Új hozzászólás Aktív témák
-
TeeJay
félisten
ha nem lesz gyorshajtó autó akkor a magyar rendőrség éhenhal mennyi pénzt keresnek már a sok sebességmérő fotón
meg a véda kamerarendszer is megy a kukába amit kitudja hány milliárdért építettek ki
illetve ki a fene venne audi,bmw,merci,porsche,lexus és egyéb drága autókat ha úgyis 130 a limit pályán?
azt egy Mazda vagy VW vagy Ford is röhögve viszi negyed annyiértMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
Dave™
nagyúr
Majdnem egy éve vettünk egy Skoda Rapidot, amibe - lévén a biztonság az első - kértem közel +100 ezer Ft-ért a vészfékasszisztens, mint opcionális extrát. Azt hittem mindennel működik automatán, de pl. gyalogos esetén nem fog segíteni ha kiugrik eléd. A működés alapja az előtted hirtelen fékező féklámpája, viszont azt kell mondanom hogy remekül működik, először csak sípol, ha nem reagálsz időben be is fékez helyetted. Téves riasztás nem nagyon volt még, sokáig azt hittem nem is jó semmire, aztán egyszer mikor be akartam sorolni és arra figyeltem hirtelen fékeztek előttem és elkezdett az autó magától fékezni. Ha nem teszi, lehet már igénybe kellett volna vennem a Casco-t, szóval jó dolog ez. Ja és az igazsághoz tartozik, hogy a példa ellenére körültekintő és óvatos vezető vagyok, de bármikor lehet hasonló, elég 1 másodperc a fenti szitunál.
-
Reggie0
félisten
A kamerarendszer alig erdekel mar valakit, haverok megkaptak a penzt a beszerzesert, max az uzemeltetes fogja sajnalni. Bar lehet igy majd kenyszerulnek megcsinalni a maradek funkciot, amirol szep csendben megfeledkeztek, ugy mint biztonsagiov, kovetesi tavolsag, szabalytalan sav valtas figyelese. Na meg persze a rendorok, mert a vegen dolgozniuk is kell, nem csak almukban orizni a gepet.
[ Szerkesztve ]
-
-
stellaz
addikt
"illetve ki a fene venne audi,bmw,merci,porsche,lexus és egyéb drága autókat ha úgyis 130 a limit pályán?
azt egy Mazda vagy VW vagy Ford is röhögve viszi negyed annyiért"Ilyen alapon tulajdonképpen minek van bármilyen közlekedési szabály?
Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt
-
-
-
IoTom
újonc
-
#73495296
törölt tag
válasz NomadND1 #141 üzenetére
Teljesen irreleváns, hogy 130-al, 140-el, vagy épp 110-el előzöm a kamiont, amikor a seggemre megy bőven féktávo belülre egy potenciális gyilkos.
Szerk.
Arról nem is beszélve, hogy ugyanezek az emberek akkor is a seggemre mennek, ha sorban előzöl kamiont, tehát előtted is vannak.[ Szerkesztve ]
-
#73495296
törölt tag
Sőt, akkor is kimehetsz elé, ha tudod, hogy a lassításra kényszerítése nélkül nem fejezed be az előzést, de még bőven biztonságosan le tud lassulni.
Egyébként én azt rühellem, amikor valaki az utolsó pillanatban megy a belső sávba akár index nélkül. Ha jó időben teszi, akkor még ha pazarló is ezzel, sokkal kisebb veszélyt jelent.
-
#73495296
törölt tag
válasz Hieronymus #159 üzenetére
Pontosan. Sőt, az erősebb motornak azonos méretű autóban sem az a fő előnye, hogy gyorsabban lehet menni, hanem a gyorsulás nagyobb. Vicces, hogy a TC-n a drága autók, nagyobb motorok halálát vizionálják, holott a mai vásárlók nagyobb része sem használja ki az autójának a tartalékait.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz #73495296 #164 üzenetére
Viszont milyen jó érzés, mikor emelkedőn felfelé a külső sáv belassul, és eleged lesz a tötymörgésből, akkor csak vissza 4-be, padló, és az idióta, aki csakazért is bement a belső sávba, pedig szépen időben kiraktad az indexet, úgy marad le mögötted, mint a borravaló
Pedig csak nyamvadt 125 lóról beszélekItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
válasz -=RelakS=- #165 üzenetére
Ez esetben inkább a nyomaték számít. Mennyi a Nm?
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Hieronymus #166 üzenetére
Hátizé, meg mégannyi...
A gépkönyv szerint 2000-3500 között 230Nm.
Fura, hogy a 150 lovasra is ezt írják, csak 4000-ig tart a fordulatszám.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
dabadab
titán
válasz Hieronymus #166 üzenetére
"Ez esetben inkább a nyomaték számít"
Mitől számítana? Főleg, hogy a belsőégésű motorokban alapfelszereltség az u.n. nyomatékváltó, amivel aztán elég tág határok között lehet változtatni a kerekek forgatónyomatékát.
Lassulás akkor van, ha az autó sebességének megtartásához szükséges teljesítmény kisebb, mint amennyit átvisz a kerekekre az autó hajtása, ha meg többet visz át, akkor gyorsul az autó, ennyi. A matekban nem jut szerepe a forgatónyomatéknak.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
"A matekban nem jut szerepe a forgatónyomatéknak.": ahham. [link]
"Lassulás akkor van, ha az autó sebességének megtartásához szükséges teljesítmény kisebb, mint amennyit átvisz a kerekekre az autó hajtása, ha meg többet visz át, akkor gyorsul az autó, ennyi.": megpróbálok rád értelmezni egy általános jótanácsot: részegen ne fórumozz
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
először is a motorokban jellemzően nincs nyomatékváltó, az egy másik fődarab.
másodszor a figyelmed nyilván elkalandozott, mikor azt találtad írni, hogy: "Lassulás akkor van, ha az autó sebességének megtartásához szükséges teljesítmény kisebb, mint amennyit átvisz a kerekekre az autó hajtása". vagy a tagmondatokat akartad eredetileg felcserélni, vagy a kisebb helyett nagyobbat írni. ugyanis amíg a sebesség tartásához szükséges teljesítmény KISEBB, mint amennyit az útra tesz a szekér, másképp fogalmazva: amíg az útra TÖBB teljesítmény megy, mint amennyi a légellenállás meg a többi vacak legyőzéséhez kell, addig az autó GYORSUL. annál is inkább látszik, hogy figyelmetlen voltál, mivel később ("ha meg többet visz át") ugyanezt az esetet írtad le.
na mindegy, ennyit a fogalmazásról.
ettől független a tény, hogy az állítás, miszerint a nyomatéknak egyáltalán nem jut szerepe a matekben, téves. most kihagyom azt a ziccert, miszerint vegyes hangrendű szónál az utolsó magánhangzó hangrendje szerint toldalékolunk akkor is, ha a firefox helyesírás ellenőrzője mást akar.
tehát az, amit a köznyelv sebességváltónak hív, egy áttétel-módosító áthajtás, arra szolgál, hogy a motor nyomatékának csökkenése árán a kerék magasabb fordulatszáma mellett se szakadjon szét a hajtókar. a motor főtengelyén ébredő nyomatékot az áttételekkel korrigálva megkaphatod a keréken ébredő nyomatékot (- veszteségek), amiből jön az erő, ami gyorsítja az autót. tehát az az állítás, hogy a nyomaték egyáltalán nem szerepel a matekben, nem igaz. váltogathatsz a sebváltóval, az csak annyit tesz, hogy más lesz a motor fordulatszáma és a tengelyen mérhető nyomaték.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-=RelakS=-
veterán
Méghogy a prekoncepciók nem hatnak arra, amit olvasunk.
Háromszor olvastam át az általad kifogásolt mondatot, mire rájöttem, hogy tényleg fordítva írja az erőviszonyokat, csak én értettem jól XD (ha a hajtásláncon nem jön át elég erő, lassulsz)
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
dabadab
titán
Nagyon örülök, hogy az elírásokba sikerült belekötnöd, az mindig konstruktív dolog.
"ettől független a tény, hogy az állítás, miszerint a nyomatéknak egyáltalán nem jut szerepe a matekben, téves"
Nem, tekintve, hogy olyan esetekre is működik, ahol egyáltalán nincs is forgatónyomaték, pl. egy rakétahajtású autóra. Na meg mondjuk onnan is, hogy ha megadjuk egy adott autó sebességét meg a rá ható erőket, akkor ki lehet számolni, hogy mekkora teljesítmény kell a sebesség megtartásához, de azt nem, hogy mekkora forgatónyomaték.
DRM is theft
-
"Nagyon örülök, hogy az elírásokba sikerült belekötnöd, az mindig konstruktív dolog.": örülök.
"egy rakétahajtású autóra.": értem. tehát kolléga nap mint nap beül a rakétahajtású autójába (tényleg, sorold csak fel az ilyen autókat! hány kilométerenként kell olajcserére vinni ezeket? és hogy dugják be a gázelemzőt a kipufogójába a co méréshez?) és hány fokozatú váltója van, tekintve, hogy a kolléga azt írta, hogy visszateszi 4-esbe?
"ha megadjuk egy adott autó sebességét meg a rá ható erőket, akkor ki lehet számolni, hogy mekkora teljesítmény kell a sebesség megtartásához, de azt nem, hogy mekkora forgatónyomaték.": te ki tudod számolni az autóra ható erőket úgy, hogy nem tudod a motor veszteségeit? amit elég nehéz lenne fordulatszám nélkül tudni. váltó dettó. vagyis ha már ki tudtad számolni a teljesítményt, akkor a nyomatékot egy osztással megkapod.
egyébként pedig ha az autóra ható erőkkel számolsz, akkor sokkal egyszerűbb nyomatékkal számolni, mint teljesítménnyel.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dabadab
titán
"tehát kolléga nap mint nap beül a rakétahajtású autójába"
Amikor létező elírásokba kötsz bele, az is elég alacsony színvonalat képvisel, amikor viszont abszolút nem létező problémákkal kötözködsz, az határozottan szánalmas. Vagy szerinted a fizikát mennyiben befolyásolja az, hogy adott típusból hány darab van forgalomban?...
"egyébként pedig ha az autóra ható erőkkel számolsz, akkor sokkal egyszerűbb nyomatékkal számolni, mint teljesítménnyel."
Maximum a kerék forgatónyomatékával tudsz számolni, de annak meg semmi köze a motor forgatónyomatékához.
És megint ott tartunk, hogy egy konkrét szituációban ki lehet számolni, hogy mekkora teljesítmény szükséges, viszont az ahhoz tartozó forgatónyomaték bármennyi lehet: teljesen mindegy, hogy egy nagyon alacsony nyomatékú, de nagy fordulatszámon pörgő, vagy pont fordítva, nagy nyomatékú, alacsony fordulatszámon működő motor van, a végeredmény ugyanaz. Márpedig ha valóban a forgatónyomaték lenne a meghatározó, akkor nem ez lenne a helyzet.
DRM is theft
-
"viszont abszolút nem létező problémákkal kötözködsz, az határozottan szánalmas": tény, hogy nemlétező problémához szóltam hozzá, hiszen eredetileg nem rakétaautóval indult a subthread, azt te hoztad be, tehát a rakétaautó itt offtopic. vagyis ebben igazad van, nemlétező, de te hoztad be, nem én. ha ez, szerinted, szánalmas, elfogadom az önértékelésed.
"Maximum a kerék forgatónyomatékával tudsz számolni, de annak meg semmi köze a motor forgatónyomatékához.": hát ja, annak a keréknek semmi köze a motorhoz, amelyik merev hajtással hozzá van kötve? szar dolog a másnaposság, úgy látom
"de nagy fordulatszámon pörgő, vagy pont fordítva, nagy nyomatékú, alacsony fordulatszámon működő motor van, a végeredmény ugyanaz.": jaja, nekem is mindig ezt kiabálják a hondások, mikor lemaradnak, mint a borravaló...
egyébként tényleg szánalmas, annyira alacsony színvonalú, amit írsz, hogy már szinte szégyen kijavítani.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dabadab
titán
"hát ja, annak a keréknek semmi köze a motorhoz, amelyik merev hajtással hozzá van kötve?"
Tényleg? Akkor ha a kerékre ható forgatónyomaték 300 Nm, akkor mekkora a motor forgatónyomatéka? Lehet 0,00001 Nm? Lehet. Lehet 100000000 Nm? Lehet. Lehet bármennyi? Lehet.
Akkor mégis, milyen összefüggés lenne a két szám között?[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
az egyszerűség kedvéért vegyük a 4. fokozatot, ami a legtöbb járműben direkt fokozat, vagyis 1:1 áttétel, és tételezzük fel, hogy nincs hajtási veszteség.
Akkor a motor forgatónyomatéka annyi, amennyi nyomaték van a keréken, szorozva a differenciálműben található végáttétellel.
Az, hogy lehet-e 0.000001Nm vagy 100000Nm a forgatónyomaték, neked kell eldönteni, hogy ismersz-e olyan autómotort, amit a subthreadet elindító kolléga vezethetett és párszázezret tud forogni és van benne 4. fokozat.
"Akkor mégis, milyen összefüggés lenne a két szám között?": pontosan ugyanaz az összefüggés, ami a motor és a kerék közötti áttételt is leírja. Szerinted lehet olyan, hogy a kerékre 300Nm nyomaték hat egy konkrét autóban, és közben a motorja 0.0001 meg 10000 Nm között változik?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
philoxenia
MODERÁTOR
ettől független a tény, hogy az állítás, miszerint a nyomatéknak egyáltalán nem jut szerepe a matekben, téves. most kihagyom azt a ziccert, miszerint vegyes hangrendű szónál az utolsó magánhangzó hangrendje szerint toldalékolunk akkor is, ha a firefox helyesírás ellenőrzője mást akar.
Alapvetően itt már nagyobb gond van, hiszen vagy "nem jut szerep", vagy "nincs szerepe" ... Arról már nem is beszélek inkább, hogy inkább fizika, amiről beszéltek, nem?Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
-
Találtam neked egy oldalt ami egyszerűen és egészen érthetően elmagyarázza a teljesítmény és a forgatónyomaték közötti összefüggést és eltérést.
Lóerők és newtonméterek harcaHa valami nem tiszta, kérdezz rá nyugodtan. Szívesen válaszolok.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
dabadab
titán
válasz Hieronymus #181 üzenetére
Nehari, de egy kicsit azért többet tudok erről a témáról, mint amit ez a... kihívásokkal küzdő cikk prezentált.
DRM is theft
-
Ja, értem.
Most már csak az nem világos, hogy mire akartál utalni ezzel a mondatoddal a Nm-re reagálva .:
"Mitől számítana? Főleg, hogy a belsőégésű motorokban alapfelszereltség az u.n. nyomatékváltó, amivel aztán elég tág határok között lehet változtatni a kerekek forgatónyomatékát."A lassulást már meg sem említem. Az eredeti az volt a téma, hogy mi befolyásolja a gyorsulást.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
gabor7th
addikt
válasz Hieronymus #181 üzenetére
Szokd meg Dabadab mindig mindent mindenkinél jobban tud erre bizonyíték a szava és... ennyi. És hiába esik folyton pofára. Bunkó, kirekesztő, szarkasztikus, mindent jobban tud és ragaszkodik hozzá, hogy övé legyen az útolsó szó: igazi troll a beszólogatások nagy királya...
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
dabadab
titán
válasz Hieronymus #183 üzenetére
"Most már csak az nem világos, hogy mire akartál utalni ezzel a mondatoddal a Nm-re reagálva .:"
Arra, hogy a motor forgatónyomatékának nincs sok köze ahhoz, hogy mekkora forgatónyomaték van a keréken.
"A lassulást már meg sem említem. Az eredeti az volt a téma, hogy mi befolyásolja a gyorsulást."
És szerinted a lassulás az nem negatív gyorsulás?... Komolyan, a középiskolás fizikára sem emlékszel már?...
gabor7th: Isten hozott, a fizika sem megy?
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
"Arra, hogy a motor forgatónyomatékának nincs sok köze ahhoz, hogy mekkora forgatónyomaték van a keréken.": ez két szempontból is tévedés:
1. a motor meg a kerék össze vannak kötve. tehát van köze.
2. a hétköznapi életben használt motorok fordulatszám-tartománya limitált. tehát ha véletlenül igaz is lenne, hogy 0.00001 Nm-es nyomatékú motor, akkor annak pörögnie kellene, mint az őrült, hogy meg tudja mozdítani az autót. szétcsiszolná magát másodpercek alatt, és utána jönnének a látványos robbanómotor fotók.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
philoxenia
MODERÁTOR
Ezt a mondatot kár védened. Igazából a magyar közbeszéd szerint az autóban a nyomatékot mindig nagyjából azonos feltételekkel hasonlítják össze, ergo nem vontatót egy RC modellel. Azaz ugyanolyan feltételek mellett az egyik motort szerelve a járműbe, nagyobb lesz a forgatónyomaték, mint a másik motorral szerelve nagyjából ugyanazt a járművet.
Másrészt szigorúan a magyar nyelvet véve alapul is ez az eredmény. Azaz, ha a motor nagyobb nyomatékot ad le, nagyobb lesz a forgatónyomaték a tengelyen. (Ugyanaz a motor más fordulatszámon....) Inkább engedd ezt el.Lassan olyan vitatkozó leszel mint én, öregszel?
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
"Arra, hogy a motor forgatónyomatékának nincs sok köze ahhoz, hogy mekkora forgatónyomaték van a keréken."
Hát, hogyne. Ez csak akkor lenne lehetséges, ha a sebességváltó termelné a forgató nyomatékot. De nem termeli. Ezt a feladatot a motor látja el.
Amúgy van egy rossz hírem a sebesség váltó nem változtat a munkán A forgatónyomatékot Nm-ben mérjük.
Ha növeled az erőt, csökken a megtett út. A veszteségekkel korrigált munka, mindig állandó.
Pontosan annyi, amennyi az aktuális fordulatszámon megtermelt forgatónyomaték, az erőátviteli lánc veszteségével korrigálva.
Az elvégzett munka szempontjából teljesen lényegtelen, hogy 1 kg tömeget mozgatsz el 5 méterre vagy 5 kg tömeget 1 méterre. Asebességnyomatékváltó sem csinál mást.Könnyen belátható, hogy a motor és a kerekek fordulatszámát össze kell hangolni. A motor alapjáraton 1000 alatti fordulatszámon forog. A kerék induláskori forgás sebessége néhány fordulat/perc.
Az adott jármű részére megengedett maximális sebességen már a kerekek fordulatszáma haladja meg a motor fordulatszámát. Össze kell hangolni a kettőt.De nehogy azt higgye bárki is, hogy létezik olyan nyomatékváltó ami 100Nm-ből 1000Nm-t csinál.
"És szerinted a lassulás az nem negatív gyorsulás?... Komolyan, a középiskolás fizikára sem emlékszel már?..."
Most komolyan. Valaki más lehetett az aki lassulást nem gyorsulásnak tekinti.
Sohasem volt erről szó köztünk. Csak te a jármű lassulást keverted ide, amikor a jármű jobb gyorsulása volt a beszélgetés témája.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
dabadab
titán
válasz Hieronymus #188 üzenetére
"De nehogy azt higgye bárki is, hogy létezik olyan nyomatékváltó ami 100Nm-ből 1000Nm-t csinál."
Ha mutatok egyet, akkor belátod, hogy hülyeségeket beszéltél?
DRM is theft
-
"""De nehogy azt higgye bárki is, hogy létezik olyan nyomatékváltó ami 100Nm-ből 1000Nm-t csinál."
Ha mutatok egyet, akkor belátod, hogy hülyeségeket beszéltél?"Mutasd!
Ha sikerül, megoldottad a Föld energia gondját. A következő 10 évben, az összes fizikai Nobel díj a tied.
Egy mechanikus eszközzel, extra energia befektetés nélkül megtízszerezed a elvégezhető munka mennyiségét. Te lehetsz a Föld leggazdagabb embere néhány éven belül. Bill Gates hozzád képest egy csóró hajléktalan lesz.A történet sajnos másként néz ki.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
dabadab
titán
válasz Hieronymus #190 üzenetére
Az energiamegmaradással természetesen nincs semmi gond, mivel a forgatónyomaték azt adja meg, hogy egységnyi elfordulás alatt mennyi munkát végez valami. Mivel itt a meghajtott kerék (a jobb alsó) tized olyan lassan forog, mint a hajtó (a bal felső), ezért pont az energiamegmaradásból következik, hogy tízszer nagyobbnak kell lennie a forgatónyomatékának (a veszteségektől most eltekintettem, mivel csak némileg bonyolítaná a számítást, de a lényegen nem változtatna).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Ha a veszteségtől eltekintünk, akkor a munka mennyisége változatlan.
100Nm marad az elejétől a végéig. Ha 10 szeres az áttétel, az erő megtízszereződik ám megtett út a tizedére csökken.
Nem változi a forgatónyomaték mértéke. Még akkor sem, ha még sokszor leírod.Szóval hol az a berendezés ami 100Nm-ból ezret csinál?
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
-=RelakS=-
veterán
Elnézést, hogy itt belepofázok a nagyok dolgába, de a váltó nem arra jó, hogy a forgatónyomatékot beáldozzuk a sebességért cserébe?
Ha az autó nem megy fel egy emelkedőn, akkor visszaváltunk, és fel tud menni. A motor teljesítménye és a tengelyén mért forgatónyomaték egyértelműen nem változott, azonos fordulatszámot figyelembe véve persze, viszont a kerekek több erőt képesek kifejteni az útra, mert a nyüves dög fel tud menni az emelkedőn. Lassabban persze. Mivel a kerék átmérője sem változott, ezért csak úgy fejthet ki több erőt, ha nagyobb a tengelyén a forgatónyomatéka.
Senki ne mondja nekem, hogy a fenti példa rossz, mert ha visszaváltunk, akkor magasabb fordulatszámon fog pörögni a motor, mert szerintem ha 4-esben 80-al 3000-es fordulaton nem megy fel az emelkedőn az autó, akkor 3-masban majd felmegy 60-al 3000-es fordulaton.A forgatónyomaték kiszámításánál amúgy csak a tengelyre ható erő mérete és iránya (vektora), illetve az erőkar mérete számít, hogy mennyit forog szerencsétlen, az lényegtelen. Ebből legalábbis nekem ez jön le. Főleg, ha belegondolunk, hogy a 40Nm-el meghúzott kerékpár csavart ha 30Nm nyomatékkal próbáljuk lazítani, az nem fog mozdulni, de a nyomaték azért ott lesz, amíg küzdünk.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
dabadab
titán
válasz Hieronymus #192 üzenetére
Akkor menjünk vissza az alapokhoz. Kiindulásként vegyünk három dolgot, amiben talán egyet tudunk érteni:
1. A két fogaskerék ugyanakkora munkát végez az energiamegmaradás miatt.
2. W = M * α (a forgó mozgás munkája a forgatónyomaték és az elfordulás szorzata)
3. Amíg az első (a kicsi) fogaskerék α szöget fordul el, addig a második (a nagy) α/10 szöget.
A többi már csak tisztán matek:
1.
W1 = W2
2.
W1 = M1 * α
W2 = M2 * β3.
β = α / 10
behelyettesítve:
M1 * α = M2 * α / 10
M1 = M2 / 10
M2 = M1 * 10
Ha M1 = 100 Nm, akkor M2 = 100 Nm * 10 = 1000 Nm.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
-
válasz -=RelakS=- #193 üzenetére
Pontosan.
Amikor négyesből, hármasba leváltasz, akkor nagyobb forgatóerő jut a kerekre. Viszont a megtett távolságos csökken. Mivel a munka az erő és távolság szorzata, nem változik a mennyisége.
Ha az adott jármű motorja kellő Nm nyomatékot képes előűllítani, akkor nem kell visszaváltani.
A munkavégzésben nincs jelentősége az időnek.
Ha A pontból, B pontba akarsz eljutni, ahhoz egy megadott mennyiségű munkát kell elvégezni. Most tekintsünk el a légellenállás veszteségétől. A teljesítmény majd akkor alakul ki, ha egy időegység alatt elvégzett munka mennyiségét mérjük.Ha egy hajtott kerék 100N erővel forog 1 méternyit az úton, 100Nm munkát végez
Ha egy hajtott kerék 200N erővel forog 0,5 méternyit az úton, akkor is 100Nm munkát végez.A váltó áttételeiből kiszámolható mennyivel változik a kerék szögsebessége a motorhoz képest. Ebből kiszámítható, hogy a a kerékre ható erő mennyisége.
Ha a kerék gyorsabban forog a motornál akkor csökken az erő, ha lassabban, akkor növekszik.
De 100Nm munkából képtelenség 1000Nm csinálni, további energiabefektetés nélkül.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Hieronymus #196 üzenetére
Minden szép és jó, egy dolgot rontasz el:
A Nm az nem munka!
A távolság benne nem megtett út, hanem erőkar. Forgatónyomatékod ugyanis akkor is van, ha a kereked nem mozdul, mert éppen máshol képes egy ugyanakkora forgatónyomatékkal ellensúlyozni, mert pl a tehetetlen tömeg megindításhoz a kerék kerületén nagyobb erőre, ezáltal a tengelyén nagyobb forgatónyomatékra van szükség.
Ahhoz, hogy munkád keletkezzen, ahogy dabadab is írta, a forgatónyomatékot a szögelfordulással össze kell szoroznod, pont úgy, mint a sima erőt a megtett távolsággal.[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
dabadab
titán
válasz Hieronymus #197 üzenetére
A kettes pontig már nem sikerült eljutni? A forgatónyomaték NEM munka, hanem munka / elfordulás.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
válasz -=RelakS=- #198 üzenetére
Ez esetben munka.
A motor főtengelyének egy teljes fordulatára pontosan meghatározható távolságot halad az jármű.
Nm, N - az erő, m a távolság.A mérését is csak úgy lehet elvégezni, ha munkát végeztetnek a motorral.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Új hozzászólás Aktív témák
- ÚJ Dell Inspiron 7430 2-in-1 - 14" FHD+ IPS TOUCH 360 / i5-1335U / 16Gb DDR5 / 512Gb PCIe 4.0 / 3 ÉV
- Dell 5820: Intel Xeon W-2135, 64GB DDR4, 256GB NVMe SSD, Nvidia Quadro P600, USB 3.1 C/A, ÁFÁs
- Eladó alig használt benq Zowie xl 2411P kihasználatlanság miatt karcmentes, tökéletes állapotban
- Honor X6a 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy S23 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával