Új hozzászólás Aktív témák

  • b.vr

    őstag

    válasz belovary #20080 üzenetére

    "Most amiket sok helyen látok, színek, miegymás... Nem nagyon értem ezt a gondolatmenetet, hiszen RAW-ban fotózunk, és feldolgozzuk a képeinket. Teljesen mindegy mit dob ki a márkák algoritmusa..."

    Hát ez nagyon-nagyon nem így van. Még adott file esetén is a RAW konverterek között is nagy különbségek vannak, a gyári jpg-ről nem is beszélve. Pl. Fuji topicban többen írtuk hogy inkább a jpg-ből csináljuk az utómunkát mert a raw-konverterek csak megközelíteni tudják azokat a kívánt színárnyalatokat, de reprodukálni nem igazán. Olympus esetében én az első pár hónap után szépen le is mondtam az Adobe Camera RAW-ról mert annyival rosszabbak voltak a kapott színek mint a gyári (és tértem át a saját OlyViewer konverterre, ami bár az ACR-hez képest fapados, de hozza a saját színeket, apróbb korrekciók után mentem belőle a 16 bites tiffet és azzal dolgozom aztán tovább) A Sonymnál (RX100) csak azért maradtam az ACR-nél mert azzal mint zsebrevágós géppeé leginkább koncerteken fotóztam, ott úgyis a koncertfényektől teljesen mű-színek vannak, a kontrollált zajszűrés viszont a magas iso miatt fontos.
    Szóval ha valakinél már kialakult milyen színeket vár el (bőr-tónusokat illetően meg különösen) akkor erre nagyon rááll a szeme és elég érzékeny arra ha valami nem igazán olyan. És ahogy m3ss is írta, _elméletileg_ persze a csatornánkénti görbékkel kihozható minden (ha számtalan kontroll-ponttal elkezded őket csavargatni), de azért ez egy eléggé elméleti lehetőség.

    "Oscar bácsi meg nem gyütt"

Új hozzászólás Aktív témák