- Adobe Photoshop
- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Hálózatokról alaposan
- Tomato firmware
- A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Hálózati / IP kamera
- Milyen program, ami...?
- Call center-forradalom: AI alakítja át az ideges telefonálók hangját
- Bittorrent topik
-
IT café
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
rumos14
nagyúr
-
rumos14
nagyúr
válasz Drótszamár #5108 üzenetére
az nagyon áákciós lehetett, én ilyen 60-65 körüliekre emlékszem.
-
rumos14
nagyúr
ez az 50/1.8 vmi kattanás, mert apsc-n tényleg semmi sem indokolja, meg elég közel is van a 35-höz... ugyanakkor, szerintem, egy 60/2 OSS drágább lenne, érezhetően, mint az 50/1.8, és hát az 50-ből a 60-at kikroppolni azért nem a világvége.
de a Sony tényleg nem a logika húrjain zenél, egy nyamvadt 85/1.8-at sem képesek kihozni, de még megszellőztetve sincs jelenleg. -
rumos14
nagyúr
válasz #31733248 #5229 üzenetére
sztem a kolléga olyan megoldásra gondol (és ilyet tudnak is a m43 gépek), hogy az okostelefonnal készítesz egy tacklog-ot, és azt rányomod a gépre, az alapján az adott időben készült képekhez hozzárendeli a tracklog pillanatnyi koordinátáját.
tudtommal sajnos nincs ilyen megoldás a Sony-nál. -
rumos14
nagyúr
ééés.... 780g az FE 24-240. na hát lehet h naiv voltam, de kevesebbre számítottam. egy A7II-vel mögötte, menetkészen, közel másfél kilós a motyó...
-
rumos14
nagyúr
válasz #31733248 #5345 üzenetére
jól belecsaptál a lecsóba!
a tükrös 50/1.8-nak nem igazán van értelme NEX-en, mivel a natív E bajonettes 50/1.8 is jó áron beszerezhető, anyagminősége kiváló, optikailag korrekt, és stabi is van benne.
a tükrös 35/1.8 is jó obi, ott már nagyobb az árkülönbség, az E bajonettes változat lényegesen drágább.
SAL55-200 tényleg jó üveg, én a Tamron változatát használtam sokáig, kár, hogy az E bajonettes változat nagyobb, drágább, fényerőtlenebb.5N -> A5000 csere némileg visszalépés, de akkor korrigáltad az A6000-rel
[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
válasz #31733248 #5350 üzenetére
SEL 35/1.8 vs. Sigma 30/2.8: ahogy párszor említettük, a Sony mégis csak 1 és 1/3 FÉ-kel fényesebb és van benne stabi, ami nekem a videónál nagyon jól jön.
de tény, hogy használtan, 40-ért jó vétel a Sigma. a látószög meg ízlés kérdése.a teléért amúgy kár, nosztalgiával gondolom vissza a fillérekért beszerzett Tamron 55-200-ra, ami 120mm-en még F4-et tudott, legalábbis azt állította magáról
-
rumos14
nagyúr
gondolkodtam, hogy mivel tudnám megvédeni az obi becsületét, de nem jutott eszembe semmi.
nagy kár az üvegért. még jó, hogy nem NEX-7-en tesztelték... volt a dpreview-n egy PZ 16-50 vs. Zeiss 16-70 vakteszt és az emberek fele tippelt helyesen, hogy mely kép melyik obitól származik.
én (mi) azért boldogan használjuk a 18-200/fsetét és a 18-105/f4 zoom obikat, éé bevallom, lusta dög vagyok, egy 18-200 mellett/helyett még egy penge 16-70-et sem raknék fel.
-
rumos14
nagyúr
válasz fotobolond #5402 üzenetére
a 10-18 UWA jellege és NEX-7 mint tesztplatform alapján nem szerepelt le a photozone-on.
persze nem lehet csak 1 tesztre hagyatkozni, de pl. kurtmunger is a szavakat kereste a Zeiss 16-0 tesztben. hogy ne alázza porig. -
rumos14
nagyúr
válasz Deadpapa #5422 üzenetére
nyuginyugi! nekem van, írtam róla itt többször is.
röviden: élesség ok, torzítás óriási de kezelhető.
az autofocus a NEX-5 vázakon nem túl acélos, A6000-en sokkal jobb.
nagy darab obi, de nem nehéz. zoomolásnál nem nyúlik meg.
ami zavaró: az elektronyos zoomgyűrű lassú és van némi lag. a PZ 16-50-nel nincs ilyen gond.
szerintem korrekt darab. nincs is nagyon ilyen obi, semmilyen aps-c vázra. -
rumos14
nagyúr
ejha, ez meglepő.
vagy inkább ijesztő, hogy a Sony képtelen saját égisze alatt kihozni egy nyomorult 85-öst. G meg Zeiss jelölés nélkül, OSS nélkül, ennek a Zeissnek a feléért.amúgy, ha a a Zeiss-nek megéri kizárólag FE bajonettre kihozni azt az obit, akkor a Sigma, Tamron miért nem hoznak ki ilyen obikat?
Batis... mint Batiz András?
[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
így visszamenőleg megítélni egy terméket sztem nem érdemes. amikor kijött 2013-ban az A7, igenis forradalmi, egyedi tudással rendelkezett, sokan csettintettek a nyelvükkel.
és sztem most is jó vétel 1200 dollárért, markolattal, tokkal (B&H), vagy néha becsúszik ezer dollár alá is itt-ott. -
rumos14
nagyúr
a SAR spekulált mindenféle új gépekről, erre bejelentették azokat az obikat amiket már tavaly novemberben bejelentettek...
kíváncsi leszek majd 1:1 összevetésre a régi és a II obik között, és végülis az árakat is alig emelték, de már így is hót drágák voltak.
és nem is értem, kire bazíroz a Sony, olyan baromi sok alpha mount user van? (nincs.) de ha már, több értelme lett volna "középkategóriás" obikat kihozni, 24-105/4, 70-200/4, 85/1.8, stb.
és/vagy egy újabb LA (E-A) átalakítót, az A77II fókuszrendszerével. -
rumos14
nagyúr
válasz konyi79 #5569 üzenetére
én attól tartok, hogy az A6100 csak egy lájtos ráncfelvarrás lesz, XAVC-S videóval, de 4k nélkül, esetleg jobb EVF-fel. érintőkijelző és EVF a Sony-nál jelen állás szerint kizárják egymást, de a vízszintezővel orvosolnák az A6000 számomra legnagyobb hiányosságát.
4/3-os RX simán jöhet, mellette párhuzamosan maradna az 1"-es széria is. egy ráncfelvarrt RX10 is befigyelhetne.
-
rumos14
nagyúr
hasonló várható mint az A5000 -> A5100 esetében, tehát az utódot úgy egyharmad kategóriával a régi fölé pozicionálják.
4k videó kérdéses, a Pana belerakta a hasonló kategóriás G7-be, a másik, legalább akkora "videós nagy cégnek", a Sony-nak is több mint illene.
AF rendszert nem tartom vszínűnek h javítanák, szenzoron sztem nincs mit nagyon csiszolni, marad a stabi, az időjárásálló váz, 4k, jobb EVF, vízszintező, mikrofon bemenet mint beépíthető feature. ezt mind kérem -
rumos14
nagyúr
válasz konyi79 #5590 üzenetére
én azt gondolom, hogy pont az A6000 volt úttörő, indított be egy ilyen folyamatot a Fuji-nál, Oly-nál, hogy kell egy "lebutított csúcsmodell", mert az A6000 már nyaldosta alulról az E-M1-et, X-T1-et, alig több mint fele áron.
persze ez részben vszleg naiv elképzelés, mert ennél hamarabb kitalálták már ezek a cégek a stratégiájukat
és a Sony is bőven "követő", pl. ha tényleg kijön egy kvázi m43 szenzoros RX100 (a Pana LX100 után szabadon). -
rumos14
nagyúr
válasz fotobolond #5596 üzenetére
miért akarsz igazából váltani? mit vársz a FF szenzortól?
a 2470-nel a fő baj nem a torzítás ezt ma már lehet korrigálni, hanem az élesség (hiánya) a sarkokban. kb. úgy mint a 1670 (ha jól értettem, ilyen obid van), csak még egy kicsit rosszabb.
ha a videó nem számít, én biztos megnézném a Fuji X termékvonalat. -
rumos14
nagyúr
válasz rumos14 #5597 üzenetére
az a baj, hogy a 2470-től meg a 1670-től kompromisszummentes teljesítményt várnánk el.
a kitobitól nem, mert olcsó, a 18-200-tól nem, mert nagy átfogású, a 18-105-től sem, mert fényerős és relatíve olcsó, de a két Zeiss, azoknak fütyülnie kéne. oszt inkább csak sípolnak. -
rumos14
nagyúr
válasz konyi79 #5654 üzenetére
az A7R II után bizakodó vagyok az A7000-et illetően, meg tudják oldani a 4k videó melegedési problémát. még egy kicsit javítanak az AF-en meg egy-két prémium fícsört beletesznek és nagyon kívánatos lesz az aps-c zászlóshajó...
... ha egyáltalán még komolyan veszi a Sony ezt az érzékelő méretet, és nem az 1" - FF párosban gondolkodik csak. -
rumos14
nagyúr
még pár dolog az A7R II kapcsán.
nagyon kiváncsi vagyok rá, hogy a gyakorlatban hogyan működik az AF a tükrös obikkal. használható folyamatos AF, videó közben AF van? Canon obikkal az AF az Rebel belépő szintű, vagy mondjuk 5D Mark II szintű? mindenesetre egy pár Canon obi igencsak érdekes kezd lenni: 35/2, 50/1.4, 85/1.8... a meglévő/érkező natív obik olcsóbb változatai.
vagy mondjuk ott a még mindig referencia 70-200/4 USM, a stabi nélküli változat használtan nem is tudom, 120-130k, ezek után ki venne SEL70200-at?
az A mount obik is érdekes kérdés. a csavarhúzós Minolta örökség obik ugyebár nem lesznek használhatók az EA3 adapterrel (nincs motor az obiban), a Sony SSM obik meg drágák, akkor már jobban jár az ember a Canon USM változatokkal, vagy akár Tamron/Sigma obikkal.
és lehet, hogy eretnek gondolat, de még a SEL aps-c obiknak is lehet értelme, még mindig 18 mpixel megmarad a 42-ből, sőt, videónál jobb minőséget ígér az aps-c crop (ha jól értem, a FF mérettel ellentétben itt a teljes érzékelőt kiolvassa), a SEL18105 motoros obi videóra kvázi kiváltja a méregdrága SEL28135-öt.
és akkor még nem is beszéltünk a várható A7s II-ről - bár most sztem páran, akik beruháztak az első kiadásra, most fogják a fejüket az A7r II láttán (belső 4k videó, stabi, ...). ja, és a Canon 5Ds, az eoshd.com-os csóka írta le jól: a Canon belerakott "4 Rebel szenzort", tehát kaptunk egy szép nagy számot, de a szenzor technika az semmit sem fejlődött.
na lényeg a lényeg, én várom az A7R II aps-c változatát
-
rumos14
nagyúr
-
rumos14
nagyúr
gondolom olvastad a speckókat, találtál olyat, amiben az A7r II > D810.
azért a Sony magabiztosságáról elárul vmit az a tény, hogy korábban a saját szenzoraikat először N gépekben láthattad, és csak 6 hónappal később Sony-ban, most meg fordult a kocka.az előző kérdésre: nincs miki csati az A6000-on, csak a vakusaru multi interface hotshoe-ba tudsz egy pár féle Sony mikrofont csatlakoztatni.
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen