- Facebook és Messenger
- F-Secure termékek
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Outlook topic
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- SUSE Linux
- Windows 11
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
Új hozzászólás Aktív témák
-
dethroner
veterán
válasz Tigerclaw #41550 üzenetére
Én úgy hallottam a szívó 1.2-es minden változtatás nélkül marad gyártásban, mert az tudja az elvárt értékeket. Csak hozzá vágják majd várhatóan jövő évben a most is elérhető gagyi hibrid rendszer minden felszereltségi szinten, aztán talán 2-3 év múlva már jönnek a toyotás hibridek.
[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Tigerclaw #41550 üzenetére
Lemaradt pár fontos rövidítés.
NEDC, New European Driving Cycle (1992-től)
WLTC/WLTP, Worldwide Harmonized Light Wehicle Test Cycle (2017 szeptember-től)
RDE, Real Driving Emission (2018 szeptember-től)- Euro 6B , NEDC ciklus alapján mér (laborban)
- Euro 6C, WLTC ciklus alapján mér (laborban)
- Euro 6D temp, WLTC (laborban) + RDE (utakon) - 210% az RDE limit
- Euro 6D, WLTC (laborban) + RDE (utakon) - 143% az RDE limitItt még nem ér véget a story, mert az Euro 7-ig, még jön ezekhez ISC és EVAP mérés is. Az ISC elvileg az elhasználódást vizsgálná. Elvileg 100000km vagy 5 év használat után kellene újra mérni, de ezt nem tudom, hogy hogy képzelik ezt lemérni most , hacsak nincs időgépük. Technikailag van más mód, de egyik sem környezetbarát, se nem bombabiztos. Az EVAP a benzines autók tankjából elpárolgó szénhidrogénekre koncentrál. (48 óra alatt max. 2 g párolgás lehet.)
A lényeg, hogy az EU döntéshozók keményen szivatják nem csak a gyárakat, de a szegényebb embereket, amivel csak azt érik el, hogy többen vesznek majd használt autót, mivel túl drága lesz a normákat hozó alapmotor is. Miközben a repülők és hajók emissziója nem érdekliőket. Én abszolút zöld gondolkodású vagyok, de mindennek van határa.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz dethroner #41551 üzenetére
Azt konkrétan hallottam, hogy a jelenlegi készlet minden darabját forgalomba kell helyezniük, ha máshogy nem, a kereskedő nevére, és el kell adniuk még idén. Ezért nem rendelnek többet. Az Esztergomban gyártott autókkal mi a helyzet, azt nem tudom. Azokban más motor van, de szerintem azoknak nagyobb az emissziója a hibrid kivételével. Szóval passz piros.
Elvileg a többi márkának ugyanez a gondja.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
dethroner
veterán
válasz Tigerclaw #41554 üzenetére
Az esztergomi gyárban készülő vitara és s-cross nem kapható a swift féle gagyi hibrid rendszerrel, azokat úgy próbálják javítani, hogy rájuk akasztanak egy részecskeszűrőt.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz dethroner #41555 üzenetére
Érdekes. Rákeresve azt olvastam, hogy az ezres Boosterjet már tavaly év végén megkapta a részecskeszűrőt a WLTP miatt, a nagyobbik viszon anélkül is hozta a számokat. Szóval a Vitara, az S-cross rendben van, de ahogy nézem a katalógust, az 1.2-es motor viszont azokhoz képest sokkal jobb számokat hoz. Egy rejtély megoldódik, de jön egy másik. Szóval ha nem a környezetvédelmi besorolás a gond, akkor mi. Ha jók a számok, az 1.2-es motor tisztább...talán még az Euro 6D-t is hozná változtatás nélkül. Az RDE számok mondjuk ismeretlenek, nem szerepelnek a katalógusban.
Érdekes rövid idézet egy vezess.hu cikkből:
“Azért is nehéz követni az európai emissziós előírások szigorodását, mert a WLTP-szabvány és az RDE is több lépcsőben lép érvénybe. Az újonnan bevezetett és az átdolgozott motorú autótípusoknak 2017. szeptember elsejétől kell megadni a WLTP szerinti fogyasztását és elvégezni velük közúton az RDE károsanyag-kibocsátási mérést. A már piacon lévő autókra érvényes a 2018. szeptember elsejei határnap, ez érinti tehát a legtöbb új személyautót. (De az autógyártók kilobbizták, hogy a kifutó modellekből 2019. augusztus 31-ig forgalomba helyezhessenek olyan, már legyártott autókat, amelyek igazából nem felelnek az új autókra vonatkozó előírásoknak. Ez az engedmény limitált darabszámú eladatlan készletautóra érvényes.)”
Szóval ugrás az első mezőre. Azért nem lenne rossz ha a forgalmazók hivatalosan felvázolnák azt, hogy mi fog történni és miért. Mi lesz, mi nem lesz szeptember után és miért. Én spec szeretnék autót venni, de nem úgy, hogy nincs se választási lehetőség, se válasz, arra, hogy mikor mi várható.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Tigerclaw #41552 üzenetére
Igaziból nem ez fog árakon dobni, hanem a 95grammos limit.
Vitara/s-cross 146gram Co2/km. 51*95eur adó jön rá. 4800eur. Az +1.5millió ft. Ehez képest a részecskeszürő zizis tétel.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
kiskun968
tag
válasz Dark Archon #41533 üzenetére
Én ezzel szemezgetek....
Angyalföld a világ közepe***Samsung Galaxy S23 Ultra*** Samsung Galaxy Watch6 Classic 47mm *** Suzuki Swift 2017 GL+***
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Tom1939 #41558 üzenetére
Gondolom ezért rendelnek csak nagyon óvatosan.
Az biztos, hogy a VW botrány után az EU átesett a ló túloldalára, mind a környezetvédelmi besorolás, mind a CO2 adó tekintetében. Ez pedig mindenkinek rossz lesz. Drágábbak lesznek az új autók, illetve jó eséllyel az emberek egy része a használt felé fordul még akkor is ha azoknak az ára is nő (max vesznek még öregebb autókat), az autóipar nagyot eshet már idén is.
Az új motorok még jobban ki lesznek hegyezve, vagyis gyakrabban hibásodnak meg...nem beszélve arról, hogy bejönnek újabb drága komponensek, amik csak az alkatrészgyártóknak jönnek jól. Extra turbók, részecskeszűrők, kers, hibrid megoldások, azokhoz extra akkumulátorok. Az alkatrészgyártók kapnak a kettőstömegű mellé új játékszereket. A dízel talán megszűnik, de cserébe kvázi minden benzinmotor turbós lesz.
Az elektromos autók terjedése messze alatta van/lesz a várakozásnak. Persze szerintem a gyártókat ez utóbbi nem fogja meglepni, mert csak marketing szempontból ültek fel a e-cars hype vonatra.
Itt van egy friss kimutatás a valóságról:[link] Ráadásul ennyi eladás is csak erősen támogatva jött össze. Az EU azt gondolja, hogy elég meglökni az e-cars szekerét és aztán magától gurul tovább, de inkább csak azt érik el, hogy megszünik az árverseny a központi támogatás miatt. Olyan mint egy áfa csökkentés. A gyártók benyelik a támogatást és nem kell árat csökkenteniük. Az országok, meg az EU szorítása miatt milliomosok e-autó vásárlását támogatják. Talán az EU a CO2 adóból akarja majd támogatni ezt a szegemensét az autó piacnak. Szóval fizessen a szegény, hogy a gazdag olcsóbban vegyen elektromos autót.Közben a háttérben meg kiveszik az elektromos autózás egyetlen gazdasági előnyét a képletből, vagyis az olcsó tankolás hamarosan megszünik. Még pár év és az e-autók “feketén való tankolása” bűncselekmény lesz és lesznek erre külön áramkommandók is az adóhatóság részéről.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
-
BigBlackDog
veterán
válasz Tigerclaw #41564 üzenetére
Mondjuk új autónál, átlagos használat mellett véleményem szerint sok vizet nem zavar a részecskeszűrő. Bár tény, hogy a tulajdonos számára sok hasznot nem nyújt (legfeljebb visszafojtja a teljesítményt). Normálisabb konstrukciójú dízelekben a tapasztalatok alapján kibír a gyári DPF 250-300e kilométert, amit szerintem itthoni átlagos (magán)használat mellett 10-15 év alatt tesznek bele. Benzineseknél kicsit másabb a dolog és sok tapasztalat nincs még, de tippre ott sem 50-100e kilométer után fog kifeküdni. Értelemszerűen ovijáratra használt autónál más a helyzet.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz BigBlackDog #41566 üzenetére
Ez egyébként ami érdekel és sehol nem találom. Azt már lehet tudni a dízeles részecskeszűrő hogy működik. De a benzinesekhez mostanában milyet adnak arról semmi használható infó... Úgy pontosan ábrával, működési elvvel és különbségekkel a dízelesekhez képest.
myckie: az 1.0-át tudtam, nekem 1.4t van abban nincs. Következőnek most rav4 hybridet gondolom, remélem azon egy darabig még nem lesz...
[ Szerkesztve ]
-
HKorn
addikt
válasz Tigerclaw #41563 üzenetére
Közben a háttérben meg kiveszik az elektromos autózás egyetlen gazdasági előnyét a képletből, vagyis az olcsó tankolás hamarosan megszünik
Te úgy érted hogy az ingyen tankolás szűnik meg, ami eddig közterületeken volt elérhető és eddig sem a rendes "tankolást" kellett volna, hogy jelentse. Elektromos autót otthon kell tölteni és az továbbra is olcsó.Run&Ride
-
csaba1203
addikt
válasz Tigerclaw #41545 üzenetére
Nekem egy 16 éves Fiat Pandát vált az Ignis és azt is szerettem csak eljárt felette az idő.
Nekem sikerült élőben is megnéznem de sajnos vezetni nem tudtam,mert a környéken egyik szalonban sem volt.
Egyébként megvan a picike holnap megy vizsgára és hétfőn hozom ki a kereskedésből.
El sem hiszem 7 hónapot kellett rá várni.Nagyon sok biztos nem fog velem szembe jönni az utcán.
Remélem jól döntöttem és lesz akkora hely belül,mint a régi Ignisben,mert azt vezettem már és elméletileg ennek is ugyanazok a paraméterei. -
Tigerclaw
nagyúr
Nem. Úgy értem, hogy nemhogy nem ingyen, kedvezményesen, vagy piaci áron kapod az áramot egy külsős gyorstöltőből, hanem jóval drágábban. Illetve bejelentkezik hamarosan az állam is a “részéért” és még azt is megadóztatja, amit otthon tankolsz. A feketevágás és a moonshine után bejön a zugtankolás az e-autók kapcsán. Emellett már kezdik visszavágni a e-autókra vonatkozó kedvezményeket is, pl. Norvégiában, pedig az egy haladóbb szemléletű ország és pénzre sincs annyira szüksége az államnak.
Szóval ez is olyan lesz, mint a napelem telepítése, vagyis nagyon sokára vagy talán soha sem térül meg, hacsak nem taxizol, fuvarozol.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
addikt
-
dethroner
veterán
válasz Dark Archon #41572 üzenetére
Nekem kb ugyanez van. Már csak az a nagy kérdés, hogy rakom be a swiftbe úgy, hogy minden működjön kamera, kormánygombok, és legyen hozzá passzoló keret is. Ötlet?
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz M_AND_Ms #41574 üzenetére
Nincs mögöttes érv, csak egy extra ösztönző, hogy vegyenek több elektromos autót. Csak nem szabad elfelejteni, hogy amit most megígérnek, jövőre visszavonhatják, és máris azt veszi észre az autós, hogy vett kva drágán egy autót, amit már tölteni se lehet olyan olcsón, a biztosítás, a súlyadó, akármi-adó már nem olyan alacsony mint volt. Talán már nem hajthat be ingyen a belvárosba, fizetős zónákba, nem használhatja a buszsávot, nem parkolhat ingyen vagy olcsóbban. Egyikre kap garanciát, de ugye kitől is kapna. A kormányok, polgármesterek jönnek, mennek, vagy épp meggondolták magukat, esetleg eleve olyat ígértek, amit nem ígérhettek volna.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
addikt
válasz dethroner #41573 üzenetére
Én még anno kértem ajánlatot egy MO-i cégtől, talán egy Pioneer fejegységre, beépítéssel együtt. A kamera probléma volt, azt javasolták, hogy cseréltessem ki azt is... 3 éve itt adtam fel.
Az biztos, hogy ilyen alibabás kínai sz*rral csak még több szívás lesz. Ha az ember normális megoldást akar, akkor bizony mélyebben zsebbe kell nyúlni, de én még nem vagyok benne biztos, hogy ez megér nekem 150-200eFt-t. Még a fejegységet csak-csak ki tudnám cserélni magam, de mit csinálok a kilógó USB aljzatokkal? A kamera csere meg már szerintem végképp nem a házi barkács kategória.
Szóval ugyanott vagyok, ahol 3 éve, pedig azóta elég sok Vitara került ki az utakra, mégsem csinált hozzá senki 100%-ban kompatibilis megoldást.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
addikt
válasz Tigerclaw #41570 üzenetére
Már elkezdődött. 10 Ft/kWh a tesztidőszak alatt, 99 Ft/kWh utána.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
M_AND_Ms
addikt
...és bizony azt sem értem, hogy az idősebb autóra miért is kevesebb
súlyteljesítmény adó.
...és nem értem azt sem, hogy autóvásárlásnál miért is fizetek vagyonszerzési illetéket
...és sok mindent nem értek.Nem, nem kell megmagyaráznia senkinek, mert akkor sem értem!
Nem értem, hogy az elnevezések mögött miért más van, miért nem nevezik úgy a dolgokat amik a nevük, nem értem, hogy hol van a valamit valamiért elv, és nem értem az egészet. Azt értem -és meg is értem- hogy vannak dolgok amikért fizetni kell, hogy vannak dolgok amik alapján a közösbe is fizetni kell, de legalább értelmet adjanak az egésznek és ha azt mondják kéményadó, akkor azt ne a zongora mérete alapján szedjék be és ne mondják azt, hogy gumitalpú cipőben járók mentesülnek alóla. Mert az már nem értem.Hát csak így ennyi
Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!
-
addikt
-
M_AND_Ms
addikt
válasz Dark Archon #41582 üzenetére
Nem is a rablás, hanem az, hogy akárhogy nézem, nem volt vagyonszerzésem - bárcsak lett volna - de sajnos csak a (leadózott) pénzbeli vagyonomat alakítottam át egy vagyontárgyá...és egy kis forgalmi adóvá - mely forgalmi adó is része a vagyonszerzés alapjának - hogy is van ez?
Tehát, nem volt vagyonszerzés, nem lehet vagyonszerzés címén bármit is csinálni. Pláne nem adóba befizetett pénz után.Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!
-
dethroner
veterán
válasz Dark Archon #41577 üzenetére
Neked Vitara van? Egyik munkatársamnak s-cross van és picit jobban szemügyre vettem, nála és ha jól nézem a vitarában is teljesen belesimul a műszerfal síkjában a rádió, míg a swift-ben a kerettel együtt kiemelkedik. Jó móka lesz ezt valahogy megoldani
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz M_AND_Ms #41583 üzenetére
A söntésben hárman ülnek egy asztalnál, mélyen hallgatnak. Az egyik szótlanul, lemondóan legyint, a másik hatalmasat sóhajt, a harmadik undorral köp egy nagyot. Valaki átszól a szomszéd asztaltól:
- Jobb lesz, ha abbahagyják a politizálást!A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
batai15
félisten
Sziasztok akinek van vitara 1.4 T automata normális használat mellett kb mennyit eszik ?főleg hosszabb távon ,ilyen 20 30km körüli utakat megyek.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz kenguru99 #41587 üzenetére
Értem, hogy miért akaszkodtak rá az autóiparra és mára szerintem sokat is tettek az ügyért, de ahogy nemrég rámutattak több cikkben, úgy néz ki, hogy a repülés és hajózás nagyságrendekkel több szennyezést okoz hozzájuk képest és az EU illetékesei elfordítják a fejüket. Ráadásul nem csak sokkal több CO2-ről van szó, hanem olyan szennyező anyagokról, amiket autók esetén nincs értelme mérni. Pl. a kéntartalma a hajóüzemanyagnak akár többezerszerese a benzinhez képest, ami jó kis alapanyaga a savas esőknek. Épp azért használják a hajók azt az üzemanyagot, mert szárazföldön be van tiltva. Ránézésre olyan mintha szurokkal tankolnák a hajókat. Olyan sűrű, hogy melegíteni kell már tankolásnál, hogy elég folyékony maradjon, illetve szintén fel kell melegíteni elégetés előtt.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Tigerclaw #41591 üzenetére
Fogyasztás szempontjából meg hajótársaságok eddig is mindent megtettek költségek nagyja uis üzemanyag.
pl The various environmental features are expected to cost $30 million per ship, of which the WHR is to cost $10 million.[12] Carbon dioxide emissions, per container, are expected to be 50% lower than emissions by typical ships on the Asia-Europe route[58] and 20% lower than Emma Maersk.[59] These are the most efficient container ships per TEU in the world. A cradle-to-cradle design principle was used to improve scrapping when the ships end their life.[60]Szóval foglalkozva van avval is. És 2020tól ott is beüt a "ménkű".
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
dethroner
veterán
válasz Dare2Live #41592 üzenetére
Kb ezzel a dízel üzemanyag átállással is indokolták valahol korábban hogy nőttek az üzemanyag árak, mert a finomítók már az új naftát termelték nagy mennyiségben, ezért viszont a közúti kutakon kisebb volt a kínálat. Azt hiszem valami ilyesmi volt a magyarázat.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
őstag
válasz batai15 #41588 üzenetére
Nekem scrossom van 1.4t automata de pluszban összkerekes.
Összkerék nélkül szerintem:
Ha a 20-30 kilométer normálisan az közút meg pár települési rész ahol simán át lehet "csorogni" megállás nélkül akkor 6 liter.
Ha pálya 120 körül akkor 6,5-7.
Durva város sok lámpával 8,5 nyáron, télen plusz 1.Nekem durva városban télen 12, nyáron 10. Pályán nem spórolva 130 körül (előzések többel) 7-8.
De Romániában végig 70-80-al hosszú távon termelte a benzint (szerintem 6 biztos nem volt).
-
-
IreN!CuS
őstag
1.4T S-Cross vegyes itt is hasonló 6-6.4 ha nagyon laza forgalmat fogok ki meg olyan helyeken járok többet 5.8 körül is voltam már - viszont a pályán szerintem kimondottan szarul eszik ha 120 felett mész - több mint 7L
Smoke weed Everyday :D / Aki beperelte magát és nyert / ".....A fiú barát akkor is barát marad ha berakja ...""Go for the eyes Boo, GO FOR THE EYES!! RrraaaAAGHGHH!!!"
-
őstag
Alapvetően nem a sebességgel lehet vele zabáltatni (bár 150 felett csak előzések alatt megyek), hanem a rövid utakkal hideg motorral és nagy forgalmú pesti közlekedésben. Nekem napi 2 ilyenem van. Ebben a toyota iq 1.0 manuál is 8 felett kortyolt.
Szerintem motorerő+automata+összkerék tengelyből nézve nem fogyaszt sokat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó