- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
- YouTube
- ASUS routerek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- MSI afterburner
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Router gondok
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Linux kezdőknek
- Sweet.tv - internetes TV
Új hozzászólás Aktív témák
-
atee
őstag
válasz Plasticbomb #1 üzenetére
Köszi Nem nem rúgtak ki. Későn hulla fáradtan írtam. Már a tököm ki volt vele, de be akartam fejezni. Ki is maradt belőle néhány dolog.
D-day 2002-01-04 01:54
-
atee
őstag
Én teljesen más pályáról tévedtem ide. Vezetni mondjuk mindig szerettem. Azt gondolom, hogy ez egy jó foglalkozás. Ideális esetben lehet vele jól is keresni. Igaz ezt az én jelenlegi példám nem támasztja alá Buszsofőrt elég sokszor keresnek is. Igaz most, hogy csak a 24. életév betöltése után lehet D jogsija valakinek. Így még kevesebben lesznek azok akik ennyi idősen még nem helyezkedtek el más területen.
D-day 2002-01-04 01:54
-
atee
őstag
Az biztos, hogy nem mindenki alkalmas erre. Viszont tényleg nem azért írtam, hogy bárkit is eltántorítsak. Van egy barátom. aki miatt végül ebbe bele vágtam. Na ő pl. tényleg nagyon jól keres buszozással.
Illetve, ha nem az egyik legrosszabb Volánhoz megy az ember akkor a Magyar viszonyokhoz képest jól is lehet keresni.
Engem az lepett meg, hogy az a hiedelem, hogy az ország nyugati fele jobb helyzetben van. Sokat elárul az a nem hivatalos adat, hogy a 19 megyéből. Ez a Volán a 18. helyen van az összesített rangsorban. Szomszédos megyében a dupláját keresik pl. ugyan azon munkakörben. Nincs is felvétel szinte sosem.D-day 2002-01-04 01:54
-
atee
őstag
Igen ez így van.
Nem írtam bele, de volt úgynevezett típus ismeret is. Ez arra lenne hivatott, hogy az általam vezetett autóbuszokat megismerjem. Ez úgy nézett ki, hogy 1 hónap munka után behívtak rá. Majd az ember elém tett egy papírt, hogy írjam alá. Ő megtartotta az ismertetéseket
Illetve fél évente van egy tesztlapos "vizsga". Berángatnak a központba és lediktálják a válaszokat. Beszedik és el van intézve. Mindenki megfelelt...
Ilyen és hasonló dolgokért emberek pénzt kapnak.. ez a vicc.D-day 2002-01-04 01:54
-
atee
őstag
Pár rövidebb cikkre még van mesélni való. Lehet rászánom magam és lesz rendszeres "napló"
D-day 2002-01-04 01:54
-
atee
őstag
Hivatalosan itt van, hogy mennyit lehet vezetni egy napon vagy egy héten összesen. Illetve, hogy mennyi pihenő időt kell két alkalom között. [link]
Pofon egyszerű
A gyakorlattal ez szinte összeegyeztethetetlen. Főleg mondjuk egy maszek vállalkozónál, tele turistákkal.
Amikor minden nap programod van velük. Baromira nem érdekli őket, hogy neked mennyit lehet menned egy nap és mennyit kéne pihenned utána. Mivel spórolás megy mindenhol. Ezért egy sofőr megy a kettő helyett.
Gyakran kockáztatva a nagyon komoly bírságot. Digitális kártyákat nem lehet kijátszani. Akkor elő fordul, hogy alkalmanként más kártyáját használják. Ez bűncselekmény! A régi menetíró korongok meg olykor a kukában végzik.
Mindezek nem jelentik azt, hogy a sofőr nem felelőssége tudatában ül a volán mögé. Pusztán azt, hogy ez a szabályozás szinte semmi mozgásteret nem ad. Illetve, hogy két sofőrrel nem éri meg sajnos senkinek egy-egy ilyen kaland.
Más a helyzet a Volánnál. Mivel az ellenőrzés itt nem fenyeget ezért mindenki megy és kész. Elvileg úgy van összeállítva minden járat, hogy beleférjen, de a gyakorlat itt is teremt kényszerhelyzeteket.
A tegnapi napom hivatalosan úgy nézett ki, hogy 4 előtt kicsivel ébresztő. Vége 22:55 Kimenni a buszhoz 10+ km. 5 kor indulás. Pár kanyar majd egész délelőtt 4.5 óra pihenő. Utána kisebb 40-50 perces megszakításokkal, de menni kell éjszakáig. Természetesen ilyen extrém esetben a másnap mindenképp szabad. Legközelebb hétfőn dolgozom. Amikor egy távolabbi városba indulok hajnalban. Ott van 6 óra semmittevés. Általában elmegyek úszni egyet Délután meg vissza és végzek 15:30 körül. Még lehetne sorolni. Majd később kitérek rá a következő írásomban, miként dolgoztam még.A busz azoknak akiknek van külön vonaluk már. Azoknak mindig ugyan az. Kivéve, ha javítani kell. Akkor jön a tartalék busz ami kivétel nélkül! Valami rettenet lesz. Megkérdőjelezem az alkalmasságukat is, de nincs más.
[ Szerkesztve ]
D-day 2002-01-04 01:54
-
atee
őstag
Elnyűhetetlen az nem azt jelenti, hogy ebben a korban még helye lenne. Evvel az erővel a szakóca is elnyűhetetlen. Mégis van már korszerűbb eszközünk.
Persze értem amit mondasz erről a típusról és valóban tény, hogy még mennek.
Azért abban egyet érthetünk, hogy 25+ éves járműveknek nem kéne már szolgálni. Vezetni ezeket rémálom. Hangosak és nem mennek. Nem nyílnak és záródnak rendesen az ajtók. Az ablaktörlő leginkább nem töröl rendesen. A fűtés, hűtés se mondható minden esetben megoldottnak. A váltót már említettem az írásomban. A kormányzás se hasonlítható egy mai korszerű járműjéhez. És hosszan lehetne sorolni. Gyakorlatilag azon kívül, hogy még matuzsálem korukban is mennek. És szerte a világban sok van belőle. Más nem szól mellette.
Szép és sikeres volt a maga idejében.
Az infók viszont hasznosak voltak. Így teljes a kép.D-day 2002-01-04 01:54
-
atee
őstag
Köszönöm!
Sajnos ebben a rohanó világban sokan elfelejtünk helyesen írni. Vagy meg sem tanultunk rendesen! Szomorú vagy sem! A helyesírásból nem lehet megélni. Mint ahogy egy matek érettségit se tudnék most meglépni. Vannak hiányosságok Nevezhetjük ezt akár igénytelenségnek is. Én úgy gondolom, hogy vannak ennél fontosabb dolgok. Amik közvetlen kellenek ahhoz, hogy az ember teljes értékű életet élhessen.
Persze ettől még igyekszem, de nem veszem elő újra a szabály könyveket és nem futom át 2-3 alkalomnál többször!D-day 2002-01-04 01:54
-
atee
őstag
-
atee
őstag
Itt is csak emberek dolgoznak! Mint mindenhol, itt is nagy a szórás. Tényleg vannak parasztok. Ezek akkor is azok lennének, ha meg lennének fizetve. Egyszerűen ilyenek. Nem lehet általánosítani. Az utasok is el tudják magukat ragadtatni! Pl. szakadó hóban reklamál, hogy miért késik a busz Nincs mit tenni. Hülyék mindenütt vannak!
D-day 2002-01-04 01:54
-
atee
őstag
Köszönöm az aggodalmat kolléga! Szép számmal kapok ilyen üzeneteket, nem alaptalan! Óvatosabb és kevésbé rávezető leszek a jövőben. Esetleg egy illetékes elvtárs ide téved. Akkor vagy jót nevet. Vagy nyomozásba kezd, hogy ki is lehetek. Célom a szórakoztatás és nem a lejáratás. Sajnos Magyarországon szinte minden területről lehetne ilyen vagy hasonló, hajmeresztő dolgokat írni. A fejünk homokba dugása nem megoldás!
Hogy miért dolgozom itt! Az egy másik történet. Nem szeretnék evvel is támpontot adni az esetleges fejvadászoknak Túl hosszú karriert nem tervezek a cégnél. Mert ebből a javadalmazásból...nem lehet túl sokáig húzni. Pedig komolyan mondom, hogy szívesen csinálnám és terveznék hosszú távra, ha...D-day 2002-01-04 01:54
-
atee
őstag
válasz Moonline. #57 üzenetére
A D kategória megszerzéséhez szükséges korhatárt 24 évre emelték. Evvel egy időben volt róla szó, hogy nem lesz előfeltétel a C. Aztán ebből mi lett végül, vagy mi lesz azt nem kísérem figyelemmel.
Régen még C kategóriás gyakorlatot is kértek, ha jól tudom 2 évet. Ezért nem is igazán értettem én sem, de hagyatkoztam erre a fél információra amikor a cikk megszületett. Később utána nézek és javítom. Nem kell mindjárt a kést forgatni bennem.D-day 2002-01-04 01:54
-
atee
őstag
válasz Moonline. #58 üzenetére
Rögtön megtaláltuk a megfelelő hangnemet! Magyarország én így szeretlek
Többször említem, hogy szeretem a munkám! Tudatosan saját költségen szereztem a jogosítványt is. Kifejezetten azért, hogy dolgozzam vele! Csak avval nem számoltam, hogy valaha a Volán vagy BKV kereteiben fogok majd elhelyezkedni vele.Viszont hiába minden..szív és lélek. Méltatlanul alulfizetettek vagyunk. Nincs arányban a valós felelősség vállalásunk a javadalmazással!
Kedves kolléga! Nem vagyunk egyformák. Van aki szebbé jobbá szeretné tenni az életét és a környezetét.
Van aki meg olyannyira lelkes, hogy mind1 csak kormány legyen a kézbe! A boltba meg majd pislogok a szalámira...
Én azt gondolom, hogy az érdekek ugyan azok. Inkább össze kéne tartani!
A legnagyobb tisztelettel!D-day 2002-01-04 01:54
-
atee
őstag
-
atee
őstag
válasz Napfénysüti #66 üzenetére
Sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudom a híresztelést!
D-day 2002-01-04 01:54
-
atee
őstag
-
atee
őstag
-
atee
őstag
válasz Napfénysüti #72 üzenetére
Nagyon rövid fokozat az egyes. Éppen csak megmozdítani lehet a járművet. Azért van igazából, hogy nehéz rakománnyal, utasokkal is el lehessen indulni. Csak ritkán van erre szükség buszoknál.
D-day 2002-01-04 01:54
-
atee
őstag
Köszi
A vonalismeretet szerintem látni kell! És a legtöbb esetben nem elég egyszer! Egy normális GPS nagy segítség lenne menet közben. Bár aki ott van már néhány évtizede. Annak nyilván nincs rá szüksége egy vonalon se.
Itt is arra van leginkább, hogy ellenőrízék a járatokat. Nincs avval semmi baj, hogy látni akarják ki merre jár!
Csak annak szólnak aki rendszeresen pontatlan valaki. Mindenki tisztában kell, hogy legyen vele! Tervezett menetidő az csak tájékoztató jellegű! Sok körülmény befolyásolja! (azt nem zárom ki, hogy más társaságnál már egy perc csúszást is szóvá szankcionálnak. Erre azt tudom mondani, hogy az irodából nagyon egyszerű a menetrendet tartani! Át kell ülni egy pár napra és nézzük ki tud hibátlan köröket futni!) Persze akadnak rendszeres reklamálók..és mindig az utasnak van igaza! Ez a politika. Simán elővesznek, ha sok panasz érkezik valakire! Akár csak mondva csinált is! A cégnél gyakorlatilag akik az egészet elviszik! Azok vannak a leginkább semmibe véve és kitéve annak, hogy akkor is hibásak legyenek, ha nem azok!D-day 2002-01-04 01:54
-
atee
őstag
válasz FoxiestFox #80 üzenetére
A szervizről majd a következő részben teszek említést! Az egész rendszer ahogy van. Emlékeztet a kommunizmusra! Tele van semmirekellő naplopókkal! Olyan fizetésekért amit én mondjuk 3-4 hónap alatt keresek csak meg.
Igen sok normális ember is dolgozik természetesen! Különben ez az egész nem működne még így sem!D-day 2002-01-04 01:54
-
atee
őstag
Köszönöm
Egy rövid folytatás már elkészült! Valamikor kikerül az is És össze írtam, hogy mik azok amikről még írni akarok, vagy érdemes lehet.
Tényleg örömteli és egyben szomorú is, hogy van ahol jól tud működni. Nálunk pedig gyalázatos a helyzet.
Nem Kazinczy versenyen vagyunk..semmi probléma!D-day 2002-01-04 01:54
-
atee
őstag
Véleményem szerint! Felelőtlenség így repeszteni egy autóbusszal. Autópályán (külön erre jogosító papírral rendelkező buszok mehetnek 100 km./h val. Egyébként 80.) Egy ekkora járművel és utasokkal..észnél kell lenni! Nincs helye a kinek van nagyobb f@sza versenyeknek.
Az utasok erőszakos hátrébb tessékelésére pedig egyszerűen nem találok szavakat! Ha pedig egy utas jól pofán vágja.. akkor az nem jogos?
Sajnos ilyen ostoba emberek mindenhol vannak, de sehová nem valók!D-day 2002-01-04 01:54
-
atee
őstag
Erélyesnek lenni az utasokkal??? Határozottnak, magabiztosnak kell lenni illetve udvariasnak. Kerülni a konfliktust! Ezek le is vannak írva! Az semmiképp nem fér bele, hogy szándékosan megrángatod a buszt..az utasok meg dőlnek egymásra.. Aki ilyet csinál szándékosan! Az még trágyát se szállítson, de a forgalmat is kerülje, mert orvosilag alkalmatlan!
Teljesen más kérdés, hogy veszély helyzetben a busz úgy áll meg ahogy tud, de a veszély helyzetet szándékosan előidézni, felelőtlen agresszív magatartással..
Ledobja az utast mert az jogosan felháborodik? Ez valami helyi Rambó?
A fűtésre, hűtésre kitérek majd későbbi írásban!D-day 2002-01-04 01:54
-
atee
őstag
válasz hege8888 #104 üzenetére
A hír igaz, hogy a vasút irányába akarják szervezni a közlekedést szép fokozatosan. Legalábbis ezt mondják itt is.
A menetrendek egyébként mindenhol problémásak! Nem lehet minden igénynek megfelelőt készíteni! Persze sokszor benne van a hozzá nem értés.. Időnként én is furcsállom, hogy valaki nem kevés pénzt kap azért, hogy össze állítson egy teljesen értelmetlen menetrendet!A Tisza volánnál elvileg egyébkén mint sofőr,jobb a helyzet. Ismerek egy kollégát aki ott húzta és a buszpark is meg a fizetések is jobbak!
Az óra beállításra errefelé még nem volt panasz. Igaz a buszok 50% ban van csak.. általában pontosak. Vagy max. 1 percet késnek, sietnek. Fogalmam sincs, hogy hol lehet vagy nem lehet beállítani.
D-day 2002-01-04 01:54
-
atee
őstag
Egyelőre többre nem volt időm!
D-day 2002-01-04 01:54
Új hozzászólás Aktív témák
- XFX GTS RX 580 8GB OC - eladó!
- Samsung Galaxy Watch 4 Classic 46mm, E-SIM, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy S21+ 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Beats Studio 3 Wireless /// Makulátlan Állapot // Számla + 6 Hónap Garancia
- 1More ComfoBuds Pro Vezeték nélküli fejhallgató ZAJSZŰRÉSSEL /// ÚJ // Számla + garancia