Új hozzászólás Aktív témák

  • dezz

    nagyúr

    válasz kvp777 #71 üzenetére

    Hát, "lezárod" vagy sem, azért én válaszolok, mert megint elhangzott néhány "érdekes" állítás. Egyébként meg annyian beszélgetnek egy topikban, ahánynak van hozzáfűznivalója.

    "Egy egyszeru es olcso konzol lenne, ami a leheto legjobban hasonlit egy atlag windowsos pc-re"
    Huh, hát ez meg a lehető legtávolabb áll a valóságtól! Ha így lenne, akkor egyfajta HTPC lenne, x86 procival, PC-s architektúrával. Ehhez képest:
    1. x86 proci helyett 3-magos spéci PowerPC, fordított endianess-szel.
    2. Semmi köze a PC-s architektúrához (cpu+ddr main ram+NB[+SB] - AGP/PCIe busz - gpu+vram): unified ram, vram alapon (nagy latency); proci és gpu között nem szabványos busz, stb.
    3. GPU mellett EDRAM.
    4. GPU senem szabványos DX9, senem szabványos DX10, hanem a kettő között.

    Annyi közük van egymáshoz, hogy portoltak rá egy Windows kernelt, és egy DirectX-et. Meg gondolom egy Visual Studiot.

    "de sajnos annyira olcsora akartak csinalni, hogy kisporoltak belole a rendes hutest."
    Nyilván nem szándékos volt, hanem méretezési hiba. Egy kicsivel nagyobb borda semmiség lett volna.

    "de ps3-ast sem mert nincsen ra olyan jatek ami miatt nekem szemelyesen megerne, linux alatt meg le van tiltva a 3d gyorsitas."
    Ez változóban van... A második is. Ugyanis nincs letiltva, csak nincs hozzá API szolgáltatva. [link]

    "Viszont azt el kell ismerni, hogy az xbox360-as unified memory architecture-je sokkal kenyelmesebb es jobban skalazhato mint a ps3-as 3 fele elkulonitett memoriaja. (local stores, system ram, graphics ram) Nem jobb, hanem kenyelmesebb es konnyebben programozhato. Kevesebb ido alatt tobb jatek irhato ra."
    Ez kb. az utolsó szempont etekintetben. A vram alapú unified memory nem fejlesztéskönnyítési megoldás volt, hanem olcsósítási. (Főleg, hogy így a proci magasabb latencyjű memóriával kénytelen dolgozni.) Ráadásul a PC-s fejlesztők is éppenhogy az osztott memóriához vannak szokva.

    "Ennek hasznalata megfelelo implementacio mellett automatikusan optimalizalt vektoros/simd kodot eredmenyezne a template altal tamogatott muveletekre."
    Az IBM Octopiler compilere is képes erre.

    "Mindezek mellett kellemes dinamikus tomboket biztosit, ami az alap c-ben csak pointer-eken keresztul lehetseges, amik raadasul nem kepesek takaritast vegezni fuggvenybol valo vissztereskor."
    Semmiből sem áll megírni, akár makrókkal.

    "A c++ inkabb a grafikus motorra igaz. Pl. directx-et nem is nagyon erdemes mashogy programozni, mert az api c++-os."
    Érdekes logikai bukfenc van itt. Tehát azért kellene Cellre (ill. PS3-ra) c++-os SPE fordító, mert az Xbox360-on DirectX van!?

    "Egyszerueb konnyebb directx-re programokat irni, mint opengl-re. Ennek ellenere szerintem az opengl jobb, csak annyival bonyolultabb, hogy a legtobb programozo egyszeruen nem tudja hasznalni."
    Akik nem tudják használni, normális játékprogramot (ill. motort) sem képesek írni...
    Mellesleg PS3-on egy egyszerűsített, játékorientált OpenGL van.

    "Sokkal olcsobb. Az eloadason is ez volt az egyetlen pozitivuma."
    Akkor meg? Ez csak PC-nél fő szempont, munkaállomásoknál, mini- és szuperszámítógépeknél, és konzoloknál nem. (Utóbbi esetben a megfelelő gyorsaság, tehát a Cell rendes kiszolgálása sokkal fontosabb, mint az ár. DDR2-ből persze 2x annyi lehetne a PS3-ban, de a teljesítményt meg megfelezné.)

    "En szemely szerint inkabb gddr-t raknek a cpu ala is."
    Jó nagy butaság lenne...

    "Tehat fogjuk a 256KB lokalis ram-ot. [...]"
    A leírt megoldás kényelmesebbé tenné a dolgokat, de a teljesítménynek enyhén szólva nem tenne jót.
    "Sajnos nem, mert a jelenlegi fordito nem tud relocatable kodot gyartani. Hiaba van keretrendszer ha a modulok agyonutik egymas regisztereit es memoriacimeit."
    Nem is kell, taszkváltásnál cserélődik az LS tartalom. Vagy te 256KB-on belül akarsz taszkot váltani? Eddig arról beszéltél, hogy egy rutin számára is túl kicsi.

    "(lasd: feature request)"
    Hol?

    "Sot meg wii-re is, de jopar olyan van ami csak microsoft rendszerek alatt lesz. (xbox360 es vista) Van egy olyan fogalom is hogy directx exkluziv, amitol meg multiplatform de nem lesz ps3-as verzioja."
    Jópár meg PS3-exkluzív lesz. És van egy olyan érzésem, hogy ezek jobbak lesznek.

    "Annyival, hogy a kedvenc jatek kategoriaimbol 1 darab jatek sincs ps3 ala. Igy egyszeruen nem lenne mivel jatszani ha vennek egyet."
    Ez a te egyéni szoc. problémád.

    "Az emberek nem azert nem veszik mert draga, hanem mert nincs ra eleg jatek."
    Még1x mondom: átlagosan annyi fogy belőle, mint az Xbox360-ból (bár az utóbbi hetekben megtolta az eladásokat a Halo 3, viszont PS3-ból most jött ki az olcsóbb változat, és még idén jön néhány várt játék). Akkor tehát az Xbox360-at sem veszik?

    "Csak erdekelnek az uj architekturak, legyenek azok jok vagy rosszak. Eleg sok rendszerre fejlesztek egyszerre, erdemes latni mibol lehet valogatni."
    Ezen kicsit túlmutatni látszik az aktivitásod és viselkedésed. Konkrétan mintha fizetett FUD-ügynök lennél. Jelen hsz-ed is csak ezt erősíti.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák