Új hozzászólás Aktív témák
-
Pist@bácsi
őstag
válasz Cunaja #60700 üzenetére
Ez hipotetikus. A gyakorlatban nem fogsz 1200km-t menni 110-el. De még 120km-t sem. Felteszem autópályára gondolsz, a belső sávhoz kevés a 110, a külső meg tele van lassabbakkal. Lassítani, gyorsítani, előzgetni fogsz, ez így életszerű. A szél is számít. A domborzat is.
Pénzt megtakarítani most nem fogsz ha prémiumot tankolsz. Igaz E5 -ből kevesebbet fogyaszt, de az azelőtt sem egyenlítette ki az árkülönbséget. -
válasz Cunaja #60698 üzenetére
Szegény ember vagyok, 95- öst tankolok.
A 110 és 130 közötti fogyasztás különbség nekem túlzónak tűnik. Holnap jövök haza Székesfehérvárról, ha a forgalom engedi letesztelek pár sebesség tartományt.Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
blakey
titán
válasz Kolondrum #60692 üzenetére
Akkor nyugodt az ember ha nem "görcsöl" annyit a dolgokon, Minél jobban görcsölsz annál nagyobb a valószínűsége, hogy bekövetkezik. Én csak annyira vigyázok amennyire tőlem telik, nem parkolók a bejárat közelében, "szétvert"autó mellett, "nagyképűen" parkoló autó mellett, szűk helyeken és ha az adott területen csak ilyen helyek vannak akkor nem vagyok lusta akár 3-400m sem gyalogolni. Attól én nem leszek nyugodt, hogy egy üres parkolóban, valamelyik szélén leparkolók, de ha már ott kéne megállnom ahol most a tiéd áll akkor inkább a másik oldalon és a másik végében parkoltam volna le, egyrészt, ha jól látom akkor itt a bejárat, másrészt az emberek 90%-a az árnyékot keres (nem számít, hogy fa vagy sem, nem okoz gondot ha egy kisebb ág leesik, stb), még akkor is ha kevés a hely, pont a másik végében és a túloldalon "lehetnél nyugodtabb" parkolás szempontjából.
Én ma gyorsan lemostam az elmúl 2 hétben összegyűjtött port.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Cunaja
addikt
válasz mefistofeles #60702 üzenetére
Jó magam, majd a kemény városi forgalomban tud fogyasztást mérni.
#60701: Nálam a 40 forint nem tétel. Ne a mostani viszonylatokat vegyük figyelembe, hanem a normál árakat.
Amíg nem volt árstop az Astra is mindig prémiumot kapott, mert jobban szerette. Most meg füstöl mint állat a sima anyagtól. Jelenleg azt kell már számolnom, hogy az alsó vonalon tartsam az üzemanyagot, mert nem szeretnék felesleges üzemanyagot kidobni, az autó leadásakor.
Az 1200km csak példának írtam számítás miatt. Pont arra akartam következtetni, amit te leírtál. Hiába a számok, ha lehetetlenség úgy autózni 1200km-en . Van, hogy lassabb, + a határon való ácsorgás is ott van és egyéb. Egyszóval én azt mondom, a sebesség tartományokon belül fogok autózni, és nem fogom nézni a fogyasztást. Ne azon retegjek már útközben, hogy mennyit fogok fizetni. Élvezzem az autót és ne a pénzt számoljam folyamatosan. Elég ha számolom itthon a rezsinél és az üzletekben.A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
mouzrr
őstag
Sziasztok,
2006-os Swiftbe milyen telefontartót ajánlanátok? Egy hűtőrácsra szerelhető gravitációs Baseus tartóval próbálkoztam, de lehúzza a rácsot, és kanyarokban jobbra-balra mozog. Mágneses nem játszik mert nem szeretném lecserélni a tokomat (Iphone 12 pro), így a gravitációs lenne a megfelelő, ami nem tölt.
Előre is köszönöm!
-
dethroner
veterán
válasz mefistofeles #60702 üzenetére
Mi már annyiféle értéket olvastunk le a kocsi kijelzőről, hogy már nem is figyelem. Olyan, mintha beállna egy saját maga választott értékre (ez mostanában jellemzően 4,7) és majd a vezető dolga úgy hajtani, hogy ennyi jöjjön ki Amúgy ritkán pontos, többnyire 2-3 deci eltérés van. Ez amúgy még mindig 5%-os hibahatáron belül van, ennél pontosabb saccolásra szerintem nincs is szükség. Az meg egy idióta dolog, hogy klasszikus módon nem tudja kiírni a pillanatnyi fogyasztást, csak a zöld csíkkal jelzi egy diagramon.
[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
-
tboldi
nagyúr
válasz mouzrr #60705 üzenetére
A tokod nem MagSafe kompatibilis véletlenül?
Amúgy nekem pont egy mágneses vált be, a 2 kedvenc tokom meg egy rücsis Nillkin és egy bőr Nomad, úgyhogy navigálósnak befogtam egy Spigen Ultra Hybridet, arra ragasztottam rá a fémlapkát, és csak az utazás idejére pattintom fel.*
Persze ha te mindennap szeretnéd kirakni a műszerfalra, akkor ez nem a legjobb megoldás.*iPhone 11 Pro, még nincs MagSafe
[ Szerkesztve ]
-
Cunaja
addikt
[ Szerkesztve ]
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
mouzrr
őstag
válasz tboldi #60708 üzenetére
Nem kompatibilis a MagSafe-fel sajnos, és annyira bevált hogy nem szeretnék helyette MagSafe tokot venni.
Szélvédőre vagy műszerfalra tapadós tartók a megbízhatóbbak? Van esetleg olyan aminek a karja erősen tart és beállítható vele a telefon úgy, hogy a hideg levegőt ráfújja a szellőző?
-
hemaka
nagyúr
válasz Cunaja #60709 üzenetére
Nettó baromság ez a rész "Erős antennával megkeresik a kulcs jelét, amely 1-5 méterre sugároz, így a házon kívül is érzékelhető, majd ezt a jelet továbbítják az autó felé. Ilyenkor a kocsi ajtaja nyílik és az autó indítható." A kulcs csak akkor ad jelet, ha nyomod a gombot, ráadásul kód tábla van, ha egy kódot már használt zárásra vagy nyitásra, mégegyszer nem nyílik vele az autó.
Ezt nem így csinálják, hanem máshogy, mondjuk sokkal nem bonyolultabban...🥴 -
Cunaja
addikt
válasz ncc1701 #60713 üzenetére
Az OMV is MOL anyagot használ. Ez így van, mi szállítjuk nekik.(cégem).
Holnap meg a saját autómat szállítjuk Esztergomba.
A Suzu már fent van a vonatocskán. Szerdán Már csak 48km választ el sz autótól.
Egyszóval most teljesen mindegy, hogy OMV vagy MOL kútnál tankolunk prémiumot, ugyanaz a kettő. Szerintem amúgy az OMV jobb, de lehet elfogult vagyok, mert mindig ott tankolok. Sajnos a mi finomitónk is karbantartásra szorul, jó lenne ha addigra az osztrákok tudnák a magukét beszerezni, mert nagy káosz lesz.
Végül is a módszer mindegy, de szomorú, hogy ilyeneket csinálnak.A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
dethroner
veterán
válasz Cunaja #60714 üzenetére
A labanc majd hülye lesz idehozni a saját naftáját 480pénzért, mikor eladhatja odahaza 800-ért. Amíg nem lesz újra szabadáras az üzemanyag, tuti csak a mol fog forgalmazni.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Qtya123
őstag
válasz Cunaja #60700 üzenetére
A légellenállás valóban nagyon sokat számít kis sebesség különbségnél is. Ha a 110 és 130 között nem is 20% a különbség, de szerintem 10% fölött tuti van a fogyi difi.
Én mindig GPS szerint megyek adott sebességgel a pályán, mivel az óra csal valamennyit.
GPS szerinti 130-nál még egész baráti a fogyasztás. GPS szerinti 147-re szoktam állítani a tempomatot, ott óra szerint már 155 körül van.
Drasztikusan magasabb a fogyasztás, arra érzékenyeknek ilyenkor nem is javaslom, hogy megnézzék a pillanatnyi fogyasztás diagramját, mert nem szép. De ettől a crossover formától nyilván nem is kell túl jó légellenállást várni.Ha olyan az út és szél is van, akkor 8 fölé is be tud nézni ilyenkor az átlag egy hosszabb úton.
[ Szerkesztve ]
-
eami
addikt
válasz Qtya123 #60716 üzenetére
amúgy mindig mosolygok ezen a "GPS szerinti" sebességen. Telefon / Navi GPS nem pillanatnyi hanem átlag sebességet mutat és erősen függ hogy milyen GPS hw van benne. Telefonoknal az aktuális flag shipekbe rakott GPS chipekhez képest lényegesen pontatlanabb amit csak egy (akár fél) kategóriával lentebb teloba raknak. Én azért nem tenném rá a jogsimat... a másik meg hogy egy komolyabb balesetnel az lesz az első nyomok egyike hogy hol akadt ki a km óra, aztán lehet magyarázni hogy de hát GPS szerint az mennyi volt.
-
Qtya123
őstag
Általában nem telefon, hanem navi van az autóban a pályán. Annyira azért valószínűleg nem pontatlan. 153-ra állított traffipaxok esetén ha annyira pontatlan lenne (lefelé a km órához képest), akkor bukó lenne. Nyilván nem 100%-os a pontosság, de jobb, mint a km óra.
Balasetben kiakadt km órában igazad van. Ezt mindenki maga dönti el, hogy neki mi fér bele.
[ Szerkesztve ]
-
zsolt19900
őstag
válasz Cunaja #60698 üzenetére
én még mindig arról tudok nyilatkozni, hogy tankolástól tankolásig (igaz egy nagyon pici eltérés tuti van a számításban, mivel úgy tankolok, hogy kattanáson túl és km számláló nulláz, aztán pedig kattanásig megnézem ill. kattanáson túl is a beletankolt mennyiséget a km-hez viszonyítva) de 4,9-5,1 re jött ki eddig szinte mindig a fogyasztás.... és egyáltalán nem megyek vele nyugisan
OMV "sima" 95öst tankolok bele ill. ha eszembe jut teszek bele LiquiMoly üzemanyag adalékot
Értsd jól: pörgetem amikor kell, városban viszont kipróbáltam és 60nál simán elgurul 5.-ben (ami meglep, de mindegy) ill. pályán simán haladok a belsőben 144óra szerint és ezekkel a paraméterekkel ennyi a fogyasztás.... ja és persze a klíma átszellőztetést követően azonnal működésbe lép nálam, egészen addig amíg megállást megelőzően ki nem szellőztetem a rendszert.
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
tboldi
nagyúr
válasz zsolt19900 #60719 üzenetére
“60nál simán elgurul 5.-ben (ami meglep, de mindegy)”
Csupán áttételezés kérdése az egész, a WagonR-ben 50-nél is már kapcsolható akár, és még nem is lesz olyan extrém alacsony a fordulat (1800 körül), cserébe a vmax elég kicsi.
Az Ypsilonban meg kb. 60-nál rakom 3-ból 4-be.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz tboldi #60720 üzenetére
Megkövetem magam, kikerestem az áttételeket és beírtam egy kalkulátorba az értékeket. 5-ösben 60-nál van 1800-on a WagonR, nem 50-nél, viszont a fordulat pontosan annyi, nem csak akörül van, ezernyolcszáz.
Az elméleti végsebessége pedig 218 km/h lenne, de ugye a telefonfülke légellenállása nem elhanyagolható, így 150-160-nál vége a dalnak.
[ Szerkesztve ]
-
zsolt19900
őstag
válasz tboldi #60720 üzenetére
tudom-tudom, meg a könnyű bódé
csak pl. a Passát után, amivel kb. 3.-ban ha kavirnyoltam a városban és úgy érezte jól magát
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
AMD Power
titán
válasz tboldi #60720 üzenetére
Óra szerint 60-nál,ami kb 50km/h az SX4 is lehet simán 5-be rakni. Akkor kb 1500rpm pörög. Bár én ezt annyira nem szeretem. Akkor még inkább 4-ben hagyom.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_samsung_watch_active_2_44mm_acel_hazas_okoso/friss.html
-
Qtya123
őstag
válasz ncc1701 #60726 üzenetére
150-nél szerintem nagyjából mindegy már, hogy 850 kg-os, vagy 1200 kg-os egy adott autó, ha ott csatt van és nem tudott jelentőset lassítani előtte az ember, akkor a nagy baj kb garantált. (mondjuk 130-nál is)
Amúgy véleményem szerint nem elsősorban abból adódnak a nagy problémák, hogy egy adott táblánál valaki + vagy épp - 10-20 km/k-val megy, hanem az elmebeteg, agresszív viselkedés. Hogy akkor is olyan sebességet választ, amikor nem kellene, hogy a seggedbe jön 2 cm-re nagy sebességnél. Vagy éppen kivágja az autóját 90-el a belső sávba, mert megunta, hogy kamion mögött megy, félelemérzet nélkül belemegy minden helyzetbe, stb...
Nem akarok bezzegnyugatozni, de én sosem tudtam nem észrevenni a markáns különbséget az agresszivitásban, amikor német/osztrák több napos bóklászások után hazaértem és hirtelen visszacseppentem egy "átlagos" magyar autópálya utazásba.
Persze ott is van már sok gyökér, főleg mikor a vendégmunkások mutatják, hogy ők a rajok az utazás során, de azért kevesebb, mint itt.
De még az olasz/görög utakon is nagyobb nyugalmat lehetett érezni, olyan természetes káoszt, nem pedig az agresszív farokméregetést.Az is milyen érdekes, hogy amíg az IS-el mászkáltam (pedig ugye az is egy viszonylag alap, öreg autó, nem pedig a keményvagyok az X6M-el kategória), akkor jobban elfogadták, ha épp haladtam.
Mióta a Suzka a pályázós autó, már nem egyszer futottam bele abba, hogy még az ilyen félig leszakadt puttonyos VW Caddy és társai is eljátszották azt, hogy előzöm a belső sávban és elkezd kormolva gyorsítani a majom, hogy na nehogymáán megelőzzön. Ezt a fajta mentalitást is ki kellene verni az emberek fejéből. Nekem aztán teljesen mindegy, hogy mi előz meg. Ha gyorsabb menjen. Sőt, kifejezetten tetszik, amikor 1-1 régebbi gép meg van húzva és szürreális látványt nyújtva elmegy a belső sávban.
Eszembe nem jutna ilyen, hogy nehogymá a Suzuki/Golf/mittudoménmi megelőzzön. -
ncc1701
veterán
válasz Qtya123 #60728 üzenetére
Nem mondom, h nem kell a szerencse, de azért statisztikailag kimutatható az, h egy nagyobb autóban több az esélyed baleset esetén.
Ha megyünk osztrákokhoz, akkor úgy szoktunk menni, h én vezetek itthon az idióták között, a határnál meg cserélünk asszonnyal, mert ott normálisan mennek. Brutál, mennyire észrevenni.
És ja, ezen én is szoktam röhögni, h ha épp a swifttel megyek 130+ tempóval, akkor kijönnek elém, mert pont lesz@rnak, de ha az insigniámmal, akkor meg inkább nem. Tök fura.
Volt már majdnem balesetem olyan szituban, amit írtál, h szöttyögött a 90-es táblánál 60-al, elkezdtem előzni, majd az is elkezdte tiporni neki. Na, ez konkrétan szándékos gyilkossági kisérlet.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #60729 üzenetére
Ezen hulla felesleges az embernek túráztatnia magát, nem gyilkossági kísérlet, az ilyennek az orvosát ülltetném mellé (amelyik alkalmasságit adott neki), garantálom nem fogja meghosszabbítani legközelebb, ezek orvosi esetek, egy megfelelő műintézményben a helyük ahol nem veszélyesek a társadalomra. Szerinted végig gondolja hogy más életével játszik? Nem hiszem, viszont innentől kezdve nem minősül felnőttnek a szememben, ugyanis nincsen felelősségtudata, akinek pedig ez nincs annak elzárva kell élnie hogy másokat ne veszélyeztessen.
A debil gyökérből meg nyugaton is van, látnád a franciákat... na azok nem tudnak vezetni. Peugeot 206 előzi a 320d-t a szerpentinen felfelé menetben... Hát nooormális!?A magyaroknak egy baja van csupán, de az nagy, elmérik magukat és nem tudják bizonyos emberek hol van a helyük a táplálékláncban, ezért van annyi problémájuk az életben amit utána az utakon próbálnak kompenzálni. Felnőtt egy olyan generáció amelyik nem kapott nevelést, "felnő az a gyerek magától is", "majd az élet megtanítja amire kell" és hasonló SZÜLŐI mentalitásnak hála (amilyen szülő tök véletlenül sem létezik, akárcsak sérült autó) itt tartunk most, tesznek rá hogy valaki ott hal meg az utcán a szemük láttára, átlépik vagy még meg is tapossák hogy feltartja a saját dolgában. Na itt tartunk ma és akkor csodálkozol hogy az úton nincsenek rád tekintettel!? Én már annak is örülnék ha sorbanálláskor nem tolakodna/méltatlankodna/háborogna némelyik...
És ezek után te még azt várod hogy nem fog aládtenni egy előzés közben, dehogynem.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Cunaja
addikt
válasz zsolt19900 #60719 üzenetére
Segítettél az elvem megértésében.
OMV "sima" 95öst tankolok bele jelenleg ez MOL 95-ös, ezért most ezzel menjünk a számítások mezeire.
Szóval jelenleg 1 liter 95-ös benzint tankolsz az OMV-nél.
Vegyünk akkor egy OMV kutat és felejtsük el a benzin árstopot. Könyves Kálmán Krt, Kőbányi kereszteződés. Naponta itt megyek el, ezért hoztam példának ezt.
95-ös Benzin E10 ára 739.90Ft
Prémium benzin ára 759.9Ft
100-as E05 benzin 769.9Ft
Vagyis a különbség jelenleg 20Ft, de ha ha 100-as benzint nézzük, ami kevesebb "Etanolt" vagyis ETBE-t tartalmazz, az jelenleg 30 Ft-al drágább.
Amit te megemlítettél LiquiMoly adalékot, azt 70 liter benzínhez ajánlja a gyártó.
Nem tudom, melyiket használod pontosan, de most vegyük példának ezt.
Legyünk jó indulatúak, hogy a 70 literrel számolunk.
Szóval, tankolunk 95-ös E10 -es benzint 70x 739,9 Ft (51739 Ft ) és öntünk bele az általad linkelt adalékot, Kedvezményes áron 3.265 forint értékben. ( Ki tudja ér - e valamit? ) A teljes összeg, 55.004 Ft. Ha tankolunk 95 E10 prémiumot ami adalék anyagot tartalmaz, akkor 20 forint literenként. 70 x 53.193 Ft. Láthatóan kevesebb és elvileg biztosabb adalék. Tételezzük fel, hogy nagyon féltjük az autónkat és 100-as E5-ös benzint tankolunk, akkor 70x 30 forint a különbség. Nézzük csak meg, érdemes valamivel is vacakolni? 70x 769.9Ft 53.893Ft.
Nocsak, milyen érdekes eredmény jött ki. Egyszóval, olcsó benzint tankolsz, mert most 480ft-ért megteheted és nyersz rajta egy valag pénzt, szám szerint 18.193 forintot. Ez már valami, de ha kivonjuk belőle az adalékot, akkor is 14 körüli a megtakarítás. Ilyenkor azt mondja megéri. Maximálisan igazad van .
Ha kimegy az árstop, a fentiek alapján, mindenki döntse el, mit tankol és megéri-e.
A sima 95-ös ami egy normál átlagos benzin és adalék használata javasolt, a károsodás elkerülése végett. Nem fejtem ki, mi károsodik, mert sorolhatnánk reggelig. A prémium E100, nem sokkal drágább, de nem kell adalék már hozzá. Direkt e kettő anyagot említettem.
Összefoglalva: Továbbra is azt mondom, hogy 100-as üzemanyagot fogok tankolni havi szinten, ami maximum 1200 vagy 1500 forint többletet jelent.Nem raktam off-ba, mert témába vág.
Válasz a többieknek
ncc1701 60729: Maximálisan igazad van. Előzéskor nézik az autó márkáját és nehogy már egy 30-éves Opel lenyomja. Amikor olyan szitu van, hogy kimegyek és gyorsul,, akkor hagyni szoktam a barmot a fenébe és visszamegyek mögé, mert úgyis bebolondul és eltűnik elölem. Esetek 90%-ban ez van.
Qtya123 60716: A GPS az megközelítőleg jó. Ha van az autóban másik GPS, akkor már közel jársz az igazsághoz, ha egyformán mutatnak. Nálunk, lehet ugrálni, mert a büntetési tétel igen csak nagy határt enged, de külföldön, egy 130-ra beállított GPS szerinti sebesség, hát már aggályos.
Lehet lefelé csal, lehet felfelé. Ugye vannak az útszélen sebességmérő készülékek, amik nagyjából ugyanazt mutatják, amit a te navigációd, de ez városi tempónál van. Kíváncsi lennék 130-nál mit mutatna?
Az sem mindegy fogysztásilag, hogy Nyugatra mész és mondjuk Alpokot mászol, visszafelé meg kevesebb a fogyi és húúú dejó, kevesebbet fogyaszt. Odafelé erőlködik hazafelé gurul.
Csak kis országunkat nézzük. Nyugatra haladunk Pestről, mindig szembeszél van, ha jövünk vissza, hátszél. Ez sem mindegy. A lényeg az egészben, fél vagy egy liter difi mindig lesz.
A legnagyobb üzemanyag megtakarítást, vezetési stílussal lehet elérni. Kollégám ha szabad az út 100méteren, már 70-el megy egyből álló helyzetből, de nem baj ha a követlező lámpa piros. Nálam ha ilyen van, tök nyugodt tempóban, gyorsítás nélkül közelítem meg, azt sem érdekel, ha a mögöttem lévőnek nem tetszik. Van kormánya és kerüljön ki. A felesleges üzemanyag locsolást és felesleges környezetszennyezést utálom.Bocsi a hosszú szövegért, de így volt érthető + válaszoltam a többieknek.
[ Szerkesztve ]
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
simonjoe
őstag
....akkor szerintetek a kis Splash-nek mekkora respect-je van pályán? Már messziről villognak, folyamatosan a hátsómba vannak, ha netán bátorkodom megelőzni egy kamion sort. Én már agyf@....t kapok az itthoni moráltól. Ráadásul Román testvéreink élen járnak ebben a bunkó stílusban. Nekem eszembe sem jutna külföldön lokális járművet terrorizálni.
Joe
-
Cunaja
addikt
válasz simonjoe #60732 üzenetére
Ezt én is utálom.
A külföldi morál se tökéletes.A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
Qtya123
őstag
válasz simonjoe #60732 üzenetére
Nekem a non plus ultra az, amikor megy egy 6-7-8 vagy még több autóból álló sor a belső sávban mert előzi mindenki a kamionsort és ebbe a sorba beérkezik utolsónak egy ügyeletes gyökér, rááll a másik seggére és elkezd villogni...
Az ilyentől komolyan megkérdezném, hogy mégis mit vár a dologtól? Hogy egyszerre egy tucat autó fogja magát bevágni a kamionok közé jobbra, hogy ő mehessen?Cunaja: "A sima 95-ös ami egy normál átlagos benzin és adalék használata javasolt, a károsodás elkerülése végett. Nem fejtem ki, mi károsodik, mert sorolhatnánk reggelig."
Nem kötekedés, de tényleg kíváncsi vagyok, hogy mi az a sok minden, ami károsodik a 95-ös benzintől?
Nyilván azok az autók, amelyek nincsenek felkészítve a magasabb biotartalomra, ott a gumi alkatrészek, tömítések károsodhatnak, de amelyikbe megfelelő, abban mi károsodik?
Én csak a saját és környezetem tapasztalataiból indulok ki, ahol az emberek 99%-a sima 95-öst tankol (kivétel apám és egy kollégám) és soha senkinek semmi baja nem volt sem az üzemanyagrendszerrel, sem a motorral. A 0 km-es és a többszázezer km-t futó autókkal sem. Van nem egy, nem két ember, aki végigszívta egy adott autónál az elektronikával, vagy turbóval, vagy futóművel, de hogy egy "sima" benzinmotor károsodjon a 95-ös benzintől, olyat még nem láttam.Az IS-t 2019-ben padra tettük. Akkor volt 16 éves. Gyári benne minden. Kb 210e km volt akkor benne. Mindig sima 95-ös benzinnel volt használva. A teljesítménye semmit nem veszített a gyári értékekből: [kép]
Nyilván mindenki azt tankol amit akar, csak nekem erős kijelentésnek tűnik ez, hogy a 95-ös annyi mindent károsít, hogy reggelig lehet sorolni. Természetesen meggyőzhető vagyok az ellenkezőjéről (a fentebb leírt tapasztalatok ellenére), de ahhoz hiteles forrásokra van szükség, mert addig ez égbekiáltás.
[ Szerkesztve ]
-
Cunaja
addikt
válasz Qtya123 #60734 üzenetére
Nem menetközben van baj vele. A hétvégi autósok, illetve a szezon autósoknak árt. Aki minden nap megy vele, annak semmi baja nem lesz. A kenése és az égése kicsit gyengébb, ( + adalék) de csak akkor veszed észre, ha cserélgeted az üzemanyagot. Ha mindig ugyanazt használod, és szerinted nincs különbség, akkor ámen, nem fogok vitázni. Ha viszont szezon autós teszi bele mondjuk a Suzukiba és leállítja 1-hónapra, akkor utána az alkatrészeket meg lehet nézni. Kezdje az adagolóval. Bizonyított tény. Ismétlem, ha folyamatosan használja az autót, nem lesz baja tőle. Több kísérletet láttam már a munkám révén és több MOL-os szakemberrel beszéltem. Mint említettem fentebb, mi szállítjuk az üzemanyagot is. Azt mondta, hétköznapi embernek elég a 95-ös, de nem nagy a különbség(normális időkben) és ő is csak prémiumot használ. A sima 95-re annyit mondott, hogy biztosan nem tenné az autójába hosszú távon. ( Állandóan azt tankolni). Ezzel zártnak is tekintem a témát, nem magát a benzint akartam kritizálni, csak számításokat végeztem . Ha egy hónapban egy gyros tállal kevesebbet eszem, már meg is van a pénz a prémium és sima benzin ára között.
[ Szerkesztve ]
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
Qtya123
őstag
válasz Cunaja #60735 üzenetére
Ellentmondás van a szakember mondandójában:
Azt mondta, hétköznapi embernek elég a 95-ös ---> UTÁNA MEG ---> a sima 95-re annyit mondott, hogy biztosan nem tenné az autójába hosszú távon.Most akkor ő nem hétköznapi ember (értsd hónapokig lötyög ugyanaz a benzin a tankban), vagy összevissza beszél?
Nem vitázni, kötekedni akarok, de ez így kevés. Tőle is. Ahogy abban is biztos vagyok, hogy a MOL-nál megkérdeznél 10 másik embert, akkor különböző válaszok lennének. Az adott embernek üzenem, hogy tanulmányokat, teszteket, cikkeket mellékeljen, mert addig ez puszta okoskodás a szakmaiság mögé bújva.Az valóban nem jó, ha hónapokig ugyanaz a benzin áll a tankban. Arra tényleg jobb beletenni az E5-öt, de az a hobbiautó, meg bácsiautó kategória szerintem, hogy egy tank benzin hónapokig áll az autóban.
Az is tény, hogyha nem tankolsz sokat, akkor az általad említett gyros tál a különbség a két benzin ára között (ha nincs ársapka). De a másik téma, hogy tényszerű kijelentéssel ki van mondva akárki által, hogy tönkrevágja a dolgokat a sima 95-ös, az továbbra is hitvita eddig.A legerősebb a saját merítésemből a sima 95-öst használók közül egy 300+ lóerős Infiniti. Sokat hajszolva. Annak sincs semmi baja, sosem volt a kötelezőkön kívül semmi cserélni való. Ráadásul az hobbiautó, ritkábban van tankolva. De tegye fel a kezét bárki itt a fórumon, aki találkozott már olyannal, hogy a sima benzintől károsodott az autó.
Hangsúlyozom, nem vitát akarok, nem is megmondani, hogy ki mit tankoljon, csak rávilágítani arra, hogy nagyon erős kijelentés az, hogy a 95-ös benzin káros hatásait reggelig lehetne sorolni.
[ Szerkesztve ]
-
Cunaja
addikt
válasz Qtya123 #60736 üzenetére
Mindegy, kire gondolt. Nem azt mondta,hogy ő nem tankolná bele, csak nem mindig. A kollégáknak is ezt a videót szoktam ajánlani, persze ezen kívül, van sok egyéb biztosan. Hosszú, de érthető lesz.
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
Cunaja
addikt
válasz Qtya123 #60739 üzenetére
Meg fogod érteni. Közben már szerdától nem megfelelő az összeg, mert megint csökkennek az üzemanyagárak. Ez nekem már sokat jelent az első tankolásnál. Azért én sem vagyok a pénzem ellensége.
[ Szerkesztve ]
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
válasz Cunaja #60731 üzenetére
Tényleg nem kötekedni akarok, mindenki azt tölt az autójába amit akar, de az egész fejtegetésedet agyon vágod az egyik első mondatoddal.
"Vegyünk akkor egy OMV kutat és felejtsük el a benzin árstopot."
Már, hogy a manóba lehetne elfelejteni? Főleg mikor matematikai úton akarod igazolni magad, de a képletedben helytelen számok szerepelnek?
Jelenleg árstopp van és ez a tény határozza meg az adatokat. Nyilván más lesz a helyzet ha megszűnik, de ki tudja mikor lesz az, és ki tudja, hogy akkor mennyi lesz a valós különbség a 95-ös és a 100-as között?De még egyszer mondom, részemről mindenki azt tankol amit akar és tud!
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
Cunaja
addikt
válasz mefistofeles #60741 üzenetére
Nem a mostani időkre gondoltam. Ha ez nem volt egyértelmű, akkor hülyén írtam le.
Az OMV kutat azért írtam, mert Zsolt azt említette.
Szerk.
Sőt, azt ügye te sem gondolod, hogy ez sokáig így marad?
A fő lényege annak amit írtam, hogy a olcsóbb, néha drágább. Ha kivezetik a 480-at, szerintem sokan megfogják gondolni, hogy autóba üljenek. Leállítják és a benzin ott lesz benne. Itt jön elő a lényeg. Szerintem nézd végig a videót amit linkeltem és érteni fogod.
Abban meg maximálisan egyetértek veled, mindenki azt tankol amit szeretne. .[ Szerkesztve ]
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
Na haza értem Székesfehérvárról Szombathelyre de semmit sem tudtam meg a tempósabb fogyasztásomról, mert katasztrófa volt a forgalom! No nem a sűrűsége, hanem az összetétele. Fele út egy sáv, sok záróvonal és kanyargós, beláthatatlan terep, és volt bálaszálító traktor, szippantós, és leharcolt teherautó, no meg sok bizonytalan személyautós. Én meg a családdal a kocsiban nem mentem bele semmi hülyeségbe, hanem elővettem a nyugodt úrvezető stílust. Székesfehérvárról kimenet és az utolsó 25 kilométer a 86-os on, volt ahol el tudtam ereszteni. Így az átlagom nem lehetett több mint 100-105 km/h, a fogyi meg 4,9-ben állt meg.
Ennek ellenére (és a nagy hőség dacára) élveztem az utat. A klíma jéghideg, volt ha kellett, a kisautó meg úgy ment mint a vaj. Kedélyesen elbeszélgettünk az asszonnyal, volt idő a tájra és hátul a srácok is élvezték az utat.Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
Qtya123
őstag
válasz Cunaja #60742 üzenetére
Lehet, hogy mire vége lesz az ársapkának már jelentősen csökken amúgy is a benzin ára.
Én úgy gondolom egyébként, hogy úgy 700 Ft környékétől tenné le annyi ember az autót, hogy Budapesten érzékelhető lenne valamennyire a forgalomban. De még akkor is lenne bőven autó.
Nem olyan régen még mindenki visítozott, amikor 400 Ft környékére drágult a benzin, aztán most 480-on mindenki autóban ül, brutál forgalom mindenhol.
-
bigdigit
addikt
Örülök neki ismét a 2 főtéma volt a porondon.Inkább csak olvasom nem szeretnék beszállni de szerintem is 2 nettó f@xság áll a szemben a józan ésszel mindkét témában.
1.Aki nem lő a ki lámpánál 100m-re is a következő lámpáig az egy tötymörgő luzer..
2.95 vagy 100....
Szóval véleményt inkább nem nyilvánítok.Lehet ezt se kellett volna -
Cunaja
addikt
válasz Qtya123 #60744 üzenetére
Az ember valamit nagyon tud, "sírni". Hú de drága, közben ahogy mondod, még éjszaka sincs szünet. Múltkor este 11-kor volt dugó és nem vasárnap volt. Mi a lószart keres este 11-kor a tömeg az úton? A munkám végett voltam ott, de mindenki? Egyszerűen, eljutottak oda az emberek, hogy Eu-ban nálunk a legolcsóbb az üzemanyag, vagyis "nem is olyan drága" szindróma. Amikor előszőr felugrott 400 Ft-ra, érezhetően kevesebb autó volt forgalomban. Most meg 480-nál, még az is megy, akinek semmi dolga nem lenne.
Ha kimegy az árstop, sokan fogják úgy gondolni, hogy tömegközlekedéssel mennek majd, mert drága az üzemanyag és a közösségi közlekedés "olcsóbb" most. A BKK és társai vállaltok is 480-as üzemanyagot használnak és még ebből is kapnak vissza. Ha nekik is felmegy a piaci ár, akkor nem 9500 lesz egy BKK bérlet pl. hanem 20.000. Na, akkor megint megkérdezi magától az autós, hogy most tényleg érdemes küzdenem nap mint nap a BKK-n, vagy nem is olyan drága, a 700Ft-os benzin. Egyszóval, sokan leteszik majd az autót, addig, amig a tömegközlekedés nem drágul. Ez sima pszichológia. Viszont, lesz aki csak a legfontosabbat fogja intézni autóval. Kevesebb lesz a forgalom, de amig mindenhol minden utat felszántanak egyszerre, "akkor is lesz dugó, amikor autó sincs az utakon". Szándékos cselekmény.
Ezt a választ is már félve mertem leírni, mert mindjárt megint kikezdenek egyesek.
Bárkinek akinek nem tetszik amit írok, nem kötelező neki végig olvasni.[ Szerkesztve ]
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
dethroner
veterán
válasz Cunaja #60735 üzenetére
Te is abba a csoportba tartozol, aki csak ünnepnapon fogja használni a kocsiját? Mert ha igen, ha olyan vagy mint 2ozzmexy, akinek két olajcsere periódus között rendeznek olimpiát, akkor nem számít a drága nafta, etesd vele. De ha olyan leszel mint mi, akik 2 hetente egy swift tankot kiüritünk, akkor kurvára nem vagyunk gazdagok, nos, akkor megnézed a tankajtót kinyitva, és bele van írva hogy mi kell minimum a talicskának, attól nem lesz semmi baja.
Érdekes fajta a suzukis. Az egyik még a széltől is óvja a paripát és ha tehetné, a kerekerdőn túl lévő üveghegyi parkoló legtávolabbi sarkába állna ahol még a madár se jár, a másik meg a forgalomban lévő engedélyezett, legnagyobb mennyiségben eladott üzemanyagtól óvna a még meg át se vett kis kedvencét
Lassan rajzolhatnánk egy grafikont, kinek milyen fétise van a közlekedő edényével kapcsolatbanA hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Qtya123
őstag
válasz dethroner #60747 üzenetére
Nekem is van fétisem, mindig megnézem, hogy bezárt-e mind a 4 ajtó és a csomagtartó.
Valamint a motorháztető kitámasztó pálcánál van kényszerességem, hogy vagy 3x megnézzem, hogy a helyére van-e pattintva, mielőtt lecsukom a motorháztetőt.Amúgy ez a benzin téma valóban érdekes, lehet Suzuki tulajoknál felülreprezentált a 100-ast tankolok dolog. Mint említettem a család/ismerősi körből 2 ember tankol prémium benyát az autóba, apám és az egyik kollégám. Apámnak 2020-as Swiftje van, kollégámnak 2019-es Vitarája.
Annyi, hogy hittérítésbe nem kezdtem náluk. Mindenki tankol amit akar.
Mondjuk a kolléga az elég vicces, mert prémiumot tesz bele, hogy "kímélje", de a munkahelyen a szó szoros értelmében napi 3x lesiet és átáll az autóval 10 métert, ahogy változik az árnyék. Igen, télen is! Annyit azért mondtam neki, hogy ez a beindítom és 20 másodperc múlva leállítom egy nap háromszor dolog sokkal károsabb, mint a félelem a 95-ös benzintől.
Apám meg szintén varázsol. Neki az a rögeszméje, hogy melegíteni kell az autót. Ami nem baj, csak kicsit túltolja. Ezért nyáron úgy 2-3 percig, télen meg jó 6-8 percig pöfékelteti alapjáraton. Hiába mondom neki, hogy sokkal jobban kopik így a motor, mintha fél-1 perc járatás után elindulna és végre elkezdhetne bemelegedni. Neeem.[ Szerkesztve ]
-
-
Cunaja
addikt
válasz dethroner #60747 üzenetére
legnagyobb mennyiségben eladott üzemanyagtól óvna a még meg át se vett kis kedvencét Ez jó volt. Az a típusú ember vagyok, aki mindent szeret előre tisztázni magában.
Ha havi 3x teli tankolnám az autót, akkor se sajnálnám a plusz 4200 forintot. ( 3x 40forintos különbség/35liter) . Hm, inkább kimarad 3 Gyrostál az életemből havonta. Így kell felfogni, valamit valamiért. Persze ha valaki él hal a gyros miatt, akkor egye meg nyugodtan.
Nem írtam egy szóval sem azt, hogy a sima 95 E10, nem lehet tankolni.
Mindegy, zárjuk az üzemanyag témát, csak a videót nézzétek meg. Senkit nem akarok meggyőzni, csak még1x írom, kiszámoltam, hogy mennyivel drágább, vagy mégsem a plusz.Vannak akik a szalonból veszik az erős autót, és vannak akik a kúton akarják erőssé tenni az amúgy gyenge járgányt.
Teljesen hűlyének nézel? Nem írtam, hogy a 83 lóból 95 lesz, mert prémiumot tankolok.
Ez részedről, kötekedés, ezért most zárjuk a témát.
Ha meg gyengének tartod az autót, akkor neked miért Swift van? Erre válaszolj, vagy tankolj bele prémiumot hátha megtáltosodik. Ez a válaszom neked! Ha nem vagy lusta, nézd meg a videót.A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Mitsubishi Pajero mk2 gyári felnigarnitúra