- Synology NAS
- Milyen routert?
- DIGI internet
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Google Chrome
- Aliexpress tapasztalatok
- Facebook és Messenger
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Drughi
addikt
válasz TROG AIR #39491 üzenetére
Neked mennyi a fogyasztás?
Én kicsit sokallom az enyém 8L-es átlagát.
Tény, hogy többnyire városba megyek vele ( napi ingázás 8km), de kevesebbre számítottam.
Előtte egy 1.4es 98LE-s megane volt, ami bő 400kilóval több, meg pörgősebb is és az is 8L körül evett vegyesbe.
-
dethroner
veterán
Srácok, az új Swift fejegysége cserélhető androidosra házilag? Vagy van olyan életbevágó infó, amit oda ír ki a fedélzeti komputer?
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
tomi5244
őstag
válasz dethroner #39504 üzenetére
Nekem ugyan az eggyel régebbi swiftem van, amiben alapból nem volt kihangosító és a gyári fejegység is "butácska" Lecseréltem egy droidosra. Amivel sok új funkció költözött az autóba, de hangzás tekintetében visszalépés, ebből a szempontból nem ajánlom, ha érzékeny a füled rá. Nem mondom, hogy rossz, de a gyáriban több dinamika volt.
Az új swift esetében én tuti nem cserélném le a gyárit. AA és Apple Carplay-t is tudja, ha jók az infóim.
[kép] Itt még nem volt összerakva a műszerfal teljesen.
[ Szerkesztve ]
-
M_AND_Ms
addikt
válasz rbalint88 #39506 üzenetére
Szóval egy droidos fejegység csak utángyártott (tudnám mit értesz ez alatt?, mi után gyártották?) és vacak lehet.
Amúgy előnye pl jobb konfigurálhatóság, szabad szoftverválasztási lehetőség és kötöttségektől mentes használat a gyári zárt rendszerhez képest. Nem kell külön telefon se a navigációhoz és a külső médiához (az AA és társai még mindig bugosak, nehézkesek és a tükrözött appok nagyon redukált funkciókat engednek csak)
....és még sorolhatnám[ Szerkesztve ]
Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!
-
BigBlackDog
veterán
válasz M_AND_Ms #39507 üzenetére
utángyártott = nem az autó gyártója által "forgalmazott", biztosított (legalábbis nálam)
Én sem dobnám a gyári érintős fejegységet. Gyakorlatilag Android Autoval elég sok mindent ki lehet rá tükrözni, ami már a telefonodon fut. Van kormányon távvezérlő, kihangosító, tolatókamera is. Biztos van olyan fejegység is, ami jobb hangminőséget tud. Viszont, ha cserélném már a hangminőség miatt, akkor azzal együtt nekiesnék az összes hangszóró cseréjének is és a négy ajtó + csomagtér kapna egy adag hangszigetelést is. Szerintem nem a fejegység a szűk keresztmetszet hangminőség terén.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz M_AND_Ms #39507 üzenetére
Utangyartott = nem gyari. Az aggalyaim ott kezdodnek, hogy autospecifikus, droidos fejet altalaban nem a nagy gyartok (alpine, pioneer, jvc, kenwood, sony) szoktak kesziteni, hanem kedves kici kinai barataink. Biztos van kivetel, de eddig olyan nagy dicshimnuszokat nem hallottam ezekrol, panaszkodast annal tobbet.
Egy Splasht hasznalok most, kenyszerusegbol radioadast hallgattam benne, mivel a cd az annnyira 1995, usb-t meg nem tudott gyarilag. Vehettem volna bele egy random fejegyseget beepitokerettel es kormanytavvezerlo adapterrel, ami egyreszt baromi sok penz, masreszt legalabb hulyen is fog kinezni, vagy -ahogy ez tortent is- egy radio felokositot, dension gateway lite bt. Igy van bt kihangositom es bt-n keresztul tudom streamelni a zenet. A hangminoseg is megtaltosodott, igy se audiofil, de legalabb hallgathato. Es a gyari kormanygombokkal lehet hivast fevenni-letenni es szamot leptetni. Nem hiszem, hogy a swift gyari fej rosszabb lenne, igy inkabb a zajszigetelesre es a hangszorokra koltenem az utolagos fej arat.
A szabadon konfiguralhatosagot meg hagyjuk, egy autonal a minel uzembiztosabb mukodes a lenyeg. A gyari fej nem az aktualis napi csucstechnika, viszont nagyjabol bulletproof, egy androidos fejbe meg beleraknak valamit, jo esetben nem valami elavult fosgyenge mediatek soc-ot, ami ha aktualis csucstechnika, akkor is elavul ket ev alatt. Gondolj bele, hogy telefont milyen gyakran cserelsz, mert nem vagy vele elegedett. Nekem a legutobbi kihuzta 3,5 evig es csak azert csereltem, mert gtk-ra torott... De meg azon is jobban futott a waze es a zene, mint egy barmilyen gyari rendszeren futna. Nem veletlenul az az irany, hogy az autoban csak egy kijezo legyen, a tobbit megoldja a telefon, ugyanis a mobilok sokkal gyorsabban tudnak fejlodni, mint az autos multimedia rendszerek. Csak a kinaiaknal az utangyartott fejeknel a tobb eves tesztelesi-fejlesztesi fazis kimarad, igy tudnak aktualisan okosabb fejeket kinalni, de kerdeses elettartam mellett. -
M_AND_Ms
addikt
válasz rbalint88 #39509 üzenetére
Azért csak olvasgass és beszélgess olyanokkal, akik raktak már be "utángyártott" (de inkább mondanám így "harmadik fél által gyártott" fejegységet a kocsiba. Mik a tapasztalataik.
"autospecifikus, droidos fejet altalaban nem a nagy gyartok (alpine, pioneer, jvc, kenwood, sony) szoktak kesziteni"
"hulyen is fog kinezn"
Dizájnban teljesen megfelelő és passzoló cuccokat lehet kapni. De lehet csak olyan kereteket kapni, ami dizájnban ugyanaz, de bármilyen szabvány fejegységet bele lehet rakni. ( Egy példa a FB Scross csoportból) A kormányvezérlő szabvány megoldás, droidos cuccokban még át kis konfigurálhatod.
A nagy neves gyártók cuccával is általában az baj, hogy zárt rendszer, tele kötöttséggel"A szabadon konfiguralhatosagot meg hagyjuk, egy autonal a minel uzembiztosabb mukodes a lenyeg"
A konfigurálás pedig pont azért jó, hogy a neked lehető legjobban tetsző és megfelelő módon tud kezelni (pl ne kelljen kétszer is képernyőre kattintanod, ha usb-ről, rádióra akarsz váltani, tudj normálisan kiválasztani egy dalt, előadót a médiatáradból, tudjál váltani az útvonalopciókon menet közben és ne kelljen emiatt lehúznod a telefont az AA kapcsolatról, stb, stb - ezek mind fennállnak a Suzukikban mostanában bennlévő gyári Bosch fejegységnél.)
Naviból használhatsz teljes értékű Waze-t, Google Maps-et (és nem a butított AA felületet), de akár Igo-t is - vagy Sygic-t, stb-t.
Bele tudsz rakni egy prepaides mobilkártyát némi nettel és máris kinyílik még jobban a világ (de akár a telefonodtól is át tudja venni a netet)A hangminőségről annyi, hogy az arra igazán igényesek a valószínű egy nyíltabb rendszerű fejegységről könnyebben le tudják szedni a vonalszintű jelet a külön, minőségi, "utángyártott" erősítőjükbe, mint a gyáriról (mert pl a Boschról ez alapból lehetetlen)
Megjegyzés: Csak azért cserélek telefont 3-4 évente, mert a sok cipeléstől, leeséstől és egyéb fizikai behatástól lesz nehézkesen, vagy egyáltalán nem használható - maga a szoftverrész ugyanúgy teszi a dolgát, mint az elején. Ja, és a gyári fejegység is ugyanúgy "elavul", mégse dobod ki 3 múlva
"Csak a kinaiaknal az utangyartott fejeknel a tobb eves tesztelesi-fejlesztesi fazis kimarad, "
Aha, mert a Bosch fejegysége annyira kiforrott és agyontesztelt volna. Ugyan már! Maga a Mirrorlink és az AndroidAuto eleve egy kiforratlan bughalmazként jelent meg, rossz megoldásokkal[ Szerkesztve ]
Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!
-
dethroner
veterán
válasz tomi5244 #39505 üzenetére
Hangzás ügy majd a bekapcsolás derül ki, de valószínűnek tartom a gyári hangszórók kidobását és mélyközép és magas hagnszóró szett beépítését. Tényleg, mekkora tuccogó van az első ajtókban?
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
ratobi
senior tag
Sziasztok!
Az új Ignisnek a GL+-os felszereltségű változata csak négy személyes? Vagy lehet állítható hátsó ülések nélkül venni? -
dethroner
veterán
válasz rbalint88 #39506 üzenetére
Hát én tavaly vettem a hozzánk került Foresterbe egy droidos fejet mert a gyári fej tudott cd-t lejátszani, rádiózni meg aux-on fogadni hangot. Ez utóbbi nem mondom hogy használhatatlan dolog, de mivel nem lehetett a fejen léptetni és minden alkalommal ki és be kellett az aux-ra dugott eszközt kapcsolni ha indult vagy megállt az autó, nagyon kényelmetlen volt a használata. Búg? Egyetlen hiba nélkül ment fél évig, amíg az autót eladtuk, de a gyári fejet előtte visszaraktam és a droidos maradt. És hogy kicsit képbe legyél, erről van szó. Nem az a kategória, amivel a kóbor macskát dobálod
Tényleg úgy gondolod jobb a gyári fej mint ez? Ja és megjegyzem, én a GL felszereltséget fogom venni, amiben ha jól tudom még butább fej van.[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
rbalint88
addikt
válasz dethroner #39516 üzenetére
ennyiért fel se merülne, hogy aliexpressről vegyek fejegységet garancia és egyéb kérdésekről nem is beszélve
szerintem jobb egy szem előtt levő telefon amúgy is, mint egy műszerek alatti szinten levő képernyő, úgyhogy nekem inkább a műszerfal mellé tett telefon vagy gyári "tablet" szimpibb ilyen szempontból, kevésbé kell levenni a szemet az útról. -
Benhill
senior tag
Hali.
Vitaránál enyhén sípoló motorhang mennyire normális? Alapjáraton lehet csak hallani. Nemrég óta van ilyen hangja. Egy darázs zümmögéséhez hasonlítanám, csak magasabb frekvencián.Alapjáraton a tompítottnak gyengébb a fénye (kb 70%), ami gázadásnál fényesebb lesz. Ez rendben van, hogy ilyen? Most vettem észre, nem hiszem hogy korábban ilyen volt.
-
dethroner
veterán
válasz rbalint88 #39518 üzenetére
Én sem aliról vettem, csak egy link volt, hogy meg tudjam mutatni. Közvetlenül a forgalmazótól (joyjng) lett véve, méghozzá Kínában. Ott lakik egy ismerős, és amikor tavaly jött haza látogatóba, vele hozattam. Így legalább nem kellett hetekig várni rá, meg nem kellett fizetni 27% áfát + vámot. Még olcsóbb is volt így venni, mint a normás webshopos ár. A garanciától meg nem félek, évente kétszer jön haza az ismerős, vissza tudja vinni ha gond van. De amúgy egyszerű eszközök ezek kb mint egy teló, mozgó alkatrész nélkül, ha egyszer bekapcsol, akkor mindig be fog.
Miért jobb egy telefont pluszban az üvegre cuppantani, mint a gyári fej helyén lévő fejen navigálni? Fejjel nincs kábel ami ott lógna a szivargyújtó és a szélvédő között, nagyobb a kijelző, és van fizikai gomb a gyors lehalkításhoz ha szükséges.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Drughi
addikt
válasz Drughi #39488 üzenetére
Megrendeltem a szervzít, kiegészítve egy antenna cserével (sajnos vásárláskor nem figyeltem és nincs antenna a kocsi, ezért a rádió igencsak fos..)
Talp + antenna br 11.500Ft. Ez annyira nem hangzik vészesnek.Olajcserével még várok, van benne még 2000km, de szeretném azt is letudni márciusig.
-
Agent T
tag
Sziasztok!
Suzuki Swithez 165/70 R14-es méretben esetleg tud valaki jó minőségű hóláncot ajánlani? Jó lehet a 10.000 forintos kategória vagy érdemes drágábbat venni? (Jövő héten megyek Németországba egy pár hétre, lehet ott szükség lesz rá)
[ Szerkesztve ]
Igazi profi. Úgy csinálja, mintha könnyű lenne....
-
dethroner
veterán
Swift 1.2-es motorja mennyire marad élénk ha nyáron megy a klíma?
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
opti06
aktív tag
Sziasztok!
Sx4 2010 ajtón van fólia A oszlop mögött és B oszlopnál is, ilyen fóliát hol lehet venni/felrakatni?
Anyós oldali első ajtó cserés most fújják színre, többi ajtón van fólia kicsit hülyén néz így ki.Fekete mattos szerű a gyári többin
-
BigBlackDog
veterán
Akinek van tapasztalat 1.2-es benzines, esetleg 1.0T háromhengeres motorral, azoktól kérdezném; mennyire gyorsan melegednek be télen ezek a motorok? Mennyire gyorsan kezd fűtés lenni az utastérben?
-
nagyúr
válasz BigBlackDog #39532 üzenetére
1.2-esnél elég hamar, úgy 3 km után már jön a meleg.
Més que un club!
-
tomi5244
őstag
válasz Napfénysüti #39533 üzenetére
Megerősítem, bár én gyakran kabátban ülök az autóban - Le kéne szoknom róla, mert kényelmetlen és a kilátásban is akadályoz...
-
Siriusb
veterán
Előre is bocs a buta kérdésért: tavaly vettem egy Excide aksit, de ennek a teteje rá van csavarozva, tehát a cellákhoz nem lehet "csak úgy" hozzáférni. Ez azt jelenti, ha töltőre teszem, nem kell kiszedni a kupakokat illetve folyadékkal sem kell sosem utántölteni? A mellé kapott papíron semmi releváns info nem volt.
Csak olyan aksit használtam idáig, melyeknek a tetején vígan ott figyeltek a kupakok. -
-
kunberci
aktív tag
válasz Siriusb #39539 üzenetére
Én ilyen töltőt használok, és nem választom le az akksit. Az én esetemben, ha leveszed az akksit, akkor minden megbolondul rajta pl: alapjárat. A szivargyújtó aljzatra csatlakozok rá. Mivel indító kulcs is kell hozzá, hogy a szivargyújtón legyen nafta, ezért garázsban használom.
-
Siriusb
veterán
válasz focvis #39541 üzenetére
Köszi! akkor én is haladok a korral. Persze a régi változatban amúgy sem akarta az ember a motorházban bugyogtatni az aksit.
(#39540) kunberci
Trabantnál nem volt probléma, ott a fedélzeti komputer ragyogóan kezelte, ha nem volt aksi, még az alapjárat sem állítódott el, a beépített rádióhoz sem kellett kódot beírni.
Szivargyújtón keresztül megy a töltés?! Kicsit elszaladt mellettem a technikai fejlődés. Mindjárt meg is keresem a garázsban a cigányfúrót, menjünk vissza a gyökerekhez. Meg az amerikánert, ha fel akarnék vágni. -
kunberci
aktív tag
-
őstag
Ma kutyafuttában beugrottam seggpróbázni a Swift Sportot az egyik győri Suzuki kereskedésbe.
Marhára bejön, kettőnknek tökre meg is felelne, de az a fránya kézi váltó..
Csak ott a szalonban kiállítva váltogattam rajta párat, de nem tetszett. Lehet, hogy menet közben más, de szerintem annyival nem jobb úgy se.Ja, tesztautó nincs és a srác nem tudta megmondani, hogy az országban hol lehetne kipróbálni. Most akkor minden kereskedést egyesével fel kellene keressek, ha akarok vele gurulni pár kilométert? Vagy ezt a verziót csak vakon lehet megrendelni? Itt tartunk 2019-ben?
Valakinek van tapasztalata, hogy pályatempónál (130-140) mennyire elviselhető a menetzaj az új Swiftben egy komolyabb, alsóközepes (Astra, Focus, Ceed) autóhoz képest?
Azt is mondta a kereskedő srác, hogy ki fogják vezetni a turbós motort (1.0T) a sima Swiftből és csak az 1.2 marad. Szerintem ez baromság, de ki tudja mit tudhat..
"Less but better" - Dieter Rams
-
BigBlackDog
veterán
válasz xEon1337 #39544 üzenetére
Szóval akkor nagyon egy csónakban evezünk. Én S-Crossban próbáltam a kézi váltót. Pontos, mint egy új, de pl. a 10gen Civicéhez képest nem nagy eresztés szerintem.
A pályatempónál jelentkező zaj a Swiftben engem is érdekelne, ha valamit megtudsz, írd majd le a tapasztalatokat. Én kérdeztem egy-két értékesítőt, de egyik sem mondta, hogy túlzottan szörnyű lenne, szerintük pályán is teljesen kultúrált.
S-Crossban azért elviselhető a dolog, de 130 körül már van zaj. Mondjuk a gyári gumikat kb. kötelező cserélni, ami után jelentősen csendesebb lesz már 70-80 km/h-s tempónál is. Gondolom a gyári Ecoizék inkább kopásra vannak optimalizálva. Swifteken Bridgestone Ecopia gumikat láttam, gondolom az is hasonló kategória.Én mindegyik szalonnál, ahol voltam, azt az infót kaptam, hogy automatát eddig csak 1.2-vel adtak el Swiftből. Gondolom, aki már kifizetné a nagyobb motor felárát, inkább átül egy Vitarába/S-Crossba.
-
dnelb
veterán
válasz BigBlackDog #39545 üzenetére
Sportra sose került és nem is fog ecoize gumi kerülni gyárilag.
-
BigBlackDog
veterán
Igen, a simát láttam azzal. Sporton egész korrekt pacsker volt (nem tudom, hogy pontosan mi).
(#39544) xEon1337: Lényeg lemaradt; én írnék egy köremailt az országban lévő kereskedőknek, hogy kinél milyen tesztautó érhető el. Ha kell, szívesen elköldöm az e-mail cím listát, még régebben kigyűjtöttem a központi honlapról.
[ Szerkesztve ]
-
dnelb
veterán
válasz BigBlackDog #39547 üzenetére
sportcontact
-
őstag
válasz BigBlackDog #39547 üzenetére
Continental ContiSportContact 5 van rajtuk.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz BigBlackDog #39545 üzenetére
Eszembe jutott, hogy az ADAC elég részletesen teszteli az autókat: [link]
71,5 dB(A) 130km/h-nál, ez elég hangos. A Mazda 2, Kia Rio, stb. hoz ilyen értékeket és bizony a Rio az tapasztalatból mondom, hogy pályázni nagyon fárasztóan hangos.
Érdekes módon a kategóriatárs Fiesta és a Polo 67-68 dB(A) körül van, ami már alsóközepes szint, mert egy Astra K, Ceed, Focus hoz ilyen értékeket.
"Less but better" - Dieter Rams