Új hozzászólás Aktív témák
-
-
kopidoo
senior tag
A fejlesztés mindig vevői(autógyártó) követelmények alapján történik. Amit te esetedben az Opel menedzsmentje aláírt, hogy jó, az lesz az autókban.
A mostani sávtartó rendszerek általában legfeljebb 3Nm nyomatékkal kormányoznak, hogy az autót bent tartsák a sávban. Ezt egy 150centis 40 kilós ember is könnyen felül tudja bírálni.
Egy kerékpáros biztonságos kikerülésekor a megfelelő oldaltávolság tartása érdekében el kell hagyni a saját sávodat és ezt az irányjelzőt működtetve jelzed. Az irányjelző használata szándékos sávelhagyást feltételez és ilyenkor az adott irányból nem akar az autó vissza kormányozi, mert a funkció el van nyomja.
Hasonló módon el lehet nyomni egy sebesség limitert pl megfelelő intenzitású kormánymozdulattal, fék/gázpedál használattal, stb.
Komplex rendszereknél már egyéb zsenzorok (radar, lidar, kamera, ultrahang) által küldött információk szerint fog az algó/funkció működni.Egy sofőr mindenre fel van készülve? És helyesen is tud dönteni minden helyzetben? Szerintem nem, sőt!
A buggal kapcsolatban vannak ide vonatkozó normák (ISO 26262, ASIL, stb.)
A teherautók felső helyzetjelző lámpáinak megfelelő felismerése az autópályán eléggé komplex és számításigényes feladat. Ott ugye a normál fényszórókat takarja a középen futó "fal" és csak azok látszanak, meg persze a kabin ahol a sofőr szeme kiolvad a refitől. Nem olyan egyszerű, hogy akkor hangoljuk arra a rendszert, mert akkor viszont rengeteg fals pozitív lekapcsolásod lenne máshol. Itt figyelembe lehet venni a sebességet, az autó helyzetét a térképen (autópályán megy-e vagy nem) szalagkorlátot, út vonalvezetést és egyéb dolgokat, amivel a kamera rendaszer át tud váltani pl. autópálya üzemmódba, ahol a potenciális helyzetjelző fények helyén kicsit engedékenyebb a rendszer.
De mivel az automata távolsági fényszóróvezérlés kényelmi funkció, így sajnos nem is kap akkora hangsúlyt.És mint az elején mondtam, azt kapja a vevő amit kért és amivel elégedett. Egy-egy penge funkció nagyon sok időt és pénzt kíván, azt meg senki nem karaja megfizetni és kivárni.
-
Reggie0
félisten
Persze, mint a csaloszoftot is alairtak, kar hogy a papir nincs meg
Aztan nezd meg milyen ocska veszfek asszisztenssel jottek ki nem tul reg autok. Pl. suzuki, ami az emelkedo kanyarban befekez a szalagkorlatra, a bemutaton a meronokoket eluto volvo veszfek asszisztens, stb.. Amugy minden szabvany legfeljebb annyit er, amennyire betartjak.
[ Szerkesztve ]
-
CB
senior tag
A sebesség limitet egy padlógáz most is felülír, a sávtartó asszisztensnél meg nem kell állványcsővel meghosszabbítani a kormány erőkart, hogy el tudd tekerni, könnyedén átkormányzod a vonalon most is. Ha be van kapcsolva, akkor meg olyan nincs, hogy nem vagy felkészülve, a rendszer folyamatosan érezteti, hogy működik.
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
"milyen frankó, mikor kikerülnél egy bicilist, erre ráhúzza a kormányt az automatika. "
Nem húz rá az elektronika csak nagyobb erővel kell mozdítani a kormányt, mint egyébként.
Én használom kormányrezgetéses módban. Nem tökéletes még a rendszer. A hosszirányú kátyújavításokat is sávelhagyásnak értelmezi néha. De használható. Annak idején a Gárda-tó alagútszakaszán nagyon jól jött volna ez a szolgáltatás. Gyakorlatilag oldaltükörből vezettem. A cél az volt, hogy ne kerüljek 5 centiméternél távolabb a faltól.Igazán akkor jó, ha elszunnyad a vezető. A kormány rezegtetése elég figyelemfelkeltő.
Az új Fieszták önerőből beparkolnak párhuzamosan vagy merőlegesen hátramenetbe. Természetesen ki is tud parkolni. Szuper, csak lassú. Fele idő alatt, parkolok le önerőből. A kezdők és idősek számára "megváltás" lehet.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
kopidoo
senior tag
Ha a Suzuki-nak van egy kis esze, akkor rövidesen kijön egy visszahívással, ahol javítják ezt a hibát. Szerintem már rajta vannak. De ott amúgy nem az ESP avatkozik be? (már ha egy dologról beszélünk).
A Volvo-nál szerintem "user error" volt. Ezek még úgy vannak kitalálva, hogy az átlagos, elbambult sofőr helyett reagáljanak. A tipikus reakció a váratlan szituációra a kormány izomból markolása és talán a fékezés. Az AEB-et is ugyanúgy el lehet nyomni, mint egyéb funkciókat: túl nagy gáz, hirtelen kormánymozdulat, stb. A sofőr ebben hirhedt videóban szerintem faszán elnyomta a funkciót a hirtelen gázadással.
-
játsszunk egy régi játékot: mit érdemel az a bűnös!
mit érdemel az a bűnös, aki pontosan tudja, hogy miről beszélek, egyet is ért vele, mégis leáll vitatkozni?
lásd: "A teherautók felső helyzetjelző lámpáinak megfelelő felismerése az autópályán eléggé komplex és számításigényes feladat. Ott ugye a normál fényszórókat takarja a középen futó "fal" és csak azok látszanak, meg persze a kabin ahol a sofőr szeme kiolvad a refitől."Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Hieronymus #105 üzenetére
"Nem húz rá az elektronika csak nagyobb erővel kell mozdítani a kormányt, mint egyébként.": de, ráhúz. nem állok le vitatkozni arról, hogy mit csinál az autóm, amikor vezetem.
"Az új Fieszták önerőből beparkolnak párhuzamosan vagy merőlegesen hátramenetbe.": egy kicsit pontosítsuk már a ragozást: az új fieszták vagy az új fiesztád? az insignia is beparkol szinte mindig. amikor meg nem, akkor vagy gyorsabb volt a vezető, vagy vigyorog a helyi karosszéria lakatos.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Reggie0
félisten
Automata veszfek (AEB) hiba: [link]
Sokat nem segit, hogy utolag kijavitjak. Pont ezt tamasztja ala, hogy a szabvanyokat, eloirasokat es a vezetoseg megrendeleseit a hajunkra kenhetjuk, hiszen igy ki se johetett volna. A legtobb fejlesztes elsodleges pontja, hogy legyen belole penz minel elobb, a masodik, hogy az esetleges hibat utolag kijavitjak, ha kiderul. Ha dolgoztal fejlesztesen multinal, akkor te is tudod, hogy nem jo minoseg kell, hanem elfogadhato es a munkaido kb. fele arrol szol, hogy lehet a belso es kulso eloirasokat valahogy kikerulni kulonbozo okokbol.
[ Szerkesztve ]
-
kopidoo
senior tag
-
"könnyedén átkormányzod a vonalon most is": tévedés. a kormányszervó miatt a kormányt egy ujjal is lehet tekergetni, nem készülhetek arra, hogy nagy erővel ellen kell kormányozni, mert akkor az árokban kötnék ki minden irányváltáskor.
minimális erővel elkezdem a kikerülő manővert, majd belekormányoz a sávtartó, és az addigi erő többszörösével kellene megint megrántanom a kormányt, de addig a reakció idő is eltelik, tehát egy darabig ellenkező irányba megy a kocsi, mint amerre kormányzom. és ha akkor ott van egy biciklis, akkor pechje van.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
"Viszont fejlesztői és vevői oldalról is meg kell érteni, hogy vannak a rendszernek korlátai.": rendben, majd ha kivasalok valakit az okoskodó elektronika miatt, ezt fogom neki mondani, hogy meg kell értenie, vannak korlátok. meg a bíróságon a bírónak is.
szerintem oldalba fognak röhögni...
szerk: "És mint az elején mondtam, azt kapja a vevő amit kért és amivel elégedett. ": pontosan ki a vevő? mert az okoskodó elektronikát fejlesztő cégnek az opel a vevője, az autónak meg én. és itt érdekellentét van, mert én hibátlan szoftvert szeretnék, a "nagyker" meg olcsót.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
kopidoo
senior tag
Ez szerintem csak ESP, mert sebesség csökkenést nem látok, csak az autó hintázik. AEB precharge-nál csak pörög a szivattyú, de nem avatkozik be.
Magasabb felépítménynél sokkal szigorúbbra hangolják a menetdinamikai berendezéseket, hogy elkerüljék a borulást. Ha ezek után ez az útszakasz nem lesz benne a fejlesztői tesztkörben, akkor nagyon balfaszok...Ismerem a multikat, de szerintem a dízeles balhé és a Takata után már nem akarnak nagyon okosba' dolgozni, mert qrva nagyot buknának rajta anyagilag és a cég megbecsülése is meredeken zuhanna.
De már mondtam, a vevő mondja meg, hogy mit akar és mennyiért.Jah és szerintem igenis sokat számít egy aktív biztonsági berendezés megfelelő működése.
(#112) bambano
Vevő itt az az autógyártó aki a rendszert megveszi a beszállítótól, nálad az Opel.
Végfelhasználó pedig te vagy, mint autó tulajdonos.
Mondj egy szitut, ahol kivasalnál valakit.
(#111) bambano
KRESZ szerint kell vezet az autót... és a nyomvályú hazájában mindenre fel kell készülni[ Szerkesztve ]
-
egy dolgot magyarázzon meg nekem valaki:
mit kezd majd a yard a rengeteg védával meg a traffizásból kieső bevétellel, ha nem lehet majd gyorsan menni?höhö
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
CB
senior tag
Te, áruld már el, milyen autód van neked, mert nekem a második sávtartós kocsim van, de ilyeneket nem csinál.
Ha index nélkül akarok sávot váltani, érezhetően húzná vissza a kormányt, de alig kell erőt kifejtenem, és arra kormányzok, amerre akarok, arra megy, amerre én akarom. Ha meg átér másik sávba, akkor nem rántja be a kocsit a két vonal közé középre.
Honda CR-V, és Subaru Forester.
Ja, kormányszervó ide, vagy oda, a kormányt két kézzel kell ám fogni!40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
mostanában insignia.
ha ezzel egyenesen megyek, miközben kanyarodik az út, akkor simán kormányoz és beáll a sáv közepébe.
ha túra módra kapcsolod az elektronikát, hogy lágyabb legyen az utazás, akkor kis erővel kell tekerni a kormányt. ha ehhez az erőhöz méretezett mozdulattal balra kormányzol a biciklis miatt, simán kirántja a kezedből a kormányt és visszamegy a sávba. ha volt ott eredetileg biciklis, akkor már nincs.komolyan hiszek benne, hogy az az l2 önvezető cucc, amit beleraktak, félkész állapotban van. ezt azért mondom, mert a rakás sz.r kifejezésért lehet, moderálnak...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-=RelakS=-
veterán
Opel Astra K is belepofázik rendesen. Elég erősen ahhoz, hogy feltűnjön, hogy korrigálni kéne, de nem elég erősen ahhoz, hogy rányomjam a bringásra az autót.
Ettől még egy sávelhúzásnál folyamatosan harcolok a rendszerrel, mert okoskodik, én meg tartok ellen neki (nem, nem fogom 200m-ért kikapcsolni )
Ráadásul az Astra még nem áll be a sáv közepére, hanem idióta módon ping-pongozik a két vonal között.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
CB
senior tag
válasz -=RelakS=- #118 üzenetére
Honda CR-V beállt szépen középre, Subaru pattog a vonalak között, de nem szoktam használni, csak ha valamiért matatnom kell a kocsiban, vagy valami (pl. egy csoki) lefoglalja az egyik kezem.
Viszont a Hondáé csak akkor működött, ha mindkét vonalat látta. A Subaru egy vonallal is elvan.40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
Bocsánat most szét fogom szedni az érvelésed Tanulságos lehet mindenkinek.
"Szerintem sokkal több baleset származik a szabálytalan közlekedésből, mint az általad például felhozott emberi reakcióképesség határaiból (amit gépekkel ilyen módon x csilliom dollárért lehetne javítani)"
A balesetek esetében a reakciósebesség és a szabálytalanság egyszerre léphet és lép fel. Az korábban kezdődő és erősebb fékezés megelőzheti vagy csökkentheti a ráfutásos balesetet illetve következményét.
Minden ilyen baleset szabálytalan közlekedés, a követési távolság meg nem tartása miatt következik be.
A jármű javítási és karbantartási költségének emelkedése nem elfogadható érv.
Egyrést ezek a fejlesztések, már meglévő rendszereket használnak fel és olcsó elektronikai kiegészítőket igényelnek.
Másrészt a biztonságosabb közlekedés némi többlet költséget megér.Ha egy ember életét menti meg, már megéri a dolog."Egy rákos beteg nem lesz sokkal jobb állapotban ha a tyúkszemét kezelik csupán."
Ez pompásan hangzik csak nem párhuzam. Nem tudod párhuzamba hozni a közlekedéssel.
"Mért kell jövőbeni technológiáktól csodákat várni amikor a jelenlegi lehetőségek sincsenek kihasználva?"
Ez a kedvencem.
Senki sem állította, hogy ezek a technikák csodát tesznek. csak csökkentik a károk mértékét és a balesetek következményeit. Amúgy sincs összefüggés a jelenlegi lehetőségek kihasználásával.
A ma forgalomba hozott Fiesztákban (ez ugye belépőszintnek számít) gyakorlatilag megtalálhatók ezek a megoldások. Elöl és hátul kamera, kiegészítve a parkolást segítő sípoló rendszerrel.
Pontosan te írtad, hogy a jelenlegi lehetőségeket használjuk ki jobban. Én is ezen az állásponton vagyok. Kerüljenek bele az új járművekbe. Ezzel olcsóbbá is vállnak majd. A javításuk is.Találós kérdés.
Mekkora sebesség mellett következik be a legtöbb baleset a német autópályákon?
15, 30, 60, 120 vagy 240 km/óra sebesség mellett?Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Reggie0
félisten
válasz Hieronymus #120 üzenetére
A ma forgalomba hozott Fiesztákban (ez ugye belépőszintnek számít) gyakorlatilag megtalálhatók ezek a megoldások. Elöl és hátul kamera, kiegészítve a parkolást segítő sípoló rendszerrel.
Megnezem, hogy oldja meg egy bovli kameraval es az ultrahangos parkolosegeddel a tavolsagtartast vagy a savtartast... Ehhez radar vagy lidar kell, rendes optikai kepfeldolgozas eros procival, stb. stb... Egy alap fiestaban semmi sincs meg a szukseges minimumbol ezekhez a feladatokhoz.
-
NomadND1
senior tag
válasz Hieronymus #120 üzenetére
Találós kérdés.
Mekkora sebesség mellett következik be a legtöbb baleset a német autópályákon?
15, 30, 60, 120 vagy 240 km/óra sebesség mellett?Válasz: 15,30,60km/h-val kapsz jó kis büntetést és lezavar a pályáról, hogy semmi keresnivalód ott (fel sem hajthatsz rá).
120-al senki se megy, mert a 130 az ajánlott. Az átlag 160-200 között tempózik.
Az esetek nagy részében nem sebbesség, hanem az ehhez nem szokott emberek okozzák, akik még életükben nem mentek 120-nál gyorsabban, de mivel nincs limit tolják neki, hiszen szabad. Mindezt úgy, hogy nem megfelelő abroncs és guminyomás. Nem tudják felmérni a másik sebbességét, távolságát és kész a baj.A sok idióta miatt van baleset és nem a tempó miatt, mert a többség tud közlekedni 200km/h vagy felette.
[ Szerkesztve ]
-
btprg
senior tag
Az ESP talán még nem helyettünk akar "gondolkodni" és kitalálni, hogy szerinte mit kéne csinálnunk. Továbbá nem is helyettesíthető humán vezérléssel, mert az tudja fékezgetni külön is a kerekeket a stabilitás visszanyerése érdekében, az ember csak az összes kereket tudja egyszerre fékezni a lábfékkel.
Bár eddig még nem hallottam ESP bug miatti balesetről, az nem szerencsés dolog, hogy a rendszer elektronikusan tudja működtetni a fékeket, mert ez is csak újabb meghekkelésekhez meg elektronikus hiba miatti balesetekhez vezethet (-ne akár).
Az átlag ember pont magasról leszarja ezeket, én meg egy törpe kisebbség része vagyok, akinek az autó-definíciójába nem tartozik bele a beavatkozó elektronika
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
őstag
válasz NomadND1 #123 üzenetére
A sebességgel az a probléma, hogy a mozgási energiát nem lineárisan, hanem négyzetesen növeli.
A mozgási energia ugye tömeg fele szorozva a sebesség négyzetével.
Most gondolj bele, egy biciklis elüt valakit 30 km/h -val és a biciklivel a tömege 100 kg. A mozgási energiája 3 500 J és valószínű kórházi ellátás lesz a vége. Egy két tonnás autó 210 km/h körüli tempóval már 3 és fél millió J mozgási energiára tesz szert. Ez már ezerszeres különbség. Szóval elsősorban a fizika az oka a sebesség korlátozásának kényszerére. Akkora erők szabadulnak fel nagy sebesség mellett, ami bármilyen apró hiba esetén végzetessé válhat.
-
Reggie0
félisten
válasz Németh Péter #125 üzenetére
Autopalyan azert messze nem ilyen szimpla kerdes, mert nem igazan jellemzo a frontalis utkozes, de meg fanak/betonnak menni se, mert ott a vedokorlat, stb. stb.. Lassulni sem ugyan akkora uton fog egy gyorsabb auto, mint 130-al tenne, tehat az idoegyseg alatti energialeadas mar messze nem negyzetesen fog novekedni.
-
válasz NomadND1 #123 üzenetére
"Válasz: 15,30,60km/h-val kapsz jó kis büntetést és lezavar a pályáról, hogy semmi keresnivalód ott (fel sem hajthatsz rá)."
Helytelen a megközelítés.
A pályák végénél hatalmas torlódások alakulnak k csúcsidőbeni. A pályák városi szakaszaiban ahol hatvanas a sebesség korlátozás, indulnak be a torlódások.
A legtöbb ráfutásos baleset ezekben a torlódásokban keletkezik. Sokszor láncba állnak össze a koccanások. Az első valamiért bekövetkezik. Utána, pontosabban előtte akár kilométerekkel is összehoznak néhányat.
A 200 feletti sebességgel közlekedő járművek esetében sokkal, nagyon sokkal alacsonyabb az ütközési arány.Most folyik arról a vita, hogy az eddigi tesztek alapján, nem a sebesség, hanem a járművek sűrűsége a baleset forrása. A sebesség növelésével lehet csökkenteni az utak terhelését. Magyarul biztonságosabbá tenni.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
#73495296
törölt tag
Igen de egyrészt autópályán nem véletlenül lehet eleve gyorsabban menni, másrészt ugyanakkor pl. a ráfutásos baleseteknél is igaz az összefüggés a sebesség különbségre, márpedig nagyobb sebességnél nagyobb lehet a sebességkülönbség.
Egyébként Magyarországon a gyorshajtás nemzeti sport, és várható volt, hogy egy ilyen hír olyan reakciókat vált ki, hogy de hát nem is a gyorshajtás miatt vannak a balesetek, bezzeg a tötymörgőky bezzeg a 80 éves Józsi bácsi, stb. stb. Csak azt felejtik el az emberek, hogy a fizikát nem lehet megerőszakolni, nincs az a vezetési tudás, ami mellett a nagyobb sebesség ne növelné a veszélyt, de leginkább baleset esetén a baleset súlyosságát. A másik, hogy az autósok 80%-a jobb sofőrnek gondolja magát az átlagnál, tehát a legtöbben nem is tudják magukról, milyen sofőrök, mikor nagy önbizalommal gyorsabban hajtanak a megengedettnél, állítva magukról, hogy ők 160-al kevésbé veszélyesek, mint más 90-el.
-
#73495296
törölt tag
válasz Hieronymus #127 üzenetére
Az utak áteresztő képessége alacsony sebességnél nagyobb, mivel akkor kisebb az optimális követési távolság, olyan 39 km/h-nál van a maximum. Az a forgalom, ami 60-as szakasznál bedugul, bedugult volna akkor is, ha 130-as szakasz lenne. Kivéve persze a láncreakciós torlódás esetét, amikor az a gond, hogy az első túlzottan ráfékezett, az őt követők meg láncban egyre erősebben fékeznek, és ez okozza a torlódást. Ezt azonban el lehet kerülni, ha az elővárosi szakaszon fokozatos a lassítás, nem 200 méteren belül megy le 60-ra.
-
kopidoo
senior tag
Szerintem nagyon bóvli kamera már nincsen egyik új autóban sem.
Ahogy nézem, radar van a Fiestában, szóval az adaptív tempomat és a vészfékezés kipipálva.
Az ultrahang a technológiából eredő tulajdonságai miatt marad az alacsony sebességű manőverekhez.Pár éve asszem egy kicsi Nissanban ültem ahol a tolató kamera képe alapján volt sáv elhagyás figyelmeztető. Botrányosan rossz volt. Későn reagált, rengeteg fals pozitív volt, kb. használhatatlan.
(#118) -=RelakS=- Irányjelző használata nem nyomja ela funkciót? A ping-pong elég zavaró tud lenni, ha tényleg erősen csinálja. Én nem is szeretem ami ilyen bután van kalibrálva.
(#119) CB A Honda valószínűleg direkt ilyen, nem csinál a másik oldalra egy virtuális vonalat, hogy meglegyen a sáv. Ennek inkább biztonsági szenpontból van jelentősége, mert ha pl ha a felezővonalról visszakormányozna akkor is ha nincs jobb oldali (záró)vonal, akkor szépen levinne az útról, ha nem figyelsz.[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
Elvileg elnyomja, mivel mikor elhagyom az autópályát, vagy sávot váltok, akkor nem nyúl a kormányba.
Egy sávelhúzásnál viszont nem fogok indexelni, hülyét kapnának körülöttem A rendszer viszont nincs felkészítve arra, hogy ha van sárga vonal, akkor ahhoz igazodjon.A ping-pont számomra elég zavaró, mert olyan érzés, mintha ki akarna sodródni az autó (túl nagyot korrigál), de mivel folyton forgalomban vagyok, nem nagyon hagytam önvezetni.
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
kopidoo
senior tag
válasz -=RelakS=- #131 üzenetére
Mi az a sávelhúzás (tényleg nem tudom, nem ismerem ezt a fogalmat )
Hogy a sárga vonalakat nem ismeri fel, vagy nem helyezi prioritásba szerintem már égő.
Mondjuk nem is mai a K Astra és még a mobileye kamera sem volt annyira penge benne. -
-=RelakS=-
veterán
és Ghoosty
Az is sávelhúzás, mikor valamit mókolnak a pálya közepén vagy szélén, és ehhez kell némi hely. Ilyenkor esetleg nem zárják le a teljes sávot, hanem csak keskenyebbre veszik, és sárga vonallal mutatják az ideiglenes határokat.
Pl tavaly év vége felé, mikor az M3 kivezetőn csinálták a belső korlátokat, akkor sávelhúzással csináltak helyet a munkagépeknek. A külső sáv jobb széle maradt a helyén, a középső és külső határát 30-50 centivel kijjebb húzták, még ennyivel a belső-középső határát, és megint ennyivel a belső sáv bal szélét. Elférni alig lehetett, de a munkához keletkezett elég hely.
Most hasonló van az M3 Budapest felé vezető oldalán Mogyoród után. Ott a leállósávban matatnak, és ugyanígy sávelhúzással csináltak még kb fél méter plusz helyet a melóhoz.Akartam képet rakni, de a melós net több, mint szar
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Golyobis
aktív tag
válasz Hieronymus #120 üzenetére
Nem haragszok, mármint nem haragudnék, sőt örülnék is neki ha bebizonyítottad volna hogy tévedek, de én (remélem nem sértelek meg ezzel) nem érzem úgy hogy ez egyértelműen megtörtént volna.
"A balesetek esetében a reakciósebesség és a szabálytalanság egyszerre léphet és lép fel."
"Minden ilyen baleset szabálytalan közlekedés, a követési távolság meg nem tartása miatt következik be."
Mint ahogy te is írtad, (általában) a szabálytalankodás is jelen van, de időbenileg először lép fel a szabálytalankodás, és utána a reakcióképességes dolog. Ha nincs szabálytalankodás akkor utána (az esetek többségében) nincs is szükség hirtelen fékezésre, sci-fi reflexekre.
"A jármű javítási és karbantartási költségének emelkedése nem elfogadható érv.
Egyrést ezek a fejlesztések, már meglévő rendszereket használnak fel és olcsó elektronikai kiegészítőket igényelnek.
Másrészt a biztonságosabb közlekedés némi többlet költséget megér.Ha egy ember életét menti meg, már megéri a dolog."Szerintem az évek/évtizedek (?) alatt ebbe a technológiába vetett fejlesztések összege gigászi lehetett.
Lehet javulást elérni, de nem mindegy hogy milyen költségen, el lehet jutni a sarki kisboltba is többféle úton : egyszerűen, a legrövidebb úton, vagy úgy is ha pont ellenkező irányba megy az ember, a föld megkerülésével, esetleg alagútásással, helikopterrel, vagy úgy hogy az ember évtizedeken át ki sem mozdul a házából, végül előáll egy teleportáló készülékkel.Azzal egyet kell hogy értsek hogy a biztonság megér sok erőforrást, és ez a technológia jó szolgálatot tehetne.
Nem tudok statisztikai adatokat felhozni, de én valahogy úgy képzelem hogy a balesetek nagy része valamelyik közlekedő félnek az elvi hibájából jön létre.
Persze miután megtörtént a hiba, és vészhelyzet alakul ki utána segíthet a sci-fi technológia, de elsősorban arra támaszkodni hogy a luxustechnológia majd megvéd valahogy, miután hanyagságból, vagy nemtörődésből bekövetkezett, két ujjmozdulattal, vagy egy perc türelemmel, (vagy egy-két jogosítvány beszedésével) elkerülhető baleset alakul ki, nem helyes.
Egy szellemi fogyatékosnál esetleg indokolt lehet, hogy párnákat aggassanak rá, hogy ha elesik, ne üsse meg magát annyira, egy értelmes felnőttnél aligha.Én először a nagyobb problémát kezelném, ami ráadásul olcsóbb is lenne, és utána kezdenék el gondolkodni hogy hogyan lehet tovább csökkenteni a kockázatot. Hm, vagy jó... akár egyszerre a kettőn, de semmiképpen sem a fontosabbik probléma kihagyásával.
Ne érts félre, nem azt mondom hogy ne lehetne ez egy jó dolog, csak... nem az a fő probléma amire ez megoldást kínál, vagy ha mégis akkor is sokkal több erőforrás felhasználásával mint a lehetséges egyszerű alternatívák.
Erre az ésszerűtlenségre próbáltam felhívni a figyelmet az eredeti postomban.[ Szerkesztve ]
-
NomadND1
senior tag
válasz Hieronymus #127 üzenetére
Nem igazán jársz Németországba, igaz?
Segítek kicsit, a német autópálya lett a legbiztonságosabb 2018-ban. Vajon miért?
#125 akár jó is lenne. A baj az, hogy abból indulsz ki, hogy egy 200-al közlekedő kocsiban ugyanolyan fékrendszer, abroncs van mint egy 130-al se menőben.
Kivéve azokat az önkéntes hulla jelölteket, akik nem a kocsijuk műszaki szintjéhez megfelelő sebességet választják.A gyorshajtást én is el ítélem, de sosem tudhatod miért siet. Inkább engedd el mintsem önkéntes rendőrt játssz. Valószínűleg Te sem örülnél ha épp teszem azt égő házhoz sietsz, de előtted egy kedves közlekedő rendőrnek érzi magát és 120-al totyog előtted a belső sávban ezzel szabálysértést okozva (jobbra tartási kötelezettség)
[ Szerkesztve ]
-
#73495296
törölt tag
válasz NomadND1 #137 üzenetére
"A baj az, hogy abból indulsz ki, hogy egy 200-al közlekedő kocsiban ugyanolyan fékrendszer, abroncs van mint egy 130-al se menőben."
Ez a legnagyob baromság, amivel a gyorshajtók hitegetik magukat. Jelentősen nagyobb sebességgel épp a négyzetes féktáv növekedés miatt nem fogsz jelentős javulást elérni jobb fékrendszerrel és abroncsokkal. Emellett ugye sok esetben az erősebb autó nehezebb is.
(Ahhoz, hogy 130 és 200 km/h esetében azonos legyen a féktáv, olyan nagyságrendbeli különbség kellene a két fékrendszer és abroncsok között, hogy a 130-al közlekedő autónak már biztosan nem szabadna megkapnia a műszakit, és akkor a rrakcióidőről nem is beszéltünk.)
A másik, hogy sok gyorshajtó azt is önkéntes rendőrnek nézi, aki nem hajlandó satufékkel bemenni 2 80-al haladó kamion közé,.
[ Szerkesztve ]
-
NomadND1
senior tag
válasz #73495296 #138 üzenetére
Kérlek magyarázd már meg, hogy egy 10 éves opelban, hasonló fékrendszer van, mint mondjuk egy 2018-as Fordban. Egységnyi idő alatt hasonló tempóról méterekben mérhető a különbség.
A kamionos résszel egyetértek, ezekkel nem tudsz mit tenni. Index ki és amikor biztonságos sáv váltás.
Ha látja a szándékot, lenyugszik. Legalábbis a többsége.[ Szerkesztve ]
-
#73495296
törölt tag
válasz NomadND1 #139 üzenetére
"Egységnyi idő alatt hasonló tempóról méterekben mérhető a különbség."
Ez így van, de nem hasonló tempóról beszéltünk. Akkora különbség nincsen a kettő között, hogy hasonló legyen a féktáv, amikor a jobb fékrendszerrel 200-al mész, illetve a rosszabbal 130-al.
Hiába nyugszik le, ha addig a seggemre megy, ezzel az én életemet is szándékosan veszélyeztetve. Ilyenkor én is igyekszek minél hamarabb befelyezni az előzést, de attól még gyanús nekem, hogy a legtöbb gyorshajtó valami ilyesmit ért az alatt, hogy feltartják, és nem a jobbra tartás tényleges elmúlasztását. Múltkor Fehérvártól Budapestig összesen egyetlen olyannal találkoztam, aki a középső sávban élte az életét, anno sokkal többel, szerintem ebben sok a javulás, míg előzéskor letoló, indexet nem ismerő gyorshajtóból egyre több van.
Szerk.:
Egyébként az országút az veszélyesebb mint az autópálya főleg Budapest agglomerációja, ahol sokan gyakorlatilag nulla előnyért folyamatos kocsisorban teljesen beláthatatlan helyeken előznek.[ Szerkesztve ]
-
NomadND1
senior tag
válasz #73495296 #140 üzenetére
Nézd valószínűleg nem itt fogjuk megoldani a borzasztó magyarországi közlekedési morált.
Erre két dolgot szeretnék felvetni.
1, miért nem vetted észre időben a mögötted jelentősen gyorsabban haladó gépjárművet?
2, ha a mögötted lévő látja a szándékot, miért kell féktávon belül küzdeni?Szerk :
Még egy apróság. Ha óra szerint mész 130-at, a mögötted haladó viszont GPS szerint, akkor az Ő szemszögéből Te lassan haladsz, a Te szemszögedből, viszont Ő gyorsan haladónak tűnik, pedig nem.Szerk2:
Aki kanyarban, vagy egyéb beláthatatlan helyen (pl. álló busz mögül varosban) előz attól örökre el kell venni a jogsit, mert idővel önmagát és másokat is meg fog ölni.[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz #73495296 #128 üzenetére
Erdekes modon nemeteknel lehet gyorsabban menni es megis hozzak a jo statisztikat. Tehat nyugodtan mondhatjuk, hogy bar nem veletlen nem lehet gyorsabban menni, csak eppen tulertekelik a korlatozas eredmenyet. Manapsag egy 160-as korlat teljesen esszeru lenne, meg az osztrakok is rajottek, hogy esetleg erdemes lehetne a 130-as korlatot novelni a megfelelo szakaszokon. Arrol nem is beszelve, hogy egy norveg korlatozas telejsen mas kornyezetben van, mint mondjuk egy magyar, mert masok az atlagos idojarasi korulmenyek, infrastruktura stb..
Pedig nem amiatt vannak. Az abszolut gyorshajtas olyan 4-7%/ban kivalto oka a halalos baleseteknek. A maradek 25-30% pedig relativ gyorshajtas miatt van, amit se buntetni nem lehet meressel, se a limiter nem tud segiteni rajta, mert az abszolut hatarokon belul tortenik. Ezert nincs ertelme egy ilyen rendszernek, mint ahogy kifejtettem az autos topicban is, a jogositvany megszerzesenek szigoritasaval es a kepzesi rendszer komoly fejlesztesevel lehetne lenyeges eredmenyeket elerni.
[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
válasz NomadND1 #141 üzenetére
"1, miért nem vetted észre időben a mögötted jelentősen gyorsabban haladó gépjárművet?"
Ha jelentősen gyorsabban halad, akkor kevés időd van észrevenni. Ha csak kicsit halad gyorsabban, akkor is nehéz felmérni, hogy mennyi idő alatt fog utolérni. Az irreális elvárás, hogy bezavarod a 120-szal haladót a 80-90-es kamionok közé már az első észleléstől, hogy kivárja a 130-cal haladót, mire megelőzői. Viszont, ha nem megy ki, akkor lehet, hogy csak sokkal később lesz újra normális lehetősége kimenni. Addig meg a 130-asnak kell türelmesnek lennie.
"2, ha a mögötted lévő látja a szándékot, miért kell féktávon belül küzdeni?"
Ezt elsődlegesen azoktól kell kérdezni, akik szarnak a féktávra.
De azt amúgy honnan lehet látni, hogy van-e szándéka valakinek? Ha látom, hogy kilométerekeket fogunk még megtenni, mire lesz egy akkora hely 2 kamion között, hogy normálisan ki lehet menni, akkor nyilván nem fogok indexelni végig. Azon kívül, hogyan tudnám jelezni a szándékomat? -
válasz NomadND1 #139 üzenetére
"Kérlek magyarázd már meg, hogy egy 10 éves opelban, hasonló fékrendszer van, mint mondjuk egy 2018-as Fordban.": mit is kellene megmagyarázni?
egy 10 éves opelben... pontosan melyik opelben? a spúrmodell corsában? a közepes astrában? a vectra gts/opc-ben? a corsában lehet, hogy még dobfék van hátul. az astrában négy hétköznapi tárcsa. a gts-ben meg az opc-ben meg félverseny fékek. de ugyanez a kérdés: a spúrmodell fiestában? a fiesta st-ben? egy átlagos managermondeóban? az rs fókában?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Reggie0
félisten
válasz #73495296 #140 üzenetére
Mar helybol nem csak a fekek lassitanak, hanem a kozegellenallas is, szoval kicsit csaloka csak a fekezest nezni. Azon felul baromira nem mindegy, hogy a fektarcsa mennyire melegszik fel kozben, mert jelentosen csokkenti a fekerot.
Amugy csak a fekek kozotti kulonbseg: suzuki sx4 fektav 54 meter, audi a4 fektav 36 meter. Ezek alapjan legures terben a audi 160-rol megall akkora tavon, mint a suzuki 130-rol. Ha beleszamoljuk, hogy 160-nal helybol nagyobb a kozegellenallas is, akkor van az 170 is. Es azt is figyelembe kene venni, hogy ez 100->0 fekezes, nagyobb sebessegnel a suzuki aranyaiban meg szarabbul viselkedik a nyeszlett tarcsak miatt.
[ Szerkesztve ]
-
válasz NomadND1 #137 üzenetére
(#137) Sárkányvölgy: "Nem igazán jársz Németországba, igaz?
Segítek kicsit, a német autópálya lett a legbiztonságosabb 2018-ban. Vajon miért?"
Nem akarok találgatni, írjad a választ, kíváncsi vagyok rá.
Végül is igazad van, tavaly háromszor léptem be Németország területére, nem sokat járok Németországba.
Szóval mi a találós kérdésed megoldása?(#136) Golyobis: "Szerintem az évek/évtizedek (?) alatt ebbe a technológiába vetett fejlesztések összege gigászi lehetett."
Ez nem az önvezetésről szól, csak bizonyos forgalmi helyzetekben segít a vezetőnek. Még egyszer leírom, talán átmegy. Ezen technológiák egy része szinte minden ma eladott járműben megtalálható. Még a belépőszinten is. Legfeljebb valamelyik hiányzik és az összes van beépítve. Ezek nagyjából bejejezett fejlesztések, sokat már kell rákölteni a gyártóknak.
"Egy szellemi fogyatékosnál esetleg indokolt lehet, hogy párnákat aggassanak rá, hogy ha elesik, ne üsse meg magát annyira, egy értelmes felnőttnél aligha."
Valamit ezzel kapcsolatban is félregondolsz. Nem az idióta vezető védelme az alapvető cél. Inkább a vétlen fél védelme. Nyilván a vezető is könnyebben megússza a dolgot. De ne büntessük már azzal a vétlen embereket, hogy nem engedjük bevezetni ezeket a technikákat.(#129) Zabalint: "Az utak áteresztő képessége alacsony sebességnél nagyobb, mivel akkor kisebb az optimális követési távolság, olyan 39 km/h-nál van a maximum."
Az erre vonatkozó kísérletekkel igazolt számítást szívesen megnézném.
Addig azt gondolom, hogy ezt valaki elméleti alapon számolgatta. Figyelmen kívül hagyva a járművek egyedi képességeit. Ha ebben lenne valami valóság, a legzsúfoltabb utakon már alkalmaznák az ideális sebesség szabályát.(#134) -=RelakS=-: "Az is sávelhúzás, mikor valamit mókolnak a pálya közepén vagy szélén, és ehhez kell némi hely. Ilyenkor esetleg nem zárják le a teljes sávot, hanem csak keskenyebbre veszik, és sárga vonallal mutatják az ideiglenes határokat."
Van ennél rosszabb is. Marad fehér és sárga. De festenek hozzá világos lilás jelzést. A szakasz elején egy táblára németül, kézzel felpingálják, hogy aznap melyik színű jelzés van érvényben.
De ez esetben sincs pánikra ok. Egy gombnyomással kapcsolható ki- és vissza a sávtartás figyelmeztetése.(#143) Ghoosty: "Ha jelentősen gyorsabban halad, akkor kevés időd van észrevenni. Ha csak kicsit halad gyorsabban, akkor is nehéz felmérni, hogy mennyi idő alatt fog utolérni."
Ennek egyetlen megoldása van. Ha láthatóan nagyon gyorsan közelít valaki mögötted a pályán, akkor nem kezdesz előzésbe. A német pályákon nagyon kell figyelni, mert a megszokott 130-as tempóhoz képest további 130-al gyorsabb jármű közeledhet mögötted.
Ha csak úgy beér mögéd, mert valaki lassítja elül a forgalmat, akkor nem kell pánikolni. Ha van rá lehetőség akkor engedd el a gyorsabban haladni szándékozó járműveket.
Az elengedésem kérésére van kialakult gyakorlatom. Elsőre az irányjelzőt rakom ki a gyorsabb haladási szándék jeleként. Ha ezt nem veszi észre a vezető, akkor villogok egy idő után. A hangjelzést nem szeretem, általában nincs is szükség rá.
Természetesen csak akkor jelzek, ha az előttem lévő jármű előtt nagyon hosszan szabad a sáv.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Ghoosty
őstag
válasz Hieronymus #146 üzenetére
"Ha láthatóan nagyon gyorsan közelít valaki mögötted a pályán, akkor nem kezdesz előzésbe."
Nyilván, de az volt a kérdés, miért nem veszem észre.
Ahhoz azért erős gyakorlat kell, hogy több km-ről észrevedd és fel is mérjed a sebességét tükörből. Kellően nagy sebességkülönbség esetén simán beérhetnek akár 1 kamion alatt is. Óvatosnak kell lenni, nincs mese. -
-=RelakS=-
veterán
válasz Hieronymus #146 üzenetére
"De festenek hozzá világos lilás jelzést. A szakasz elején egy táblára németül, kézzel felpingálják, hogy aznap melyik színű jelzés van érvényben."
Jesszusúristen! Ez milyen nyomorék német nyelvterületen honos?
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
válasz -=RelakS=- #149 üzenetére
Ha jól emlékszem a Bécs - München útvonalon volt, osztrák területen.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Új hozzászólás Aktív témák
- Asus Rog Strix G531GV gamer laptop - I7 9750H x RTX 2060 6GB 16GB ddr4 ram + ajándék cm hűtőpad
- Flashforge Adventurer 5M Pro 3D nyomtató Teljesen új!
- ÚJ Dell Inspiron 7430 2-in-1 - 14" FHD+ IPS TOUCH 360 / i5-1335U / 16Gb DDR5 / 512Gb PCIe 4.0 / 3 ÉV
- Dell 5820: Intel Xeon W-2135, 64GB DDR4, 256GB NVMe SSD, Nvidia Quadro P600, USB 3.1 C/A, ÁFÁs
- Eladó alig használt benq Zowie xl 2411P kihasználatlanság miatt karcmentes, tökéletes állapotban