe venni, hogy az adott korban gyártanak-e olyan motorral szerelt autót vagy sem illetve, hogy mely régióban. Én egy 2017-es kézikönyvből másoltam ki és egyáltalán nem erőltetik az Iridium gyertyával szerelt modellek esetében (EU) 100e km alatt a cserét, csak akkor ha fokozott használatban van.Nem hiszem, hogy ez változott, mert nincs rá indok és magyarázat, ma az EU-ba gyártott autók nem rendelkeznek M16A motorral, EU-n kívül meg simán lehet, hogy jelenleg már nikkel gyertyákkal szerelik, nem követem ezeket a dolgokat. Egyébként ha a szóban forgó 2015-ös S-Cross-t Nikkel gyertyákkal szerelték volna akkor már 3 évesen meglett volna a csere.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz
blakey #61230 üzenetére
Nekem ennyit ír a könyv:
és itt szerepel irídiumos gyertya egyedül, de szerintem azt a K14C-be érti:Máshol nem említi hogy irídium lenne benne, de elfogadom ha a tiédben nem nikkel van. Ahol a gyertyacserét írja ott ahogyan a hemaka-nak írt hozzászólásból is látszik ott 2 típust ír mint ajánlott, az egyik nikkel a másik már irídium, ám nem tesz említést a karbantartási ütemtervben hogy mikor kell kicserélni az irídium gyertyát M16A esetén. Ez egy 2021-es manual, a régiben még külön említette ezek szerint, fura mindenesetre. Hogy mi indokolná a cserét? A közvetlen befecskendezés ami az SX4 S-Cross és Vitara modellekbe került 2015-2018ig (ugyanis azok már nem EURO4-es motorok ha jól tudom), ugyanis az M16A motorkód létezett Swift Sportban is, a két motorkód ugyan azonos, mégis a paramétereik eltérnek, eltér a károsanyag kibocsájtásuk és még sok más, amennyire tudom.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
blakey
titán
válasz
2ozzmexy #61235 üzenetére
Amikor a tiéd készült már nem volt EU-ba szánt M16A gyártás, nemde? Tehát innentől kezdve akár irreleváns is lehet, mert más régiókba eltérő összeszerelést alkalmazhatnak, és a "Brazílián kívűl" Ázsiát, Afrikát, Ausztráliát jelentheti.
[ Szerkesztve ]
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz
blakey #61236 üzenetére
Érdekesek ezek a különbségek mindenesetre a könyvek kiadási évének függvényében, bár való igaz, a szóbanforgó 2015-ös modell és amit én nézek pdf között van 5 év, aztán az a mai világban már nem kevés idő...
Mindenesetre kétlem hogy kibírna 100k km-t, a régebbi (EURO4 normát teljesítő) M1xA motorokban volt 105e km a csereperiódus ha jól emlékszem.
Szóval igazság szerint mindenkinek igaza van, mégis senkinek, szép.
Akkor ajánlok egy kompromisszumot: elviszi a szervizbe, kiveszik a gyertyát, ha irídiumos akkor marad még 40k km-t ha nikkel, akkor csere.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz
hemaka #61233 üzenetére
"Alig lesz erősebb, míg fel nem küzdi magát 4000-es fordulatig – onnantól már húz rendesen, igaz, itt már hangja is van. Alighanem csak így tudták tartani az Euro6-os norma határértékeit, és hozni az amúgy megdöbbentően jó, 130 g/km-es szén-dioxid-kibocsátási értéket."
forrás: [link]
Valamit tuti piszkáltak rajta...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
ViZo72
tag
válasz
2ozzmexy #61237 üzenetére
Azt hiszem a Vitara vagy S-Cross fórumban is volt hasonló vita csak ott az M16A-ba önthető motorolajról, mert ott is valami 2 féle variációt írtak a könyvek.
Akkor is kb. az derült ki, hogy ugyanahhoz a motoros autóhoz nem egyforma könyveket adott ki a gyártó.
Ha jól rémlik végül volt aki inkább írt a Suzuki ügyfélszolgálatnak (gondolom motorkóddal, alvázszámmal) és kapott is megfelelő választ. -
2ozzmexy
aktív tag
válasz
ncc1701 #61238 üzenetére
Kompromisszumra törekedtem, nem költséghatékonyságra...
Nyilván fokozott igénybevétel esetén (bár erről nem írt semmit csupán az évi 10k km körüli futásból tippeltem) ugyebár minden futásteljesítmény osztva kettővel, szóval a 100k km-es irídium gyertya is cserés 55ezernél...
Hogy önmagamat idézzem: "De, cseréld ki légyszives,"Nem véletlenül szoktam ilyet írni...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Cunaja
addikt
válasz
aattilaa80 #61243 üzenetére
Anyókát zavarja. Most felraktam a nyaktámaszt, majd kipróbálja holnap. Ha megfordítom, lehet hülyén mutat.
Jelenleg a 2022.05.15-én kiadott Swift könyvet olvasom. Mai napot erre szántam, mert kint dög meleg van.
Talán, nem csak az indexet tudom majd, hogy mi és hogyan müködik.A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
blakey
titán
válasz
2ozzmexy #61235 üzenetére
A közvetlen befecskendezés ami az SX4 S-Cross és Vitara modellekbe került 2015-2018ig (ugyanis azok már nem EURO4-es motorok ha jól tudom), ugyanis az M16A motorkód létezett Swift Sportban is, a két motorkód ugyan azonos, mégis a paramétereik eltérnek, eltér a károsanyag kibocsájtásuk és még sok más, amennyire tudom.
Ugyanabból a könyvből:
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
szabonagyur
félisten
Másnak is gyenge az SCROSS (de gondolom mindegyik újabb) fényezése?
Kolléga 1 éve hajt SCROSS-t és mutatta, hogy mennyire gyenge a fényezése, kb kézzel hozzáér és karcolódik.
-
blakey
titán
válasz
szabonagyur #61248 üzenetére
Hogyan mutatta? Kéztől nem kéne, hogy karcolódjon, de persze attól függ, hogy épp milyen összetételű a festék.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
Új hozzászólás Aktív témák
- Assassin's Creed: Mirage - Befutottak az első értékelések
- Renault, Dacia topik
- Minden a BlackBerry telefonokról és rendszerről
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- M0ng00se: Northwood vs Prescott + tuning: a tesztek
- Elden Ring
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Robogó, kismotor
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- További aktív témák...